جی تی متریکس

آشنایی با سایت gtmetrix

سایت gtmetrix

شاید شما هم  بارها در مورد سرعت سایت سرچ و به اصطلاح gtmetrix برخورد کرده‌باشید. جی تی متریکس نام یک وب‌سایت است و از مهم ترین و معروف ترین ابزار گوگل و یاهو به حساب می‌آید که با کمک آن می‌توان میزان سرعت سایت را اندازه‌گیری، بررسی و راهکارهایی را برای پایین بودن سرعت سایت ارائه کرد. سرعت واقعی سایت با محاسبه متوسط سرعت لود شدن صفحه‌های سایت در روزهای مختلف مشخص می‌شود.

همانطور که می‌دانید سرعت لود شدن صفحه‌های سایت از مواردی است که در بهتر شدن سئوسایت موثر است؛ مدیران سایت از ابزارهای مختلفی برای بهتر شدن سئوسایت استفاده می‌کنند اما یکی از پرکاربردترین ابزار، ابزار جی تی متریکس است، برای آشنایی بیشتر با سایت gtmetrix تا آخر مقاله همراه ما باشید.

ویژگی‌های سایت gtmetrix

همه ما می‌دانیم هدف ما از بهینه‌سازی و بهبود سرعت سایت، بهتر شدن تجربه کاربر و بهبود رتبه سایت می‌باشد. از ویژگی‌های این سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  توانایی در تست سرعت و ارزیابی کلی بر اساس سیستم امتیازدهی
  • مشخص سازی موارد تاثیرگذار در سایت و تحویل فایل اصلاح شده به فرد
  • افزایش سرعت در اصلاح سایت
  • امکان بررسی آنلاین سرعت بارگذاری بخش های مختلف سایت و مطلع شدن از اشکالاتی که در هنگام بارگذاری رخ می‌دهد.

در تحلیل و آنالیز جی تی متریکس نتایج مورد نظر در دو دسته خلاصه می‌شوند که عبارت اند از:

  • Page Speed:

Page Speed نشان دهنده سرعت بارگذاری صفحه‌های سایت است و میزان سرعت صفحه ی سایت را به کمک قوانین گوگل ارزیابی می‌کنند.

  • yslow:

yslow نشان دهنده ی میزان کارایی و چگونگی عملکرد سایت و سرور بوده و از فاکتورهای مهم محسوب می‌شود.

نکته : تمام امکانات و مراحل آنالیز  در جی تی متریکس رایگان بوده و نیاز به باز کردن حساب کاربری نیست.  برای این منظور باید به سایت   gtmetrix.com مراجعه و آدرس سایت خود را وارد نمایید تا هر چه سریع‌تر نتایج را به شما نشان دهد. سیستم رتبه بندی این سیستم از رتبه ی بسیار عالی که با A مشخص می‌شود شروع می‌شود تا به رتبه ی F که رتبه خیلی بد است ادامه دارد.

ویژگی‌های سایت GTMETRIX

چگونه از ابزار جی تی متریکس استفاده کنیم؟

بعد از اینکه سایت شما به وسیله ابزار جی تی متریکس آنالیز شد صفحه‌ای برای شما باز می‌شود. سمت چپ و بالای صفحه تصویر کوچکی نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید آخرین گزارش عملکرد سایت خود را ببینید و با گزینه connection می‌توانید متوجه شوید که سایت شما با کدام کانکشن بررسی شده‌است.

به پایین صفحه performance Score گفته می‌شود که گزینه‌های Page Speed و YSlow را مشاهده می‌کنید هر چقدر این دو مورد به A نزدیک‌تر شوند  یعنی سایت شما از سرعت بیشتری برخوردار است. شما گزینه دیگری هم مشاهده می‌کنید که Fuly Loaded Time است که مشخص می‌کند این صفحه با چه سرور و با چه مقدار سرعت اینترنتی باز می‌شود.

Page Size

گزینه Page Size به شما می‌گوید که اگر کاربران بخواهند صفحه سایت شما را باز کنند، چقدر اینترنت مصرف می‌کنند. گزینه Request نشان می‌دهد که چقدر درخواست بازدید و مرورگر کاربران به سایت شما ارسال شده و به کدام یک از آنها جواب داده می‌شود.

Page Speed

سربرگ  Page Speed همان‌گونه که در مورد آن صحبت کردیم مربوط به سرعت سایت شما می‌باشد و با ارسال پیام هایی برای کسب رتبه بالاتر شما را راهنمایی می کند. سربرگ  Yslow  وPage Speed دو ابزار جداگانه هستند که سرعت سایت‌تان را بالا می‌برد اگر گزینه‌ای را در Page Speed  بالا ببرید Yslow هم بهبود می‌یابد.

Waterfall در مورد نحوه لود شدن صفحات سایت به شکل آبشاری می‌پردازد. در قسمت سربرگ Timings شما TTFB Onload ، Dom  loaded T ، Contentful را می‌بینید و می‌توانید مدت زمانی که برای تبدیل http به https  لازم است و زمان لازم برای آماده‌سازی Backend  چقدر است تا خروجی PHP و وب سرور به کاربر نشان داده شود را متوجه شوید.

سربرگ Video برای زمانی است که شما ویدئویی دارید و می‌خواهید در صفحه خود در معرض دید دیگران قرار دهید. سربرگ History مربوط به زمانی می‌شود که متوجه شوید وب‌سایتی که هم‌اکنون در حال بررسی آن هستید در زمان‌های مختلف چه سرعتی دارند همچنین می‌توانید میزان HTML DL Time و Page Load Time را متوجه شوید. اگر گزینه Enable Monitoring را فعال کنید وب‌سایت شما به صورت مداوم با جی تی متریکس چک می‌شود.

کاربردهای gtmetrix

اکنون که تا حدودی با gtmetrix آشنا شده‌اید به کاربردهای آن اشاره می‌کنیم که عبارتند از:

  • جی تی متریکس ابزاری است که سرعت سایت را بررسی می نماید.
  • جی تی متریکس وسیله ای است که عملکرد وب‌سایت را تجزیه و تحلیل می‌کند.
  • این ابزار به شما کمک می‌کند تا بتوانید از داشبورد وردپرس، تحلیل دقیقی ارائه دهید.
  • ابزار مزبور کمک می‌کند گزارش دقیقی درباره عملکرد وب‌سایت تهیه کنید.
  • این ابزار رایگان به صفحات سایت نمره می‌دهد.
  • با کمک آن خطاهای سایت را می‌توان شناسایی کرد و با توجه به پیشنهادات آن مشکل را رفع کرد.
  • ابزار جی تی متریکس این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید برنامه‌ریزی کنید تا گزارش‌ها را به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه تهیه کنید.‌

جمع‌ بندی

همان‌گونه که در این مقاله صحبت کردیم امروزه  نمی‌توان تنها با راه‌اندازی سایت به موفقیت‌های چشمگیری در زمینه کسب و کار دست پیدا کرد بلکه در کنار آن به ابزارهایی نیازمندیم که بتوانیم وب‌سایت خود را  در موتورهای جستجوی گوگل و یاهو بهینه کنیم.

gtmetrix ابزاری پرکاربرد در زمینه‌های مختلف است و شما می‌توانید با استفاده از آن سایت‌تان را به رتبه بالاتر ارتقا دهید. ما در این مقاله به ویژگی‌های  برجسته سایت gtmetrix پرداختیم و در مورد page Speed و  Yslow صحبت کردیم. توصیه می‌کنیم شما هم از این ابزار منحصربه فرد و رایگان برای ارتقای رتبه وب‌سایت خود در گوگل استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جی تی متریکس می‌توانید به وب‌سایت ما مراجعه کنید

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

سئو