redstation

آشنایی با دیتاسنتر Redstation

فهرست مطالب


Redstation شرکتی است که در بریتانیا وجود دارد و به ارائه ی طیف گسترده‌ای از خدمات همچون سرورهای اختصاصی، میزبانی Cloud و… می‌پردازد. این شرکت دارای دو دیتاسنتر در شهرهای همپشایر و لندن است که برای پاسخگویی به نیازهای تقاضای مشاغلی که به دنبال راه حل‌های میزبانی امن، قابل اعتماد و با کارایی بالا هستند، طراحی شدند. هدف از طراحی دیتاسنتر Redstation ارائه ی سطوح بالای امنیت، قابلیت اطمینان و عملکرد می‌باشد و مجهز به زیرساخت‌های پیشرفته از جمله سیستم‌های برق و سرمایش اضافی، سیستم‌های اطفاء حریق پیشرفته و اقدامات امنیتی فیزیکی و دیجیتالی چندلایه است. در این مقاله، جزئیات عملیات دیتاسنتر Redstation را بررسی می‌کنیم و یک نمای کلی از قابلیت‌ها و مزایای این شرکت برای کسب و کارها ارائه می‌دهیم.

زیرساخت دیتاسنتر Redstation

دیتاسنتر Redstation حاوی زیرساخت‌های قوی و پیشرفته‌ای می‌باشد که در اینجا به بررسی اجزای کلیدی آن می‌پردازیم :

زیرساخت دیتاسنتر RedStation

 Power System در دیتاسنتر Redstation

قدرت (Power) از جمله اجزای مهم در زیرساخت‌های دیتاسنترها به حساب می‌آید که دیتاسنتر Redstation نیز آن را در اولویت خود قرار داده است. در اینجا به توضیح درباره ی مدیریت انرژی در دیتاسنترهای Redstation می‌پردازیم :

  • افزونگی

وجود منبع تغذیه بدون وقفه مسئله‌ای مهم برای مشتریان به حساب می‌آید. در راستای کاهش خطر قطع برق دیتاسنتر Redstation دارای سیستم‌های برق اضافی است که در صورت قطعی برق واحدهای UPS منبع تغذیه فوری را تامین می‌کنند، در حالی که ژنراتورهای پشتیبان می‌توانند به طور یکپارچه قدرت را برای مدت طولانی تامین کنند.

  • زیرساخت اضافی

این زیرساخت‌ها جهت اطمینان از قابلیت اطمینان و مقیاس پذیری طراحی شدند. آن‌ها دارای واحدهای توزیع برق اضافی (PDUs) و تغذیه برق در سراسر دیتاسنترها هستند که خرابی را کاهش می‌دهند و امکان تحویل یکپارچه برق به تجهیزات میزبان را فراهم می‌کنند.

  • نظارت و نگهداری

برای کسب اطمینان از عملکرد صحیح سیستم‌های قدرت باید آن‌ها را نظارت کرد. این امر شامل آزمایش منظم ژنراتورهای پشتیبان، واحدهای یو پی اس و سایر اجزای مرتبط با برق است. و هر گونه مشکل یا ناهنجاری احتمالی به سرعت برای حفظ منبع تغذیه بهینه و جلوگیری از اختلالات برطرف می‌شود.

زیرساخت خنک کننده (Cooling Infrastructure)

در اینجا به توضیح درباره ی سیستم خنک‌سازی در دیتاسنترهای Redstation می‌پردازیم :

  • خنک کننده کارآمد

استفاده از خنک کننده‌های کارآمد مسئله‌ای مهم برای دیتاسنترها به حساب می‌آید که این امر از کاهش عملکرد و خرابی سخت افزارها جلوگیری می‌کند.

  • مهار راهروی سرد

این سیستم جریان هوای گرم و سرد را از یکدیگر جدا می‌کند و ترکیب آن‌ها را به حداقل می‌رساند. به دنبال آن راندمان خنک کننده ی هوا را بهبود می‌بخشد و موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود.

  • مدیریت جریان هوا

برای بهینه‌سازی بیشتر بازده خنک‌کننده، Redstation تکنیک‌های مدیریت جریان هوا را پیاده‌سازی می‌کند و تضمین می‌کند که سیستم‌های خنک‌کننده می‌توانند با بالاترین راندمان خود عمل کنند و اتلاف انرژی را کاهش دهند و کارایی کلی خنک‌کننده را بهبود بخشند.

  • نظارت و نگهداری

نظارت بر سیستم‌های خنک کنده تضمین می‌کند که آن‌ها عملکردی بهینه دارند که این امر شامل بررسی منظم سطوح دما و رطوبت در دیتاسنترها و همچنین تعمیر و نگهداری مداوم و سرویس تجهیزات خنک کننده برای رفع هرگونه مشکل احتمالی و حفظ حداکثر عملکرد است.

  • بهره وری انرژی

Redstation با استفاده از تجهیرات و شیوه‌های کارآمد آسیب رسیدن به محیط زیست را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کند.

بیشتر بخوانید!
جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ی خنک سازی دیتاسنترها به مقاله ی انواع روش‌های خنک کننده دیتاسنتر مراجعه نمایید.

امنیت فیزیکی

دیتاسنتر Redstation برای حفاظت از امکانات، تجهیزات و داده‌های مشتری، اولویت بالایی بر امنیت فیزیکی دارد. بیایید به اقدامات امنیتی فیزیکی اجرا شده توسط Redstation بپردازیم:

اقدامات امنیتی فیزیکی توضیحات
کنترل‌های دسترسی Redstation از لایه‌های متعدد کنترل دسترسی استفاده می‌کند و ورود به دیتاسنترها را محدود می‌سازد.
نظارت تصویری وجود دوربین‌هایی با وضوح بالا برای نظارت بر مناطق مهم از جمله اقدامات امنیتی به حساب می‌آید که قادر است فیلم‌ها را برای دوره‌ای مشخص ضبط و دخیره نماید.
پرسنل امنیتی پرسنل نقش بازدارنده خواهد داشت و واکنش فوری را در صورت تلاش برای دسترسی غیرمجاز یا سایر موارد نقض امنیتی تضمین می‌کند.
امنیت محیطی این امر شامل حصارهای ایمن، دروازه‌ها و موانع برای کنترل دسترسی به تأسیسات است. که محیط را در برابر ورود افراد غیر مجاز و محافظت در برابر تهدیدات خارجی نظارت و ایمن می‌سازد.
نظارت بر محیط زیست این سیستم‌ها هرگونه تغییر یا ناهنجاری محیطی را که می‌تواند بر ایمنی و امنیت تاسیسات تأثیر بگذارد را شناسایی و امکان اقدام فوری برای کاهش خطرات احتمالی را فراهم می‌کند.
مدیریت بازدیدکنندگان برای بازدیدکنندگان نیز قوانین سختی وجود دارد. آن‌ها ملزم هستند تا فرآیند ورود و خروج، ارائه مدارک شناسایی و همراهی پرسنل مجاز را در طول بازدید خود دنبال کنند. این امر تضمین می‌کند بازدیدکنندگان همیشه در داخل مرکز نظارت و حسابرسی می‌شوند.
قفسه‌های ایمن وجود این قفسه‌ها برای ذخیره تجهیزات مشتری و اطمینان از محافظت فیزیکی کاربرد دارد و از دسترسی غیرمجاز، دستکاری و سرقت سخت افزار مشتری جلوگیری می‌کند.

فراموش نکنید اقدامات و پروتکل‌های امنیتی فیزیکی خاص ممکن است بین مکان‌های دیتاسنتر Redstation متفاوت باشد و می‌توانند برای برآورده کردن الزامات و مقررات خاص مناطق مختلف و نیازهای مشتری تنظیم شوند.

سیستم‌های اطفاء حریق دیتاسنتر Redstation

سیستم اطفاء حریق از جمله ابزار مهم در دیتاسنترها به حساب می‌آید و از امکانات و تجهیزات مشتریان محافظت می‌کند. در اینجا به معرفی اقدامات اطفاء حریق اجرا شده توسط Redstation می‌پردازیم:

Data center fire extinguishing

  • سیستم‌های تشخیص

دیتاسنتر Redstation از سیستم‌های تشخیص آتش سوزی پیشرفته در دیتاسنترهای خود استفاده می‌کند که در صورت وقوع حادثه قادر است اقدامات مناسب را انجام دهد.

  • سیستم‌های اطفاء حریق

از این سیستم برای خاموش کردن آتش و به حداقل رساندن آسیب به تجهیزات و زیرساخت‌ها استفاده می‌شود و سیستم‌های رایج آن شامل :

1. FM200

FM200 یک گاز بی رنگ و غیر رسانای الکتریکی است که با کاهش سطح اکسیژن در ناحیه آسیب دیده، آتش را به سرعت سرکوب می‌کند و در نتیجه شعله‌های آتش را بدون آسیب رساندن به تجهیزات حساس IT خاموش می‌کند.

2. سیستم‌های گاز بی‌اثر

این سیستم‌ها با جابه جایی اکسیژن در فضای محافظت شده کار می‌کنند و جوی ایجاد می‌کنند که در آن آتش سوزی نمی‌تواند احتراق را حفظ کند.

  • سیستم‌های هشدار و هشدار اولیه

در دیتاسنتر Redstation سیستم‌های اطفاء حریق با سیستم‌های هشدار اولیه و هشدار ادغام شده است که با هشدارهای شنیداری و دیداری در سراسر تاسیسات افراد را از آتش سوزی آگاه می‌سازد.

  • بازرسی و تعمیر و نگهداری

انجام بازرسی،تعمیر و نگهداری سیستم‌های اطفاء حریق در راستای اطمینان از اثربخشی و مطابقت آن‌ها با استانداردهای صنعت امری مهم به حساب می‌آید که می‌تواند هرگونه مشکل یا نقص احتمالی را شناسایی و امکان تعمیر و نگهداری به موقع را فراهم کند.

  • آموزش و واکنش اضطراری

دیتاسنتر Redstation آموزش‌های جامعی را در حیطه ی پروتکل‌های ایمنی آتش سوزی، روش‌های واکنش اضطراری و طرح‌های تخلیه به کارکنان خود ارائه می‌دهد. این امر عملکرد کارکنان را در صورت وقوع حادثه موثرتر و کارآمدتر می‌سازد.

اتصال به شبکه

اتصال شبکه برای مشتریان امری مهم می‌باشد دیتاسنتر Redstation این موضوع را درک می‌کند و زیرساخت‌های شبکه و گزینه های اتصال قوی را برای اطمینان از اتصال پرسرعت، قابل اعتماد و ایمن پیاده سازی می‌کند. در اینجا به معرفی برخی از پیشنهادات اتصال شبکه Redstation می‌پردازیم :

  • ارائه دهندگان شبکه و گزینه‌های اتصال

Redstation با ارائه دهندگان خدمات شبکه سطح بالا شریک می‌شود تا گزینه‌های اتصال شبکه متنوع و اضافی را ارائه دهد. این مشارکت‌ها Redstation را قادر می‌سازد تا گزینه‌های انتخابی از راه‌حل‌های اتصال متناسب با نیازهای خاص آن‌ها را به مشتریان ارائه دهد.

  • معماری شبکه اضافی

تضمین می‌کند که در صورت خرابی یا تعمیر شبکه، مسیرها و ارائه دهندگان جایگزین برای حفظ اتصال در دسترس هستند.

  • اتصالات کم تأخیر

نزدیکی به نقاط اصلی تبادل شبکه، امکان مسیریابی کارآمد و کاهش تأخیر را فراهم می‌کند و در نتیجه عملکرد و پاسخگویی شبکه را بهبود می‌بخشد.

  • اتصال خنثی

این امکان را برای مشتریان فراهم می‌آورد تا بتوانند از میان طیف گسترده‌ای از ارائه دهندگان خدمات شبکه انتخاب کنند. این امر باعث می‌شود آن‌ها ارائه‌دهنده‌ای را انتخاب کنند که از نظر عملکرد، قیمت و پوشش جغرافیایی به بهترین وجه نیازهای خاص آن‌ها را برآورده می‌کند.

  • ترتیبات همتا

این ترتیبات ارتباط مستقیمی بین شبکه Redstation و شبکه‌های ISP و CDN برقرار می‌کند و تأخیر را کاهش می‌دهد، سرعت انتقال داده را بهبود می‌بخشد و عملکرد کلی شبکه را افزایش می‌دهد.

  • اتصال ابری

Redstation گزینه‌های اتصال مستقیم را به ارائه‌دهندگان خدمات ابری (CSP) مانند سرویس‌های وب آمازون (AWS)، Microsoft Azure و Google Cloud Platform ارائه می‌کند. این ارتباطات به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا پیوندهای اختصاصی و ایمن را به محیط‌های ابری خود ایجاد کنند، انتقال داده‌های کارآمد و ادغام یکپارچه بین زیرساخت‌های داخلی و منابع ابری را تسهیل می‌کنند.

  • نظارت و پشتیبانی شبکه

برای اطمینان از عملکرد مناسب و همینطور در دسترس بودن شبکه این دیتاسنتر از ابزار نظارتی قوی‌ای استفاده می‌کند. و در صورت بروز هر نوع مشکل آن را برطرف می‌سازد. علاوه بر آن، پشتیبان‌های Redstation، در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی مشکلات مشتریان خواهند بود.

  • امنیت شبکه

دیتاسنتر Redstation برای محافظت از داده‌ها در برابر تهدیدات تدابیر امنیتی خاصی را در نظر می‌گیرد که می‌توان به فایروال‌ها، سیستم‌های تشخیص نفوذ و پیشگیری، DDoS و دیگر موارد اشاره کرد.

مقیاس پذیری و انعطاف پذیری

Redstation به گونه‌ای طراحی شده است که نیازهای در حال تکامل مشتریان خود را برآورده کند. امکانات مقیاس پذیر هستند و به کسب و کارها این امکان را می‌دهد که به راحتی منابع میزبانی خود را با افزایش نیازهایشان مقیاس کنند. خواه سرورهای اضافی، فضای ذخیره‌سازی یا ظرفیت شبکه باشد، Redstation می‌تواند نیازهای روزافزون کسب‌وکارها در هر اندازه را برآورده کند.

مقیاس پذیری و انعطاف پذیری توضیحات
پشتیبانی و تخصص مداوم تیم‌های پشتیبانی فنی 24 ساعته در دسترس هستند تا به هر گونه مشکل رسیدگی کنند و در مورد بهترین شیوه‌ها برای به حداکثر رساندن مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری مشاوره دهند.
قراردادهای سطح سرویس با پشتیبانی (SLA) Redstation به ارائه ی ضمانت نامه‌هایی با پشتیبانی SLA می‌پردازد. این امر ضمانت می‌کند که Redstation به انجام سطوح مختلف خدماتی که توافق شده متعهد است.
افزونگی و دسترسی بالا این ویژگی‌ها به کسب و کارها این اطمینان را می‌دهد که زیرساخت آن‌ها انعطاف پذیر و قادر به پشتیبانی از عملیات حیاتی است.
گزینه‌های اتصال گزینه‌های اتصال به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا معماری‌های شبکه ایمن و مقیاس‌پذیر ایجاد کنند و انتقال داده، همکاری و اشتراک منابع را در زیرساخت‌های خود تسهیل نمایند.
راه حل‌های سفارشی از آنجا که هر کسب و کاری نیازمندی‌های خاص خود را دارد دیتاسنتر Redstation نیز راه حل‌هایی متناسب با خواسته‌های مشتریان خود ارائه می‌دهد.
مجازی‌سازی و فناوری‌های ابری مجازی سازی می‌توان استفاده از منابع را بهینه کرد و در بازه زمانی کوتاه تری ماشین‌های مجازی یا نمونه‌های جدید را فراهم ساخت و فناوری‌های ابری می‌توانید زیرساخت‌های خود را به صورت یکپارچه در فضای ابری گسترش دهید.
مقیاس‌پذیری منابع این امکان را برای کسب و کارها فراهم می‌آورد تا بتوانند منابع خود را بسته به نیازشان تغییر دهند و گزینه‌هایی را برای افزایش و کاهش سریع و کارآمد بر اساس نیاز مشتریان ارائه می‌دهد.

و در آخر

دیتاسنتر Redstation ترکیبی از فناوری‌های پیشرفته، اقدامات امنیتی دقیق، زیرساخت‌های مقیاس پذیر و پشتیبانی استثنایی مشتری برای ارائه یک محیط میزبانی قابل اعتماد و کارآمد به مشاغل است. چه کسب‌وکارها به مکان‌یابی، سرورهای اختصاصی، یکپارچه‌سازی ابری یا راه‌حل‌های سفارشی‌شده نیاز داشته باشند، Redstation برای رفع نیازهای آن‌ها و کمک به آن‌ها در دستیابی به اهداف IT خود مجهز است.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

سرور اختصاصی دیتاسنتر سرور