اسکنر CXS

cxs چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

اسکنر CXS یکی از محصولات حوضه امنیت شرکت ConfigServer است که سال های زیادی توانسته امنیت سرور هارا تامین کند. CXS مخفف ConfigServer eXploit Scanner می‌باشد.

به هر برنامه یا کد مخربی که سعی میکند از حفره های امنیتی جهت منافع خود استفاده کند اکسپلویت (exploit) می‌گویند. با این تفاسیر CXS نرم افزاری است که سرور را برای یافتن اکسپلویت ها اسکن می‌کند و آن ها را از بین می‌برد. پس شما می‌توانید با استفاده از این برنامه سرور خود را در برابر انواع بد افزار ها و کدهای مخرب ایمن کنید.

ویژگی های اسکنر CXS

اسکنر CXS سال های زیادی است که به مشتریان خود خدمات می‌دهد و به دلیل ویژگی ها و کارایی خوبی که دارد توانسته اعتماد بسیاری از افراد را کسب کند. برخی از اصلی ترین ویژگی های CXS را بررسی می‌کنیم.

بررسی و مانیتور کردن به صورت Real Time

یکی از ویژگی های جذاب اسکنر CXS قابلیت RealTime Monitoring می‌باشد و به صورت لحظه به لحظه سرور را بررسی و مانیتور می‌کند. در صورتی که مورد امنیتی کشف گردد، CXS فایل مخرب را قرنتینه و سپس حذف می‌کند و در آخر گزارش آن را به مدیر سرور ارسال می‌کند.

با استفاده از ویژگی CXS Watch Deamon به طور فعال تمام فایل هایی که کاربر اصلاح می‌کند را دوباره اسکن می‌کند

شناسایی بد افزار بر اساس نام و نوع فایل

بیش از چهار هزار اسکریپت اکسپلویت شناخته شده در بانک اطلاعاتی CXS قرار دارد. علاوه بر آن از CalmAV هم برای این موضوع کمک می‌گیرد. CalmAV یک موتور آنتی ویروس منبع باز ( open source ) می‌باشد که می‌تواند بد افزار ها را شناسایی کند. همچنین می‌تواند فایل های باینری قابل اجرا را هم شناسایی کند

هماهنگی با فایروال CSF

CSF با ConfigServer Security and Firewall یکی دیگر از محصولات شرکت ConfigServer می‌باشد. اسکنر CXS می‌تواند به صورت کامل با فایروال CSF هماهنگ شود تا ایمنی بالاتری برای سرور به وجود آورد.

هماهنگی با فایروال ModSecurity

فایروال ModSecurity یک فایروال منبع باز می‌باشد که به وسیله وب سرور های مختلفی مثل Nginx و Apache ساپورت می‌شود. با استفاده از این فایروال آدرس های کد شده و فایل های مخربی که کد های آن رمزگذاری ( encrypt ) شده است به راحتی قابل تشخیص خواهد بود.

هماهنگی با Pure-FTP

با استفاده از Pure-FTP حتی اگر کد مخربی از طریق FTP آپلود شود، سریعا شناسایی و مسدود می‌شود.

رابط کاربری مبتنی بر وب

CXS علاوه بر رابط کاربری به صورت خط فرمان ( CLI ) مبتنی بر وب، دارای رابط کاربری گرافیکی مبتنی بر وب هم می‌باشد که می‌توانید دستوراتی را به وسیله آن ها انجام دهید :

  • عملیات اسکن را اجرا کنید.
  • با استفاده از Cron عملیات اسکن را برنامه ریزی و ویرایش کنید.
  • دستورات عملیات اسکن را در CLI بنویسید.
  • فایل های موجود در قرنطینه را مشاهده، حذف و یا بازیابی کنید.
  • مستندات و دایکیومنت هارا بخوانید.
  • مقادیر پیشفرض عملیات اسکن را ویرایش و تنظیم کنید.
  • فایل های CXS را ویرایش کنید

چه کسانی می‌توانند از اسکنر CXS استفاده کنند؟

شرکت های میزبانی وب و مدیریت سرور که خدمات ارزش افزوده ارائه می‌دهند مهمترین مشتریان این نرم افزار هستند. اما این نرم افزار محدود به این شرکت ها نمی‌شود و درواقع هر کسب و کار کوچک و بزرگی که روی سرور های مجازی یا اختصاصی پیاده شده اند می‌توانند برای امنیت بیشتر از اسکنر CXS استفاده کنند.

اگر می‌خواهید از این برنامه قدرتمند امنیتی بهره مند شوید می‌توانید از وب سایت پویان آی تی لایسنس اسکنر CXS را تهیه کنید.

سخن پایانی

اگر کسب و کار آنلاینی روی سرور مجازی و یا اختصاصی دارید و می‌خواهید امنیت سرور خود را بالاتر ببرید، استفاده از اسکنر CXS مناسب شما خواهد بود. به این ترتیب امینت سرور شما تا حد زیادی بالا می‌رود و می‌توانید با خیالی آسوده روی کسب و کار خود تمرکز کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

سرور CXS میزبانی وب امنیت امنیت سرور