گرامرلی

آشنایی با افزونه گرامرلی

فهرست مطالب

باتوجه به اهمیت زبان انگلیسی در دنیای امروز، هرکدام از ما کم و بیش با این زبان آشنا هستیم. در طول روز بارها پیش می‌آید که مجبور به نگارش زبان انگلیسی می‌شویم. و همیشه در نگارش به زبان انگلیسی مشکل داریم، اما چرا؟
نگران نباشید شما در این زمینه تنها نیستید، چرا که ۷۰درصد از انگلیسی زبانان نیز این مشکل را دارند. زبان انگلیسی دارای گرامر و دستور زبان گسترده‌ای است و طبیعتا داشتن تسلط کامل در نگارش این زبان کار بسیار سختی است، حتی برای انگلیسی زبانان‌.
تاکنون برنامه‌های زیادی برای کمک به رفع این مشکل ساخته شده‌اند که هر کدام مشکلات و مزایای خودشان را دارند، اما برنامه‌ای که امروز می‌خواهیم به شما معرفی کنیم کمی متفاوت است. گرامرلی نام یک افزونه یا پلاگین بسیار کاربردی برای مرورگر گوگل کروم است که در زمینه نگارش انگلیسی تمام مشکلات شما را رفع خواهد کرد. هر چقدر هم که اشتباه داشته باشید مهم نیست .حروف اضافه، ضمایر، اشارات به دور و نزدیک ، جملات با نقطه گذاری بد، پیشوند و پسوندهای نامشخص و از همه مهمتر غلط‌های املائی و هر مشکل دیگری که در متن شما باشد از نظر گرامرلی پنهان نخواهد ماند.
خوشبختانه، این ابزار دستور زبان جدید فقط چیزی را که اشتباه نوشته باشید را به شما نشان نمی‌دهد. گرامرلی به شما پیشنهاداتی برای بهتر نوشتن ارائه می‌دهد. و با یک کلیک، می‌توانید اشتباهاتتان را اصلاح کنید. نیازی به بازنویسی مجدد نیست.
کلیک کنید و اصلاح کنید، هنگام سرچ یا زمان نوشتن یادداشت های روزانه و هر زمانی که نیاز به نوشتن به زبان انگلیسی داشته باشید به صورت خودکار متن شما را بررسی می‌کند، پیشنهاداتی می‌دهد و شما باید پیشنهادات را بررسی کنید و روی آن‌ها کلیک کنید. سپس، جادو اتفاق می‌افتد: گرامرلی مشکل را برای شما برطرف می‌کند!

افزونه گرامرلی چیست؟

پلاگین گرامرلی یک چک کننده گرامری موثر است که با مرورگر شما یکپارچه می‌شود. گرامرلی یک برنامه افزودنی رایگان در فروشگاه کروم منتشر کرده است که می‌تواند به شما پیشنهادات املا و دستور زبان انگلیسی را ارائه دهد. اگر در نگارش درست و اصولی به زبان انگلیسی مشکل دارید می‌توانید از گرامرلی استفاده کنید. این افزونه علاوه‌ بر اینکه به شما در نوشتن کمک می‌کند، می‌تواند آموزگار زبان انگلیسی نیز باشد. زیرا اشتباهات را به صورت خودکار تصحیح نمی‌کند و فقط پیشنهاداتی به شما می‌دهد و شما باید تصمیم بگیرید که از آن‌ها استفاده کنید یا نه.

گرامرلی چگونه کار میکند؟

گرامرلی یک ابزار بررسی گرامری و سرقت ادبی است که افزونه هایی را برای مرورگرهای مختلف از جمله گوگل کروم ارائه داده است. در گوگل کروم این افزونه با خط کشیدن زیر هر اشتباه املایی یا گرامری که در فیلد متنی مرتکب می شوید، شما را نسبت به اشتباهاتتان آگاه می‌کند. اگر ماوس را روی متن نگه دارید، پیشنهاد صحیح را نشان می‌دهد.

برای پذیرش پیشنهاد، ماوس را روی متن ببرید و روی پیشنهاد کلیک کنید. نماد گرامرلی در پایین سمت راست باید هنگام تایپ بچرخد که نشان دهنده فعال بودن این افزونه است. در ضمن شما می‌توانید نوار کناری شناور را باز کنید و تمام اشتباهاتی که مرتکب شده‌اید را به صورت یک لیست مشاهده کنید.

گرامرلی

چگونه از افزونه گرامرلی استفاده کنیم؟

در اینجا به توضیح درباره ی نحوه ی استفاده از این افزونه می‌پردازیم.

دانلود افزونه 

برای دانلود افزونه گرامرلی برای کروم ابتدا گوگل کروم را باز کنید و به فروشگاه کروم بروید. همچنین می‌توانید روی دیدن همه برنامه‌ها کلیک کنید و یا عبارت «Chrome Store» را در کادر جستجو وارد کنید. سپس در فروشگاه به دنبال افزونه مرورگر گرامرلی بگردید و روی «افزودن به Chrome» کلیک کنید. در کمتر از یک دقیقه دانلود به اتمام خواهد رسید. پس از اتمام دانلود،صفحه خوش آمدگویی گرامرلی ظاهر می‌شود. وقتی افزونه را در کروم فعال می‌کنید، فوراً فعال می‌شود. اما زمانی به تمام امکانات آن دسترسی پیدا خواهید کرد که حساب کاربری داشته باشید.

ساخت حساب کاربری 

می‌توانید با ساخت یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید. انجام این کار به شما امکان می‌دهد افزونه را در هر وب سایتی فعال یا غیرفعال کنید، کلماتی را به فرهنگ لغت شخصی خود اضافه کنید و نوشته‌های خود را ذخیره کنید. همچنین بعد از ثبت نام، گرامرلی آمار هفتگی نویسه‌های شما را از طریق ایمیل به شما می‌دهد. با ساخت حساب کاربری، می‌توانید از بهترین ویژگی های گرامرلی بهره مند شوید.

شروع به نوشتن 

سپس به گوگل docs بروید و یک سند جدید ایجاد کنید. در پایین سمت راست صفحه یک لوگوی سبز رنگ G مشاهده خواهید کرد. روی آن کلیک کنید. بعداز کلیک بر روی لوگو، یک پنجره پاپ آپ بزرگ ظاهر می‌شود. این داشبورد اصلی ویرایشگر است که توضیحات مفصلی برای اصلاحات به شما ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید گرامرلی را به صورت یک نواری کناری در صفحه باز کنید.

تعیین اهداف goals 

قبل از استفاده از پیشنهادات، ابتدا باید روی goals کلیک کنید. نماد آن در صفحه یک سیبل نشانه گیری است. همچنین می‌توانید به این مورد در نوار کناری نیز دسترسی پیدا کنید. با کلیک روی آن یک پنجره پاپ آپ جدید باز می شود که در آن می‌توانید تعیین کنید که نوشته‌های شما در چه زمینه، سبکی و ژانری است. این به هوش مصنوعی کمک می‌کند، تا بفهمد نوشته های شما در چه زمینه‌ای می‌باشد و بتواند بهتر به شما کمک کند.

goals قسمتهای مختلفی دارد که به عنوان مثال می‌توانید تعیین کنید که نوشته‌‌ی شما یک داستان کوتاه است یا یک متن رسمی.

نحوه کارکرد 

گرامرلی به این صورت عمل می‌کند که زیر کلمات و عباراتی که از نظر گرامری نادرست، یا غلط املایی دارند خط می‌کشد. برای تصحیح، ماوس را روی کلمه نگه دارید. همچنین می‌توانید روی کلمات دوبار کلیک کنید تا مترادف‌ها را بررسی کنید.

نوار کناری :

می‌توانید نوار کناری را باز کنید تا به اصلاحات به شیوه ای سازمان یافته تر دسترسی داشته باشید. همچنین در این نوار توضیحاتی در پشت اشتباهات شما نشان می‌دهد. به عنوان مثال، اگر یک فعل در جمله خود ندارید، گرامرلی به شما می‌گوید که یک فعل اضافه کنید.

کپی رایت 

اگر کاربر نسخه پرمیوم هستید، می‌توانید نوشته‌های خود را از نظر کپی نبودن و نداشتن مشکل سرقت ادبی بررسی کنید. برای این‌کار روی دکمه Plagiarism کلیک کنید و گرامرلی نوشته شما را در برابر میلیاردها صفحه وب و مقاله منتشر شده اسکن می کند و در صورت یافتن متن مشابه به شما اطلاع می‌دهد.

گرامرلی پرمیوم

نسخه پرمیوم گرامرلی یا همان نسخه غیررایگان متن شما را به صورت دقیقتر و حرفه‌ای‌تر از نظر املا و دستور زبان مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین توانایی ارائه خدمات و شناسایی لحن و لحجه مخصوص مناطق مختلف را نیز دارا است. ثبات لحن شما را تضمین می‌کند، چه اصلاحات خود را در goals روی حالت رسمی گذاشته باشید چه دوستانه به شما کمک خواهد کرد. حتی می‌تواند زبان توهین آمیز یا تاریخ را تشخیص دهد.

سایر ویژگی‌های نسخه پرمیوم گرامرلی شامل تشخیص سرقت ادبی، روان بودن، انتخاب کلمه و مختصر بودن است. این برنامه زیر اشتباهات شما را در رنگ های آبی، قرمز، سبز و بنفش خط می‌کشد. چیزی که گرامرلی را بهتر از سایر چک کننده‌های گرامری می‌کند، توضیحات دقیق آن است. زیرا به شما اطلاع می‌دهد که چرا باید یک جمله را بازنویسی کنید.

تنظیمات گرامرلی

تنظیمات افزونه گرامرلی در کروم را با کلیک کردن روی نماد گرامرلی در سمت راست پایین فیلد نوشتاری می‌توانید تغییر دهید. روی نماد کلیک کنیدتا نوار کناری باز شود، پس از باز شدن نوار کناری، نماد چرخ دنده را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات شوید.

همچنین می‌توانید روی نماد گرامرلی در نوار ابزار کروم کلیک کنید. به طور خودکار تنظیمات باز می‌شود.

در تنظیمات به راحتی می‌توانید پیشنهادات نوشتن، تعاریف و مترادف‌ها را فعال یا غیرفعال کنید، حتی می‌توانید پیش بینی های عبارتی و غیره را نیز فعال کنید. تنظیمات افزونه گرامرلی همچنین به شما این امکان را می‌دهد که مرجع  بررسی متون انگلیسی خود را تغییر داده و یک نوشته را مجددا مورد بررسی قرار دهید.

گرامرلی

سخن آخر

با توجه به گستردگی و فراگیر بودن زبان انگلیسی، همه ما در هنگام کار با مرورگر و یا انجام کارهای کامپیوتری بدون شک به نگارش به زبان انگلیسی احتیاج پیدا خواهیم کرد. هرچقدر هم که به این زبان تسلط داشته باشیم بازهم در نوشتن به مشکل خواهیم خورد. زیرا انگلیسی زبان مادری ما نمی‌باشد. همچنین طبق آمارهای بدست آمده اکثر انگلیسی زبانان نیز مشکلات گرامری و نگارشی زیادی هنگام نوشتن دارند. به همین دلیل چک کننده‌های گرامری یکی از برنامه‌های کاربردی و مورد نیاز کاربران اینترنت می‌باشند. 

در این بین افزونه گرامرلی برای گوگل کروم به جرات از بهترین چک کننده های گرامری برای زبان انگلیسی است. این افزونه با طراحی ساده یک افزونه بسیار کارآمد است که کار کردن با آن لذت بخش است. این افزونه تمام متن‌های شما را در هنگام نوشتن از نظر اصول گرامری و املا مورد بررسی قرار داده و به شما برای رفع مشکلات پیشنهاداتی می‌دهد. گرامرلی در دو نسخه رایگان و پرمیوم ارائه شده که در این مقاله به بررسی امکانات و ویژگی‌های آن‌ها پرداختیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ پویان آی تی مراجعه نمایید و نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

افزونه گوگل