هاست اختصاصی

هاست اختصاصی چیست؟ + ویژگی های ارائه دهنده میزبانی وب خوب

فهرست مطالب

هاست اختصاصی از جمله گزینه‌ها برای میزبانی وب محسوب می‌شود که در آن یک سازمان و یا نهاد یک سرور را به صورت کامل در اختیار دارند. اگر مایل هستید تا درباره هاست اختصاصی بیشتر بدانید تا انتهای این محتوا همراه ما باشید.

هاست اختصاصی

هاست اختصاصی عبارت است از نوعی از خدمات میزبانی وب که در آن سرور به صورت اختصاصی در اختیار یک مشتری قرار می‌گیرد. در این نوع هاست فرد می‌تواند یک سرور را به شکل کامل مدیریت کند و برنامه‌ها و نرم افزارها را روی آن اجرا نماید. استفاده از این هاست مزایای زیادی را برای افراد به همراه دارد که برای مثال می‌توان به انعطاف پذیری بالا، امنیت، عملکرد و قابلیت سفارشی سازی اشاره کرد. این نوع از هاست‌ها هزینه بالاتری نسبت به هاست اشتراکی دارند چرا که سرور به صورت اختصاصی در اختیار یک مشتری قرار می‌گیرد.

مزایای استفاده از هاست اختصاصی

بهره گیری از هاست اختصاصی مزایای خاص خود را دارد. برخی از این مزایا به شرح زیر هستند.

  • کارایی بالا

ازآنجا که در هاست اختصاصی منابع به صورت اختصاصی به یک یا تعداد خیلی کمی وب سایت داده شده است این امر باعث می‌شود تا سرعت بارگذاری افرایش پیدا کند و به تبع تأخیر کم شود.

  • سفارشی سازی

انعطاف پذیری بالایی که در هاست‌های اختصاصی وجود دارد باعث می‌شود تا شما بتوانید منابع را حال از سخت افزارها و نرم افزارها گرفته تا دیگر موارد بسته به نوع نیاز خود سفارشی سازید.

  • امنیت بالا

هاست اختصاصی شما را از خطرات امنیتی افرادی که از هاست‌های اشتراکی استفاده می‌کنند دور می‌کند و شما می‌توانید با نصب نرم افزارهای امنیتی، محدود کردن دسترسی‌ها و این دست از موارد امنیت خود را بالا ببرید.

  • کنترل کامل

ازآنجا که سرور به صورت اختصاصی در اختیار شما قرار دارد پس می‌توانید کنترلی کامل بر موارد مختلف مثل نصب و پیکربندی نرم‌افزارها، سیستم عامل و تنظیمات شبکه داشته باشید.

هاست اختصاصی برای چه افرادی مناسب است؟

انتخاب و استفاده از هاست‌های اختصاصی به نوع نیاز شما بستگی دارد. برخی از مواردی که استفاده از هاست اختصاصی را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهیم. به شرح زیر هستند.

  1. وب سایت‌هایی که حجم بالایی از بازدیدکنندگان را دارند می‌توانند از هاست اختصاصی استفاده کنند.
  2. افرادی که به اطلاعات حساس کاربران دسترسی دارند و محافظت از آن‌ها در اولویت است.
  3. در صورتی که امنیت برای شما اولویت است و نیاز به کنترل کامل بر سرورهای خود دارید، هاست اختصاصی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.
  4. و…

به طور کلی، هاست اختصاصی برای افراد و سازمان‌هایی مناسب است که نیاز به سطح بالایی از کنترل، امنیت و عملکرد دارند و آماده هزینه کردن برای این مزایا هستند.

در انتخاب هاست اختصاصی چه مواردی را باید در نظر داشت؟

باوجودآنکه در عصر حاضر ارائه دهندگان زیادی برای میزبانی وب وجود دارند؛ ولی پیدا کردن یک ارائه دهنده خوب امری سخت و دشوار است. در این مسیر شما بایستی یک سری موارد را پیوسته در نظر داشته باشید تا بتوانید یک ارائه دهنده مناسب را انتخاب نمایید.

  • نیازهای خود را تعیین کنید.

در گام نخست شما باید بدانید برای چه وب سایتی می‌خواهید میزبانی وب تهیه کنید و بر اساس آن میزان ترافیک و منابعی که نیاز دارید را تعیین نمایید.

  • ارائه مدیریت در سطح بالا

مشخص کنید که آیا مایل هستید خودتان به مدیریت سایت خود بپردازید یا ارائه دهنده هاستینگ مدیریت را برای شما انجام دهد و ارائه دهنده‌ای را انتخاب کنید که بتوانید سطوح بالایی از مدیریت را به شما ارائه کند.

  • سطوح امنیت

ارائه دهنده‌ای را انتخاب کنید که بتواند بالاترین سطح امنیت را در اختیار شما قرار دهد و از اقدامات امنیتی گسترده‌ای مثل فایروال‌ها، تشخیص بدافزار و جلوگیری از نفوذ را برای محافظت از وب سایت و داده‌های شما استفاده کند.

آپتایم بالا
  • آپتایم بالا

داشتن بیشترین میزان دسترسی برای وب سایت شما مسئله‌ای مهم محسوب می‌شود. پس ارائه دهنده‌ای را انتخاب کنید که بالاترین میزان آپتایم را با کمترین خرابی و اختلال در سیستم به شما ارائه دهند.

  • پشتیبانی جامع

اینکه ارائه دهنده میزبانی در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی سؤالات و نیازها و مشکلات مشتریان خود باشد و بتواند در حل مشکلات سرور و مشکلات فنی کمک کند.

  • قیمت مناسب

در عصر حاضر شما به سایت‌ها و ارائه دهندگان زیادی دسترسی دارید پس پیش از تهیه هاست به امکانات ارائه شده توسط آن‌ها و همچنین هزینه‌ها توجه کنید تا بتوانید بسته به بودجه و نوع نیاز خود یک سروی میزبانی خریداری نمایید

اگر به دنبال راهی هستید تا از مسائلی مثل مدیریت سرور و امنیت آن در امان باشید سرور مجازی مدیریت شده پویان آی تی انتخابی مناسب برای شماست. سرور مجازی مدیریت شده پویان آی تی با ارائه امکاناتی گسترده دغدغه‌های شما را به حداقل می‌رساند. پس برای خریداری همین حالا اقدام کنید!

معایب هاست اختصاصی چیست؟

هاست اختصاصی در کنار مزایای خود معایبی نیز دارد. مثلاً

  1. هزینه بسیار بالای آن نسبت به هاست‌ اشتراکی و کلود.
  2. نگهداری و به روزرسانی هاست‌های اختصاصی که زمان بر بوده و نیازمند متخصص فنی می‌باشد.
  3. و…

تفاوت هاست اختصاصی و اشتراکی

از هر دو این میزبانی وب‌ها برای میزبانی وب سایت‌ها استفاده می‌شود که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. مثلاً هاست اختصاصی  در اختیار یک وب سایت خاص قرار می‌گیرد و می‌تواند منابع را بر اساس نیازهای خود تنظیم کند. از این نوع هاستینگ برای وب سایت‌ها و کسب و کارهای بزرگی که به ترافیک و امنیت بالایی نیاز دارند استفاده می‌شود.

هزینه این نوع از هاست با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهد بالا می‌باشد. در مقابل هاست‌های اشتراکی در اختیار چندین وب سایت قرار می‌گیرد. این نوع از هاستینگ برای وب سایت‌های کوچک مناسب است و از هزینه کمتری نسبت به هاست اختصاصی برخوردار است. به زبانی ساده تفاوت اصلی میان هاست اختصاصی و هاست اشتراکی در تخصیص منابع سرور به وب سایت‌ها و هزینه‌های مرتبط با آن‌ها است.

و در آخر

هاست اختصاصی از جمله خدمات میزبانی وب به حساب می‌آید که در آن سرور فیزیکی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد و می‌تواند از تمامی منابع موجود بر سرور استفاده کند. این نوع از هاست‌ها از هزینه بالای برخوردارند و برای وب سایت‌هایی که به منابع سرور مانند ترافیک بالا، پردازش سنگین، امنیت حساس و دیگر موارد نیاز دارند استفاده می‌شود.

این نوع هاستینگ معمولاً با هزینه‌های بالایی همراه است؛ زیرا مشتری منابع سرور را به طور اختصاصی به اختیار دارد.

سؤالات متداول

  • آیا هاست اختصاصی امنیت بیشتری نسبت به هاست اشتراکی دارد؟

بله، هاست اختصاصی امنیت بیشتری نسبت به هاست اشتراکی دارد، زیرا شما کنترل کامل بر روی سرور خود را دارید و می‌توانید تنظیمات امنیتی را بر اساس نیازهای خود اعمال کنید.

  • از هاست اختصاصی برای چه وب سایت‌هایی استفاده می‌شود؟

این هاست وب سایت‌ها و برنامه‌هایی با نیازهایی بالا به منابع سرور مانند ترافیک بالا، پردازش سنگین، امنیت حساس و یا نیازهای خاص دیگر استفاده می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

هاست میزبانی وب