پارک دامنه

پارک دامنه چیست و چه اهمیتی دارد؟

فهرست مطالب

یکی از قابلیت‌هایی که در زمان خرید هاست ذکر می‌شود قابلیت پارک دامنه و یا دامنه جانشین است. این مقاله تعریفی از پارک دامنه، کاربرد، مزایا و معایب و نیز دیگر عوامل مربوط با آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. با تعریف صحیح از این موضوع می‌توانید استفاده‌ای مناسب از آن بکنید؛ بنابراین تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید تا توضیحات گسترده‌تری را در رابطه با این موضوع برای شما عزیزان ارائه دهیم.

پارک دامنه چیست؟

پارک دامنه عبارت است از یک روش استفاده از دامنه بی‌آنکه به وب سایت خاصی وصل شود. این کار به صورت موقت است و تغییرات جدی در سرورهای میزبانی انجام نمی‌شود. از جمله اهداف اصلی پارک دامنه می‌توان به حفظ دامنه برای استفاده در آینده، نگه‌داشتن نام تجاری، فروش دامنه و موارد دیگر اشاره کرد.

Park Domain در اکثر مواقع به وسیله پنل مدیریت دامنه صورت می‌گیرد و ممکن است هزینه‌های اصلی و اضافی در ارائه دهندگان مختلف متفاوت باشد.

مزایا پارک دامنه

از جمله مزایای Park Domain این موارد را نام برد.

  1. در صورت خرید دامنه آن هم وقتی به آن نیازی ندارید می‌توانید از پارک دامنه استفاده نمایید تا آن را نگهداری کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا در آینده از دامنه استفاده کنید.
  2. Park Domain باعث می‌شود تا دامنه خود را از نظر حقوقی حفظ کنید تا دیگران نتوانند از آن استفاده نمایند.
  3. در صورتی که دامنه‌ای دارید که در حال حاضر نمی‌خواهید از آن استفاده نمایید می‌توانید آن را پارک کرده و بعداً آن را بفروشید و درآمد کسب کنید.
  4. و…

معایب پارک دامنه

از جمله معایب Park Domain می‌توان به موارد اشاره کرد.

  1. پارک دامنه می‌تواند ارزش دامنه شما را کاهش دهد؛ زیرا موتورهای جستجو به دامنه پارک شده توجه کمتری دارند.
  2. کاهش تجربه کاربری؛ چرا که بازدیدکننده به دنبال محتوای مفید است.
  3. دامنه پارک شده احتمال سوء استفاده دیگر افراد را افزایش می‌دهد.
  4. و…

چگونه می‌توانید دامنه‌های پارک شده خود را ایمن نگه‌ دارید؟

در راستای حفظ امنیت دامنه‌های پارک شده راهکارهای زیادی وجود دارد. در اینجا به توضیح درباره راهکارهایی برای ایمن نگه داشتن دامنه‌های پارک شده می‌پردازیم.

  1. شما با استفاده از ارائه دهندگان معتبر برای خرید و مدیریت دامنه‌ها قادر هستید تا امنیت دامنه پارک شده خود را افزایش دهید.
  2. فعال کردن گواهینامه SSL که با استفاده از آن می‌توانید از اطلاعات حساس خود محافظت کنید.
  3. استفاده از سیستم پشتیبانی مناسب تا در صورت بروز هرگونه رخداد بتوانید مشکلات خود را حل کنید.
  4. و…

با انجام این قبیل کارها شما می‌توانید امنیت دامنه‌های پارک شده را بهبود بخشید و از مشکلات امنیتی جلوگیری نمایید.

در راستای حفظ امنیت دامنه‌ها انتخاب یک ارائه دهنده خدمات دامنه مسئله مهمی به شمار می‌رود. پویان آی تی با ارائه خدمات دامنه با ارزان‌ترین قیمت و پشتیبانی کامل در کنار شماست تا بتوانید از خرید یک دامنه معتبر لذت ببرید.

کاربرد پارک دامنه چیست؟

از پارک دامنه برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود. برخی از این کاربردها به شرح زیر است.

  1. نگهداری دامنه‌ها برای آینده و جلوگیری از استفاده آن توسط دیگر افراد و شرکت‌ها
  2. فروش دامنه‌ها در آینده
  3. تبلیغات و سودآوری در جهت دریافت ترافیک
  4. پارک دامنه در جهت تست وب سایت و توسعه آن

البته فراموش نکنید دامنه بایستی با قوانین و مقررات ارائه دهندگان خدمات دامنه هماهنگ باشد.

ریدایرکت دامین و پارک دامنه

ریدایرکت عبارت است از هدایت دامنه از یک آدرس به آدرس دیگر که این کار برای انتقال افراد از آدرس مرجع به آدرس جدید انجام می‌شود. ریدایرکت‌ها انواع مختلفی دارند که هرکدام از آن‌ها برای موارد مختلف استفاده می‌شوند. در مقابل Park Domain اشغال کردن دامنه برای استفاده موقت و یا نگهداری آن‌ها برای اهداف دیگر می‌باشد.

تفاوت پارک دامنه و ساب دامین

پارک دامنه (Park Domain) و ساب دامنه (Subdomain) دو بخش متفاوت در این زمینه به حساب می‌آیند. Park Domain عبارت است از اشغال دامنه در جهت استفاده متفاوت از آن. پارک دامنه به این معنی است که دامنه به سایت یا صفحه دیگری انتقال می‌یابد؛ ولی محتوا اصلی آن از جای دیگری بارگذاری می‌شود. از پارک دامنه در راستای نگهداری از آن در راستای استفاده دوباره از آن و فروشش استفاده می‌شود.

در مقابل ساب دامنه بخشی از یک دامنه اصلی است که مستقل از دامنه اصلی استفاده می‌شود به زبانی ساده شما می‌توانید یک زیر دامنه بسازید که بتواند به شکل مستقلی از دامنه اصلی عمل نماید. به صورت کلی Park Domain ارتباط دامنه با سایت یا صفحه دیگری است؛ ولی Subdomain ایجاد بخش مستقلی با نام جدا در دامنه اصلی است.

و در آخر

با پارک یک دامنه هر کاربری که وارد وب سایت‌های فرعی شما شود، به صورت اتوماتیک به آدرس اصلی وب سایت شما منتقل می‌شود. برای جلوگیری از اشتباه تایپی برای کاربران سایت و رسیدن تمامی آدرس‌ها به یک سایت، می‌بایست دامنه‌های جدید را روی دامین اصلی پارک کنید. امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما عزیزان کاربردی و مفید بوده باشد و از مطالعه‌ی آن لذت برده باشید.

سؤالات متداول

  • آیا از طریق دامنه پارک شده می‌توان کسب درآمد کرد؟

بله، دامنه پارک شده به وسیله تبلیغات قادر است درآمدزایی نماید و با نمایش تبلیغات هدفمند سهمی از درآمد تبلیغات داشته باشد.

  • چگونه دامنه خود را پارک کنیم؟

برای پارک دامنه می‌توانید وارد Domain Registrar شوید و گزینه‌های پارکینگ دامنه را بیابید. پس از آن در پیکربندی تنظیمات صفحه پارک شده را سفارشی کنید، یا تبلیغات را فعال کنید. در آخر تنظیمات خود را ذخیره کنید تا دامنه پارک شود.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

دامنه