هوش مصنوعی Claude و Claude 2.1

آشنایی با هوش مصنوعی Claude و Claude 2.1

فهرست مطالب

امروزه تعداد بسیاری از مردم در درباره هوش مصنوعی Chat GPT که توجه بسیار زیادی را را به خود جلب کرده است، صحبت می‌کنند. اما برای این هوش مصنوعی جایگزین‌های بسیاری وجود دارد. Claude ai یکی از جایگزین‌ها و رقبای Chat GPT در حوزه هوش مصنوعی به شمار می‌رود. این هوش مصنوعی به دلیل تمرکز بر اخلاق هوش مصنوعی و رعایت ایمنی هوش مصنوعی بسیار قابل توجه است. در این مقاله قصد داریم به معرفی هوش مصنوعی Claude ai، کاربردها و مزایای این هوش مصنوعی و مقایسه Chat GPT با Claude ai بپردازیم.

هوش مصنوعی Claude چیست؟

هوش مصنوعی Claude توسط شرکت آنتروپیک (Anthropic) توسعه یافته است. این هوش مصنوعی برای مکالمات طبیعی و مبتنی بر متن آموزش دیده و در مواردی نظیر خلاصه‌ سازی، ویرایش، پرسش و پاسخ، تصمیم‌ گیری و کدنویسی و موارد دیگر از عملکرد بالایی برخوردار است. 

شرکت Anthropic در تلاش بود تا با ایجاد سیستم‌های هوش مصنوعی ایمن برای انسان‌ها، از رفتارهای کنترل نشده جلوگیری نماید. این هوش مصنوعی به علت انطباق دادن اهداف و ارزش‌های خود بدون ارائه نظر شخصی و آواتار دیداری متمایز، بسیار به Google Bard و ChatGPT نزدیک است و حتی به عنوان رقیب ربات هوش مصنوعی همیشه محبوب OpenAI معرفی می‌شود.

در حال حاضر شرکت آنتروپیک سه مدل هوش مصنوعی Claude ارائه می‌دهد. Claude 1, Claude 2 و Claude-Instant. در حالی که هر سه مدل‌های یک زبان هستند اما تفاوت‌هایی در قابلیت‌های آن‌ها وجود دارد. هوش مصنوعی Claude به طور منظم در مورد اطلاعات به روز آموزش دیده و قادر به خواندن 75000 کلمه در زمان است. در واقع این هوش مصنوعی می‌تواند یک کتاب کوتاه را خوانده و به سوالات مربوط به آن پاسخ دهد. 

چگونه از هوش مصنوعی Claude 2 استفاده کنم؟

1. در مرحله نخست وارد وب سایت Anthropic شوید و روی دکمه Talk to Claude کلیک نمایید.

آموزش استفاده از هوش مصنوعی Claude

2. در کادر مشخص شده آدرس ایمیل خود را وارد نمایید یا از یک آدرس موجود را برای دسترسی به ربات وارد کنید.

آموزش استفاده از هوش مصنوعی Claude

3. کدی به حساب ایمیل شما ارسال می‌شود آن را وارد نمایید.

4. پس از آن می‌توانید وارد این هوش مصنوعی شده و از آن استفاده نمایید. سوال یا پیام خود را در کادر تایپ کرده و همچنین می‌توانید به‌ صورت اختیاری یک فایل pdf یا متنی که می‌خواهید  Claude همراه با پیام شما برای متن بخواند، آپلود کنید. سپس، چت خود را شروع کنید.

آموزش استفاده از هوش مصنوعی Claude

 

استفاده از هوش مصنوعی Claude و خدمات سایت claude.ai به دلیل تحریم‌ها برای آی پی‌های ایران محدود شده است. یکی از راه حل‌های مشکل عدم دسترسی به هوش مصنوعی Claude استفاده از سرور مجازی است. یک سرور مجازی از موقعیت خارج از کشور و با قیمت مناسب می‌تواند به بهترین نحو پاسخگوی نیازهای شما در استفاده ازخدمات سایت claude.ai باشد.

شما می‌توانید سرور مجازی مد نظر خود را با پایین ترین قیمت ممکن و در عین حال بالاترین کیفیت از وب سایت پویان آی تی تهیه کنید. این سرویس از شش موقعیت خارج از کشور قابل سفارش است. لازم به ذکر است در صورتی که سرور مجازی مد نظر خود را در لیست پلان‌ها پیدا نکردید، می‌توانید از طریق سرویس سرور مجازی با منابع سفارشی، بر حسب نیاز سرور مجازی مورد نیاز خود را بسازید. 

مزایای هوش مصنوعی Claude

هوش مصنوعی Claude از مزایا و ویژگی‌های کلیدی برخوردار است. از مزایای هوش مصنوعی Claude می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فیلتر کردن داده‌ها: در هوش مصنوعی Claude داده های آموزشی مضر برای جلوگیری از یادگیری یا تکرار اطلاعات خطرناک فیلتر می‌شوند
  • دقت بالا: این هوش مصنوعی از جدیدترین فناوری‌ها مانند پردازش زبان طبیعی (NLP)، یادگیری ماشین و یادگیری تقویتی به کمک بازخورد انسانی استفاده می‌کند. این موارد به افزایش دقت Claude کمک بسیاری می‌کنند.
  • بینش قوی: هوش مصنوعی Claude با داشتن قابلیت پردازش پیشرفته داده‌ها می‌تواند بینش‌های ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهد.
  • یادگیری تقویتی از بحث (RLD): ‌این هوش مصنوعی در طول آموزش درگیر مناظره‌های خودکار می‌‌شود تا سوگیری‌ها و اشتباهات احتمالی در استدلال خود را مشخص کند.

Claude 2.1 جدیدترین نسخه هوش مصنوعی Claude

آخرین مدل این هوش مصنوعی Claude 2.1 به تازگی در دسترس کاربران قرار گرفته و تجربه چت claude.ai را تاحد بسیار زیادی تقویت کرده است. در نسخه Claude 2.1 امکان انتقال 150000 کلمه یا بیش از 500 صفحه مطلب برای کاربران فراهم شده که در مقایسه با نسخه Claude 2 این مقدار به دو برابر افزایش یافته است. از این پس کاربران می‌توانند اسناد فنی مانند کل پایگاه‌های کد، صورت‌های مالی و یا حتی آثار ادبی طولانی را در این هوش مصنوعی آپلود کنند. Claude 2.1 با توانایی صحبت با حجم وسیعی از داده‌ها می‌تواند عملیات‌هایی نظیر خلاصه نویسی، پرسش و پاسخ، پیش بینی روند، مقایسه چندین سند با یکدیگر و… را انجام دهد.

Claude 2.1 همچنین با کاهش 2 برابری اظهارات نادرست در مقایسه با مدل قبلی Claude 2، دستاوردهای قابل توجهی در صداقت داشته است. همچنین بهبودهای معنا داری در درک و خلاصه سازی Claude 2.1 انجام شده است. به خصوص برای اسناد طولانی و پیچیده که نیاز به دقت بالایی دارند، مانند اسناد قانونی و گزارش‌های مالی. در ارزیابی‌های هوش مصنوعی Claude 2.1 کاهش 30 درصدی در پاسخ‌های نادرست و 3 تا 4 برابر کاهش نرخ اشتباه در نتیجه‌گیری از یک سند نشان داده شده است.

مقایسه دو هوش مصنوعی GPT-4 و Claude 2.1

تفاوت هوش مصنوعی GPT-4 و Claude 2.1

دو هوش مصنوعی GPT-4 و Claude 2.1 از شبکه‌های عصبی عظیمی استفاده می‌کنند که بر روی مجموعه داده‌های عظیم آموزش داده شده‌اند تا بتوانند متنی شبیه به انسان تولید کنند. با این حال، تفاوت‌های قابل توجهی بین این دو مدل وجود دارد که هر کدام برای استفاده در مواردی خاص مناسب تر است. Claude 2.1 نسبت  GPT-4 ارزان‌تر بوده و از داده‌های جدیدتری پشتیبانی می‌کند؛ همچنین از سرعت بالاتری برخوردار بوده و از فایل‌های PDF و مکالمات طولانی‌تر پشتیبانی می‌کند.

مقایسه دو هوش مصنوعی GPT-4 و Claude 2.1

ویژگیGPT-4Claude 2.1
توسعه دهندهOpenAIAnthropic
نقاط قوتتولید متن، کدنویسی و حل مسئلهخلاقیت، ریاضیات و امنیت
طول نوشته32,000150,000
عملکرد بهینهنمره برتر در GRE reading و Hellaswagپیشرو در GRE writing و امتحانات ریاضی
کاهش تعصبفیلتر کردن داده‌های آموزشیمحدودیت‌های اساسی هوش مصنوعی
موارد استفادهGitHub Copilot و ChatGPTبازبینی محتوا، تحلیل حقوقی و ریاضی

کلام آخر

در این مقاله به معرفی هوش مصنوعی Claude، بررسی نسخه‌های آن، نحوه استفاده، مزایای هوش مصنوعی Claude و تفاوت هوش مصنوعی GPT-4 با Claude 2 پرداختیم. هردو مدل‌های هوش مصنوعی قدرتمندی هستند که مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. GPT-4 در وظایف زبانی و استدلالی برتر است، در حالی که Claude 2 بر ایمنی، اخلاق و کارایی تمرکز دارد و می‌تواند متنی با صدای انسان تولید کند. مکالمه با Claude آسان است چرا که تفکر خود را توضیح می‌دهد، خروجی‌های مضر تولید نمی‌کند و حافظه‌ای طولانی دارد.

امیدواریم این مطلب به سوالات شما در این زمینه پاسخ لازم را داده باشد. در صورت وجود هرگونه ابهام می‌توانید سوال خود را در بخش نظرات مطرح کرده و با امتیازدهی به این مقاله ما را در این مسیر همراهی کنید. تیم پویان آی تی در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات و نظرات شما خواهد بود.

سوالات متداول 

آیا هوش مصنوعی 2 Claude از ChatGPT بهتر است؟

2 Claude در مقایسه با ChatGPT بسیار ارزان تر بوده و از سرعت بالاتر و تاخیر کمتری در پاسخگویی برخوردار است. با این حال با توجه به نیاز و موارد استفاده لازم است ویژگی‌های این دو هوش مصنوعی را دقیق تر بررسی کنید.

هوش مصنوعی Claude 2 در چه مواردی مورد استفاده است؟

Claude 2 بر ایمنی، اخلاق و کارایی تمرکز دارد و می‌تواند متنی با صدای انسان تولید کند. دارای مهارت‌های استدلالی و ریاضی پیشرفته‌ای است که آن را قادر می سازد هر نوع متن نوشتاری را تولید کند و همچنین متون موجود را خلاصه کند.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد رأی ها : 1

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

هوش مصنوعی ChatGPT Claude