Avast Online Security

افزونه Avast Online Security چیست؟

فضای Cloud دنیای بزرگی است که هر کدام از ما در آن سهمی داریم، مقداری از زندگی انسان امروزی، زندگی مجازی است. همانند دنیای واقعی در فضای ابری نیز نیاز به امنیت دارید. زیرا همواره عوامل سودجویی وجود دارند که اگر فرصتی پیدا کنند از شما سو استفاده خواهند کردند. برای جلوگیری از این خطرات ابزارهای زیادی وجود دارند که امروز به بررسی یکی از آن‌ها خواهیم پرداخت.
افزونه Avast Online Security یکی از پلاگین‌های امنیتی مرورگر گوگل کروم می‌باشد. که ما بر روی ویژگی‌های مخصوص Avast برای مرورگر کروم تمرکز خواهیم کرد. مطمئناً شما می‌توانید به بسیاری از این ویژگی‌ها در برنامه Avas دسترسی داشته باشید، اما گلچینی از بهترین و کارآمدترین آنها در قالب یک افزونه برای مرورگر وب ساخته شده است. می‌خواهیم ببینیم که چگونه تجربه مرور آنلاین شما را بهبود می‌بخشد.

مشخصات کلی افزونه Avast Online Security

هنگام مرور اینترنت، برنامه افزودنی avast مراقب وب‌سایت‌های جعلی است و قبل از ورود به آن‌ها هشداری ارائه می‌کند. اگر به بازی آنلاین علاقه دارید، در هنگام بازی‌های آنلاین، avast مطمئن می‌شود که هیچ حمله فیشینگ یا تلاشی برای سرقت اطلاعات پرداخت شما وجود ندارد. همچنین می‌توانید بدون نگرانی در مورد خطرات احتمالی سرایت ویروسی، ایمیل‌ها را باز کرده و بخوانید.
شما این فرصت را دارید که با نگه داشتن ماوس روی یک لینک قبل از کلیک بر روی آن، رتبه امنیتی هر سایت را مشاهده کنید. اگر یک URL دارای نماد خاکستری باشد، یعنی وب سایت تأیید نشده است و شما می‌توانید بنا به صلاحدید خود وارد شوید. افزونه avast ویژگی‌های دیگری نیز دارد، بعضی از آن‌ها ممکن است کم اهمیت به نظر برسند، اما هر کدام باعث رفع یک سری از خطرات شده و بخشی از امنیت شما را تامین خواهند کرد. در ادامه تک تک این ویژگی‌ها را بررسی خواهیم کرد.

محفاظت از تهدیدها

میزان حفاظتی که از افزونه avast دریافت خواهید کرد به طرح امنیتی که در آن انتخاب کرده اید بستگی دارد. نسخه رایگان بدافزارها، ویروس‌ها و باج‌افزارها را پوشش می‌دهد، اما ابزارهای پیشرفته‌تر در نسخه غیررایگان شما را در برابر فیشینگ، سایت‌های جعلی، دسترسی از راه دور و تأیید شبکه Wi-Fi محافظت می‌کنند. این محصول همچنین وب سایت های سازگار را مجبور به استفاده از رمزگذاری برای محافظت از داده‌های شما می‌کند. برخی از سایت‌های مخرب باعث می‌شوند کروم به‌طور خودکار فایل‌هایی را دانلود کند که ممکن است به دستگاه شما آسیب وارد کنند. لزوماً لازم نیست آن‌ها را باز کنید. آن‌ها می توانند مضر باشند، حتی اگر به راحتی روی رایانه شما بارگیری و نصب شوند و در ظاهر بی‌آزار باشند. Avast هرگونه تلاشی از این دست را قبل از اجرای بارگیری مسدود می‌کند.

اسکن ویروس

یکی از قابلیتهای avast محافظت از شما در برابر ویروس‌هایی است که هنگام وب‌گردی ممکن است از طریق فایل‌های آلوده به سیستم شما منتقل شوند. لازم به ذکر است قبل از اینکه Avast شروع به اسکن برای ویروس کند، لازم نیست منتظر بمانید تا فایلی در سیستم شما بارگیری شود. این فرآیند در زمان واقعی اتفاق می‌افتد، خواه در حین بازدید از سایت‌ها، ذخیره تصاویر یا فایل‌ها، یا دسترسی به محتوا در طول یک بازی آنلاین باشد. همچنین مشخص می‌کند که آیا در حین مرور، کسی مشغول ردیابی فعالیت شما است یا خیر.

Avast Online Security

حفاظت از بدافزارها

حتی اگر برنامه آنتی ویروس داشته باشید، در همه سایت‌ها از بدافزارها و ویروس ها در امان نخواهید بود. افزونه avast در صورت وجود کوچکترین شک نسبت به وجود بدافزار اقدام خواهد کرد. در این حالت اخطاری دریافت خواهید کرد. مبنی بر اینکه URL مشکوک به محتوای مخرب به نظر می‌رسد، اما همچنان می‌توانید وارد صفحه شوید. اگر تلاشی برای افزودن بدافزار به دستگاه شما انجام شود، Avast آن را در مسیر خود متوقف خواهد کرد.

تشخیص باج‌افزارها

Avast Online Security نه تنها باج‌افزارها را شناسایی و از شما در برابر آنها دفاع می‌کند، بلکه این افزونه گزارش دقیقی در مورد انواع بدافزارهایی که تشخیص می‌دهد و تلاش‌های صورت گرفته شده برای جلوگیری از چنین تهدیداتی را در یک صفحه ارائه می‌دهد. باج‌افزارهای برتر فهرست شده عبارتند از: فایل‌کدها، قفل‌کننده‌های صفحه، doxxing، بدافزارها و ترس‌افزارها. این افزونه، ایمنی دستگاه شما را در مقابل آن‌ها به هر قیمتی تضمین می‌کند.

تشخیص فیشینگ

برخی از تهدیدات به عنوان منابع قابل اعتماد در وب سایت‌ها یا ایمیل‌ها پنهان می‌شوند. رایج‌ترین منابع فیشینگ، فاکتورها، فایل‌های PDF، رسیدها یا مظنه‌ها هستند. ممکن است شبیه یک سند Word به نظر برسد، اما در واقع یک فایل اجرایی است که منتظر زمان مناسب می‌ماند تا اطلاعات شما را به سرقت برده و به سیستم شما حمله کند.
حتی اگر از کروم برای بررسی صندوق ورودی خود استفاده می‌کنید، Avast تمام محتوا را هنگام دسترسی به آنها تجزیه و تحلیل می‌کند تا از ایمنی آن اطمینان حاصل کند. متأسفانه این ویژگی بخشی از نسخه رایگان نیست و برای استفاده از آن باید حساب خود را ارتقا دهید.

شناسایی نرم‌افزارهای جاسوسی

یکی دیگر از ابزارهای پیشرفته Avast این است که اطمینان حاصل کند که هیچ کس از فعالیت شما یا از طریق وب کم شما در حین مرور در کروم جاسوسی نمی کند. دارای یک ماژول اسکنر و ضد جاسوسی خاص است که می توانید آن را به طور جداگانه دانلود کنید، یا به عنوان بخشی از برنامه افزودنی وب استفاده کنید. حتی اگر سیستم شما قبل از استفاده از افزونه avast آلوده شده باشد، با اسکن آن را شناسایی کرده و از بین می‌برد. avast قبل از باز کردن یک صفحه وب، هر سایتی از نرم افزارهای جاسوسی را از مرورگر شما اسکن کرده و از بین می‌برد.

حریم خصوصی و امنیت

در بالای لیست خدمات Avast ، محافظت از هویت و فعالیت شما در اینترنت قرار دارد. هنگامی که به عنوان یک برنامه افزودنی در کروم مورد استفاده قرار می‌گیرد، از سرقت اطلاعات خصوصی شما و پنهان کردن آنچه که به صورت آنلاین تماشا می‌کنید یا بازی می‌کنید، جلوگیری می‌کند.

SecureLine VPN

secureline vpn به عنوان یک افزونه اضافی برای avast موجود است ، آن را به عنوان بخشی از برنامه نهایی دریافت خواهید کرد. می‌توانید به صورت ناشناس در اینترنت مرور کنید تا کسی نتواند از آدرس IP شما علیه شما استفاده کند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های تلویزیونی کشورهای دیگر را طوری تماشا کنید که گویی در آن منطقه زندگی می‌کنید.

پاکسازی مرورگر

ممکن است مرورگر کروم شما قبلاً بدون اینکه از آن مطلع باشید، به فایل‌های مخرب آلوده شده باشد. محتوای مخربی وجود دارد که غیرفعال است و منتظر می‌ماند تا در زمانی که امکانش فراهم شود اطلاعات شما را به سرقت ببرد. همانطور که نرم افزار آنتی ویروس، کامپیوتر شما را در اولین نصب پاک می‌کند، افزونه avast online security نیز بعد از نصب، مرورگر شما را از نرم افزارهای جاسوسی یا بدافزار پنهان شده در بوکمارک ها یا تنظیمات پاک می‌کند.

ضد ردیابی

افزونه avast یک راه حل AntiTrack دارد که می توانید هزینه آن را جداگانه پرداخت کنید و Ultimate Plan را اضافه کنید. این قسمت وقتی روی کمپین‌های بازاریابی نادرست کلیک می‌کنید، تشخیص می‌دهد که آیا یک سیستم ردیابی برای پیگیری فعالیت شما یا سرقت هویت شما وجود دارد یا خیر. در صورتی که آن را تشخیص دهد، دسترسی آن را مسدود می‌کند. همچنین از دستیابی هکرها به اطلاعات بانکی یا رمز عبور شما جلوگیری می‌کند.

Avast Online Security

مسدود کردن تبلیغات

بدون مسدود کننده تبلیغات، حضور در رسانه های اجتماعی یا سایت مورد علاقه شما می‌تواند یک تجربه آزاردهنده باشد، دلیل آن بنرها و پاپ آپ های تبلیغاتی هستند که یکسره ظاهر می‌شوند. چیزی که نمی‌دانید این است که برخی از این آگهی‌ها حاوی فایل‌ها و محتوای مخفی هستند که آماده آلوده کردن سیستم شما هستند. وقتی روی آن‌ها کلیک می‌کنید تا آن‌ها را ببندید، به یک صفحه مضر جدید هدایت می‌شوید. خوشبختانه، افزونه avast با داشتن قابلیت مسدود کردن تبلیغات ناخواسته از این اتفاق جلوگیری می‌کند.

سهولت استفاده و رابط کاربری

افزونه avast کروم دارای رابط کاربری مناسب و کاربر پسندی است، بدون هیچ گونه عوامل اضافه و مزاحمت برای شما هنگام مرور به فعالیت ادامه می‌دهد. تا زمانی که چیزی سیستم شما را تهدید نکند، حتی متوجه وجود آن نخواهید شد. وقتی در پس‌زمینه کار می‌کند، می‌توانید به جستجوی خود ادامه دهید. اگر نیاز به استفاده از آن دارید، فقط روی نماد Avast کلیک کنید تا منو باز شود. دارای یک تم تاریک دلپذیر با چندین ردیف منو است که هر گونه تهدید بالقوه ای را لیست می‌کند، می‌توانید از طریق آن‌ها به راحتی فعالیت‌ها را مدیریت کنید. به راحتی می‌توانید از avast بخواهید یک URL را برای شما بررسی کند.
هنگامی که محتوا را دانلود می‌کنید، Avast ابتدا فایل را قبل از شروع دانلود بررسی می‌کند. اگر ایمن باشد، می‌بینید که کروم دست به کار شده و رسانه را نمایش می‌دهد. از سوی دیگر، اگر ایمن نباشد، پیامی را مشاهده خواهید کرد که به شما اطلاع می‌دهد که محتوا نا امن بوده و دور انداخته شده است.
همچنین در صورت تلاش برای دسترسی به یک صفحه آنلاین خطرناک یا مخرب، هشدارهایی دریافت خواهید کرد، که نشان می‌دهند سایت قابل اعتماد نیست. اما اگر می‌دانید که وب سایت امن است، می‌توانید به راحتی آن را به لیست سفید اضافه کنید.

نتیجه

افزونه امنیتی Avast گزینه مناسبی برای کروم است. واضح است که افزونه Avast کروم دارای ویژگی های زیادی است، اگر نسخه رایگان آن را انتخاب کنید، میزان محافظت از دستگاه شما محدود است. پس بهتر است برای محافظت بیشتر یکی از اشتراک‌های پولی آن را خریداری کنید. خوشبختانه، امروزه حتی بدون اشتراک، با اکثر تهدیدات گسترده اینترنت مانند بدافزارها، ویروس‌ها و باج افزارها مقابله می‌کند. شما باید تصمیم بگیرید که آیا احساس می‌کنید بر اساس فعالیت های خود به ابزارهای بیشتری مانند VPN، ضد ردیابی و ضد فیشینگ نیاز دارید یا خیر. اما با بررسی دقیق این افزونه متوجه می‌شوید که هر دو نسخه آن خدمات خوبی را ارائه می‌دهند. استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی مانند avast online security یک امر ضروری برای کاربران اینترنت است.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

گوگل امنیت افزونه بدافزار