افزونه فروشگاه ساز EDD

افزونه فروشگاه ساز EDD

فهرست مطالب

EDD که مخفف عبارت Easy Digital Downloads می‌باشد، دومین افزونه ی محبوب پس از WooCommerce به حساب می‌آید. این افزونه برای ایجاد فروشگاه تجارت الکترونیک برای فروش محصولات دیجیتال و قابل دانلود است. Easy Digital Downloads، اکثرا توسط نوازندگان، نویسندگان و تولیدکنندگان محتواهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد، با استفاده از EED بعد از پرداخت می‌توان به مطالب موجود در وب سایت دسترسی داشت و آن ها را دانلود کرد.

این افزونه از طرح های مختلفی برای فروش محصولات استفاده می‌کند و در دو نسخه ی رایگان و پرمیوم ارائه می‌شود که می‌توان این دو نسخه را با یکدیگر ترکیب کرد و فروشگاه خود را گسترش داد. EED به عنوان راهی برای ارائه ی پشتیبانی از آن استفاده می‌کنیم. EED دارای یک افزونه قابل دانلود است که مشتریان پس از ثبت نام باید آن را دانلود کنند. این افزونه امکان تغییر نام محصولات را برای ما فراهم می‌کند و با آن می‌توانیم الگوها را بازنویسی و به روز رسانی نماییم.

در این مقاله به معرفی افزونه ی EDD می‌پردازیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

ویژگی های افزونه Easy Digital Downloads

در اینجا به معرفی برخی از ویژگی های این افزونه می‌پردازیم که شامل موارد زیر است:

  • نصب این افزونه راحت است.
  • بعد از نصب هیچ کارمزدی در جهت استفاده از آن دریافت نمی‌شود.
  • استفاده از آن آسان است.
  • تعداد بالای افزونه های موجود در EED که ویژگی های بیشتری را به فروشکاه اضافه می‌کند، که شامل مواردی چون  Software Licensing، EDD Message و… می‌باشد.
  • سیستم گزارش دهی قوی
  • سازگاری بالا با تمامی تم های وردپرس
  • سهولت در فروش دانلود های دیجیتال
  • امکان خرید چندین محصول
  • امکان اتصال چندین فایل به این افزونه
  • دسته بندی محصولات
  • وجود کدهای تخفیف و تبلیغاتی
  • و…

مراحل نصب Easy Digital Downloads

  • وارد وردپرس شوید و در داشبورد روی افزونه ها کلیک کنید.
  • افزودن جدید را انتخاب و افزونه را جست و جو نمایید.
  • افزونه ی Easy Digital Downloads را انتخاب و روی Install Now کلیک کنید.
  • پس از نصب روی فعالسازی کلیک نمایید.
  • در آخر می‌توانید بررسی کنید که آیا افزونه به درستی نصب شده است یا خیر.

Easy Digital Downloads و مشتریان

EDD سه درگاه پرداخت را به طور پیش فرض ارائه می دهد؛ اما بسیاری دیگر به عنوان افزونه در دسترس هستند. یکی از بهترین ویژگی‌هایی که EDD ارائه می‌کند، تعهدی است که آنها برای کمک به شما در جهت ارائه ی تجربه ای مناسب دارند. EDD دارای یک قسمت داخلی دسترسی مشتری است تا مشتریان بتوانند به راحتی به فایل هایی که برای آن ها پول پرداخت کرده اند دسترسی داشته باشند و خریدهای خود را پیگیری کنند. اگر به‌طور تصادفی فایلی را که دانلود کرده‌اند گم یا حذف کنند، مشتریان می‌توانند وارد حساب کاربری خود شوند و آن را دوباره دانلود کنند.

EDD تاریخچه کاملی از تمام فروش ها و نمودارهای دقیق فروش و درآمد را ارائه می‌دهد. یکی از معیارهای بسیار جالب، گزارش فروش پیش‌بینی‌شده است که بر اساس عملکرد گذشته‌تان، ایده‌ای از فروش‌هایی را که می‌توانید در آینده انتظار داشته باشید، به شما می‌دهد. توانایی ردیابی محصولات پرفروش و همچنین یافتن محصولاتی که به فروش نمی‌رسند به صاحبان مشاغل کمک می‌کند تا محصولاتی را که بیشترین سود را دارند پیدا کرده و از آنها بهره برداری کنند؛ و به شما این امکان را می‌دهد تا روی حوزه هایی از کسب و کار خود که پتانسیل دارند تمرکز کنید و بقیه را اصلاح کنید.

پشتیبانی

EDD دارای منابع پشتیبانی متنوعی می‌باشد و شما می‌توانید در انجمن های پشتیبانی وردپرس درخواست خود را مطرح نمایید و مشکلات خود را برطرف کنید. پشتیبانی اولیه در این افزونه رایگان است اما شما می‌توانید گزینه ی پشتیبانی اولویت‌دار را نیز انتخاب کنید و هزینه ای را در قبال آن پرداخت نمایید.

مزایا و معایب Easy Digital Downloads

در این بخش به بیان مزایا و معایب این افزونه می‌پردازیم و نکات آن را برایتان متذکر می‌شویم.

مزایا

  • EDD افزونه ای آماده برای استفاده به شمار می‌آید و این مکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید با سرعت بالا و راحتی فروشگاهی دیجیتال ایجاد نمایید.
  • برنامه‌های افزودنی، تم‌ها و محصولات EDD از قیمت مناسبی برخوردارند؛ بنابراین می‌توانید با خرید انبوه برنامه‌های افزودنی در هزینه خود صرفه‌جویی کنید.
  • در این افزونه اگرچه تعداد پشتیبان ها محدود است، ولی همه ی آن ها متعهد به ارائه کمک های فوری و عملی به شما هستند.

معایب

  • PayPal تنها روش پرداخت ارائه شده برای دانلودهای دیجیتال آسان است. متأسفانه، برای ادغام دروازه‌های بیشتری مانند Stripe و 2checkout باید هزینه پرداخت کنید.
  • اگرچه پشتیبانی در این افزونه مفید و قوی است. ولی به دلیل کوچک بودن و محدود بودن آن باید نسبت به دریافت پاسخ صبور باشید.

مقایسه ی میان WooCommerce و Easy Digital Downloads Comparison

  • استفاده آسان

در صورتی که با هر کدام از این افزونه ها آشنایی داشته باشید. در استفاده از دیگری مشکلی نخواهید داشت. این دو افزونه ساخت فروشگاه دیجیتال را آسان می‌کنند، با این تفاوت که WooCommerce افزونه ای بزرگ است و درک جنبه های مختلف آن زمان بر است؛ در مقابل، Easy Digital Download در افزودن محصولات دیجیتال به آن اسان تر و استفاده از برنامه های افزودنی در آن راحت تر می‌باشد؛ بنابراین در این مورد محبوب تر است .

  • قیمت

این دو افزونه رایگان هستند ولی شما در انجام کار خود احتیاج به خرید چند افزونه ی گران قیمت تر نیز دارید. EED در اواخر سال 2016 دچار افزایش قیمت شد. به دنبال آن، افزونه های ووکامرس قیمتی مناسب تر نسبت به EED دارند. با وجود این Easy Digital Downloads به فروش بسته هایی می‌پردازد که می‌تواند هزینه ها را تا حد زیادی کاهش دهد.

  • قالب ها و تم ها

طراحی و انتخاب یک تم مناسب برای فروشگاه شما امری مهم به حساب می‌آید، چرا که باعث می‌شود فروشگاه شما از نظر دیداری جذاب باشد و افراد را در سایت شما نگه می‌دارد. WooCommerce شامل مجموعه بزرگی از تم های از پیش ساخته شده برای انواع محصولات و انواع فروشگاه است. که می‌توانید از آن تم ها برای فروشگاه خود استفاده نمایید. ولی در مقابل در Easy Digital Download مجموعه ای از تم ها وجود ندارد؛ پس در ووکامرس به علت محبوبیت بالایی که دارد قالب های بیشری در دسترس خواهد بود.

  • ویژگی های اصلی

تفاوت اصلی بین این دو افزونه این است که Easy Digital Downloads به طور انحصاری برای محصولات دیجیتال طراحی شده است، در حالی که WooCommerce فروش فیزیکی و دیجیتال را در نظر می‌گیرد.

  • مدیریت پلاگین

استفاده از کدام یک از این افزونه ها آسان تر است؟

در ووکامرس، از آنجا که این افزونه تعداد زیادی از امکانات را ارائه می‌دهد شما به مهارت های مناسبی احتیاج دارید تا بتوانید از آن استفاده نمایید. ولی Easy Digital Downloads، یک ترتیب مبتنی بر برگه است که باید به صورت دستی پیکربندی شود و پس از تکمیل تنظیمات مناسب، می‌توانید شروع به فروش محصولات خود کنید.

  • عملکرد تجارت الکترونیک

یکی از عوامل مهمی که باید در نظر گرفت عملکرد است. سایت های وردپرس تجارت الکترونیک بسیار منابع فشرده هستند و تعداد زیادی بارگذاری صفحه پویا را ایجاد می‌کنند. آن ها مشابه سایت های عضویت عمل می کنند. اگر چه این دو افزونه قابلیت بهینه سازی مناسب و بارگزاری سریع را دارند ولی Easy Digital Downloads رویکرد هدفمندتری دارد، عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد.

  • درگاه های پرداخت

این دو افزونه از درگاه ها وب رند های مختلفی همچون موارد زیر استفاده می‌کنند.

در ووکامرس درگاه  Stripe و PayPal رایگان هستند، اما Easy Digital Downloads برای دسترسی Stripe چیزی در حدود 89 دلار هزینه دریافت می‌کند. در حالت کلی  WooCommerce منجر به مجموعه گسترده‌تری از افزونه‌ها شده است. روش‌های پرداخت شخص ثالث متعددی برای Easy Digital Downloads موجود است. با این حال، بسیاری از آن ها به خوبی نگهداری نمی‌شوند.

اگر می‌خواهید برای فروشگاه خود یک وب‌سایت فروشگاهی راه اندازی کنید، بسته به میزان تنوع محصولات خود می‌‌توانید از هاست و سرور مجازی ارائه شده در وب سایت پویان آی‌تی استفاده کنید.

و در آخر

فروش کالا ها به صورت اینترنتی به عنوان یکی از راه های هوشمندانه در کسب درآمد به حساب می‌آید و هیچ هزینه ی حمل و نقلی برای آن وجود ندارد. با Easy Digital Downloads می‌توانید به راحتی محصولات دیجیتال و مواردی همچون نرم‌افزار، کتاب‌های الکترونیکی، صدا، عکس، گرافیک، فایل‌های PDF، خدمات و… را در سایت خود به فروش برسانید. این افزونه توسط بیش از 60000 سازنده برای کسب و کار ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و مورد اعتماد افراد می‌باشد. شما می‌توانید این افزونه ها را بایک دیگر ترکیب نمایید و بر کیفیت و زیبایی فروشگاه خود بیافزایید.

Easy Digital Downloads (EDD)، توسط  پیپین ویلیامسون ایجاد شد. EDD یک افزونه رایگان تجارت الکترونیک وردپرس است که بر روی محصولات دیجیتال تمرکز دارد و هدف اصلی آن ساده و کامل کردن فروش محصولات دیجیتال است.

از جمله مزایای افزونه ی EED می‌توان به استفاده ی آسان از آن اشاره کرد. این افزونه مانند WooCommerce، هزاران افزونه و ادغام دارد که این امکان را فراهم می اورد پرداخت‌های کارت اعتباری را پردازش کنید، تراکنش‌های تکراری را انجام دهید، از مزایای شرکت‌های وابسته و غیره استفاده کنید. علاوه بر آن، همچنین تیم بزرگی در پشت خود دارد که به استانداردهای کدنویسی وردپرس متعهد است و اطمینان می‌دهد که ایجاد تغییرات در پایگاه کد ساده و آسان است.

در این مقاله به معرفی Easy Digital Downloads پرداختیم و ویژگی های آن را بیان کردیم و در ادامه به مقایسه ی آن با WooCommerce پرداختیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ پویان آی تی مراجعه نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

WooCommerce وردپرس EDD افزونه تجارت الکترونیک