سر تیترها

انتخاب سر تیتر مناسب برای محتوا

فهرست مطالب

انتخاب کلمات درست که بتواند تأثیرگذاری مطلوبی در رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها و سئو داشته باشد امری مهم است. در این مقاله به توضیح سر تیتر و انواع آن می‌پردازیم و در تلاشیم نحوه‌ی استفاده‌ی درست از متا تگ‌ها را با مثال برای شما بیان نماییم. پس با ما همراه باشید.

جایگاه تیتر در سئو محتوا

در راستای سئو کردن صفحه و اعلام آن به گوگل شما بایستی از ابزاری استفاده نمایید تا بتوانید گوگل را از این رخداد آگاه نمایید. اولین ابزار شما مسلماً عنوان شماست که به‌عنوان تایتل صفحه کاربرد دارد. زمانی که محتوایی را در وبلاگ خود منتشر می‌کنید اولین چیزی که توجه گوگل را به خود جلب می‌کند سر تیتری است که شما از آن استفاده کرده‌اید. این یک نگاه کلی به گوگل می‌دهد و جایگاهی را برای متن شما در یکی از صفحات گوگل مشخص می‌کند. در قدم بعدی گوگل دقیق‌تر شده و به سر تیترهای موجود در محتوا توجه می‌کند. در متن‌های نوشته شده تیترهای متعددی وجود دارد از که با h1 تا h6 نشان داده می‌شود.

تیتر اول که با h1 نشان داده می‌شود همان عنوان اصلی مقاله‌ی شما می‌باشد و باقی سر تیترها نیز به ترتیب در اولویت‌ها و درجه اهمیت‌های پایین‌تری قرار خواهند گرفت. میزان توجه گوگل به تیترهای h1 تا h3 زیاد است و توجه آن‌چنانی به تیترهای h4 تا h6 نخواهد داشت.

در این متن شما را با انواع سر تیترها و میزان اهمیت آن‌ها در سئو  آشنا خواهیم کرد.

دلایل اهمیت سر تیترها

داشتن سر تیتر مناسب در رسانه‌های مختلف نقش مهمی دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

  1. جلب‌توجه: ازآنجاکه سر فصل‌ها ارتباط اولیه‌ی ما بامحتوا را فراهم می‌آورند داشتن سر تیتر جذاب امری مهم به‌حساب می‌آید و می‌تواند کاربران را به خواندن آن محتوا ترغیب نماید.
  2. زبان ساده: داشتن زبانی قابل‌فهم که بتواند پیان اصلی محتوا را بیان کند امری مهم به‌حساب می‌آید چرا که هدف محتوا را در قالب کلماتی محدود بیان می‌کند.
  3. بهبود نرخ کلیک: انتخاب سر تیترها به‌صورت درست می‌تواند نرخ کلیک (CTR) را بهبود بخشد. همچنین در حیطه‌ی بازاریابی و تبلیغات می‌تواند کلیک‌های بیش‌تر بر روی تبلیغات و به دنبال آن شانس تبدیل را به همراه بیاورد.
  4. بهینه‌سازی سئو: وجود سر تیترها نقش مهمی در سئو ایفا می‌کنند و در درک و ارتباط میان محتوا کاربرد دارد و می‌تواند رتبه‌بندی را در موتورهای جست‌وجو بهبود بخشد.
  5. بهبود خوانایی: بسیاری از خوانندگان قبل از خواندن محتوا تمایل دارند تا مطالب را مرور نمایند. انتخاب سرفصل‌های مناسب به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند به‌سرعت بامحتوا ارتباط برقرار و اهمیت آن را ارزیابی نمایند.
  6. و…

آموزش سئو تیتر 1 (H1_SEO)

بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تیتر سایت به‌حساب می‌آید که یک نمای کلی از محتوا را در اختیار مخاطبین قرار می‌دهد. در انتخاب تیتر یک، یک سری نکات وجود دارد که بایستی به آن‌ها توجه کرد:

  1. طول تیتر: طول تیتر انتخابی شما برای محتوا بین 20-70 کاراکتر می‌باشد.
  2. تعداد دفعات استفاده: میزان دفعاتی که شما می‌توانید از این تیتر استفاده کنید 1 بار است.
  3. کلمات به کار رفته: در نوشتن تیتر شما بایستی از کلمات کلیدی مهم استفاده کنید.
  4. جایگاه: جایگاه استفاده از این تیتر در بالاترین بخش صفحه می‌باشد.

مثال تیتر 1

  • بهبود تجربه کاربری در وب‌سایت

آموزش سئو تیتر 2 (H2_SEO)

از آنجاکه ما دست ما در انتخاب تیتر یک بسته است تنها می‌توانیم از یک تیتر یک استفاده کنیم. پس تیتر 2 به ابزاری مهم در مسیر مهندسی محتوا تبدیل می‌شود. چرا که ما می‌توانیم در این تیتر از لانگ تیل‌های مهم و متعددی استفاده کنیم و محتوای خود را طبقه‌بندی سازیم و به نیازهای کاربران در این مسیر پاسخ دهیم. در راستای انتخاب تیتر 2 های مناسب به‌عنوان یک محتوانویس بایستی قدرت سرچ بالایی داشته باشیم و بتوانیم لیستی از موارد و سرچ‌های کاربران تهیه نماییم و تاحدامکان تلاش کنیم تا جامع‌ترین محتوا را در اختیار مخاطبین خود قرار دهیم و به‌تمامی سؤالات آن‌ها به نحوی پاسخ دهیم. 

به‌این‌ترتیب گوگل ما را به‌عنوان وبلاگ و وب‌سایتی که بیش‌ترین پاسخ‌ها را برای کاربران ارائه می‌دهد شناسایی کرده و منبعی مناسب به‌حساب می‌آورد و در نهایت جایگاه بالایی را در آن به ما خواهد داد. در استفاده از تیتر 2 بر خلاف تیتر 1 محدودیتی وجود ندارد. اما بهتر است که 3_5 تیتر 2 در هر هزار کلمه استفاده نمایید. فراموش نکنید که هدف اصلی از استفاده از تیتر 2 پوشش‌دهی کلمات کلیدی و مهم است.

مثال تیتر 2

در حیطه‌ی موضوع بهبود تجربه کاربری در وب‌سایت برخی از تیترهای 2 به شرح زیر است:

  • محتوای ساده و خوانایی
  • تست A/B

آموزش سئو تیتر 3 (H3_SEO)

میزان اهمیت تیتر 3 از تیتر 2 و تیتر 1 کمتر است. شما با استفاده از تیتر 3 می‌توانید یک سری از عبارات کلیدی بلند کم‌اهمیت تر از تیتر 2 را بیان نمایید و به توضیح آن‌ها بپردازید. تیتر 3 به‌گونه‌ای پوشش‌دهنده تیتر 2 به‌حساب می‌آید و حتی به‌تنهایی می‌تواند خود به‌عنوان یک محتوا در نظر گرفته شود. استفاده از این تیتر به شما پیشنهاد می‌شود؛ چرا که این بخش از محتواها قابل سرچ هستند و کاربران به دنبال آن‌ها می‌گردند.

مثال سئو تیتر 3

  • استراتژی‌های کلیدی برای رسیدن به محتوای ساده و خوانانه
  • استراتژی‌های کلیدی تست A/B

آموزش سئو تیتر 4 (H4_SEO)

استفاده از تیتر پردازی در خوانایی محتوای شما اثر به سزایی دارد و می‌تواند انسجام و خوانایی صفحه‌ی شما را بهبود بخشد و تجربه‌ی کاربری خوبی را برای کاربران به همراه می‌آورد. باوجودآنکه در حال حاضر سئو اهمیت آن‌چنانی برای این تیتر قائل نمی‌شود؛ ولی شما می‌توانید از این تیتر برای جلب رضایت کاربران استفاده نمایید. شاید در آینده گوگل به استفاده از این H4 استفاده نمایید.

شما می‌توانید از این تیتر برای بیان سؤالات متداول و مثال‌ها و دیگر موارد استفاده کنید که متن را برجسته‌تر می‌سازد و جذابیت را بهبود می‌بخشد.

مثال سئو تیتر 4

  • معرفی کتاب‌های تجربه کاربری و راهکارهای بهبود آن

و در آخر

شما با انتخاب تیترهای مناسب می‌توانید به نیازهای کاربران در مرحله‌ی اول پاسخ دهید و میزان نرخ کلیک را افزایش دهید. فراموش نکنید که استفاده از کلمات کلیدی در سر تیتر مسئله‌ای مهم است؛ پس از استفاده‌کردن از کلمات با درجه اهمیت پایین خودداری نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد رأی ها : 1

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

سئو بهینه سازی تولید محتوا