استعلام مالکیت دامنه

نحوه استعلام مالکیت دامنه سایت

فهرست مطالب

داشتن یک آدرس اینترنتی مناسب اولین چیزی است که شما بایستی در دنیای وب تهیه نمایید. بعد از انتخاب یک نام مناسب باید بررسی کنید که آیا این نام همچنان در مالکیت شخص دیگری وجود دارد یا خیر. این کار با استعلام مالکیت دامنه انجام می‌شود. در این مقاله به توضیح درباره این موضوع می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

مالکیت دامنه به زبانی ساده

امروزه اهمیت دامنه‌ها بر هیچ کسی پوشیده نیست و نقش بسیار پررنگی در مشاغل و کارهای آنلاین دارد. بنابراین شما باید یک نام دامنه خوب و مناسب را انتخاب نمایید تا آن نام بتواند اثر قابل توجهی را در موفقیت شما داشته باشد. برای انتخاب یک نام مناسب برای دامنه باید آن نام شناخته شده باشد و با نوع فعالیت شما همسویی داشته باشد. همچنین نام انتخابی باید در دسترس باشد. در اینجاست که نقش استعلام مالکیت دامنه مشخص می‌شود.

پس از تعیین دامنه مورد نظر، مرحله بعدی انتخاب یک رجیسترار مناسب است. رجیسترارها شرکت‌هایی هستند که امکان ثبت و اجاره دامنه را فراهم می‌کنند. رجیسترارهای معتبر، علاوه بر امکان ثبت دامنه، خدمات متنوعی مانند مدیریت دامنه، امنیت، پشتیبانی فنی و… را نیز ارائه می‌دهند. از آنجا که رجیسترارهای رسمی معمولاً دسترسی بیشتری به منابع و امکانات دارند، انتخاب یک رجیسترار رسمی می‌تواند مزیت‌هایی نظیر اطمینان از ایمنی و امکان دسترسی به خدمات فنی برتر را به همراه داشته باشد.

برای استعلام دامنه از چه وب سایت‌هایی استفاده نماییم؟

در راستای استعلام مالکیت از دامنه‌ها وب سایت‌های زیادی وجود دارند که این امکان را برای شما فراهم می‌آورند تا بتوانید از دامنه مورد نظر خود استعلام بگیرید. یکی از این سایت‌ها WHO.is می‌باشد.

وب سایت WHO.is چیست؟

از جمله ابزار شناخته شده به حساب می‌آید که به ارائه اطلاعات دامنه‌ها و وضعیت آن‌ها می‌پردازد. این وب سایت به شما کمک می‌کند تا بتوانید به اطلاعاتی مثل مالکیت دامنه، تاریخ ثبت، تاریخ انقضا، سرویس‌های مرتبط با دامنه و دیگر موارد دسترسی پیدا کنید. در اینجا برخی از کاربردهای استفاده از این وب سایت آورده شده است که به شرح زیر است.

  1. بررسی مالکیت دامنه که باعث می‌شود شما بدانید آیا آن دامنه ثبت شده یا شرکتی از آن استفاده می‌کند یا خیر.
  2. دستیابی به اطلاعات درباره دامنه در حیطه بازاریابی و انجام یک‌سری تجزیه و تحلیل‌ها در این باره.
  3. ارائه اطلاعات امنیتی درباره دامنه‌ها که می‌توان به تاریخ انقضای SSL اشاره کرد.
  4. و…

استعلام مالکیت دامنه از سایت WHO.is

در راستای انجام این کار شما با ورود به سایت WHO.is و وارد کردن نام دامنه می‌توانید از مالکیت دامنه اطمینان حاصل کنید. این کار به آسانی انجام می‌شود و مزایای خاص خود را دارد. در اینجا به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

  1. دستیابی به اطلاعات دقیق درباره مالکیت دامنه.
  2. چک کردن اعتبار مالکیت دامنه و قانونی بودن آن.
  3. دستیابی به امنیت اطلاعات.
  4. و…

به طور کلی، استعلام مالکیت دامنه از طریق سرویس‌هایی مانند WHO.is به شما کمک می‌کند تا اطلاعات دقیق و مفیدی در مورد دامنه‌ها و مالکیت آن‌ها به دست آورید که می‌تواند در تصمیم گیری‌های شخصی، تجاری و امنیتی مهم باشد.

استعلام مالکیت دامنه از طریق سایت ایرنیک

یکی از راهکارهای استعلام مالکیت دامنه استفاده از سایت ایرنیک است. شما با ورود به این سایت می‌توانید دامنه مد نظر خود را وارد نمایید و از دسترس بودن دامنه و یا نبودن آن مطمئن شوید.

استعلام مالکیت دامین از مراجع داخلی

بهره گیری از سایت‌های معتبر ارائه دهنده دامنه از دیگر مواردی است که به وسیله آن می‌توانید به استعلام دامنه خود بپردازید. یکی از ارائه دهندگان به نام و معروف پسوندهای دامنه پویان آی تی است. پویان آی تی با ارائه دامنه‌هایی متنوع با پایین‌ترین قیمت در کشور انتخابی مناسب برای شما به حساب می‌آید.

شما با انتخاب دامنه مدنظر خود و وارد کردن آن در کادر می‌توانید از در دسترس بودن و یا نبودن آن اطمینان حاصل نمایید.

و در آخر

در این مقاله به توضیح درباره نحوه استعلام مالکیت دامنه پرداختیم و گفتیم شما زمانی می‌توانید یک دامنه را ثبت کنید که از آزاد بودن آن مطمئن شوید. برای این اطمینان یافتن راهکارهای زیادی وجود دارد که به توضیح سه مورد کلیدی آن پرداختیم. پویان آی تی با ارائه خدمات دامنه با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت و پشتیبانی جامع در کنار شماست تا بتوانید یک مالکیت کامل نسبت به دامنه خود داشته باشید. در صورت داشتن هرگونه سؤال یا ابهام با ما از طریق تیکت و نظرات در ارتباط باشید. پشتیبانان ما در کوتاه‌ترین زمان پاسخگوی شما خواهند بود.

سؤالات متداول

  • چرا استعلام مالکیت دامنه مهم است؟

شما با استعلام مالکیت دامنه به اطلاعات زیادی دسترسی پیدا خواهید کرد که برای مثال می‌توان به اطمینان از قانونی بودن آن، اطلاع از اصالت و معتبر بودن وب سایت، برخورد با حملات و مشکلات امنیتی را نام برد.

  • چگونه استعلام مالکیت دامنه خود را انجام دهیم؟

برای انجام این کار راهکارهای زیادی وجود دارد که برای مثال می‌توان به استفاده از سرویس‌های آنلاین، استفاده از APIها و ابزارهای مخصوص، استعلام از طریق مراجع داخلی و سایت ایرنیک اشاره کرد.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

دامنه