وب سرور

آشنایی با هاست اشتراکی

فهرست مطالب

زمانی که در حال راه اندازی اولین وب سایت خود هستید، هاست یکی از جنبه های حیاتی اما گیج کننده است. درک تفاوت بین انواع هاست و برنامه های مختلف برای موفقیت سایت شما و همچنین بودجه شما بسیار مهم است. خوشبختانه، زمانی که درباره ی آن فکر می‌کنید، متوجه می‌شوید که هاست آنقدرها که در ابتدا به نظر می‌رسد پیچیده نیست. پس از انجام یک تحقیق کوچک، قادر خواهید بود تا بهترین برنامه هاست را برای خود و وب سایت خود انتخاب کنید.

هاست اشتراکی مزایای متعددی را برای کاربران بدون نیاز به سرمایه گذاری های کلان به همراه دارد. در این مقاله به توضیح درباره ی آن می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

هاست اشتراکی چیست؟

راز درک هاست اشتراکی را دقیقاً می‌توان در نام آن جستجو کرد. با این نوع هاست، سایت شما یک سرور فیزیکی را با یک یا چند وب سایت دیگر به اشتراک می‌گذارد. برای درک اینکه این به چه معناست و چرا اهمیت دارد، بهتر است در مورد نحوه کار سرورها و هاست صحبت کنیم. هر وب سایت در اینترنت – یا “هاست” – در یک سرور (نوعی کامپیوتر) ذخیره می‌شود. به این گونه که به صورت عمومی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. وقتی شخصی URL یک وب سایت را در مرورگر خود تایپ می‌کند، مرورگر از آن آدرس برای تعیین محل ذخیره سایت استفاده می‌کند.

سپس مرورگر اطلاعات مربوط به وب سایت را از سرور درخواست کرده و سرور تمام داده های لازم را ارائه می‌دهد و صفحه وب در مرورگر ظاهر می‌شود. پس از آن کاربر می‌تواند با رفتن به صفحات دیگر، کلیک بر روی لینک ها، پر کردن فرم ها و غیره با سایت تعامل داشته باشد. در هاست اشتراکی، یک سرور تمام فایل های چند سایت را به طور همزمان ذخیره می‌کند و مسئول ارائه اطلاعات مربوط به آنها است. این برخلاف یک سرور اختصاصی است؛ سروری که فقط یک وب سایت خاص را هاست می‌کند.

از آن‌جایی که سایت‌ های روی سرور هاست اشتراکی منابع کمتری را نسبت به سرورهای اختصاصی اشغال می‌کنند، برنامه‌ های هاست مشترک بسیار ارزان ‌تر هستند. هاست که صاحب سرور است نیز مسئولیت نگهداری آن را بر عهده می‌گیرد که به معنای کار کمتر برای شماست. با این حال، معایبی نیز وجود دارد، زیرا سایت ‌ها می‌توانند اساساً برای منابع به رقابت بپردازند.

با این حال، برنامه های هاست اشتراکی یک انتخاب محبوب برای مبتدیانی است که به دنبال هاست اولین سایت های خود هستند و دلیل خوبی هم دارد. مبلغ پایین سرمایه گذاری و عدم نیاز به تعمیر و نگهداری، این نوع هاست را به گزینه ای جذاب تبدیل کرده است.

مزایای هاست اشتراکی چیست؟

هاست اشتراکی یکی از محبوب ترین راه حل های ارائه شده توسط هاستینگر است که مزایای بسیاری هم دارد. در ادامه به بررسی برخی از این مزایا می‌پردازیم.

بودجه ی مناسب

بودجه در تمامی امور نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. قطعا هیچکس تمایل ندارد پول زیادی را صرف ساختن وب سایت، وبلاگ یا فروشگاه الکترونیکی خود کند. هاست مشترک به شما این امکان را می‌‎دهد تا خدمات مورد نیاز خود را با کم ترین هزینه دریافت کنید. دلیل این مسئله این است که سایر کاربران در نگهداری سرور مشارکت دارند.

هاست اشتراکی

مدیریت آسان و بدون نیاز به تجربه قبلی

در صورتی که تجربه ی قبلی نداشته باشید، هاست وب سایت می‌تواند مانعی بسیار فنی و چالش برانگیز برای شما باشد. به همین خاطر هم هاست اشتراکی به منظور ساده کردن راه اندازی و مدیریت هاست وب سایت برای کاربران ایجاد شد تا در ابتدای کار از آن بهره ببرند.

آیا هاست اشتراکی امن است؟

در صورتی که قصد داشته باشید تا از هاست مشترک استفاده کنید، قطعا سوالاتی در زمینه ی امنیت ذهن شما را مشغول خود خواهد کرد. طبیعی است که نگران امنیت سایت خود باشید، زیرا مشتریان مختلف سرور یکسانی را به اشتراک خواهند گذاشت. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که ارائه دهنده مسائل امنیتی برای امن کردن هرچه بیشتر حساب هر مشتری اقداماتی را انجام می‌دهد.

با این حساب هیچ یک از مشتریان به اطلاعات خصوصی دیگران دسترسی نخواهند داشت.

هاست اشتراکی در مقابل هاست اختصاصی؛ چه تفاوت هایی با هم دارند؟

یک سرور اختصاصی طبیعتا منابع و قدرت محاسباتی بیشتری را ارائه می‌دهد. معمولاً توسط سایت هایی استفاده می‌شود که به دلیل چندین دسترسی همزمان یا نیاز به تنظیمات سخت افزاری خاص، نیاز به پردازش بیشتری دارند. با قدرت سرور اختصاصی این اطمینان حاصل می‌شود که صفحات وب سایت شرکت دارای نرخ بارگذاری بهتری خواهند بود. علاوه بر این، می‌توانید تنظیمات سرور را به میل خود شخصی سازی کنید. مزیت دیگر اتصال ایمن برای اجرای تمام منابع لازم است. جدای از این موارد، ما در مورد یک برنامه هاست صحبت می‌کنیم که اجزای با عملکرد بالا را ارائه می‌دهد. با وجود تمام این مزیت ها، این گزینه گران‌ تری است. به این دلیل که شرکت باید افرادی را برای اجرای سرور استخدام کند.

از طرف دیگر، سرور اشتراکی، همانطور که اشاره کردیم، هاست سایت های مختلف برای چندین مشتری است که همه آنها از منابع یکسانی استفاده می‌کنند. ما این گزینه را برای شرکت‌ های کوچک و متوسط با حجم بازدید کم و برنامه‌ هایی که نیازی به محاسبات با کارایی بالا ندارند، توصیه می‌کنیم. به هر حال، این طرح به شرکت اجازه می‌دهد فقط مواردی را که واقعاً استفاده می‌کند، انتخاب کند. ناگفته نماند که این جایگزین با پشتیبانی عالی از نگهداری سرور گرفته تا نظارت همراه است. این بدان معناست که شرکت نیازی به استخدام یک حرفه ای برای تمرکز بر مدیریت سرور ندارد.

برخلاف سرور اختصاصی، سرور اشتراکی به برند اجازه می‌دهد تا هر زمان که لازم باشد منابع را استخدام کند. شما نیازی به نگرانی در مورد محدودیت های برنامه خود ندارید زیرا سطوح هاست وسیع بوده و می‌توانید هر زمان که بخواهید آن را ارتقا دهید.

هاست اشتراکی برای چه مواردی مناسب تر است؟

هاست اشتراکی برای شرکت های کوچک و متوسط توصیه می‌شود. ارائه دهندگان معمولاً برای هر طرح، محدودیتی از بازدیدهایی را که سایت می‌تواند در یک روز انجام دهد، مشخص می‌کنند. طبق برنامه، این تعداد می‌تواند به 30000 یا حتی بیشتر برسد.

یکی از مزایای اصلی هاست اشتراکی این است که استفاده از آن آسان است. به همین دلیل است که مبتدیان و کسانی که تخصص زیادی ندارند معمولاً آن را ترجیح می‌دهند.

اما این مدل توسط هر نوع سایتی از شرکتی گرفته تا فروشگاه های مجازی استفاده می‌شود. برای کسانی که:

  • به دنبال روشی آسان هستید: در صورتی که به دنبال موردی ساده می‌گردید و می‌خواهید در زمان مدیریت سایت صرفه جویی کنید هاست مشترک بهترین گزینه است.
  • در حال شروع هستید: اگر آن دسته از افرادی هستید که قصد دارند اولین سایت خود را راه اندازی کرده و ابزارهای آسان را برای استفاده ترجیح می‌دهند.
  • قصد دارید چندین وب سایت را هاست کنید: برنامه ها به شما این امکان را می‌دهند که وب سایت های زیادی را در یک حساب بدون هزینه‌ی اضافی هاست کنید.
  • می‌خواهید در پول خود صرفه جویی کنید: ما در مورد ارزان ترین گزینه صحبت می‌کنیم، این گزینه ایده آل افرادی است که نمی‌خواهند زیاد هزینه کنند.
  • به دنبال انعطاف پذیری هستید: این گزینه برای افرادی که خواهان منابع پیشرفته و کنترل بیشتر بر مدیریت سایت هستند، می‌تواند بسیار مناسب باشد.

هنگام انتخاب طرح هاست ایده آل چه چیزی را تجزیه و تحلیل کنیم؟

در اینجا نکاتی وجود دارد که باید هنگام انتخاب بهترین هاستینگ برای سایت خود در نظر بگیرید.

تحقیق در مورد شرکت

اول از همه، شما باید تاریخچه شرکت را تجزیه و تحلیل کنید. بسیار مهم است که گزینه ای را انتخاب کنید که برای مدت طولانی در بازار باشد و خدمات خوبی ارائه دهد.

اگر با شرکتی پیش بروید که در شرف شکست است، ممکن است مجبور شوید سایت خود را زودتر جابجا کنید و تمام پولی را که سرمایه گذاری کرده اید از دست بدهید. در این جا برخی از سوالاتی را که باید بپرسید را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • آیا شرکت از نظر مالی ثبات دارد؟
  • مدت زمان شرکت در بازار چقدر است؟
  • آیا شرکت خصوصی است؟
  • در سال های گذشته چقدر رشد کرده است؟
  • این شرکت چند مشتری دارد؟

امکانات

سپس، نوبت به بررسی ویژگی های طرح ها می‌رسد. مطمئن باشید که بهترین بازده ممکن را برای سرمایه گذاری خود دریافت می‌کنید.

چند سوال از خود بپرسید: پهنای باند چقدر است؟ این طرح چقدر فضای دیسک را ارائه می‌دهد؟ آیا آن‌ها دارای ویژگی های تجارت الکترونیک مانند گواهینامه های SSL برای بهبود امنیت هستند؟

قابلیت اطمینان و عملکرد

اگر برنامه هاست عملکرد خوبی ارائه ندهد یا قابل اعتماد نباشد، هیچ یک از آنچه تا کنون گفتیم منطقی نیست. فقدان این دو ویژگی مطمئناً باعث نرخ بارگذاری کم سرعت، خطا و ناپایداری می‌شود.

بنابراین، بررسی کنید که کدام هاست قابل اعتمادترین است و بهترین عملکرد را تضمین می‌کند.

خدمات مشتری

خدمات مشتری اولین نقطه تعامل زمانی است که مشکل، سؤال یا نیاز به کمک وجود دارد. بنابراین، باید مطمئن شوید که تیم پشتیبانی آماده، دوستانه، سریع و در دسترس است تا هر مشکلی را که ممکن است پیش بیاید برطرف کند.

هزینه

پس از محدود کردن آن به فهرستی از شرکت‌ های با سابقه معتبر، زمان آن رسیده است که به هزینه فکر کنید چرا که قطعا بودجه ی شما برای شروع کار در این زمینه محدود است.

هاست اشتراکی

انتخاب بسته هاست اشتراکی

به عنوان یک مبتدی، مرتب کردن انواع مختلف هاست وب در دسترس میتواند گیج کننده باشد. در صورتی که می‌خواهید خرید اولین برنامه هاست شما درست پیش برود؛ بهتر است به کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارائه دهندگان هاست اشتراکی و نحوه عملکرد این نوع خاص از هاست بپردازید.

آیا فکر می‌کنید یک طرح هاست مشترک برای شما و سایت شما مناسب است؟ چه مالک یک کسب و کار کوچک، وبلاگ نویس، طراح وب یا توسعه دهنده باشید، هاست مشترک میتواند یکی از بهترین راه حل های کم هزینه، ایمن و با کارایی بالا باشد.

شرکت پویان آی تی دارای هاست های اشتراکی با کیفیت است و دو نوع کنترل پنل ارائه می‌دهد: هاست سی پنل و هاست دایرکت ادمین که می‌توانند پاسخگوی نیازهای شما باشند.

و در آخر

امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مفیدی درباره ی هاست اشتراکی، نحوه ی عملکرد آن، مزایای آن و غیره در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا با خواندن آن بتوانید تصمیم خود را برای بیزنستان بگیرید. با این حال تیم ما همواره در خدمت شما عزیزان بوده و سوالات شما را در این زمینه پاسخ می‌گویند. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید و جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ پویان آی تی مراجعه نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

هاست