ابزارهای-مدیریت-وب-سایت

ابزارهای مدیریت وب سایت

وجود یک حضور آنلاین به صورت مستمر و قدرتمند، صاحبان کسب و کارهای کوچک را با چالش‌های بسیاری رو به رو می‌سازد و می‌تواند زمان زیادی را از شما بگیرد و حتی هزینه ی نگهداری وب سایت‌ها را افزایش دهد. در این مرحله وجود ابزارهای مدیریت وب مسئله ای مهم به حساب می‌آید. این ابزار عملکردهای گوناگونی همچون تجارت الکترونیک، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، مدیریت محتوا و بازاریابی دیجیتال را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. این ابزار به مهارت‌های خاصی نیاز ندارند و می‌توانند فرایند مدیریت را ساده تر سازند.

آشنایی با ابزاری که در راستای بهبود عملکرد وب سایت کسب و کار خود نیاز دارید، امری ضروری است. برای آشنایی با این ابزار تا انتها همراه ما باشید.

پنل میزبانی کاربر پسند

شما با انتخاب یک پنل میزبانی ساده می‌توانید به مدیریت سایت و فایل‌های خود بپردازید و حتی بر روی کیفیت محتوا تمرکز نمایید. که در اینجا به معرفی نمونه‌هایی از کنترل پنل‌هایی که مدیران وب سایت‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند می‌پردازیم:

  • hPanel

این کنترل پنل اختصاصی این فرصت را برای کاربران فراهم می‌آورد تا به وسیله ی رابط کاربری آسان و بصری دسترسی مناسبی به مجموعه ویژگی‌های میزبانی و مدیریت دامنه داشته باشند. hPanel دارای ویژگی Auto Installer است و می‌تواند سیستم‌های CMS را فقط با چند کلیک نصب نماید. علاوه بر آن شما می‌توانید طرح‌های مختلف میزبانی و ابزارهای تجاری را از رابط خریداری کنید.

hPanel همچنین به شما امکان می‌دهد تا طرح‌های میزبانی جدید و ابزارهای تجاری را از همان رابط خریداری کنید. علاوه بر این، می‌توانید به آموزش‌های پایگاه دانش و میزبانی ما دسترسی داشته باشید تا با ویژگی‌های جدید هاستینگر به‌روز باشید و یاد بگیرید که وب‌سایت کسب‌وکار کوچک خود را بهبود ببخشید.

  • cPanel

برای مواردی همچون توسعه دهندگان، آژانس‌ها و مشاغل کوچک تا متوسط گزینه ای مناسب به حساب می‌آید. این کنترل پنل دسترسی آسان و سریع به وب سایت، ایمیل، مدیریت فایل، پیکربندی دامنه، پایگاه داده، تقویم‌های مشترک و سایر ویژگی‌ها را فراهم می‌کند.

مدیریت حساب سی پنل خود با مدیر وب هاست (WHM) این فرصت را برای شما فراهم می‌آورد تا قفل ویژگی‌های پیشرفته تری را همچون سفارشی کردن بسته‌های میزبانی وب به عنوان فروشنده و اعمال اقدامات امنیتی سیستم باز کنید.

سیستم مدیریت محتوا و سازنده وب سایت

پلتفرم‌های ایجاد وب سایت مانند سیستم مدیریت محتوا (CMS) و سازنده وب سایت می توانند به شما کمک کنند تا سایت و محتوای خود را فوراً بدون نیاز به کدنویسی بسازید و مدیریت کنید. با آن‌ها می‌توانید هر نوع وب سایتی از جمله فروشگاه تجارت الکترونیک یا سایت نمونه کارها بسازید.

در همین حال، سازنده وب سایت جایگزین آسان تری برای CMS است و مجموعه ای از ابزارهای داخلی را برای بهینه سازی وب سایت کسب و کار شما بدون نیاز به نصب نرم افزارهای اضافی مانند افزونه‌ها یا ویجت‌ها ارائه می‌دهد.

  • وردپرس

وردپرس یا (WordPress) به اختصار (WP) یک سیستم مدیریت محتوا یا (CMS) است که یک نرم افزار بسیار محبوب و کاربردی است که برای افرادی که تا به حال هیچ تجربه کد نویسی ندارند و می‌خواهند یک وبسایت، وبلاگ و یا اپلیکیشن بسازند؛ بسیار مفید است. WordPress ساده‌ترین و محبوب‌ترین راه برای ساخت یک وب‌سایت یا وبلاگ است. یکی دیگر از مزایا این نرم افزار این است که هیچ هزینه ای ندارد و هرکس می‌تواند آن را به صورت رایگان نصب و از آن برای ساخت و ویرایش وبلاگ به راحتی استفاده کند. شاید باورش سخت باشد اما بیش از 43.3% از سایت‌های فضای اینترنت تحت کنترل وردپرس است؛ یعنی به‌طور تقریبی از هر چهار وب‌سایتی که بازدید می‌کنید بیش از دو وب سایت احتمالا توسط وردپرس پشتیبانی می‌شود.

  • Hostinger Website Builder

این سازنده وب سایت به ارائه ی رابط کاربر پسند و همینطور ویرایشگر drag and drop می پردازد و شما میتوانید از میان بیش از 100 قالبی که قابلیت تنظیم دارند انتخاب نمایید و به دنبال ان عناصر بصری را ویرایش نمایید تا بتوانید کسب و کار خود را ایجاد نمایید.

Hostinger Website Builder دارای ویژگی هایی همچون فروش بین کانالی و اتوماسیون تبلیغات برای بهبود استراتژی بازاریابی شما است. علاوه بر میتوانید با بهره مندی از هوش مصنوعی به ایجاد لوگو و دیگر موارد بپردازید. با این وجود سازندگان وب در مقایسه با یک سیستم مدیریت محتوا دارای ویژگی های محدودی است. و سازندگان سایت معمولاً با موضوعات کمتری عرضه می شوند و شما کنترل کاملی بر وب سایت کسب و کار خود نخواهید داشت.

electronic-commerce

ابزارهای مدیریت تجارت الکترونیک

ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیک نیازمند ابزاری خاص برای ایجاد سایت‌های تجاری در هر اندازه و با عملکردی کامل است. بنابراین صاحبان مشاغل و کسب و کارهای انلاین بایستی از ابزار مدیریت وب سایت طراحی شده برای تجارت الکترونیک استفاده کنند. که در این جا به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم :

  • WooCommerce

ووکامرس افزونه ای است که ویژگی فروشگاه‌ساز را به وردپرس اضافه می‌کند. یعنی ما اگر سایتی با وردپرس طراحی کنیم و بخواهیم آنرا به فروشگاه آنلاین تبدیل کنیم؛ وردپرس به تنهایی قابلیت فروشگاه ساز را ندارد و ما باید این افزونه ووکامرس را روی آن نصب کنیم. ووکامرس می‌تواند قابلیت هایی مانند افزودن درگاه‌ پرداخت، بخش حمل و نقل، بخش انبار، بخش افزودن کالا، بخش قیمت و … را به وردپرس ما اضافه کند که ما می‌توانیم با آن یک فروشگاه اینترنتی را راه‌اندازی کنیم.

اگر شما به سایت WordPress.org رفته باشید؛ داخل بخش افزونه‌ها که بریم، قسمت افزونه های محبوب میبینیم که ووکامرس جزو 6 افزونه برتر وردپرس است. در اصلFree Lottie Animation Files, Tools & Plugins – LottieFiles برترین و محبئبترین افزونه فروشگاه ساز است.

  • BigCommerce

پلتفرم تجارت الکترونیک مبتنی بر Cloud است که به کسب و کارها اجازه می‌دهد فروشگاه‌های آنلاین ایجاد کنند و محصولات و خدمات را به مشتریان بفروشند. این شرکت در سال 2009 تاسیس شد و در آستین، تگزاس، ایالات متحده آمریکا مستقر است. BigCommerce طیف وسیعی از ویژگی‌ها و ابزارها را برای کمک به کسب‌وکارها در ساخت و مدیریت فروشگاه‌های آنلاین خود فراهم می‌کند، از جمله قالب‌های قابل تنظیم، کاتالوگ‌های محصول، ادغام پرداخت و حمل و نقل، ابزارهای بازاریابی و سئو و موارد دیگر. این پلتفرم به گونه ای طراحی شده است که کاربر پسند و آسان برای استفاده باشد، حتی برای کسانی که تخصص فنی کمی ندارند.

یکی از مزایای کلیدی استفاده از BigCommerce مقیاس پذیری آن است. این پلتفرم می‌تواند مشاغل در هر اندازه‌ای را در خود جای دهد، از استارت‌آپ‌های کوچک گرفته تا شرکت‌های بزرگ، و می‌تواند حجم بالایی از ترافیک و فروش را مدیریت کند. بعلاوه، BigCommerce طیف وسیعی از برنامه های قیمت گذاری را متناسب با نیازها و بودجه های مختلف کسب و کار ارائه می‌دهد.

ابزارهای مدیریت فایل

شما با استفاده از ابزارهای مدیریت فایل می توانید میزان بهره وری و همکاری تیم در برنامه ریزی محتوا و مدیریت کلی کسب و کار ها افزایش دهید. در اینجا به معرفی چند نمونه از ابزارهای مدیریت وب برای به اشتراک گذاری فایل می‌پردازیم :

  • گوگل درایو

به عنوان یکی از محبوب ترین پلتفرم‌های مدیریت فایل میان کاربران می‌باشد. شما با ایجاد یک حساب Google می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی cloud برای ذخیره و به اشتراک گذاری فایل‌ها در دستگاه‌ها دسترسی یابید .

گوگل درایو با ترکیب با مواردی همچون Docs، Sheets، Slides و Forms می‌تواند در ایجاد و ویرایش محتوا در هر لحظه از زمان و هر مکانی همکاری نماید. علاوه بر آن می‌توان به تعیین اینکه آیا کاربران می‌توانند فایل را با Google Drive مشاهده، ویرایش و نظر دهد یا خیر تعیین نمایند.

گوگل درایو برای مشاغل در اندازه‌های متوسط و کوچک دارای نسخه ی رایگان برای حداکثز 100 شرکت کننده است. که این امر ابزاری عالی برای بهبود بخشیدن به وظایف گروهی شما می‌باشد. شما می‌توانید برای دریافت ویژگی‌های پیشرفته تر آن، از نسخه ی پرمیوم بهره مند شوید.

  • Dropbox

این پلتفرم، سرویسی برای ذخیره سازی و به اشتراک گذاری فایل‌های مبتنی بر Cloud است. که این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد تا بتوانند فایل های خود را در چندین دستگاه ذخیره سازی کنند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. Dropbox در سال 2007 ایجاد و به یکی از محبوب ترین سرویس‌های ذخیره سازی Cloud تبدیل گشت.

شما با استفاده از این پلتفرم می‌توانید فایل‌ها را در حساب خود آپلود نمایید و به وسیله ی هر دستگاهی که به اینترنت متصل است به آن دسترسی یابید. این سرویس قادر است تغییرات ایجاد شده در فایل‌ها را در تمامی دستگاه‌ها همگام سازی نماید و ضمانت می‌کند کاربران همیشه به روز ترین نسخه ی فایل‌های خود را داشته باشند.

علاوه بر آن Dropbox به ارائه ی طرح‌های مختلفی همچون اشتراک گذاری و همکاری فایل، یکپارچه سازی با سایر برنامه‌ها و خدمات و ابزارهای امنیتی و مدیریتی پیشرفته را برای مشاغل می‌پردازد.

ایمیل تجاری

ایمیل تجاری باعث می‌شود که کسب و کارهای شما قانونی تر و حرفه‌ای تر به نظر برسد و به شما کمک کند اعتماد مشتریان بالقوه و فعلی خود را جلب کنید.

  • Titan

این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید ایمیل‌های مبتنی بر دامنه ایجاد نمایید. ایمیل Titan دارای ویژگی‌های زیر است :

  • ایمیل دامنه سفارشی

شما می‌توانید آدرس‌های ایمیل خود را با استفاده از نام دامنه خود ایجاد نمایید.

  • همکاری ایمیل

این ایمیل تجاری به کاربران اجازه می‌دهد تا در ایمیل‌ها، وظایف و تقویم‌ها با همکاران خود همکاری کنند.

  • دسترسی به موبایل

ایمیل تجاری Titan از هر دستگاهی، از جمله گوشی های هوشمند و تبلت ها قابل دسترسی است.

  • پشتیبان‌گیری ایمیل

Zoho پشتیبان‌گیری خودکار ایمیل را برای اطمینان از اینکه پیام‌های مهم هرگز گم نمی‌شوند، فراهم می‌کند.

ایمیل تجاری Titan طیف وسیعی از طرح‌های قیمت‌گذاری را ارائه می‌دهد، از جمله طرح رایگان با ویژگی‌های محدود و طرح‌های پولی با ویژگی‌ها و عملکردهای پیشرفته‌تر. این توسط مشاغل در هر اندازه، از استارت آپ های کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ استفاده می شود، و یک انتخاب محبوب برای کسانی است که می خواهند یک سرویس ایمیل حرفه ای با نام دامنه سفارشی داشته باشند.

  • Google Workspace

صفحه اصلی Google Workspace
Google Workspace دسترسی به بهره‌وری آنلاین و ابزارهای همکاری Google مانند Gmail، Drive، Docs، Sheets و Meet را فراهم می‌کند. بنابراین، می توانید در کنار تیم خود روی یک پلتفرم کار کنید و بودجه ابزارهای مدیریت وب را کاهش دهید.

Google Workspace یک حساب جیمیل سفارشی با استفاده از دامنه کسب و کار شما ارائه می دهد. استفاده از ایمیل Google Workspace با 30 گیگابایت فضای ذخیره سازی برای تیم شما همراه است. همچنین، با برنامه هایی مانند DocuSign و Salesforce ادغام می شود تا بهره وری شما را بهبود بخشد.

علاوه بر این، Google Workspace رمزگذاری را با رویکرد اعتماد صفر و محافظت در برابر فیشینگ، باج‌افزار و بدافزار ارائه می‌کند.

ابزارهای ردیابی عملکرد سایت

ابزارهای مدیریت وب سایت که عملکرد یک سایت را ردیابی می کنند می توانند به شما در بهبود سرعت بارگذاری و ساختار وب سایت خود برای تجربه و دسترسی بهتر کاربر کمک کنند.

  • GTmetrix

GTmetrix یک ابزار تست عملکرد وب سایت است که به صاحبان مشاغل کوچک کمک می کند تا وب سایت‌های خود را بهینه کنند. برای استفاده از GTmetrix کافی است آدرس وب سایت خود را در صفحه اصلی آن وارد کنید. GTmetrix گزارشی را با تفکیک عناصری مانند امتیاز ساختار، برگه‌های عملکرد و خلاصه و موارد حیاتی وب نمایش می‌دهد.

این ابزار نه تنها گزارش عملکرد وب سایت را ارائه می دهد، بلکه می تواند فرصت های بهینه سازی را برای افزایش عملکرد وب ارائه دهد. علاوه بر این، GTmetrix زمانی که وب سایت شما عملکرد ضعیفی دارد به شما هشدار می‌دهد. این ویژگی ها نظارت بر وب سایت را برای صاحبان مشاغل آسان تر می‌کند.

  • PageSpeed ​​Insights

Google’s PageSpeed ​​Insights به شما امکان می‌دهد از ابزارهای آنلاین برای تجزیه و تحلیل و سرعت بخشیدن به عملکرد وب سایت خود استفاده کنید. با استفاده از داده‌های تجربه کاربر واقعی، عملکرد را در تلفن همراه و دسکتاپ گزارش می‌کند. معیارهای مختلفی را مشاهده خواهید کرد تا تشخیص دهید کدام بخش‌ها عملکرد خوب یا بد دارند و آن‌هایی که نیاز به بهبود دارند.

PageSpeed ​​Insights امتیازهای عملکرد وب سایت را خلاصه می‌کند. همچنین، با ویژگی حسابرسی خود، تشخیص دقیق تری را ارائه می‌دهد. پیشنهادهایی را برای بهبود معیارهای عملکرد و اطلاعات در مورد بهترین شیوه‌های توسعه وب نمایش می‌دهد.

ابزارهای سئو

SEO استراتژی بازاریابی دیجیتال برای کمک به افزایش ترافیک و بهینه سازی می‌باشد. همانطور که می‌دانید یک وب سایت بهینه شده رتبه ی بالاتری در صفحات نتایج مونور جست و جو دارد. بنابراین شانس بالاتر بودن و بهتر دیده شدن کسب و کار و به دنبال آن افزایش تعداد مشتریان را نیز به همراه دارد. در اینجا برخی از ابزارهای سئو را برای شما معرفی می‌کنیم :

seo
  • Google Search Console

شما با استفاده از این ابزار می‌توانید به تجزیه و تحلیل مواردی چون ترافیک جست و جو و عملکرد بپردازید. این ابزار به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد و این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا مواردی چون میزان کلیک‌ها و impersion ها را مشاهده نمایید. علاوه بر آن اطلاعاتی درباره ی عبارت‌های جست و جو شده کاربران به دست می‌آورید. شما با کمک Google Search Console، می‌توانید نقشه‌های سایت و URLهای فردی را ارسال کنید تا مطمئن شوید که Google با به‌روزرسانی‌های سایت شما همراهی می‌کند. علاوه بر این، هر بار که گوگل مشکلاتی را در وب سایت شما پیدا کند به شما اطلاع داده می‌شود.

  • Semrush

این پلتفرم طیف وسیعی از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد. که برای مثال می‌توان به تحقیق کلمات کلیدی، ممیزی سایت، تجزیه و تحلیل بک لینک، ردیابی رتبه، ابزارهای بازاریابی محتوا و موارد دیگر اشاره کرد. Semrush برای کمک به کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای طراحی شده است تا دید آنلاین خود را بهبود بخشند، ترافیک بیشتری را به وب‌سایت خود جذب کنند و در نهایت درآمد خود را افزایش دهند. این پلتفرم بیش از 7 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و مورد اعتماد شرکت هایی مانند eBay، Booking.com و Hewlett-Packard است.

ابزارهای رسانه‌های اجتماعی

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یک استراتژی عالی برای تعامل با مشتریان، افزایش آگاهی از برند و تبدیل‌ها است. برنامه ریزی و مدیریت محتوا برای حساب‌های رسانه‌های اجتماعی کسب و کار کوچک شما می‌تواند با استفاده از ابزارهای رسانه‌های اجتماعی زیر موثرتر باشد:

  • OptinMonster

این نرم افزار ابزاری محبوب برای بهینه سازی محسوب می‌شود و این امکان را برای صاحبان وب سایت‌ها و دیگر کسب و کارها فراهم می‌آورد تا بتوانند از انواع فرم‌ها و پاپ آپ‌ها در وب سایت خود استفاده نمایند. OptinMonster طیفی وسیع از ویژگی‌ها را در اختیار کسب وکارها قرار می‌دهد و روندی رو به رشد را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

این پلتفرم با مواردی همچون WordPress، Shopify و Drupal ترکیب می‌شود و استفاده از آن برای تمامی مشاغل آسان است. به طور کلی، OptinMonster یک ابزار قدرتمند برای کسب و کارهایی است که به دنبال افزایش تبدیل و افزایش لیست ایمیل خود هستند.

  • Brandwatch

شما با استفاده از این ابزار می‌توانید پست‌ها و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود را مدیریت نمایید که استفاده از آن به تبع برای پشتیبانی مشتربان و همینطور تعامل با جهان اطراف مفید است. این پلتفرم ردیابی عملکرد برند و همکاری در زمان‌بندی محتوا را آسان می‌کند.

در کنار آن شما می‌توانید با استفاده از آلارم‌ها و هشدارها از تهدیدهات و حوادثی که اعتبار برند شما را زیر سوال می‌برند جلوگیری نمایید. همچنین صاحبان کسب و کارهای کوچک قادر خواهند بود از این ابزار برای دریافت راه حل های مناسب بر اساس موارد مورد نظر استفاده نمایید.

  • ابزارهای بازاریابی ایمیلی

کسب و کارهای کوچک قادرند برای ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار و ایجاد فروش بیشتر از استراتژی بازاریابی ایمیلی استفاده نمایند. استفاده از ابزارهای ایمیلی این امکان را فراهم می‌آورد تا پیام‌ها را شخصی سازی کنید و علاوه بر آن مشتریان را در مورد پیشنهادات ویژه، اخبار و اطلاعیه‎های مهم آگاه سازید.

  • Mailchimp

این پلتفرم این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید به طراحی ایمیل‌های گوناگون برای نتایج متفاوت بپردازید. این پلتفرم ویژگی‌های زیادی دارد که برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره نمود :

قالب های متنوع

Mailchimp دارای قالب‌های زیادی است. شما با استفاده از این پلتفرم قادر خواهید بود تا با سرعتی بالا ایمیلی مناسب بسازید.

تقسیم بندی

وجود ویژگی تقسیم بندی در Mailchimp به شما کمک می‌کند تا بتوانید به مخاطبان دسترسی یابید و روند تعامل با آن‌ها را بهبود بخشید.

ادغام داده‌ها

امکان ادغام داده‌ها از برنامه‌ها و سرویس‌های وب وجود دارد.

استراتژی‌های بازاریابی

علاوه بر این، این ابزار به شما امکان می‌دهد از سازنده Customer Journey خود استفاده کنید و تبدیل را افزایش دهید. به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، می‌توانید از بینش Mailchimp برای اعمال استراتژی‌های بازاریابی متناسب با صنعت بهره مند شوید.

  • Sendinblue

از جمله ابزار بازاریابی رایگان و محبوب به شمار می‌آید. این پلتفرم به ارائه ی ویرایشگر drag and drop برای ایجاد طرح‌های ایمیل جذاب و حرفه‌ای می‌پردازد. این کتابخانه دارای چندین قالب آماده برای استفاده است که فرآیند شخصی‌سازی ایمیل شما را ساده‌تر می‌کند. علاوه بر آن، شما می‌توانید از ویژگی تست A/B برای یافتن زمان مناسب برای راه اندازی کمپین‌های ایمیل خود استفاده نمایید. Sendinblue قادر است به صورت خودکار ایمیل‌های شما را ارسال کند و همچنین فرآیند زمان بندی ایمیل را ساده سازد و تعامل ایمیل را افزایش دهد. علاوه بر همه ی این‌ها می‌توانید ویژگی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را برای تصمیم‌گیری بهتر بازاریابی ادغام کنید.

و در آخر

استفاده از ابزارهای مدیریت وب مسیر و تلاش‌های شما را در نگهداری وب سایت‌های تجاری راحت می‌سازد. با این وجود، داشتن درک مناسب از نیازهای کسب وکار در بهینه سازی حضور وب به طور موثر بسیار مهم است. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ پویان آی تی مراجعه نمایید و نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

hPanel سئو سرچ کنسول cPanel تجارت الکترونیک وردپرس وب سایت