دامنه .com

دامنه com. چیست + مزایا و معایب

فهرست مطالب

از جمله محبوب‌ترین پسوندهای دامنه، دامنه .com می‌باشد. این پسوند بسیار معتبر بوده و انتخابی مناسب برای کسب و کارها گوناگون است. در این مقاله به توضیح درباره ی این پسوند دامنه می‌پردازیم و ویژگی‌های آن را بیان می‌کنیم.

نام دامنه چیست؟

نام دامنه آدرسی برای شناسایی وب سایت‌ها است که ترکیبی از متن و عدد می‌باشد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند؛ زیرا افراد و کسب‌وکارها از طریق آن‌ها راهی به منابع آنلاین می‌یابند.

دامنه .com چیست؟

از جمله معتبرترین و متداول‌ترین نام دامنه‌ها به حساب می‌آید که مخفف Commercial به معنای تجاری می‌باشد. این نام دامنه معمولاً در وب سایت‌های تجاری کاربرد دارد. اما امروزه به علت محبوبیت گسترده‌ای که دارد دامنه .com تنها محدود به موارد تجاری و تجارت نیست و افراد و سازمان‌های گوناگون می‌توانند از آن برای کسب و کارهای خود استفاده نمایند.

مزایا و معایب دامنه .com در ایران

همانند دیگر دامنه‌ها، دامنه دات کام مزایا و معایب خاص خود را دارد که در اینجا به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

مزایا دامنه .com

  • داشتن یک دامنه بین‌المللی با محدودیت کم

متأسفانه به دلیل تحریم‌هایی که وجود دارد شما با استفاده از دامنه ir نمی‌توانید به برخی از ابزارها مانند سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس، گوگل ادز دسترسی یابید. در اینجاست که دامنه دات کام انتخابی مناسب برای شما می‌باشد؛ چراکه با استفاده از آن‌ها به این دست از ابزارها دسترسی دارید و همچنین می‌توانید از سرویس‌های بین‌المللی روی سایت خود استفاده نمایید.

  • دات کام دامنه‌ای معتبر

پسوند دامنه .com از آن دسته پسوندهای قدیمی و نام آشنا به حساب می‌آید. همین امر باعث محبوبیت دامنه دات کام میان افراد شده که باعث می‌شود قابل اعتمادتر بوده و راحت‌تر در ذهن‌ها بنشیند.

  • تجربه ی یک خرید آسان

همان‌طور که در مقاله ی دامنه ir چیست توضیح دادیم برای ثبت دامنه آی آر بایستی احراز هویت شوید که این کار مسیر را طولانی‌تر می‌سازد و نیازمند انرژی زیادی می‌باشد. اما برای ثبت دامنه دات کام این گونه نیست و تنها چیزی که شما نیاز دارید یک حساب کاربری به همراه ایمیلی معتبر می‌باشد و در نهایت در عرض یک بازه زمانی کوتاه دامنه شما فعال شده و می‌توانید سایت خود را به آن وصل نمایید.

معایب دامنه com

تنها مسئله‌ای که دامنه دات کام دارد این است که قیمت بالایی نسبت به دامنه آی آر دارد که این امر افراد را به سمت خرید دامنه ir روانه می‌سازد. البته در کنار مزایایی که این نام دامنه دارد می‌توان از این مورد چشم پوشی کرد..

چند جایگزین برای دامنه دات کام

پسوند .com به علت محبوبیت و اعتبار آن، از انتخاب‌های اولیه برای نام دامنه‌های وب سایت‌ها به حساب می‌آید. ولی در صورتی که مایل به استفاده از یک دامنه دیگر هستید یا نام دامنه مدنظر شما در دات کام در دسترس نباشد می‌توانید از موارد زیر استفاده نمایید.

  1. .net: از این پسوند برای وب سایت‌هایی که در ارتباط با فناوری اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی هستند استفاده می‌شود.
  2. .org: در سازمان‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی و این دست از موارد کاربرد دارد.
  3. .info: مناسب برای وب سایت‌هایی با هدف ارائه اطلاعات عمومی یا تخصصی در حیطه‌های گوناگون است.
  4. .co: به عنوان کوتاه‌ترین نسخه از دات کام شناخته می‌شود که برای شرکت‌ها و وب سایت‌های تجاری گزینه مناسبی است.
  5. .biz: گزینه‌ای مناسب برای وب سایت‌های تجاری و مشاغل می‌باشد.
  6. و…

نحوه خرید و ثبت دامنه دات کام

برای خریداری دامنه .com ابتدا وارد سایت پویان آی تی شوید و پس از آن روی گزینه میزبانی وب و خدمات ثبت دامنه کلیک نمایید.

ثبت و خرید دامنه .com

در جدول زیر شما می‌توانید نام دامنه مدنظر خود را وارد نمایید. به تبع در صورت آزاد بودن نام دامنه مدنظر شما می‌توانید آن را خریداری نمایید.

ثبت دامنه ارزان

و در آخر

نام دامنه‌ها اهمیت زیادی در موفقیت و شناخته شدن کسب و کارها دارند؛ چراکه مشاغل با نام دامنه ی آن‌ها تعریف می‌شود و کاربران اولین چیزی که با آن مواجه می‌شوند نام دامنه می‌باشد که می‌تواند اعتماد آن‌ها را جلب و یا آن‌ها را از شما دور سازد. فراموش نکنید که شما بایستی نام دامنه‌ای مرتبط یا حیطه کسب و کار خود انتخاب نمایید تا مخاطبین شما دچار ابهام نشوند.

در این مسیر، انتخاب یک ارائه دهنده با قیمت مناسب و پشتیبانی جامع مسئله‌ای مهم برای کسب کارها به حساب می‌آید. پویان آی تی با ارائه خدمات دامنه با قیمتی بسیار مناسب در کنار شماست. علاوه بر آن، پس از تهیه نام دامنه نیز شما را تنها نمی‌گذارد و پشتوانه‌ای امن و مطمئن برای شما محسوب می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

نام دامنه سئو دامنه