دامنه org

دامنه org چیست + نحوه ثبت دامنه org

فهرست مطالب

دامنه org از جمله قدیمی‌ترین پسوندهای دامنه به حساب می‌آید که در دهه 1980 همراه با دامنه‌هایی مثل .COM، .NET، .INT، .EDU، .GOV و MIL راه اندازی گشت. این پسوند دامنه در ابتدا برای سازمان‌های غیر انتفاعی مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه چیزی بالغ بر 10 میلیون ثبت دامنه org وجود دارد. در این محتوا توضیح می‌دهیم چه عواملی باعث شده تا این پسوند دامنه تا این حد مورد استقبال افراد قرار گیرد.

دامنه چیست؟

دامنه عبارت است از آدرس وب سایت یا هرگونه سرویسی که بر روی شبکه جهانی وب قابل دسترسی می‌باشد. آدرس وب سایت شما از دو بخش تشکیل می‌شود.

  1. زیر دامنه (Subdomain): به عنوان بخش خاصی از وب سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد و مستقل از دامنه اصلی ظاهر می‌شود.
  2. دامنه اصلی (Top-Level Domain – TLD): در انتهای نشانی قرار دارد که نوع و محتوای وب سایت شما را نشان می‌دهد.

به زبانی ساده دامنه‌ها امضایی برای شناخته شدن وب سایت‌ها و سرویس‌ها هستند که به ‌صورت گسترده توسط افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاریخچه دامنه ORG

پسوند دامنه org از جمله پسوندهای اصلی بود که در سال 1985 ثبت شد. این پسوند در ابتدا برای سازمان‌ها و نهادهای غیر تجاری و غیردولتی مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ ولی با گذشت زمان بسیاری از افراد از این پسوند برای ساختارهای مختلف استفاده کردند. از آنجا که هیچگونه محدودیت محتوایی برای استفاده از این دامنه وجود ندارد شما می‌توانید از آن برای وب سایت‌هایی با اهداف مختلف مثل ارائه اطلاعات، فرهنگ، هنر، و خدمات عمومی استفاده نمایید.

خرید دامنه org

در راستای خرید دامنه بایستی یک سری مراحل را طی نمایید که در اینجا به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

در مرحله نخست شما بایستی پسوند دامنه خود را انتخاب کنید. پسوند انتخابی ما org است. پس از آن از دسترس بودن دامنه خود مطمئن شوید.

مرحله 1،خرید دامنه org

همان‌طور که گفتیم ممکن است دامنه انتخابی شما قبلاً توسط افرادی دیگر ثبت شده باشد و در دسترس نباشد. شما باید چند مورد را در نظر بگیرید تا در میان آن‌ها یکی در دسترس باشد. پس از دریافت پیام دسترسی روی افزودن به کارت کلیک نمایید.

در این بخش نیم سرورهای خود را به دقت وارد کرده و روی ادامه کلیک نمایید.

مرحله 3، خرید دامنه org

در صورتی که هاست ندارید پویان آی تی با ارائه انواع هاست انتخابی مناسب برای شما می باشد که می‌توانید با توجه به بودجه و نوع کاربری خود هاست مدنظرخود را انتخاب و خریداری نمایید.

در این مرحله شما می‌توانید درصورت داشتن کوپن تخفیف آن را اعمال و صورت حساب خود را پرداخت کنید. پس از آن برای خرید نهایی بایستی اطلاعات شخصی، آدرس مالی،اطلاعات ثبت دامنه و امنیت اکانت خود را وارد کنید و در نهایت سفارش خود را تکمیل کنید.

مرحله 4، خرید دامنه org

تمدید دامنه

همان‌طور که می‌دانید هر دامنه یک تاریخ اعتبار دارد که بعد از گذشت آن منقضی می‌شود. در اینجاست که تمدید دامنه اهمیت می‌یابد. یک ماه قبل از پایان اعتبار دامنه برای شما فاکتور صادر می‌شود تا در صورت تمایل آن را پرداخت و دامنه خود را تمدید کنید. البته در صورتی که مایل هستید زودتر از زمان موعد دامنه خود را تمدید نمایید تیکت خود را برای واحد فنی ارسال نمایید تا فاکتور را در اختیار شما قرار دهند.

انتقال دامنه

انتقال دامنه عبارت است از انتقال دامنه خود از یک ثبت کننده به ثبت کننده دیگر می‌باشد این کار به شما کمک می‌کند تا دامنه خود را به وسیله یک ارائه دهنده خدمات جدید بدون اتکا به خدمات ارائه شده توسط شرکت اصلی مدیریت کنید. در صورتی که به دنبال انتقال دامنه هستید می‌توانید دامنه خود را با کمترین قیمت به پویان آی تی منتقل نمایید.

نکات مهم در انتخاب و ثبت دامنه

انتخاب و ثبت دامنه از جمله نخستین قدم‌ها در شروع یک وب سایت به حساب می‌آید و در اینجا به توضیح درباره برخی از این نکات می‌پردازیم.

هدف وب سایت خود را مشخص کنید.

در ابتدا شما باید مشخص کنید که وب سایت شما با چه هدفی ایجاد شده است و چه اطلاعاتی را ارائه می‌دهد.

نام دامنه کوتاه انتخاب کنید.

استفاده از نام دامنه کوتاه باعث می‌شود تا دامنه شما در ذهن مخاطبینتان بماند و راحت‌تر بتوانند آن را پیدا کنند.

در نام دامنه خود از کلمه کلیدی استفاده کنید.

استفاده از کلمه کلیدی در دامنه مرتبط با محتوای وب سایت در دامنه باعث می‌شود تا سایت شما در موتورهای جستجو بهتر دیده شود.

نام دامنه‌ای با نوشتار آسان انتخاب کنید.

استفاده از نام دامنه با نوشتاری انسان خطر اشتباه در تایپ را برای کاربران کاهش می‌دهد.

پسوند مناسب انتخاب کنید.

انتخاب پسوندها به نوع وب سایت شما بستگی دارد. شما با انتخاب یک پسوند مناسب می‌توانید مسیر را برای شناخته شدن کار خود آسان‌تر سازید.

با توجه به موارد گفته شده شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که دامنه انتخابی شما با شخصیت و محتوای وب‌سایت شما هماهنگی داشته و مناسب است.

سخن پایانی

در این مقاله به توضیح درباره دامنه org پرداختیم و درباره نحوه ثبت، تمدید و انتقال آن برای صحبت کردیم. پویان آی تی با ارائه انواع خدمات دامنه با پسوندهای متعدد در کنار شما است تا بتوانید با کمترین قیمت ممکن نسبت به دیگر ارائه دهندگان دامنه خود را ثبت و از آن استفاده نمایید.

سؤالات متداول

  • به چه دلیل قیمت سرویس‌های ارائه شده توسط پویان ای تی نسبت به دیگر ارائه دهندگان کمتر است؟

از آنجا که پویان ای تی زیرساخت‌های موردنیاز خود را بدون هیچ واسطه‌ای تهیه می‌کند به همین علت نسبت به دیگر ارائه‌دهندگان قیمت مناسب‌تری دارد.

  • بعد از چه بازه زمانی از ثبت دامنه می‌توان آن را منتقل کرد؟

تقریباً بعد از گذشت 60 روز از ثبت دامنه می‌توان آن را منتقل کرد.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

دامنه پسوند دامنه