بدافزار کریپتو

بدافزار کریپتو چیست؟ + راه های مقابله

فهرست مطالب

امروزه طیف گسترده‌ای از بدافزارها وجود دارند که هرکدام از آن‌ها در اهداف خاص خود مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از این بدافزارها، بدافزار Crypto می‌باشد. این ملویر از اطلاعات رایانه شما استفاده و به استخراج ارزی دیجیتال می‌پردازد. در این محتوا قصد داریم تا به توضیح درباره این بدافزار بپردازیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

بدافزار چیست؟

بدافزار عبارت است از نوعی نرم افزار مخرب که روی دستگاه‌های کاربران نصب می‌شود و بدون رضایت آن‌ها به استخراج ارزهای رمزنگاری شده می‌پردازد. این نرم‌افزارها می‌توانند به شکل ویروس، کرم، تروجان، جاسوس‌افزار، رمزگذاری کننده و غیره باشند. بدافزارها اهداف مختلفی دارند که برای مثال می‌توان به دزدی اطلاعات شخصی، خرابکاری سیستم، سرقت اعتبارات بانکی و غیره اشاره کرد.

بدافزار کریپتو چیست؟

از جمله انواع بدافزارها محسوب می‌شود که از آن در راستای حملاتی استفاده می‌شود که تمامی اطلاعات رایانه فرد استخراج و از آن برای استخراج ارز دیجیتالی استفاده می‌کنند.

تفاوت بدافزار کریپتو و باج افزار کریپتو چیست؟

در باج افزارها شما به عنوان یک هکر اطلاعات را رمز گذاری می‌کنید و برای باز گرداندن آن درخواست باج می‌کنید. در باج افزارها از الگوریتم‌های قوی برای رمزگذاری استفاده می‌شود. ولی بدافزار کریپتو می‌تواند تا مدت‌ها در دستگاه شما پنهان بماند و از منابع سیستم عامل یا دیگر برنامه‌ها استفاده کند تا به طور مخفی ماینینگ کریپتوکارنسی را اجرا کند.

نحوه عملکرد بدافزار کریپتو

عملکرد این بدافزار به صورت مخفی است و بدون اطلاع کاربر انجام می‌شود. وقتی که بدافزار کریپتو در سیستم شما فعال می‌شود به دنبال منابع برای اجرای پردازش‌های کریپتوکارنسی می‌گردد. نحوه عملکرد این بدافزار به صورت مرحله به مرحله به شرح زیر است.

  1. نفوذ به سیستم شما از طریق راه‌های مختلف مثل ایمیل‌های آلوده، نرم افزارهای مخرب و این دست از موارد.
  2. اجرا به صورت مخفیانه به روش‌های مختلف.
  3. شناسایی منابع سیستمی برای انجام پردازش‌های ماینینگ.
  4. استخراج ارزهای دیجیتال.
  5. ارائه پوششی در راستای پنهان نمودن فعالیت‌های خود در استای جلوگیری از تشخیص و حذف بدافزار توسط سیستم‌های آنتی ‌ویروس‌ها.
بدافزار Crypto

چگونه از داده‌های خود در برابر بدافزار کریپتو محافظت نماییم؟

در راستای محافظت از سیستم خود در برابر بدافزارها راهکارهای زیادی وجود دارد که در اینجا به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  • به‌روزرسانی دستگاه‌ها و برنامه‌ها

ازآنجا که این بدافزار با استفاده از نواقصی که در سیستم شما وجود دارد به آن نفوذ پیدا می‌کند شما می‌توانید با به‌روزرسانی سیستم خود و برنامه‌ها، این نواقص را به حداقل برسانید و احتمال نفوذ بدافزارها را به سیستم خود کاهش دهید.

  • کنترل و محافظت از شبکه

ازآنجا که دستگاه‌های شما به شبکه‌ها متصل می‌شوند محافظت از شبکه‌ها امری غیر قابل انکار است. پس پیشنهاد می‌دهیم از راهکارهای مختلفی مثل آنتی ویروس‌ها در حفظ امنیت اتصال شما به هر شبکه استفاده کنید.

  • بکاپ گیری

بکاپ گیری از داده‌ها و اطلاعاتتان راهکاری برای محافظت از اطلاعاتتان در مواقع حساس است. ممکن است گاهی پیش بیاید که برخی از حملات آن‌قدر سریع و غیر قابل پیش بینی باشند که در یک تایم کوتاه داده‌های خود را از دست دهید. بکاپ گیری در اینجا به شما کمک می‌کند تا بتوانید اطلاعات خود را در اختیار داشته باشید.

  • استفاده از رمز عبورهای قوی

بهره گیری از رمزعبورهای قوی امنیت سیستم و اطلاعات شما را در برابر بدافزار ها افزایش داده و خطر از دست رفتن آن‌ها را کم می‌کند.

در صورتی که می‌خواهید حملات بدافزارها را خنثی و از وب سایت خود در برابر آن‌ها محافظت کنید پیشنهاد ما به شما استفاده از لایسنس‌های اشتراکی پویان آی تی است. این لایسنس‌ها با قیمتی مناسب و با ارائه امکانات متنوع به شما کمک می‌کنند تا بتوانید بدون نیاز به لایسنس‌های اختصاصی از امکاناتی جامع و کامل بهره‌مند شوید.

و در آخر

در این محتوا به توضیح درباره بدافزار کریپتو پرداختیم و گفتیم این بدافزار قادر است تا به صورت مخفی و بدون اطلاع وارد سیستم شما شود و به استفاده از منابع سیستم پرداخته و ارزهای دیجیتال را استخراج کند. این بدافزار فعالیت‌های خود را به صورت مخفیانه انجام می‌دهد و می‌تواند عملکرد سیستم و امنیت اطلاعات شما را دچار مشکل کند.

سؤالات متداول

  • متداول‌ترین نوع کریپتو چیست؟

باج افزار یا Ransomware از متداول‌ترین بدافزارها محسوب می‌شود که می‌تواند فایل‌های کاربران را رمزگذاری و برای رمزگشایی آن‌ها پول دریافت کند.

  • نقش نرم افزارهای امنیتی در جلوگیری از عملکرد بدافزار کریپتو چیست؟

شما با بهره گیری از نرم افزارهای امنیتی می‌توانید به تشخیص و حذف نرم افزارهای مخرب بپردازید. این عمل عملکرد این بدافزار را مختل می‌کند. البته فراموش نکنید که نرم افزارهای امنیتی را پیوسته به‌روزرسانی نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

امنیت بدافزار