چگونه دامنه خود را انتقال دهم؟

چگونه دامنه خود را انتقال دهم؟

فهرست مطالب

نیاز انتقال دامنه به ثبت کننده جدید، بنابر دلایل مختلفی برای افراد بسیاری از جمله صاحبان کسب و کارها و مدیران وب‌سایت‌ها ممکن است اتفاق بیفتد. گران بودن خدمات دامنه شرکت ثبت کننده، عدم ارائه خدمات لازم به شکل منظم از پرتکرارترین دلایل انتقال دامنه کاربران هستند. در این مقاله قصد داریم تا در پاسخ به سوال چگونه دامنه خود را انتقال دهم، ابتدا با دو مفهوم دامنه و انتقال دامنه آشنا شده و به نکات و شرایط لازم در فرآیند انتقال دامنه بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

دامنه چیست؟

دامنه (Domain) به معنای آدرس وب‌سایت اینترنتی است. به زبان ساده دامنه همان آدرسی است که افراد در نوار URL مرورگر خود برای دیدن یک وب سایت تایپ می‌کنند. در واقع اگر یک وب سایت را یک مکان برای کسب و کار در نظر بگیرید، دامنه آدرس آن محل کسب و کار است. برای آشنایی بیشتر با انواع نام دامنه و انواع پسوندهای دامنه کلیک کنید.

انتقال دامنه چیست؟

انتقال دامنه و یا همان انتقال دامنه بین رجیستر فرآیندی است که مالک دامنه، دامنه خود را از یک ثبت کننده به ثبت کننده دیگری منتقل می‌کند. در واقع پس انجام فرآیند انتقال دامنه، ادامه پشتیبانی دامنه شما توسط ثبت کننده جدید انجام می‌شود. با انجام فرآیند انتقال دامنه شما به مدت یک سال تمدید می‌شود. معمولا در اغلب شرکت‌های ثبت کننده خود فرآیند انتقال هزینه‌ای نداشته و مبلغ پرداختی شما برای تمدید یک ساله دامنه است. البته لازم به ذکر است اگر دامنه‌ شما در زمان انتقال تا مهلت تمدید زمان داشته باشد، زمان باقی مانده تا مهلت تمدید، به مدت یک ساله تمدید اضافه می‌شود.

برای انتقال دامنه چه شرایطی لازم است؟

پیش از انجام انتقال دامنه لازم است تا شرایط انتقال دامنه رعایت شود. به همین منظور پیش از اقدام برای انتقال دامنه شرایط دامنه خود را بررسی و در صورت عدم مغایرت برای انتقال دامنه خود اقدام کنید. برای انتقال دامنه از یک ثبت کننده به ثبت کننده دیگر لازم است تا شرایط زیر رعایت شود:

  • ابتدا لازم است تا آخرین تغییرات دامنه خود را بررسی کنید. برای اینکه بتوانید ثبت کننده دامنه خود را تغییر دهید باید حداقل 60 روز از زمان ثبت، تمدید، تغییر اطلاعات whois و انتقال دامنه به ثبت کننده مبدأ گذشته باشد؛ در غیر این صورت نمی‌توانید دامنه خود را انتقال دهید.
  • برای انجام فرآیند انتقال دامنه توصیه می‌شود در شرایطی انتقال را انجام دهید که تا زمان منقضی شدن دامنه حداقل 10 روز باقی مانده باشد.
  • انتقال دامنه در صورتی انجام می‌شود که قفل دامنه شما غیر فعال باشد. در واقع غیر فعال بودن قفل دامنه امری ضروری به شمار می‌رود. به همین جهت لازم است ابتدا درخواست غیر فعال کردن قفل دامنه خود را برای ثبت کننده مبدأ ارسال کنید.

برای انتقال دامنه چه مراحلی را باید طی کنم؟

برای انتقال دامنه‌های بین المللی لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا برای انتقال دامنه لازم است تا شرایط دامنه خود را بررسی کنید. اگر دامنه مد نظر شما برای انتقال، دارای شرایط تمامی موارد گفته شده بود می‌توانید برای انتقال دامنه خود اقدام کنید.
  2. پس از چک کردن شرایط دامنه، اولین گام در انتقال دامنه غیر فعال کردن قفل دامنه می‌باشد. به همین منظور ابتدا وارد ثبت کننده مبدأ شوید، قفل انتقال را برداشته و کد انتقال دامنه خود را دریافت کنید.
  3. وارد سایت جدید مد نظر خود برای انتقال و یا همان ثبت کننده مبدأ شوید. دامنه مد نظر خود برای انتقال را در باکس انتقال دامنه سایت مقصد وارد کنید.
  4. کد انتقالی که پس از غیر فعال کردن دامنه دریافت کرده‌اید را وارد و هزینه انتقال را بپردازید.
  5. پس از پرداخت هزینه انتقال، ایمیلی حاوی اطلاعات و به منظور تایید فرایند انتقال از طرف ثبت کننده مبدا برای شما ارسال می‌شود. پس از تایید ایمیل انتقال به صورت کامل انجام شده و به اتمام می‌رسد. اما اگر ایمیل را دریافت نکنید با توجه به قوانین ثبت کننده انتقال دامنه حدود 10 روز کاری طول خواهد کشید.

در انتقال دامنه به چه نکاتی باید توجه کنم؟

در  فرآیند انتقال دامنه لازم است به یک سری نکات توجه داشته باشید. برخی از مهم‌ترین نکاتی که لازم است در فرآیند انتقال دامنه بدانید به شرح زیر است:

  • در حین انتقال دامنه از ثبت کننده مبدأ به ثبت کننده جدید هیچ گونه مشکلی برای فعالیت وب سایت شما ایجاد نمی‌شود و می‌توانید به راحتی دامنه خود را انتقال دهید.
  • به تمامی کاربران توصیه می‌شود در حین انجام فرایند انتقال دامنه تغییر DNS خود را تغییر ندهند.
  • برای انتقال دامنه ir. لازم است پیش از انتقال، ثبت نهایی انجام شده باشد.
  • برای انتقال دامنه‌هایی با پسوند ir. نیاز است ابتدا شناسه ایرنیک خود را دریافت کنید.
  • در فرایند انتقال دامنه، اطلاعات دامنه شما نظیر DNS و whois تغییر داده نخواهند شد.

جمع بندی

در این مطلب از وبلاگ پویان آی تی سعی کردیم تا به سؤال چگونه دامنه خود را انتقال دهم به طور کامل پاسخ دهیم و به بررسی مراحل انتقال دامنه و شرایط لازم برای انتقال دامنه پرداختیم. همان‌طور که گفتیم مهم‌ترین و پرتکرارترین دلیل انتقال دامنه کاربران گران بودن خدمات دامنه شرکت ثبت کننده است. پویان آی تی به عنوان ارزان‌ترین ثبت کننده دامنه در داخل کشور شناخته شده است. اگر قصد تغییر مالکیت دامنه خود را دارید، به راحتی می‌توانید دامنه خود را با ارزان‌ترین قیمت ممکن به پویان آی تی منتقل و از پشتیبانی عالی بهره مند شوید.

در صورت وجود هرگونه سؤال می‌توانید آن را در بخش نظرات مطرح کرده و یا با پشتیبانی پویان آی تی در ارتباط باشید. همچنین برای مطالعه مطالب بیشتر و مرتبط می‌توانید وارد وبلاگ پویان آی تی شوید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

میزبانی وب دامنه نام دامنه انتقال دامنه