هارد enterprise

هارد enterprise چیست؟

فهرست مطالب

امروزه در سازمان ها و دیتاسنتر ها به دلیل حجم کاری بسیار بالا و استفاده مداوم از سرور ها ، انتخاب هارد اهمیت زیادی دارد. هارد مورد استفاده در دیتاسنتر ها و سازمان ها باید به طور مداوم و در طولانی مدت در دسترس باشد. علاوه بر آن سرعت هارد انتخابی برای در خواندن و نوشتن بسیار مهم است. یکی از انواع مدل های پرکاربرد هارد در سرور ها ، هارد های اینترپرایز (enterprise) هستند. در صورت بروز خطا و پس از آن از کار افتادن هارد و ایجاد وقفه باعث عدم دسترسی کاربران به به شبکه شده و سبب بروز ضررهای جبران ناپذیری می شود. به همین علت انتخاب درست  هارد در حوزه های مختلف کاری در دیتاسنتر ها و سازمان ها امری بسیار حساس است. هارد enterprise یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب هارد دیتاسنتر ها می‌باشد.

در ادامه به معرفی هارد enterprise و ویژگی های این هارد ، بررسی هارد های هلیومی enterprise و تفاوت هارد enterprise با سایر هارد ها می‌پردازیم.

هارد enterprise

همان طور که گفتیم هارد های اینترپرایز (enterprise) یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در سازمان ها و دیتا سنتر ها هستند. هارد های enterprise از کارایی بالایی برخوردار بوده و عملکرد بسیار خوبی دارند. همچنین به دلیل به کارگیری تکنولوژی پیشرفته در طراحی و ساخت هارد enterprise ، این دسته از هارد ها از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه هستند؛ زیرا انرژی بسیار کمتری مصرف کرده و سبب کاهش هزینه ها می شوند. علاوه بر آن هارد های enterprise در خنک نگه داشتن سیستم ها و بهینه سازی عملکرد آن ها تاثیر بسزایی دارند.

هارد های enterprise مختص استفاده در سرور ها هستند. این دسته از هارد ها به طور مداوم در دسترس بوده و از سرعت بسیار بالایی در خواندن و نوشتن برخوردار می باشند.

هارد های سری enterprise امنیتی قابل توجه داشته و فضایی ایمن را از جهات مختلف برای کاربران فراهم می کنند. در واقع فرایند بررسی خطای داده در هارد های enterprise و برطرف کردن مشکلات به وجود آمده در این هارد ها ، امنیتی است و نگرانی برای کاربران ایجاد نمی کند.

هارد enterprise هلیومی

هارد های enterprise هلیومی همانند سایر هارد های هلیومی از گاز هلیوم به جای گاز اکسیژن پر شده‌اند. گاز هلیوم نسبت به هوا چگالی کمتری داشته و بسیار سبک تر است.

به طور کلی هارد های هلیومی به انرژی کمتری برای چرخش نیاز دارند. همچنین میزان اصطکاک آن ها کمتر بوده و به میزان خنک کنندگی کمتری نیاز دارند. همه این موارد باعث کاهش کلی هزینه ها به مقدار چشمگیری می شوند.

تفاوت هارد های سری enterprise و هارد Desktop

هارد های Desktop وظیفه اجرای برنامه های کاربردی را بر عهده داشته و بار آن ها شامل بار سیستم عامل و بار برنامه های در حال اجرا می باشد. اما هارد های enterprise علاوه بر تحمل بار سیستم عامل و برنامه های در حال اجرا مسئولیت و وظیفه سرویس دهی به کاربران شبکه را نیز بر عهده دارند. این مسئله نیازمند ظرفیت بالای ذخیره سازی اطلاعات و بر خورداری از قابلیت های reliable و available (قابلیت اطمینان و قابلیت دسترسی) می باشد.

هارد های Desktop به نسبت هارد های enterprise بار کمتری را تحمل می کنند. علاوه بر آن مدت زمان بیکاری هارد های Desktop در مقایسه با هارد های enterprise که به شکل 24 ساعته استفاده می شوند بسیار بیشتر است. همچنین سیستم های enterprise برعکس سیستم های Desktop تعداد بیشتری هارد را کنترل می کنند.

یکی دیگر از تفاوت های هارد Desktop و هارد enterprise به کارایی آن ها می توان اشاره کرد. هارد های enterprise از خصوصیات و ویژگی هایی بهره مند هستند که می توانند سرعت دسترسی را به میزان قابل توجهی بالا ببرند در عین حال زمان دسترسی را کاهش دهند. این خصوصیات و ویژگی های هارد های enterprise شامل دور دیسک های بالاتر ، میکروپروسسور های پر سرعت تر ، مگنت های قوی تر و مدارهای الکتریکی با cache بیشتر هستند.

و در آخر

برخی از مردم تصور می کنند هیچ تفاوتی بین هارد های سازمانی و سایر هارد ها وجود ندارد. سایر هارد ها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر اند اما باز هم منطقی است که از هارد های سروری استفاده کنیم. هارد های enterprise دارای پشتیبانی و ضمانت هستند. همچنین این هارد ها داده‌ها را به شکل بهتری حفظ کرده و از دست رفتن آن ها جلوگیری می کنند.

با وجود این نکات هارد های enterprise بهترین گزینه برای محیط های تجاری می باشند.

و در اخر امیدواریم این مقاله به سوالات شما در مورد هارد enterprise پاسخ داده باشد. برای خواندن مقالات بیشتر و مرتبط می توانید به وبلاگ پویان آی تی مراجعه کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

سرور دیتاسنتر