افزونه Web Of Trust

آشنایی با افزونه Web Of Trust

فهرست مطالب

کسب اطمینان از امنیت وب سایت‌ها موضوعی است که در حال حاضر توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نموده است. افزونه Web Of Trust بهترین راه برای آگاهی از امنیت وب سایت‌هایی است که از آن‌ها بازدید می‌کنید. این افزونه وب سایت‌ها را از هر نظر مورد بررسی قرار می‌دهد و نتیجه را در اختیار شما می‌گذارد. (جهت آشنایی بیشتر با افزونه‌های امنیتی کروم به مقاله ی بهترین افزونه های گوگل کروم | امنیت مراجعه نمایید.)

Web Of Trust یا WOT چیست؟

Web Of Trust نیاز امروز هر کاربر اینترنت است.به دلیل اینکه این روزها زندگی ما با اینترنت یکپارچه و در هم تنیده شده‌است، به نظر می‌رسد که ما به وب گردی به عنوان اولین پاسخ برای اکثر مشکلات خود فکر می‌کنیم. اما ممکن است در نهایت از وب‌سایت‌هایی بازدید کنیم که محتوای نامناسب ارائه می‌دهند. اما نه وقتی که از استفاده Web Of Trust می‌کنیم.

بعضی از سایت‌ها به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که اطلاعات شخصی شما را به سرقت ببرند، یا منبع بدافزارها هستند. Web Of Trust راه حل این مشکل را در غالب یک افزونه برای مرورگرها ارائه کرد. این افزونه تا کنون توسط بیش از 141 میلیون کاربر در پلتفرم‌های ویندوز، مک و iOS مورد استفاده قرا  گرفته است. در واقع Web Of Trust یک افزونه اسکنر URL وب سایت و جستجوگر پیوند است. این افزونه به شما کمک می‌کند تا گشت و گذار در اینترنت را ایمن‌تر و راحت‌تر تجربه کنید. مکانیسم Web Of Trust ساده است و کار را به بهترین و راحت ترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

امنیت مجازی

چشم انداز اولیه برای شبکه جهانی وب یک پلتفرم باز بود که همه می‌توانستند آزادانه با هم ارتباط برقرار کنند و به اطلاعات دسترسی یابند. این شبکه که بر اساس معماری غیرمتمرکز اینترنت ایجاد شد، از استانداردهای باز استفاده کرد و به عنوان پلتفرمی در دسترس عمل کرد که ماهیت اساساً غیرمتمرکز شبکه‌ای را که زیربنای آن بود به ارث برده و تقویت می‌کرد.

با این حال، واقعیت امروز از دیدگاه بنیادین خود بسیار فاصله دارد. چندین دهه پس از معرفی وب، اکثر ما اکنون به هرزنامه‌های گسترده، کلاهبرداری، سوء استفاده و اطلاعات نادرست عادت کرده‌ایم. در نتیجه، اینترنت مدرن، ایجاد اعتماد آنلاین با دیگران را بسیار دشوار کرده است.‌

افزونه Web Of Trust

کاربران به پلتفرمی نیاز دارند که امکان دسترسی به وب‌سایت‌ها و محافظت از حریم خصوصی و یکپارچگی داده‌های مبادله شده در حین انتقال را فراهم کند. اما در نبود پلتفرمی اینچنین، هنوز هم استفاده از برنامه‌هایی برای اطلاع از امنیت انواع وب سایت‌ها، برای ایمن نگه داشتن حساب‌ها و خصوصی نگه داشتن ارتباطات وهویت کاربران هنگام مرور وب استفاده می‌شوند کاربرد دارند. پس، Web Of Trust را می‌توان یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها دانست.

امکانات Web Of Trust

استفاده از Web Of Trust بسیار آسان است. این افزونه را می‌توان از وب سایت رسمی آن‌ها برای مرورگرهایی مانند کروم، فایرفاکس و غیره دانلود کرد. Web Of Trust به سرعت تنظیم می‌شود و می‌توان آن را در حال کار بر روی مرورگر انتخابی مشاهده کرد. Web Of Trust امکانات زیادی برای ارائه به شما دارد. این افزونه دارای یک داشبورد کار آمد است که در صفحه اصلی آن اطلاعات مهمی را در دسترس شما قرار می‌دهد مانند:

  • مشاهده ی سایت‌های مضر مسدودی در زمان واقعی 
  • نمایش ایمیل‌های مشکوک دریافت شده
  • اطلاع رسانی از فعالیت‌های آنلاین شما در صورتی که در حال پیگیری و توسط ردیاب کننده‌ها در تعقیب باشید.
  • در صورتی که اطلاعات شخصی شما به بیرون راه پیدا کند به شما اطلاع می‌دهد و راه حل‌هایی را معرفی می‌کند.

نحوه عملکرد Web Of Trust

Web Of Trust بهترین راه برای پی بردن به امنیت وب سایت‌هایی است که از آن‌ها بازدید می‌کنید. این افزونه وب سایت‌ها را از هر نظر مورد بررسی قرار می‌دهد و نتیجه را در اختیار شما می‌گذارد. Web Of Trust به آنالیز خود نیز بسنده نمی‌کند. زیرا ممکن است مواردی باشد که متوجه آن‌ها نشود. بنابراین وب سایت‌ها را با استفاده از نظرات کاربران واقعی رتبه‌بندی می‌کند و شما می‌توانید، قبل از ورود بر اساس تجربه کاربران نیز اطلاعاتی از سایت مورد نظر بدست بیاورید.

هشدار
  • هشدار 

افزونه Web Of Trust هنگام ورود به سایت‌های مخرب، زمان مواجهه با خطرات کلاهبرداری، فیشینگ، فروشگاه‌های وب تقلبی، لینک‌های مضر و خطرناک و موارد دیگر، به شما هشدار می‌دهد.

  • نشان‌های ایمنی 

نشان‌های ایمنی در کنار نتایج جستجو شما، صفحات رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها، سایت‌های محبوب شما، فروشگاه‌های اینترنتی و….. در رنگ‌های مختلف نمایش داده می‌شوند. این نشان‌ها در تصمیم‌گیری آگاهانه به شما برای حفظ ایمنی آنلاین کمک می‌کنند.

  • آنتی ویروس آنلاین 

افزونه Web Of Trust مانند یک دستیار آنتی ویروس شخصی برای شما عمل خواهد کرد. هر زمان که در معرض حملات سایبری و ویروس‌ها قرار بگیرید، چه یک ایمیل مشکوک دریافت کنید یا وارد یک سایت خطرناک شوید، Web Of Trust از شما محافظت خواهد کرد.

  • رتبه بندی وب سایت‌ها 

افزونه Web Of Trust با ترکیب بسیاری از الگوریتم‌های پیشرفته و با بررسی نظرات میلیون‌ها کاربر واقعی، با دقت بالایی وب سایت‌ها را از نظر ایمنی رتبه‌بندی می‌کند و در اختیار شما قرار می‌دهد.

ویژگی‌های افزونه Web Of Trust

به عنوان یکی از بهترین افزونه‌های امنیتی Web Of Trust ویژگی‌های مفیدی دارد. که تمام آن‌ها در راستای امنیت مجازی شما یک ضرورت محسوب می‌شود.

  • نظارت و نمایش اطلاعات لو رفته

اگر در چندین شبکه اجتماعی، وب سایت یا پلتفرم‌های مختلفی مانند فیس بوک، اینستاگرام، آمازون، نتفلیکس، پی پال و غیره از آدرس ایمیل خود استفاده می‌کنید، این ویژگی مناسب شما است.  زیرا اگر در هر یک از این برنامه‌ها رمز عبور شما لو برود، افزونه Web Of Trust آدرس ایمیل شما را زیر نظر خواهد گرفت و هشدارهای فوری ارسال می‌کند. علاوه بر این، این افزونه به شما نشان می‌دهد که رمز عبور شما کجا لو رفته است. همچنین در مورد چگونگی حل این مشکل و اطمینان از امنیت اطلاعات در آینده نیز نکاتی به شما نشان خواهد داد.

  • حفاظت از ایمیل‌های دریافتی 

ویژگی حفاظت از ایمیل‌های دریافتی در افزونه Web Of Trust تضمین می‌کند که تلاش‌های کلاهبرداری و فیشینگ نمی‌توانند به شما آسیبی وارد کنند. با توجه به سخت‌ بودن شناسایی ایمیل‌های مشکوک، اگر ایمیلی مشکوک دریافت کنید. چه مربوط به فیشینگ باشد یا کلاهبرداری و یا سرقت هویت، افزونه Web Of Trust به صورت فعال دائما به شما هشدار خواهد داد.

  • مرور ایمن‌تر 

با افزونه Web Of Trust تهدیدات احتمالی را خواهید شناخت و می‌توانید از امنیت آنلاین خود محافظت کنید.

  • ایمنی وب سایت‌ها 

تا به حال این سوال برایتان پیش آمده که آیا این وب سایت ایمن است؟ آیا می توانم به این منبع اعتماد کنم؟ افزونه Web Of Trust پاسخ این سوالات را قبل از ورود به هر سایتی در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • نمایش هشدارها 

ویژگی نمایش هشدار افزونه Web Of Trust، درصورت وارد شدن به وب سایت‌های مخرب بلافاصله به شما هشدار می‌دهد که در سایتی مخرب وارد شده‌اید. همچینی به شما این امکان را می‌دهد که ادامه دهید یا به ایمنی اینترنت بازگردید.

افزونه Web Of Trust
  • کارت‌های ایمن 

هر کاربر در افزونه Web Of Trust دارای یک کارت‌ امتیازی است. از این کارت مبتنی بر جامعه Web Of Trust برای بررسی عملکرد، نظر دهی و رتبه بندی هر وب سایت قبل از بازدید استفاده می‌شود. این ویژگی به طور فعال به جلوگیری از وب سایت های مخرب، کلاهبرداری و فیشینگ کمک می‌کند. کارت امتیازی افزونه Web Of Trust را می‌توانید از وب سایت خودش دریافت کنید.

  • ضد فیشینگ 

افرونه Web Of Trust قبل از کلیک کردن، روی هر درگاهی، نسبت به کلاهبرداری های فیشینگ، لینک‌های مخرب و وب سایت‌های آلوده به بدافزارها به شما هشدار می‌دهد.

  • چک کننده‌ها لینک‌ها 

افرونه Web Of Trust با بررسی لینک‌ها از نظر اعتبار، دسته بندی و اینکه آیا نیاز به اجتناب از آن‌ها دارید یا خیر، به شما در تصمیم‌گیری کمک می‌کند.

  • مسدود کردن وب‌سایت‌ها 

از وب‌سایت‌هایی که ممکن است مضر باشند یا رتبه بندی خوبی ندارند با هشدارهای مستقیم Web Of Trust اجتناب کنید و آن‌ها را مسدود کنید. همچنین می‌توانید سایت‌های خبری را که اخبار جعلی منتشر می‌کنند گزارش دهید.

 

free servant
  • خدمات رایگان 

استفاده از خدماتی که به آن‌ها اشاره کردیم در افزونه Web Of Trust رایگان می باشد. اما یک بسته غیر رایگان نیز ارائه می‌شود. این بسته شامل لایه‌های امنیتی اضافی مانند فهرست سیاه، مسدود کردن و موارد دیگر است.

  • کنترل محتوای بزرگسالان 

با افزونه Web Of Trust می‌توانید وب سایت‌هایی با محتوای نامناسب برای کودکان را مسدود کنید. مطمئن شوید که تمام خانواده شما در برابر تهدیدات امنیتی آنلاین محافظت می‌شوند.

  • بررسی‌های فیلتر نشده 

در افزونه Web Of Trust کاربران این گزینه را دارند که بر اساس تجربیات شخصی خود، سایت‌های خاص را بررسی کنند و بر خلاف هشدارها عمل کنند.

  • محافظت در زمان واقعی 

افزونه Web Of Trust با حفاظت بلادرنگ در زمان واقعی به شما امکان می‌دهد اعلان‌های فوری تهدیدات آنلاین مانند کلاهبرداری، فیشینگ، بدافزار و موارد دیگر را در زمان مناسب دریافت کنید.

نتیجه

افزونه Web Of Trust یکی از بهترین افزونه‌های امنیتی برای مرورگرهای وب مانند کروم، فایرفاکس و اپرا است. حدود ۱۴۰ میلیون کاربر از این افزونه استفاده می‌کنند که روز به روز در حال افزایش هستند. این افزونه دارای یک بانک اطلاعاتی از وب سایت‌های اینترتی است که اطلاعات آن از نظرات کاربران واقعی به دست می‌آید و بسیار ارزشمند است. با نصب این افزونه می‌توانید به رایگان از این اطلاعات استفاده کنید و شما نیز در تکمیل آن شریک باشید. شما می‌توانید تجربه شخصی خودتان را هنگام استفاده از وب سایت‌های مختلف با دیگران به اشتراک بگذارید و در صورت برخورد با موارد امنیتی آن را گزارش دهید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

افزونه URL امنیت