افزونه AdBlock Plus | بلاک کردن تبلیغات

به نظر می‌رسد تبلیغات مزاحم بخشی اجتناب ناپذیر از اینترنت هستند. فرقی نمی‌کند که در حال تماشای یک ویدیو در یوتیوب یا مرور یک وبلاگ برای دستور پخت جدید هستید، تبلیغات در همه جا وجود دارد. با کمتر شدن مخاطبان شبکه‌های تلویزیونی و بیشتر شدن کاربران شبکه جهانی اینترنت، تبلیغ کنندگان نیز تمرکز خود را بیشتر روی تبلیغات در فضای cloud می‌گذارند و با تبلیغات آنلاین هدفمند هر روز بی‌رحمانه‌تر می‌شوند. اینکه بگوییم آن‌ها قصدشان آزار نیست واقعیت ندارد، انگار پولی که کمپانی‌های تبلیغاتی از صاحبان کالا و خدمات می‌گیرند آنقدری هست که چشم‌هایشان را کاملا روی واقعیت بسته‌اند. زیرا نمی‌خواهند ببینند که تبلیغات هجومی و بی‌رحمانه تاثیر چندانی روی رسیدن آن‌ها به اهداف تبلیغاتیشان ندارد. اما ‌چاره چیست؟ چگونه از آنها دوری کنیم؟
راهی وجود دارد که می‌توانید تا حدودی جلوی این بهم ریختگی اجباری بصری را بگیرید. برنامه‌هایی مانند Adblock Plus که یک برنامه افزودنی رایگان و منبع باز است وجود دارند که هدفشان مسدود سازی تبلیغات است، آن‌ها در حال مبارزه و دفاع از حق شما هستند. مسدود کننده‌های تبلیغات با اسکن یک سایت و مسدود کردن محتوایی که شبیه یک تبلیغ است کار می‌کنند.
در واقع این برنامه‌ها محتوای موجود در صفحات سایتها را اسکن می‌کنند. موضوع و مضمون آن صفحه را تشخیص می‌دهند. سپس هر محتوایی که در آن صفحه در زمینه دیگری ارائه شود را مسدود خواهند کرد.
ممکن است در استفاده از برنامه‌های مسدود کننده تبلیغات مانند افزونه Adblock Plus تردید داشته باشید، و حتی ممکن است درباره آنها شایعاتی شنیده باشید. که مثلا یک ویروس هستند، یا اطلاعات شما را به سرقت می‌برند و یا باعث کندی دستگاه شما می‌شوند. اما اینگونه نیست. این سرویس ها تا زمانی که از سایت اصلی خود دانلود شوند هیچ خطری نداشته بلکه مفید هستند.
بیایید نگاهی دقیق تر به Adblock Plus که به اختصار ABP نیز نامیده می‌شود، و تمام چیزهایی که ارائه می‌دهد بیاندازیم.

ویژگی‌های AdBlock Plus

در این جا به معرفی برخی از ویژگی‌های این افزونه می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

  • در دو نسخه ی رایگان و غیر رایگان ارائه می‌شود

این برنامه یک افزونه برای مرورگر گوگل کروم است که با رابط کاربری تمیز و کاربر پسند و قابلیت های افزایش یافته ارائه می شود. در دو نسخه رایگان و غیر رایگان در دسترس است. اما، تمام آن‌چیزی که شما برای داشتن یک تجربه لذت بخش از وب گردی نیاز دارید در نسخه رایگان آن موجود است. نیازی به خریداری نسخه غیر رایگان نخواهید داشت. این برنامه تبلیغات یوتیوب، تبلیغات ویدیویی اجباری، تبلیغات نمایشی و تبلیغات بنری را مسدود می کند. با نسخه پولی حتی می‌توانید از شر آن ویدیوهای مزاحم که هنگام پیمایش ظاهر می‌شوند نیز خلاص شوید. کیفیت عملکرد بسیار خوبی دارد، همچنین به محافظت از شما در برابر تبلیغات یا پنجره‌های بازشو که ممکن است حاوی بدافزار باشند کمک می‌کند. Adblock Plus به شما این امکان را می دهد که به صورت ناشناس و بدون اینکه ردیاب‌ها نمایه شما را بشناسند مرور کنید.

  • دارای لیست مجاز 

یکی از ویژگی‌های مفید این افزونه، داشتن لیست مجاز است. می‌توانید یک سایت را در لیست مجاز قرار دهید تا همیشه پخش تبلیغات در آن سایت مجاز باشد، یا مسدودکننده را برای یک صفحه خاص خاموش کنید. نیازی به ایجاد لیست برای بلاک نیست. زیرا افزونه این کار را برای شما انجام می‌دهد. حتی گزینه‌هایی برای غیرفعال کردن ویژگی‌های ردیابی در سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی وجود دارد تا نتوانند پروفایلی از شما بسازند. با توجه به رایگان بودن، افزونه خدمات بسیار مفیدی ارائه می‌دهد.

  • قابل استفاده در مرورگرهای دیگر

این افزونه قابل استفاده در مرورگر‌های دیگری نیز می‌باشد. اما تمام ویژگی های آن در هر مرورگری به خوبی کار نمی کنند. طبق معمول، در مرورگر اپل و سافاری، ویژگی های بسیار کمتری از این افزونه نسبت به مرو گر گوگل کروم فعال می‌باشد. با این حال، مسدود کننده تبلیغات adblock plus در مرورگر سافاری به صورت قابل قبولی کار می‌کند.

  • عدم سوء استفاده

امروزه برنامه‌ها و افزونه‌های زیادی هستند که هنگام استفاده ، اطلاعات کاربران را ذخیره سازی و یا منتقل می‌کنند، حتی بعضی این اطلاعات را در اختیار اشخاص ثالث قرار می‌دهند، یا از آنها برای مقاصد خاصی استفاده کرده و حقوق کاربران را نقض می‌کنند. در این بین اما سازندگان adblock plus ادعا می‌کنند که این افزونه هیچگونه سواستفاده‌ای از اطلاعات کاربران نمی‌کند. آن‌ها می‌گویند استفاده از adblock plus هیچ مشکلی برای کاربران به وجود نخواهد آورد. اما، بهتر است این افزونه را از وب سایت خودشان دانلود کنند.‌ زیرا در صورت دریافت از سایتهای دیگر ممکن است حاوی بد افزارهای مخرب باشد.

مزایا و معایب adblock plus

به طور کلی افزونه adblock plus از افزونه‌های مفید و کاربردی محسوب میشود که مزایای زیادی دارد.

مزایا 

  • رایگان بودن اکثر امکانات 

هدف اصلی بسیاری از برنامه سازان از ساخت برنامه‌ها کسب درآمد می‌باشد. از این رو نسخه رایگان اکثر برنامه‌ها و افزونه‌های کاربردی معمولا فقط جنبه تبلیغاتی داشته و برای بهره‌مندی از امکانات اصلی آنها باید مبلغی را پرداخت کنید. با توجه به تحریم‌های زیادی که برای کاربران ایرانی وجود دارد، تهیه برنامه‌های غیر رایگان برای ما کار دشواری است. اما افزونه adblock plus تمام ویژگی‌های مهم و کاربردی خود را در نسخه رایگان ارائه کرده و این مزیت بزرگی برای این افزونه می‌باشد.

  • مشاهده بهتر صفحات 

بر خلاف افزونه‌های مشابه دیگر که ترافیک زیادی را برای کارکرد به خود اختصاص می‌دهند، و معمولا عملکرد رضایت بخشی ندارند. adblock plus وظایف خود را به خوبی انجام داده و مقدار ناچیزی از ترافیک شما را اشغال می‌کند. در نتیجه مشاهده صفحات وب با سرعت بالا و بدون هیچگونه مزاحمت بصری صورت می‌گیرد.

  • لیست مجاز 

این افزونه به شما این امکان را می‌دهد که در صورت تمایل یک لیست از سایت‌های مجاز به وجود آورید که adblock plus مانعی برای آن‌ها نباشد. این کار به دلیل عمل نکردن برخی از ویژگی‌ سایت‌ها و همچنین حمایت از سازندگان آن‌ها است.

  • تبلیغات یوتیوب 

یکی دیگر از مزایای این افزونه مسدود کردن تبلیغات سایت یوتیوب است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

معایب

  • رایگان نبودن برخی امکانات 

با توجه به رایگان بودن اکثر امکانات این افزونه اما همچنان مواردی مانند: مسدود کردن ویدئو‌های خودکار پخش شونده، نادیده گرفتن در خواستهای شرکت در نظرسنجی و اعلانات سایت‌ها غیر رایگان است.

  • عدم سازگاری 

این افزونه با وجود کارکرد مناسب و سازگاری کامل با گوگل کروم، همچنان با مرورگرهای دیگر مانند سافاری سازگاری خوبی ندارد و بسیاری از ویژگی‌های آن در این مرورگرها قابل استفاده نمی‌باشد.

مسدود کننده تبلیغات یوتیوب

ابن ویژگی در افزونه adblock plus رایگان نیست. اما در صورت تهیه نسخه غیر رایگان می‌توانید ویدیوهای یوتیوب را بدون مزاحمت تبلیغات مشاهده نمایید. شایان ذکر است که در صورت استفاده از ویژگی پرش از تبلیغات، بارگیری ویدیوها چند ثانیه طول خواهد کشید. اما هرگز مجبور نیستید در زمان بارگذاری آگهی تماشا کنید.
تلاش‌های یوتیوب برای ارائه خدمات مبتنی بر اشتراک خود، باعث شد تا ویدیوهای این سایت مملو از تبلیغات آزار دهنده شوند. زمانی که سعی می‌کنید یک ویدئوی طولانی‌ تماشا کنید، یا یک دستور غذا را دنبال کنید ناگهان حجوم تبلیغ‌ها تمرکز شما را بهم می‌زند و حواستان به کلی پرت خواهد شد. تماشای ویدئو در این شرایط بسیار خسته کننده خواهد شد. برخی از تبلیغات در یوتیوب حتی محتوا را تا حد خاموش کردن برنامه مختل می‌کند.
اگر کاربر معمولی این سایت برای ویدیوهای طولانی هستید. مانند صداهای طبیعت قبل از خواب، ویدئوهای آموزشی که نیاز به تمرکز و دقت دارند یا موسیقی آرام بخش برای حیوان خانگی خود، مسدود کردن این تبلیغات می‌تواند کمک شایانی برای شما باشد.
همانطور که یوتیوب به ارائه خدمات اشتراک پولی خود ادامه می‌دهد، محصولاتی مانند Adblock Plus برای افرادی که احساس می‌کنند در حال حاضر هزینه زیادی برای سرگرمی های تکه پاره شده توسط تبلیغات پرداخت می‌کنند بسیار مفید است.

َAdBlock Plus

نتیجه

Adblock Plus یکی از افزونه‌های خوب و کاربردی است که به شما این امکان را می‌دهد، بدون داشتن میلیون‌ها حواس پرتی، و احتمالاً فایل های مخرب، اینترنت را مرور کنید. استفاده از Adblock Plus آسان بوده و تجربه مرور وب، تماشای ویدیوها و بازدید از وبلاگ ها را بسیار لذت بخش تر می‌کند. تا زمانی که دیگر نگران آن نباشید، متوجه نمی‌شوید که شلوغی بصری چقدر آزاردهنده است.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

افزونه گوگل