.Net Framework

.Net Framework چیست

یکی از سوالاتی که ممکن است هنگام آپدیت ویندوز به آن برخورده باشید، نصب .Net Framework

روی سیستم می باشد. اینکه آیا واقعا نیاز به نصب آن داریم؟ در جواب باید بگوییم که بله. برنامه های ویندوز در بسیاری از موارد از .Net Framework استفاده می کنند.
در این مقاله قصد داریم تا شما را با .Net Framework و کاری که روی ویندوز انجام میدهد آشنا کنیم.

ابتدا بهتر است با واژه فریم ورک ( Framework ) آشنا شویم. این واژه در لغت به معنای “چهارچوب” می باشد و مجموعه ای از کتابخانه های برنامه نویسی و قوانین برای برنامه نویسان است.

حال به سوال اصلی میرسیم که .Net Framework چیست ؟ برای نوشتن برنامه های ویندوز که کارهای مختلفی را انجام میدهند، برنامه نویسان باید کدنویسی کنند و از زبان های برنامه نویسی استفاده کنند تا نحوه انجام این کارها را به سیستم توضیح دهند. بسیاری از کارهایی که برنامه ها انجام میدهند نیاز به استفاده از اجزاء خیلی پایه ای زبان برنامه نویسی دارند. مثلا فرض کنید که برنامه احتیاج به اینترنت دارد. پس باید اول آیپی را شناسایی و سپس به شبکه وصل شود. پس برنامه نویس ابتدا باید نحوه گرفتن آیپی و در قدم بعد وصل شدن به اینترنت را پیاده سازی کند. این کار بسیار پیچیده و طولانی می شود.

برای آسان تر کردن این کارها مایکروسافت ابزاری به اسم .Net Framework دارد که متشکل از کتابخانه ها و قواعد برنامه نویسی می باشد. در این فریم ورک بسیاری از کدها از قبل تعبیه شده تا کار برنامه نویسان را راحت تر بکنند و در زمان کوتاه تری توسعه برنامه انجام شود.

معماری .Net Framework

دات نت فریم ورک ( .Net Framework ) دارای دو جزء اصلی Common Language Runtime ( CLR ) و .Net Framework Class Library می باشد که هر کدام را به طور خلاصه توضیح می دهیم.

Common Language Runtime

موتور اجرایی است که برنامه های در حال اجرا را کنترل میکند و درواقع یک زبان میانی مشترک بین سیستم عامل و زبان های برنامه نویسی دات نت است. تبدیل کدهای Common Intermediate Language (CIL) به زبان ماشین ، مدیریت حافظه و کنترل امنیت از دیگر وظایف این بخش می باشد.

.Net Framework Class Library

این فریم ورک دارای هزاران کتابخانه کوچک و ابزارهای توسعه می باشد که کار توسعه نرم افزار برای برنامه نویس را سریع تر و ساده تر می کند.

معماری .Net Framework
منبع: ( microsoft.com )

دات نت برای برنامه نویسان وب سایت

حالا که بحث از ابزارهای مایکروسافت و فریم ورک شد بد نیست بدانید که مایکروسافت در عرصه وب نیز فعالیت گسترده ای دارد و فریمورک .Net core به دست برنامه نویسان بک اند مورد استفاده قرار می گیرد. سرور مورد نیاز برای اجرای اینگونه وبسایت ها ویندوزی می باشد. شما می توانید هاست مورد نظر خود را از سایت پویان آی تی با بهترین قیمت و بالاترین کفیت تهیه کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد رأی ها : 4

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

برنامه نویسی فریم ورک