آشنایی با هوش مصنوعی Midjourney

فهرست مطالب

ایجاد تصاویر زیبا با کمک هوش مصنوعی و  از طریق تبدیل متن به عکس در حال حاضر توجه خیلی از افراد را به خود جلب کرده است. Midjourney پلتفرمی از هوش مصنوعی است که امکان ایجاد و بهره وری از چت بات‌های هوشمند را برای مشاغل فراهم می‌آورد. Midjourney با استفاده از الگوریتم‌های پردازش زبان و یادگیری ماشینی این امکان را برای ربات‌ها فراهم می‌آورد تا بتوانند سوالات انسان‌ها را درک و به شکلی مناسب به آن پاسخ دهند. این هوش مصنوعی با استفاده از ML به ایجاد تصاویری مبتنی بر متن می‌پردازد. 

نحوه ی کارکرد این برنامه به این گونه است که شما دستورات مد نظر خود را برای ایجاد تصاویر می‌نویسید. اندکی بعد نتایج مختلفی برای شما به نمایش گذاشته خواهد شد.

مرحله‌ اول: عضویت در سرور میدجورنی با دیسکورد

1. شما بایستی در ابتدا یک حساب کاربری رایگان در وب‌سایت Discord.com داشته باشید. در صورتی که حساب کاربری ندارید به ایجاد آن بپردازید.

میدجورنی

2. در این مرحله وارد وب‌سایت Midjourney.com شوید و روی گزینه Join the beta کلیک نمایید. با انتخاب گزینه ی Join the beta دعوت نامه‌ای برای شما ارسال خواهد شد.

میدجورنی

3. دعوت نامه ی دریافتی را با زدن گزینه ی Accept Invite قبول و بعد از آن روی Continue to Discord کلیک نمایید.

میدجورنی

مرحله‌ی دوم: قوانین را مطالعه کنید

شما با کمک این هوش مصنوعی شما قادر خواهید بود تا 25 دستور را به صورت رایگان وارد نمایید. در کنار آن این سرور دارای مجموعه قوانینی است که در بخش rules ها مشاهده نمایید. فراموش نکنید که نقض این قوانین می‌تواند به مسدود شدن حساب شما بینجامد.

قوانین میدجورنی

مرحله سوم : اثر هنری خود را خلق کنید

1. در این بخش گزینه ی Newbies را انتخاب نمایید. (ممکن است در این بخش با کانال‌های متعددی از آن رو به رو شوید. در این صورت یکی از آن‌ها را به دلخواه انتخاب نمایید.)

میدجورنی

2. در این بخش شما با وارد کردن کاراکتر “/” در کادر با مجموعه‌ای از دستورها رو به رو خواهید شد.

میدجورنی

3. دستور image را وارد کرده و درخواست خود را بنویسید. در نهایت کلید Enter را انتخاب نمایید. در اینجا متن درخواستی ما Miniature pictures است.

4.بعد از گذشت یک دقیقه تصویر برای شما ایجاد و بارگذاری خواهد شد.

میدجورنی

مرحله ی چهارم : ویرایش و ذخیره تصاویر

1. با انتخاب هر کدام از گزینه‌هایی که در کادر وجود دارند شما قادر خواهید بود هر کدام از تصاویر را به دلخواه انتخاب و به ویرایش آن‌ها بپردازید.

میدجورنی

2. در اینجا تصویری با جزئیات متفاوت از عکس اول برای شما نمایش داده می‌شود که شما می‌توانید آن را ذخیره نمایید.

3. برای ذخیره سازی تصویر مد نظرتان شما بایستی روی گزینه ی Open in Browser کلیک نمایید.

میدجورنی

4. پس از آن تصویر در صفحه‌ای جدید برای شما به نمایش گذاشته می‌شود که شما می‌توانید با انتخاب Save Image As آن را در سیستم خود ذخیره نمایید.

دستورات کاربردی در Midjourney

هنگام استفاده از هوش مصنوعی Midjourney می‌توانید از دستورات و پارامترهایی برای بهبود خروجی بهره بگیرید. در پایین به برخی از مهم‌ترین دستورات و عملکرد آن‌ها اشاره شده است.

دستور توضیحات
imagine پس از این دستور توضیحات مربوطه برای ساخت تصویر نوشته می‌شود.
help از این دستور برای نمایش اطلاعات مهم و نکات استفاده می‌شود.
info دستور info برای نمایش پروفایل و دیگر موارد کاربرد دارد.
subscribe از این دستور برای ایجاد یک لینک اختصاصی برای حساب کاربری دیسکورد شما استفاده می‌شود.
relax اگر حساب کاربری پولی داشته باشید، با فعال‌کردن این حالت می‌توانید بدون کم‌شدن از اعتبار، خروجی دریافت کنید؛ اما زمان موردنیاز برای ساختن تصاویر طولانی‌تر خواهد شد.
private در این حالت شما تنها می‌توانید خروجی تصاویر خود را مشاهده کنید. که اشتراک ماهانه ی آن 20 دلار است.

کاربردهای Midjourney

این هوش مصنوعی در حال حاضر کاربردهای زیادی دارد و توجه عموم را به خود  جلب کرده است. در اینجا به معرفی برخی از کاربردهای آن در دنیای امروزی می‌پردازیم :

1. ساخت انیمیشن‌ها

از جمله جذابیت‌هایی که این هوش مصنوعی دارد امکان ساخت تصاویر مختلف از یک تصویر می‌باشد. که با کمک آن شما قادر به ایجاد یک انیمیشن جذاب خواهید بود. 

2. بازاریابی

استفاده از Midjourney راهکاری خلاقانه برای بازاریابی و تبلیغات به حساب می‌آید.

3. Midjourney و طراحی بازی‌ها

از این تصاویر می‌توان برای طراحی مراحل مختلف بازی‌ها استفاده می‌شود که می‌تواند مراحل مختلف بازی را جذاب تر و خلاقانه تر سازد.

4. طراحی لوگو

شما با کمک این هوش مصنوعی قادرخواهید بود تصاویر گوناگونی در حیطه‌های مختلف ایجاد کنید که برای مثال می‌توان به طراحی لوگو اشاره کرد.

و در آخر

Midjourney از جمله ابزاری است که برای تبدیل متن به عکس استفاده می‌شود. در این مقاله به معرفی هوش مصنوعی Midjourney پرداختیم و شیوه ی کار و کاربرد آن را بری شما بیان کردیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ پویان آی تی مراجعه نمایید و نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

هوش مصنوعی Midjourney