بهینه سازی تصاویر

روش‌های بهینه سازی تصاویر وب سایت

فهرست مطالب

بهینه سازی تصاویر وب سایت تاثیر بسیار زیادی بر سرعت وب سایت شما می‌گذارد. درصورتی که شما تصاویر وب سایت خود را بهینه نکنید سرعت وب سایت شما کاهش می‌یابد و وب سایت شما را با اختلالاتی مواجه می‌سازد. در این مقاله به معرفی روش‌های بهینه سازی تصاویر در وب سایت‌ها می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

بهینه سازی تصاویر چیست؟

همانطور که بیان شد حجم بالای تصاویری که آپلود شدند می‌تواند سرعت وب سایت شما را کاهش دهد و تجربه‌ای نامطلوب را برای بازدیدکنندگان شما به همراه بیاورد. بهینه سازی تصاویر شامل کاهش ابعاد و سایز آن‌ها و همینطور کم کردن حجم آن می‌باشد که می‌تواند سرعت وب سایت را بهبود بخشد.

بهینه سازی تصویر چگونه کار می کند؟

با فناوری فشرده سازی کار می‌کند که در دو نوع با اتلاف و بدون اتلاف است. فشرده سازی بدون اتلاف می‌تواند حجم فایل را بدون کاهش کیفیت عکس‌ها کم کند. در صورتی که با اتلاف آن ممکن است افت کمی در کیفیت ایجاد نماید.

مزایای بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر برای وب سایت‌ها مزایای زیادی دارد. شما می‌توانید با بهینه سازی تصویر وب سایت خود، عملکرد و امتیاز سئوی وب سایت خود را افزایش دهید. علاوه بر این، با بهینه سازی تصاویر، فضای ذخیره سازی و پهنای باند کاهش می‌یابد و سریعتر در صفحه وب بارگذاری می‌شوند.

نحوه بهینه سازی تصاویر برای وب

راه‌های گوناگونی برای بهینه سازی تصاویر وجود دارد که در اینجا به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم :

  • انتخاب فرمت مناسب

شما بایستی فرمتی مناسب برای بهینه سازی تصاویر وب سایت خود انتخاب نمایید.

  • JPEG : مناسب برای عکس
  • PNG : مناسب برای گرافیک و تصاویر با پس زمینه شفاف
  • GIF برای تصاویر متحرک خوب است
  • SVG برای گرافیک‌های برداری است
  • استفاده از Lazy Loading

تکنیکی است که تصاویر را تنها زمانی بارگذاری می‌کند که برای کاربران قابل مشاهده باشد. این روش سرعت وب سایت را بالا می‌برد و تجربه ی کاربری خوبی را ایجاد می‌کند.

  • انتخاب نام مناسب برای تصاویر

انتخاب نامی مناسب برای تصاوبر در وب سایت‌ها امری مهم به شمار می‌آید چرا که بر سئو و رتبه بندی صفحات اثر می‌گذارد. پس اهمیت انتخاب نام مناسب برای تصاویر را هیچگاه دست کم نگیرید.

  • فشرده سازی تصاویر

راهکاری مناسب برای فشرده سازی تصاویر می‌باشد که آن‌ها را بدون تاثیر بر کیفیت فشرده می‌سازد. که برای مثال می‌توان به TinyPNG، Kraken.io و Compressor.io اشاره کرد.

بهینه سازی تصاویر وب سایت
  • تغییر در اندازه ی عکس‌ها

تغییر در ابعاد و اندازه ی عکس‌ها می‌تواند بر بهینه سازی تصاوبر اثر بگذارد. پس شما میتوانید ابعاد عکس را به صورت دلخواه و مناسب برای وب سایتتان تغییر دهید.

  • استفاده از CDN

این شبکه در سراسر جهان وجود دارد و شما با استفاده از آن می‌توانید سرعت بارگذاری تصاویر را بهبود بخشید. چراکه این تصاویر به وسیله ی نزدیک ترین سرور به لوکیشن کاربران ارائه می‌گردد.

  • استفاده از تصاویر واکنش گرا

این تصاویر قادرند اندازه و وضوح خود را بسته به صفحه نمایش کاربران تغییر دهند که این امر سرعت سایت را به شکل قابل توجه‌ای افزایش می‌دهد.

  • کم کردن درخواست‌های HTTP

هر بار که یک صفحه وب بارگذاری می‌شود، درخواست‌هایی را برای تمام منابع مورد نیاز برای ارائه صفحه، از جمله تصاویر، به سرور ارسال می‌کند. با کاهش تعداد تصاویر در وب سایت خود، می‌توانید تعداد درخواست‌های HTTP انجام شده را به حداقل برسانید و در نتیجه زمان بارگذاری سریع تر خواهید داشت.

و در آخر

بهینه سازی تصویرها در وب سایت امری مهم به شمار می‌آید. چرا که بر سرعت وب سایت شما اثری مستقیم دارد و می‌تواند آن را بهبود بخشد. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ پویان آی تی مراجعه نمایید و نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

بهینه سازی CDN HTTP وب سایت سئو