بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو سایت

بررسی تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو سایت

فهرست مطالب

نقش شبکه‌های اجتماعی بر روی زندگی انسان‌ها هر روز پررنگ‌تر می‌شود. از تأثیر روی سبک زندگی گرفته تا سئو سایت. بله درست فهمیدید! یکی از تأثیراتی که شبکه‌های اجتماعی دارند، بهتر کردن سئو سایت شما است. با حضور فعال شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف و پرطرف‌دار به‌عنوان دارنده‌ی یک سایت که عموماً مربوط به کسب‌وکار شما می‌شود، سئو سایت شما از این حضور تأثیر خواهد پذیرفت.

در این مقاله قصد داریم به بررسی تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو سایت بپردازیم. همچنین خواهیم دید که شبکه‌های اجتماعی که اکثر ما بیشتر به‌عنوان سرگرمی از آن‌ها استفاده می‌کنیم تا چه حد می‌توانند در بهتر کردن SEO سایت ما نقش داشته باشند.

سئو چه تأثیری در بهترشدن سایت دارد؟

قبل از اینکه بخواهیم تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو سایت را بررسی کنیم، بهتر است یک مرور کلی از موضوع سئو و مفهوم آن در اینترنت داشته باشیم. سئو یا SEO مخفف Search Engine Optimization است. سئو به انجام فعالیت‌هایی روی بخش‌های مختلف سایت و رعایت یک سری قوانین با هدف بیشتر کردن بازدید سایت و بالابردن رتبه‌ی آن در موتورهای جستجو می‌گویند. هر چقدر مراجعه به سایت ما توسط کاربران اینترنت بیشتر باشد، بر سئو آن تأثیر خواهد گذاشت. در نتیجه، سایت ما در مقایسه با سایت‌های رقیب، رتبه و وضعیت بهتری خواهد داشت.

سئو چه تاثیری در بهتر شدن سایت دارد؟

تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو سایت

تقریباً همه‌ی مردم وقتی کلمه‌ای را در مرورگر خود سرچ می‌کنند، وارد اولین یا دومین سایتی که موتور جستجو نشان بدهد می‌شوند. این موضوع برای صاحبان سایت موضوعی بسیار مهم است. دلیل اهمیتش این است که هر چقدر مراجعه به سایت شما بیش‌تر باشد، در نتیجه فروش محصولات، شهرت سایت در بخشی که فعالیت دارد و دیگر موارد بهتر خواهد بود. امروزه با افزایش کاربران شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، فیس‌بوک، لینکدین، توییتر، یوتیوب و غیره فرصت مناسبی است تا با فعالیت در این بستر، سئو سایت خود را بهبود ببخشیم.

شبکه‌های اجتماعی چگونه بر سئو سایت ما تأثیر می‌گذارند؟

شبکه‌های اجتماعی چگونه بر سئو سایت ما تاثیر می‌گذارند؟

شبکه‌های اجتماعی به صورت غیرمستقیم بر بازدید سایت از طریق یک سری معیار و سیگنال‌ها تأثیر می‌گذارند. این معیارها شامل اشتراک‌گذاری‌ها، لایک‌ها و کامنت‌ها هستند. تمامی این‌ها باعث به‌وجودآمدن اعتماد به برند سایت بین مردم، تشویق‌شدن کاربران به استفاده از سایت و بالارفتن اعتبار سایت می‌شود. موتورهای جستجو در صورتی یک سایت را به‌عنوان سایت معتبر قبول می‌کنند که دارای ترافیکی باشد که به‌صورت منظم از سورس‌های مختلف از جمله شبکه‌های اجتماعی به سمت آن‌ها هدایت می‌شود.

وقتی که یک سایت در شبکه‌های اجتماعی فعالیت درست و محتوای باکیفیت تولید کند، به طور چشم‌گیری مشتری را به سمت خود جذب خواهد کرد. جذب یک مشتری از شبکه‌های اجتماعی خودبه‌خود باعث جذب مشتری دیگر می‌شود. با قابلیت اشتراک‌گذاری که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، هر مشتری با اشتراک‌گذاری محتوای ما با دوستانش باعث جذب آنان نیز می‌شود.

در نتیجه، فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی به شهرت و اعتبار سایت شما می‌افزاید و به دنبال آن بازدید از سایت شما بیش‌تر می‌شود. در نهایت، سئو سایت شما بهبود خواهد یافت.

شبکه‌های اجتماعی پر طرف‌دار

طی این چند سال اخیر، شبکه‌های اجتماعی مختلفی توسعه و در فضای اینترنت عرضه شدند. بسیاری از این شبکه‌های اجتماعی در یک بازه زمانی کوتاه مورد استقبال مردم دنیا قرار گرفتند و پس از آن، به‌قول‌معروف Fade یا محو شدند. اما تعدادی از این شبکه‌های اجتماعی پس از آنکه در روزهای ابتدایی عرضه موردتوجه مردم قرار گرفتند و تعداد نصب و ثبت‌نام در آن‌ها بالا رفت، این روند صعودی را تا مدت‌ها حفظ کردند. باتوجه‌به بالابودن تعداد یوزر یا کاربر در این نوع شبکه‌های اجتماعی، فعالیت و تبلیغ سایت در آن‌ها می‌تواند در رشد سایت و بهبود سئوی آن تأثیر بسزایی بگذارد. در ادامه به معرفی چند مورد از شبکه‌های اجتماعی محبوب و پر استفاده خواهیم پرداخت.

اینستاگرام

تقریباً هر کسی که از گوشی هوشمند استفاده می‌کند، یک حساب در اینستاگرام دارد و در طول روز به‌کرات از آن استفاده می‌کند. هدف بیشتر مردم از حضور در اینستاگرام، گذراندن وقت و سرگرم‌شدن است. عده‌ای هم با هدف کسب درآمد و رشد دادن کسب‌وکارشان در این بستر فعالیت می‌کنند. باتوجه‌به میزان بالای استفاده‌ی مردم از این شبکه‌ی اجتماعی، تولید محتوای خوب و تبلیغ درست سایت باعث افزایش میزان بازدید، افزایش تعداد کاربر، فروش بیشتر محصول و … خواهد شد.

یوتیوب

Youtube یک شبکه‌ی اجتماعی بسیار معروف بین مردم دنیا و مخصوصاً جوانان است. در یوتیوب، ویدیوهای مختلف در هر موضوعی که فکرش را بکنید وجود دارد. از ویدیوهای مخصوص بازی و گیم گرفته تا ویدیوهای آموزشی و تخصصی، همه‌وهمه در این شبکه‌ی اجتماعی موجود است. اگر سایت آموزشی دارید، می‌توانید یک کانال یوتیوبی برای سایت خودتان ایجاد کنید. با تهیه یک سری ویدیو آموزشی باکیفیت و قراردادن آن در کانال، به بازدید بالایی هم در یوتیوب و هم در سایت خواهید رسید. یا اگر یک سایت فروشگاهی دارید، می‌توانید ویدیوهایی با عنوان معرفی و بررسی محصول و یا آنباکسینگ محصول به بازدید خوبی برسید و این موضوع باعث شود مراجعات به سایت شما بیش‌تر از قبل گردد.

توییتر

twitter جزو محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیاست. بیشتر محتوای توییتر به‌صورت متنی است. این شبکه‌ی اجتماعی بستر مناسبی برای پیگیری اخبار و اتفاقات مختلف در جهان است. اما اگر از توییتر استفاده کرده باشید، با تبلیغات مختلفی نیز برخورد کرده‌اید. شما به‌عنوان صاحب یک سایت می‌توانید به تبلیغ سایتتان در این شبکه‌ی اجتماعی بپردازید و به بهتر کردن سئو سایت خود کمک کنید.

لینکدین

Linkedin یک شبکه‌ی اجتماعی مخصوص برای افراد جویای کار، دانشجویان، دانشمندان، فعالان حوزه‌های مختلف کاری و علمی، کمپانی‌ها و شرکت‌های مختلف است. افراد با ایجاد یک پروفایل و تعیین حوزه‌های فعالیتشان، مهارت‌هایی که دارند، سابقه تحصیلی و سابقه کاری می‌توانند با افراد مرتبط با کار خودشان آشنا شوند و با آن‌ها ارتباط بگیرند. شرکت‌ها نیز با ایجاد حساب با نام شرکت می‌توانند در این فضا فعالیت کنند، از کارهایی که در شرکت صورت می‌گیرد پست بگذارند و خود را به دیگر افراد و شرکت‌های مشابه معرفی کنند.

تلگرام

Telegram یکی از شبکه‌های اجتماعی معروف علی‌الخصوص بین ما ایرانی‌ها به‌حساب می‌آید. تعداد کاربران تلگرام هر روز بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود. طبق آخرین آمار منتشر شده توسط پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، روزانه 2.5 میلیون کاربر عضو این برنامه می‌شوند. فعالیت‌کردن در این برنامه به‌صورت یک کانال و با نام سایت، تأثیر بسیار زیادی بر سئو سایت خواهد داشت.

کلام آخر

بالارفتن بازدید یکی از دغدغه‌های مهم دارندگان سایت‌ها است. روش‌های مختلفی برای بالابردن بازدید از سایت و اعتبار بخشیدن به برند سایت وجود دارد. یکی از این روش‌ها، فعالیت منظم در شبکه‌های اجتماعی است. به دلیل اینکه بیشتر مردم درگیر حداقل یک شبکه‌ی اجتماعی هستند، با فعالیت درست و تهیه‌ی محتوای باکیفیت در این شبکه‌ها، به‌آسانی می‌توان در آن‌ها دیده شد. این کار هم باعث شهرت برند سایت بین مردم می‌شود و هم سئو سایت را بهبود می‌بخشد.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

بهینه سازی سئو