تأثیر آپتایم بر سئو سایت

تأثیر آپتایم در سئو سایت

فهرست مطالب

اینکه وب سایت شما در جایگاه مناسبی قرار بگیرد از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از عواملی که می‌تواند جایگاه شما در موتورهای جستجو را بهبود بخشد آپتایم است. در این محتوا قصد داریم به توضیح درباره تأثیر آپتایم در سئو سایت بپردازیم. پس همراه ما باشید.

آپتایم چیست؟

آپتایم عبارت است از مدت زمانی که وب سایت شما بدون وقفه در دسترس است و هیچ گونه مشکلی در روند ارتباط میان کاربران و وب سایت شما وجود ندارد. در اکثر مواقع اپتایم له صورت درصدی تعیین می‌شود. مثلاً وب سایتی با اپتایم 99.99% یعنی  وب سایت در 99.99% مواقع در دسترس است و آن 0.01% به علت مشکلات فنی و این دست از موارد تعیین می‌گردد.

به زبانی ساده آپتایم امری مهم برای وب سایت‌ها به حساب می‌آید چرا که هرگونه مشکل و تأخیر می‌تواند اثرات منفی بر اعتماد کاربران بر شما بگذارد و رتبه شما را در گوگل تنزل بخشد.

سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو عبارات است از مجموعه کارها و اقداماتی که به وسیله آن‌ها تلاش می‌کنیم تا رتبه خود را در موتورها جستجو بهبود بخشیده و وب سایت خود را بیشتر در معرض دیده شدن قرار دهید. SEO شامل دو بخش سئو داخلی و سئو خارجی می‌شود. در سئو داخلی شما فعالیت‌های درون وب سایت را بررسی می‌کنید و در جهت بهبود فعالیت‌ها تلاش می‌کنید. برای مثال در این مسیر می‌توان به استفاده از کلمات کلیدی، توضیحات متا و این دست از موارد اشاره کرد. در سئو خارجی استراتژی‌ها و روش‌هایی را که به دنبال افزایش اعتبار و ارتباطات خارجی آن‌ها است در نظر گرفته می‌شود

سئو از جمله عوامل مهم در موفقیت وب سایت شما محسوب می‌شود که می‌توان به وسیله آن رتبه خود را بهبود داده و ترافیک بیشتری را کسب کرد.

داشتن آپتایم چه اهمیتی برای وب سایت شما دارد؟

میان سئو و آپتایم رابطه تنگاتنگی وجود دارد. زمانی که وب سایت شما آپتایم پایی دارد؛ یعنی به صورت دائی در دسترس مخاطبین خود قرار ندارد. این امر می‌تواند بر عملکرد سئو و رتبه شما در گوگل اثر می‌گذارد. مثلاً اینکه وب سایت شما سرعت بارگذاری صفحات مناسبی داشته باشد می‌تواند بر سئو سایت شما اثر بگذارد. هرچه این تایم کمتر باشد کاربران به شما اعتماد بیشتری کرده و تجربه کاربری آن‌ها بهبود می‌بخشد. در کنار آن آپتایم بالا در سایت نیز همین است. هرچه آپتایم سایت شما بالاتر باشد عملکرد وب سایت شما بهتر شده و سرعت بارگیری صفحات را بهتر می‌سازد.

این مسیر می‌تواند بر بهبود تجربه کاربری، اعتماد کاربران به شما و این دست از موارد نیز اثر بگذارد.

چه راهکارهایی برای بهبود آپتایم و سئو وجود دارد؟

در راستای بهبود آپتایم و سئو سایت راهکارهای زیادی وجود دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند.

  • یک سرویس میزبانی باکیفیت انتخاب نمایید.

اینکه سرویس میزبانی شما از کیفیت مناسبی برخوردار باشد مسئله‌ای مهم به حساب می‌آید هر چه آپتایم سرویس شما بالاتر باشد و از پشتیبانی بهتری برخوردار باشد روند بهبود جایگاه شما در گوگل و رضایت مشتریان و کاربران را افزایش می‌دهد.

  • سرعت بارگذاری بالا

اینکه حجم عکس‌های استفاده شده را تا حد زیادی کاهش دهید، از سیستم‌های کشینگ استفاده کنید و خیلی کارهای دیگر می‌تواند سرعت وب سایت شما را بهتر کند.

  • بهبود تجربه کاربری

طراحی سایت به شکلی مناسب و کاربرپسند می‌تواند منجر به بهبود تجربه کاربری کاربران شده و میزان ماندگاری آن‌ها در صفحه شما را افزایش دهد و نرخ پرش را کم کند.

  • تولید محتوای جدید

اینکه محتواهای نوشت شده توسط شما جدید و به روز باشند و بتوانند به نیازهای کاربران پاسخ دهند بسیار مهم است.

  • مانیتورینگ

بهره گیری از ابزار مانیتورینگ در راستای بررسی و نظارت بر روند فعالیت وب سایت شما و مواجه شدن با مشکلات آن در کوتاه‌ترین زمان مسئله‌ای مهم می‌باشد که به شما در بهبود آپتایم و رتبه شما در گوگل و دیگر موتورهای جستجو کمک می‌کند.

با انجام این کارها شما می‌توانید عملکرد و کارایی وب سایت خود را بهبود بخشیده و اثر مثبتی بر سئو و آپتایم آن بگذارید.

و در آخر

در این محتوا به توضیح درباره تأثیر آپتایم بر سئو سایت شما پرداختیم و گفتیم داشتن آپتایم بالا می‌تواند منجر به بهبود تجربه کاربری کاربران شده و میزان کاربران و مشتریان شما را به مرور زمان افرایش دهد. همچنین آپتایم پایین نیز می‌تواند کاربران را از وب سایت شما فراری داده و جایگاه شما در گوگل را به خطر بیندازد.

امیدواریم این محتوا بتواند به سؤالات شما پاسخ دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ پویان آی تی مراجعه و نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول

  • آیا آپتایم بر سئوی سایت شما اثر گذار است؟

بله آپتایم اثر زیادی بر سئو وب سایت شما می‌گذارد و می‌تواند میزان مخاطبین و کاربران شما را زیاد و یا کم کند.

  • چگونه یک سایت با آپتایم بالا داشته باشیم؟

اگر به دنبال داشتن یک سایت با آپتایم بالا هستید پیشنهاد ما به شما خریداری میزبانی وب اروپا پویان آی تی است تا بتوانید از یک میزبانی قدرتمند و پایدار بهره‌مند شوید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

هاست سئو وب سایت