فناوری های توسعه وب

بهترین فناوری های توسعه وب برای استفاده در سال 2023

فهرست مطالب

تکنولوژی با سرعت بسیار زیادی در حال تکامل و پیشرفت است و به دنبال آن نیز توسعه‌دهندگان بایستی با آخرین فناوری‌ها به‌روز و هم قدم شوند به همین دلیل بهتر است برای حفظ و توسعه‌ی وب ابزارهای مناسبی را انتخاب کرد که این کار خود بسیار دشوار است چرا که گزینه‌های زیادی در دسترس عموم است. توسعه وب یکی از حوزه‌های عمده‌ای است که امروزه کسب‌وکارها، با وجود جایگاهی که دارند، برای حضور و رشد دیجیتالی از آن استفاده می‌کنند و دائماً از طریق جدیدترین فناوری‌ها در حال پیشرفت هستند.

برخی از فناوری‌ها از بین می‌روند درحالی‌که برخی با ویژگی‌های جدید و به‌روز می‌توانند برای مدت طولانی دوام بیاورند. فقط منطقی است که هر سازمانی باید با روندهای توسعه وب به‌روز بماند تا همیشه در پلتفرم‌های کسب‌وکار دیجیتال و موتورهای جستجو همیشه‌سبز بماند. برای همگام‌شدن با این روندها و ارتقای مهارت‌های خود، متخصصان می‌توانند در دوره توسعه‌دهنده وب ثبت‌نام کنند که بینش‌هایی درباره آخرین فناوری‌ها، چارچوب‌ها و بهترین شیوه‌ها در این زمینه ارائه می‌دهد.

برای ساده‌تر کردن کارها، ما جدیدترین فناوری های توسعه وب را فهرست کرده‌ایم تا کسب‌وکار شما را تغییر دهد.

جدیدترین فناوری های توسعه وب

در اینجا به معرفی جدیدترین فناوری های توسعه وب می‌پردازیم و ویژگی‌ها و مزایای هر کدام از آن‌ها را برایتان بیان خواهیم کرد.

  • پردازش ابری (Cloud computing)

در عصر امروز تغییرات بسیار زیادی در مشاغل و همین‌طور نحوه زندگی مردم ایجاد شده است. به‌تبع با افزایش تقاضاها در دنیای دیجیتال سازمان‌ها به سمت محاسبات ابری حرکت کردند. با استفاده از رایانش ابری کسب‌وکارها می‌توانند به داده‌های آنلاین دسترسی یابند و بدون محدودیت به ذخیره‌سازی بر روی کلود ادامه دهند. این به مشاغل کمک می‌کند تا بتوانند کارایی و مقیاس‌پذیری را افزایش دهند. امروزه چیزی حدود 94% مشاغل از خدمات ابری استفاده می‌کنند و از مزایایی همچون هزینه، ویژگی‌های امنیتی، انعطاف‌پذیری و دیگر موارد بهره‌مند می‌شوند.

  • بررسی خودکار کد (Automated code reviews)

در گذشته برخی از کارها به‌صورت دستی انجام می‌شدند؛ ولی امروزه حجم قابل‌توجهی از آن‌ها کاهش‌یافته است. چرا که در این مسیر سرعت‌بخشیدن به کارها نیز امری مهم به‌حساب می‌آید. در همین راستا توسعه‌دهندگان به بررسی خودکار کدهای خود روی آورده‌اند. از این کار برای حذف خطاهای انسانی و یافتن ناکارآمدی‌ها استفاده می‌شود و به توسعه‌دهندگان هشدار می‌دهد.

  • Web 3 

Web 3 نسخه جدید از وب است که برنامه‌های غیرمتمرکز را روی بلاک چین اجرا می‌کند. سه لایه‌ معماری فناوری اطلاعات در Web 3 تعامل، محاسبات و اطلاعات است که تعامل نرم‌افزار و سخت‌افزاری است که مصرف‌کنندگان با آن تعامل دارند، درحالی‌که محاسبات نحوه تعامل آن‌ها است. اطلاعات، داده‌ها و ساختار موردنیاز برای سیستم‌های کامپیوتری دقیق و ایمن است.

HTML، JS و CSS در ساخت وب‌سایت در Web 3 استفاده می‌شوند و امکان ایجاد وب غیرمتمرکز و ارزان‌تر با امنیت بیشتر را فراهم می‌کنند. این نسخه جدید از وب برنامه‌های غیرمتمرکز رمزگذاری‌شدن، هوش مصنوعی، توکن‌های غیرقابل‌تعویض و ارزهای دیجیتال را برای خودکارسازی، مقیاس‌بندی، ادغام و عملکرد در سراسر اینترنت ترکیب می‌کند.

  • هوش مصنوعی پیشرفته

امروزه کمتری کسی است که با هوش مصنوعی به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین فناوری های توسعه وب آشنا نشده باشد. مشاغل با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانند ربات‌هایی را ایجاد کنند. این ربات‌ها تعامل را در کسب‌وکارها بهبود می‌بخشد، تجربه‌ی کاربری را بهتر می‌کند و در نهایت روابط با مشتریان را نیز تقویت خواهد کرد.

  • امنیت داده‌ها

به مجموعه‌ای از اقدامات برای حفاظت از داده‌ها، جلوگیری از حملات سایبری و هکرها گفته می‌شود. این دست از حمله‌ها کسب‌وکارها را مختل و شهرت را از بین می‌برند. پس امنیت از جمله موارد مهمی است که شرکت‌ها درباره‌ی آن نگران خواهند بود.

  • زبان‌های مدرن

استفاده از زبان‌های مدرن بیش‌تر خواهد شد و به دنبال آن شرکت‌ها نیز مزایای استفاده از آن را درک خواهند کرد. برای مثال Rust و Go از جمله زبان‌های مدرن به حساب می‌آیند که دارای ویژگی‌های بسیاری هستند. فراموش نکنید که در مسیر پیشرفت فناوری به روز بودن این زبان‌ها برای به روز نگه داشتن وب‌سایت‌ها امری مهم است.

امنیت داده
  • Motion UI

داشتن یک تجربه کاربرپسند با دیگر ابزار ارتباطی مانند تلفن همراه امری مهم برای کاربران به‌حساب می‌آید. استفاده از این سبک و اضافه نمودن انیمیشن‌ها و انتقال‌های جذاب تجربه‌ی کاربری را بهبود می‌بخشد و تعامل را افزایش می‌دهد و در نهایت میزان ماندگاری کاربران و مشتریان را در وب‌سایت بهبود می‌بخشد.

  • Yii

از جمله فریمورک‌های php است و منبع‌باز است. Yii برای ساخت و توسعه برنامه‌های کاربردی استفاده می‌شود و ابزارهای خوبی برای اشکال‌زدایی و تست اپلیکیشن دارد. از جمله مزایای آن می‌توان به نصب آسان، انتقال آسان داده‌ها، زمان کوتاه برای توسعه اشاره کرد.

  • Meteor JS

با استفاده از Meteor JS توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های مورداستفاده خود را در پلتفرم‌های گوناگون ایجاد کنند و زمان بارگذاری صفحه وب پایینی دارد. از جمله مزایای این فریمورک می‌توان به یادگیری ساده، تک‌زبانه بودن، انعطاف‌پذیری و دیگر موارد اشاره کرد.

  • Django

این فریمورک محبوب بر اساس پایتون است و از معماری MVC پیروی می‌کند. Django توسعه برنامه را آسان‌تر می‌کند و ابزارهای متعددی مانند ORM، مدل‌ها، مدیر جنگو، قالب‌ها و غیره را در اختیار شما قرار می‌دهد. از دیگر مزایای این فریمورک می‌توان به توسعه سریع، امنیت بالا و مقیاس‌پذیری اشاره کرد.

  • Laravel

چارچوبی رایگان و منبع باز است و بهترین فریم ورک توسعه PHP به‌حساب می‌آید. لاراول در ساخت برنامه‌های کاربردی وب پیشرفته کاربرد دارد متن باز بودن، جامعه کاربری بزرگ و قابلیت استفاده مجدد کدها از مزایای لاراول به‌حساب می‌آید.

  • معماری بدون سرور

این نوع از معماری از فناوری ابری استفاده می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد میزان از دست رفت داده‌ها، بارگذاری بیش از حد سیستم و هزینه‌های توسعه را کاهش دهند. مواردی چون مقرون به صرفه، UX بهتر، مقیاس پذیری و انعطاف پذیری از مزایای معماری بدون سرور می‌باشد.

  • وب‌سایت‌های تک صفحه ای

از جمله فناوری‌های روبه‌رشد توسعه وب به شمار می‌رود که در جهت بهبود عملکرد وب‌سایت کاربرد دارد. این دست از وب‌سایت‌ها سرعت بارگذاری صفحات را بهبود می‌بخشد و زمان ایجاد یک وب‌سایت جدید را کم می‌کند. نرخ تبدیل در وب‌سایت‌های تک صفحه ای بالاتر از سایت‌هایی است که چند صفحه دارند.

و در آخر

فناوری‌ها پیوسته در حال تکامل و تغییر هستند و به نسخه‌های بالاتر ارتقا می‌یابند. به همین دلیل همگام بودن شما با این دست تغییرات امری مهم می‌باشد. در این مقاله ما به معرفی تعدادی از آخرین فناوری های توسعه وب پرداختیم که شما بایستی با آن‌ها آشنا باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ پویان آی تی مراجعه نمایید و ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

وب سایت Development رایانش ابری هوش مصنوعی