بازارکار فرانت اند

بازار کار فرانت اند و عوامل مؤثر بر درآمد این بازار

فهرست مطالب

معرفی اینترنت گامی مهم در توسعه و بهبود زنگی افراد به حساب می‌آید و افراد را دور خود گرد آورده است. اینترنت نه تنها راهی برای ارتباط میان کاربران است؛ بلکه منبعی جامع از اطلاعات گوناگون نیز به حساب می‌آید. وجود صفحاتی مثل صفحه خوش آمد گویی، منو، نقشه سایت و موارد دیگری که به شما در مسیریابی و استفاده از یک وب‌سایت به شما کمک می‌کند. در این مقاله به توضیح درباره بازار کار فرانت اند می‌پردازیم پس همراه ما باشید.

فرانت اند چیست؟

بخشی از یک نرم افزار یا وب سایت است که کاربران با آن در تعامل‌اند. وظیفه این بخش ایجاد ارتباط میان کاربران و بخش‌های دیگر می‌باشد. فرانت اند باعث ایجاد تجربه کاربری می‌شود و در راستای ایجاد یک رابط جذاب، داشتن انعطاف در نمایش در دستگاه‌های گوناگون و خیلی موارد دیگر تلاش می‌کند و به دنبال توسعه وب سایت‌ها و نرم افزارهای تعاملی می‌باشد.

وظایف فرانت اند

توسعه دهندگان فرانت باید تلاش کنند تا صفحات وب را با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی HTML و CSS طراحی نمایند. طراحی بخش‌های مختلف و ایجاد تعامل و ارتباط میان کاربران و نرم افزارها، ارائه امنیت قوی جهت مقابله با تهدیدات امنیتی مختلف، خاصیت انطباق پذیری در دستگاه‌های مختلف و خیلی موارد دیگر از وظایف فرانت اند به حساب می‌آید. فرانت اند در تلاش است تا بتواند یک تجربه کاربری مناسبی را ایجاد نماید و تعامل مناسبی را میان کاربران و نرم افزار و وب سایت ایجاد کند.

تاریخچه فرانت اند

فرانت اند و تکامل آن نقش مهمی در توسعه وب دارند. مثلاً در اوایل دهه 1990 وب سایت‌ها تنها شامل متن‌ها و لینک‌ها بودند و نیاز به توسعه فرانت اند محدود بود. ولی در فاصله زمانی 1990 تا 2000 تکنولوژی پیشرفت کرد و مرورگرها از امکانات بیشتری پشتیبانی کردند که این امر نیاز به توسعه فرانت را افزایش داد. در سال‌های 2000 تا 2010 وب 2.0 ایجاد و فریمورک‌هایی مثل jQuery ظهور کردند و کد نویسی جاوا اسکریپت به شکل گسترده‌تری مورد استفاده قرار گرفت. در نهایت از 2010 تا کنون با ظهور فریمورک‌های اساسی مانند Angular، React و Vue.js همراه شد که به توسعه فرانت اند کمک کردند.

چه مهارت‌هایی برای ورود به بازار فرانت اند لازم است؟

در راستای ورود به این بازار و شروع به کار در این حیطه شما بایستی مهارت‌هایی داشته باشید که در اینجا به توضیح برخی از این مهارت‌ها می‌پردازیم.

  1. تسلط کافی نسبت به HTML و JavaScript در جهت طراحی صفحات و نوشتن کدهای ساده
  2. آشنایی با UI و UX
  3. درک کامل نسبت به پایگاه داده و انتقال داده‌ها
  4. توانایی تحلیل مشکلات و یافتن راهکارهایی در جهت حل آن
  5. قابلیت بهینه سازی کدها برای افزایش سرعت و کارایی صفحات وب
  6. و..

عوامل مؤثر بر درآمد در بازار کار فرانت اند

حقوق برنامه نویسان فرانت اند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد که در اینجا به توضیح برخی از این موارد می‌پردازیم.

  • تجربه

داشتن تجربه و مهارت بالا در برنامه نویسی فرانت اند بسیار مهم است. شما با داشتن مهارت و تجربه بالاتر می‌توانید درآمد بالاتری داشته باشید.

  • محل کار

موقعیت مکانی شرکت می‌تواند بر درآمد شما اثر بگذارد. در مناطقی با هزینه بالا زندگی می‌تواند حقوق شما بالاتر نیز باشد.

  • نوع شرکت

بسته به اینکه شما با چه شرکتی کار می‌کنید حقوق شما می‌تواند متفاوت باشد.

  • تخصص

داشتن تخصص و مهارت‌های اضافی در زمینه‌های خاصی مثل توسعه موبایل، طراحی وب سایت‌های e-commerce، یا تجربه کاربری (UX) می‌تواند باعث افزایش حقوق شما شود.

  • مدرک تحصیلی

داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با حیطه کاری شما. مثل مهندسی نرم افزار یا علوم کامپیوتر می‌تواند باعث افزایش حقوق شما شود.

افزایش حقوق در بازارکار فرانت اند

شما به عنوان یک فرانت اند کار درصورتی‌که به دنبال افزایش درآمد هستید بایستی مهارت‌های فنی خود را بهبود بخشید. انجام پروژه‌های شخصی، آموزش‌های مستمر و دنبال کردن آخرین تکنولوژی‌ها، بهبود تخصص در زمینه‌های خاص و خیلی موارد دیگر در جهت افزایش حقوق شما به عنوان یک فرانت اند کار مؤثر است. این کارها به شما کمک می‌کنند تا با توجه به شرایط جاری حقوق خود را افزایش دهید.

روش‌هایی برای کسب درآمد در حیطه فرانت اند

امروزه روش‌های مختلفی برای کسب درآمد در این حیطه وجود دارد در اینجا به معرفی برخی از این روش‌ها می‌پردازیم.

  1. کار در شرکت‌های مختلف به عنوان فرانت اند کار
  2. دورکاری از هر نقطه دنیا برای پروژه‌های مختلف
  3. فریلنسری که برای شما فرصتی را بری کسب درآمد فراهم می‌کند.
  4. دادن مشاوره در زمینه فرانت اند
  5. ایجاد اپلیکیشن‌های موبایل
  6. طراحی و توسعه وب سایت‌ها
  7. و…

و در آخر

فرانت اندکاران مسئول ایجاد رابط کاربری و تجربه کاربری می‌باشند که نقش به سزایی در جذب و نگهداری کاربران دارد. این توسعه دهندگان برای مشاغل مختلف از شرکت‌ها گرفته تا تجارت الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله به توضیح درباره فرانت اند و بازار کار فرانت اند پرداختیم. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ پویان آی تی مراجعه نمایید و نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

UI فرانت اند UX برنامه نویسی