ادان دامین

ادان دامین چیست؟ + آشنایی با مزایای Addon Domain

فهرست مطالب

همان‌طور که می‌دانید میزبانی وب دارای امکانات متنوع و بسیار زیادی است که افراد ممکن است از همه ی آن‌ها آگاه نباشند. یکی از این امکانات ادان دامین است. حال سؤال این است که ادان دامین چیست و چه کاربردی دارد. این مقاله در تلاش است تا به سؤالات شما در این باره پاسخ دهد. پس تا انتها همراه ما باشید.

Addon Domain چیست؟

در صورتی که می‌خواهید در هاست خود سایت‌هایی با دامنه‌ها و محتواهای مختلف را بارگذاری کنید ادان دامین انتخابی مناسب برای شما است. ادان دامین عبارت است از قابلیت‌های خاصی در میزبانی وب که این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید وب سایت‌های مختلف با دامنه‌های متفاوت را در حساب میزبانی خود ایجاد و آن‌ها را مدیریت کنید.

بهره گیری از ادان دامین مزایای زیادی را برای شما به همراه دارد که برای مثال می‌توان به کاهش هزینه‌های میزبانی، مدیریت و ساخت وب سایت‌های گوناگون در یک جایگاه و این دست از موارد اشاره کرد.

ادان دامین چگونه کار می‌کند؟

پس ازآنکه با مفهوم addon domain آشنا شدید. حال زمان آن است که درباره نحوه کارکرد ادان دامین بیشتر بدانید. ادان دامین با ارائه قابلیت‌ها و امکانات دامنه اصلی این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید دامنه‌های مختلفی را به هاست خود اضافه و آن‌ها را به دامنه اصلی خود ریدایرکت کنید. در این خالت فضای هاستینگ شما به دو بخش مجزا تقسیم ولی کنترل و مدیریت آن‌ها توسط همان پنل مدیریتی انجام می‌شود و هیچ اختلالی در مدیریت وب‌سایت‌های شما ایجاد نمی‌شود. 

در هنگام ایجاد دامنه پوشه‌ای جدید برای ادان دامین ایجاد می‌شد شما می‌توانید فایل‌های وب‌سایت مربوط به این دامنه را درون این پوشه قرار دهید. پس از آن یک ساب دامین و یا همان زیر دامنه برای دامنه اصلی ایجاد و به پوشه ادان دامین نیز  متصل می‌شود. به این ترتیب، وب‌سایتی که به addon domain اضافه شده است، تحت زیر دامنه، دامنه اصلی شما قابل دسترسی است.

چرا بهتر است از ادان دامین استفاده کنیم؟

شاید برای شما سؤال باشد که آیا حتماً باید از ادان دامین استفاده کنیم؟ چه چیزی افراد را به استفاده از ادان دامین ترغیب می‌سازد؟ addon domain گزینه‌ای منطقی و مقرون به صرفه برای ایجاد وب‌سایت‌های جدید در هاست موجود است. استفاده از آن به شما این قابلیت را می‌دهد که بدون نیاز به خرید و یا شارژ هاست خود همه وب‌سایت‌های خود را در یک هاست مدیریت کنید. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر فضای هاست شما کافی نباشد، این ممکن است منجر به کاهش سرعت لود وب‌سایت‌های شما شود.

همچنین، مدیریت چندین وب‌سایت و دامنه مختلف روی یک هاست، برای مدیران وب‌سایت از لحاظ راحتی بسیار مؤثر است. با استفاده از ادان دامین، تمامی امکانات موردنیاز مانند گواهی  SSL، ساب دامین، تنظیمات  DNS، تغییرDNSهای دامنه، تنظیمات سئو و… قابل دسترسی و مدیریت توسط یک پنل کنترل مدیریتی قابل مدیریت هستند. به این ترتیب، شما می‌توانید به راحتی و با کمترین زحمت و هزینه ممکن، وب‌سایت‌های مختلف را مدیریت و بهینه‌سازی کنید.

ادان دامین چه مزایا و معایبی دارد؟

بهره گیری از addon domain مزایا و معایب خاص خود را دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مزایا

  1. مقرون به صرفه بودن آن که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به جای خرید هاست جدید برای هر وب‌سایت جدید، از فضای هاست موجود خود استفاده کنید.
  2. آسان سازی مدیریت وب سایت‌ها
  3. در دسترس بودن تمامی امکانات برای وب سایت‌ها

معایب

  1. کاهش سرعت لود وب سایت به علت تقسیم فضای میزبانی میان وب سایت‌ها
  2. خطرات امنیتی چراکه در صورتی که یکی از وب‌سایت‌های موجود در هاست شما مورد حمله قرار بگیرد، ممکن است سایر وب‌سایت‌های شما نیز تحت ‌تأثیر قرار بگیرند.

تفاوت ادان دامین و پارک دامنه در چیست؟

addon domain به شما اجازه می‌دهد دامنه‌های جدیدی که فعالیت‌ها و کارکردهای مستقل از هم دارند را در حساب هاستینگ خود داشته باشید؛ ولی پارک دامین به معنای حفاظت از یک دامنه‌ در  برابر خطرات و خرابکارها  است. این دامنه در حال حاضر مورداستفاده قرار نمی‌گیرد و به شما اجازه می‌دهد تا دامنه خود را با پسوندهای مختلف تهیه و روی دامنه اصلی پارک کنید.

در ادان دامین ماهیت  و کارکرد هر کدام از دامنه‌ها متفاوت است و مستقل از یکدیگر عمل خواهند کرد.

تفاوت ادان دامین و ساب دامین در چیست؟

تفاوت اصلی بین ادان دامین و ساب دامین این است که ادان دامین امکان ایجاد یک وب‌سایت جدید با دامنه مستقل و محتوای مستقل را فراهم می‌کند، در حالی که ساب دامین فقط یک نام فرعی یا زیردامنه از دامنه اصلی است که به یک پوشه یا بخش خاص از وب‌سایت اصلی شما اشاره می‌کند.

آموزش ایجاد ادان دامین در سی پنل

در اینجا به صرت مرحله به مرحله به شما آموزش می‌دهیم چگونه addon domain خود را در سی پنل ایجاد نمایید. در راستای اضافه کردن این دامنه باید در نظربگیرید که آیا هاست شما می‌تواند سرویس ادان را پوشش دهد یا خیرو همچنین باید دامنه ادان خود را از قبل فعال کرده باشید.

  • وارد سی پنل شوید و روی گزینه Domains کلیک کنید تا وارد مدیریت دامنه cPanel شوید.
آموزش ایجاد ادان دامین در سی پنل1
  • روی دکمه Create a New Domain کلیک کنید تا یک Addon Domain جدید اضافه کنید.
آموزش ایجاد ادان دامین در سی پنل2
  • در صفحه دامنه جدید، نام دامنه جدید را در قسمت Domain وارد کنید و تیک “Share document root” را بردارید.
  • برای ایجاد دامنه افزونه جدید در سی پنل روی Submit کلیک کنید.
  • پس از نهایت 2 دقیقه فرآیند ایجاد دامنه افزونه به پایان میرسد. بعد از ان به صفحه دامنه ها هدایت می شوید و یک اعلان موفقیت نشان می‌دهد که نام دامنه + مسیر اصلی سند را نشان می‌دهد.
آموزش ایجاد ادان دامین در سی پنل3

آموزش ایجاد ادان دامین در دایرکت ادمین

در این بخش به توضیح درباره نحوه ایجاد ادان دامین در دایرکت ادمین میپردازیم.

ابتدا وارد دایرکت ادمین شوید و از بخش “Account Manager” گزینه “Domain Setup” را نمایید.

در راستای ایجاد دامنه جدید روی گزینه ADD NEW کلیک کنید.

آموزش ایجاد ادان دامین در دایرکت ادمین2

پس از ورود به بخش Create Domain شما با یک سری گزینه مواجه می‌شوید که بایستی اطلاعات زیر را در آن‌ها وارد نمایید. در بخش Domain باید نام دامنه خود را بنویسد. در Bandwidth پهناب باند مدنظر خود را وارد کنید. بخش نشان‌دهنده فضایی است که می‌خواهید از هاست به دامنه اختصاص دهید. در بخش Options سه گزینه Secure SSL ،CGI Access، PHP Access وجود دارد که بسته به نوع نیاز خود می‌توانید آن‌ها را فعال نمایید.

و در نهایت روی Create کلیک نمایید.

آموزش ایجاد ادان دامین در دایرکت ادمین3

و در آخر

در این محتوا به توضیح درباره addon domain پرداختیم و گفتیم ادان دامین به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید سایت‌های دیگری را روی آن کنترل و مدیریت کنید.  انجام این کار برای شما در سرور اختصاصی و سرور مجازی وجود دارد. پویان آی تی با ارائه سرور مجازی و سرور اختصاصی با امکانات گسترده و همچنین قیمت مناسب به شما اجازه می‌دهد تا سرور خود را به هاست‌های کوچک تقسیم کرده و سایت‌های خود را روی آن‌ها تنظیم کنید.

در صورت داشتن هرگونه سؤال با ما در ارتباط باشید. پشتیبانان ما در اسرع وقت پاسخگوی سؤالات شما خواهند بود.

سؤالات متداول

  • برای خرید addon domain چه باید کرد؟

در راستای خرید ادان دامین بایستی به وب سایت‌های ثبت دامنه معتبر مراجعه نمایید و دامنه مد نظر خود ر اجستجو و در صورت در دسترس بودن آن را تهیه کنید. پویان آی تی از جمله ارائه دهندگان خدمات ثبت دامنه با پایین ترین قیمت در سراسر کشور انتخاب مناسبی برای شما است.

  • چه نکاتی را باید در انتخاب addon domain در نظر گرفت؟

در راستای انتخاب یک ادان دامین بایستی مواردی مثل سهولت در به خاطر سپردن، مرتبط بودن با محتوای سایت و این قبیل موارد را در نظر گرفت.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

سرور اختصاصی سرور مجازی دامنه هاست میزبانی وب ثبت دامنه