Cross Browser

آشنایی با Cross Browser به زبان ساده

فهرست مطالب

همان‌طور که می‌دانید سازگاری میان مرورگرها یا Cross Browser به توانایی وب سایت،برنامه و یا اسکریپت برای پشتیبانی از مرورگرهای مختلف وب گفته می‌شود. در عصر امروز مرورگرهای وب متعددی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها استاندارد خاص خود را دارند؛ بنابراین بایستی سایت‌ها در محیط‌های مختلف به یک اندازه عمل نمایند. پس صاحبان وب سایت‌ها بایستی بتوانند از سازگاری میان مرورگرها با برنامه‌های خود مطمئن شوند. در این مقاله به توضیح درباره ی Cross Browser می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

سازگاری مرورگرها از جمله مسائل مهم در توسعه وب به حساب می‌آید و در بهبود تجربه کاربری نقش مهمی دارد که در اینجا به توضیح اهمیت آن‌ها می‌پردازیم:

  1. وجود انواع مختلفی از مرورگرها در بازار باعث می‌شود تا کاربران بتوانند از طیف گسترده‌ای از آن‌ها برای دسترسی به وب سایت‌ها استفاده نمایند. بدون وجود سازگاری کاربران نمی‌توانند از وب سایت شما به خوبی استفاده نمایند.
  2. عملکرد صحیح وب سایت‌ها در مرورگرهای مختلف که در راستای جلب اعتماد کاربران اثر گذار است.
  3. عدم سازگاری مرورگرها تجربه کاربری نامناسب و به دنبال آن کاهش انجام معاملات را به همراه خواهد داشت.
  4. کاهش بهینگی سایت و افت در رتبه‌های موتورهای جست و جو از پیامدهای عدم سازگاری مرورگرها می‌باشد.

راهکارهایی برای سازگاری میان مرورگرها

همان‌طور که عنوان شد سازگاری میان مرورگرها امری مهم در توسعه وب سایت‌ها به شمار می‌رود. پس زمان توسعه سایت باید نکات زیر را در نظر بگیرید تا سایتی مناسب داشته باشید که در همه ی مرورگرهای وب قابل مشاهده باشد.

  • وب سایت خود را ساده نگهدارید.

استفاده بیش از حد از عناصر در کدگذاری‌ها وب سایت شما را بیش از حد شلوغ خواهد کرد. پس از این کار پرهیز نمایید.

  • از کدهای معتبر استفاده کتید.

شما با استفاده از Validator می‌توانید کدهای HTML و CSS را قبل از آپلود سایت بررسی کنید و در صورت نامعتبر بودن آن‌ها را درست نمایید.

  • توسعه در یک مرورگر واحد

در راستای توسعه یک وب سایت آزمایش آن در یک مرورگر و در یک زمان مفید است. در این مسیر ما به شما مرورگر فایرفاکس را پیشنهاد می‌دهیم چرا که این مرورگر بسیار متنوع می‌باشد. هنگامی که از نتایج آزمایش یک مرورگر راضی بودید، مرورگرهای دیگری مانند اینترنت اکسپلورر، گوگل کروم، سافاری، اپرا و غیره نیز قابل آزمایش هستند.

  • کدگذاری دستی 

شما می‌توانید به جای استفاده از برنامه‌های کد نویسی می‌توانید آن‌ها را به صورت دستی نوشته که برای سازگاری با مرورگرهای سایت بسیار سودمند می‌باشند.

  • تست سازگاری مرورگر با ابزار

استفاده از ابزار مختلف برای تست سازگاری با مرورگر که چه به صورت رایگان چه نسخه‌های پولی در دسترس هستند.

مشکلات Cross Browser

در مسیر Cross Browser ممکن است با مشکلات متعددی روبه‌رو شوید که عملکرد صحیح در مرورگرها را به خطر بیندازد. در اینجا به توضیح برخی از این مشکلات متداول می‌پردازیم.

  1. سرعت بارگذاری متفاوت در مرورگرهای گوناگون
  2. تفاوت‌ در تجربه کاربری بین مرورگرها ممکن است منجر به عدم رضایت کاربران و افزایش نرخ بازگشت (Bounce Rate) شود.
  3. – مرورگرهای قدیمی ممکن است از ویژگی‌های جدید HTML5 و CSS3 حمایت نکنند و به دلیل این عدم پشتیبانی، صفحه‌ها به طور نادرست نمایش داده شوند.
  4. تفسیر متفاوت JavaScript در مرورگرهای مختلف می‌تواند به مشکلات در عملکرد وب‌سایت یا وب اپلیکیشن منجر شود.
  5. و…

ابزار و منابع مفید

در راستای بهبود Cross Browser و تست عملکرد وب سایت شما می‌توانید از ابزار مختلفی استفاده نمایید مثلاً BrowserStack این ابزار به شما کمک می‌کند تا وب سایت و اپلیکیشن مدنظر خود را در مرورگرهای گوناگون بررسی نمایید. CrossBrowserTesting به عنوان یک سرویس آنلاین است که بررسی وب سایت را در مرورگرهای مختلف آسان می‌سازد. در این مسیر ابزارهای متعدد دیگری نیز وجود دارد که می‌توان به Sauce Labs و Modernizr نیز اشاره کرد.
در حیطه ی منابع آن نیز می‌توان به MDN Web Docs به عنوان یک منبع جامع درباره ی توسعه وب، GitHub که منابع را برای یادگیری و بهبود سازگاری مرورگرها فراهم می‌آورد اشاره کرد. Can I use ،CSS-Tricks و Web Platform News از دیگر منابع در این زمینه به حساب می‌آیند. شما با استفاده از این ابزار می‌توانید تجربه کاربری را در مرورگرهای گوناگون به بهترین حالت خود برسانید و مشکلات را کم نمایید.

و در آخر

Cross Browser از جمله مفاهیم مهم در توسعه وب به شمار می‌رود که عملکرد درست وب سایت و با اپلیکیشن را در مرورگر‌های مختلف تضمین می‌کند. در راستای دستیابی به Cross Browser توسعه دهندگان بایستی بتوانند از استانداردهای وب استفاده مرده و کد نویسی را با رویه مناسب خود طی نمایند. عیب یابی در مرورگرهای مختلف بر تلاش برای برطرف سازی مشکلات، استفاده از فریمورک‌های سازگار با مرورگر و ایجاد یک تجربه کاربری مناسب از جمله مسیرهایی است که بایستی طی نمایید که به بهبود تجربه کاربری و افزایش تعداد مشتریان کمک می‌کند.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

Cross Browser توسعه وب وب سایت