چگونه از کامنت های اسپم در وردپرس جلوگیری کنیم؟

چگونه از کامنت های اسپم در وردپرس جلوگیری کنیم؟

فهرست مطالب

ممکن است در وب سایت، وبلاگ و یا دیگر پلتفرم‌ها با کامنت‌های زیادی روبه رو شده باشید. این کامنت‌ها گاه نظرات مثبتی هستند گاه منفی. به آن دست از کامنت‌های منفی و ناراحت کننده کامنت اسپم گفته می‌شود که مدیران وب سایت را اذیت کرده و باعث آسیب به تجربه کاربری می‌شود. در این محتوا قصد داریم به توضیح درباره این قبیل کامنت‌ها بپردازیم و نحوه جلوگیری از کامنت های اسپم در وردپرس را توضیح دهیم پس همراه ما باشید.

ویژگی‌های کامنت‌های اسپم

کامنت‌های اسپم معمولاً دارای این ویژگی‌ها هستند.

  • نظراتی شامل تبلیغ برای محصول و یا خدمتی خاص
  • شامل پیوندهایی اضافی به دیگر وب سایت‌ها که می‌خواهند ترافیک دیگر وب سایت‌ها را بالا ببرند.
  • محتوای بی ربط به محتوای وب سایت شما
  • استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی آن هم به صورت بی معنی که هدف از آن بهبود رتبه بندی در موتورهای جستجو است.

این قبیل کامنت‌ها تجربه کاربری را خراب کرده و حتی می‌تواند اعتماد افراد به وب سایت شما را دچار مشکل سازد.

دلایل اهمیت مقابله با کامنت های اسپم در وردپرس

مبارزه با این دست کامنت‌های منفی اهمیت زیادی دارد؛ چرا که این کامنت‌ها می‌توانند تجربه کاربری کاربران را خراب کرده و کاربران بعد از دیدن این قبیل کامنت‌ها به دیگر وب سایت‌ها مراجعه نمایند که این باعث از دست دادن مخاطب‌ها و کاهش بازدیدکننده‌ها می‌شود. کامنت‌های اسپم می‌توانند جایگاه وب سایت شما را متزلزل سازند چرا که گوگل به کامنت‌ها و کیفیت محتوای تولیدی اهمیت می‌دهد و در صورت وجود این کامنت‌ها محتوای شما ناکارآمد شناخته می‌شود.

برخی از این کامنت‌ها حاوی لینک‌های مخرب هستند که می‌تواند امنیت وب سایت شما را دچار مشکل سازد و به تبع مدیران مجبور می‌شوند تایم زیادی را صرف این موضوع نمایند در صورتی که می‌توانستند این تایم را به بهبود محتوا و تجربه کاربری اختصاص دهند.

معرفی افزونه‌های مهم برای مقابله با کامنت های اسپم در وردپرس

در اینجا به توضیح درباره افزونه‌های مهم در جهت مقابله با کامنت های اسپم می‌پردازیم.

از جمله معروف‌ترین افزونه‌ها در مدیریت کامنت اسپم به حساب می‌آید. این افزونه با استفاده از سیستم هوش مصنوعی به شناسایی کامنت‌های اسپم می‌پردازد و کامنت‌های واقعی را از اسپم جدا می‌کند. Akismet به مدیران اجازه می‌دهد تا کامنت‌های مشکوک را مشاهده و درباره آن‌ها تصمیم ‌گیری نمایند. سازگاری با افزونه‌های مدیریتی و امنیتی و موارد دیگر از ویژگی‌های این افزونه به حساب می‌آید.

Akismet در جهت ذخیره انرژی و زمان برای مدیران وب سایت‌ها اثرگذار بوده و به راحتی توسط مدیران وب‌سایت قابل فعال‌سازی است.

این افزونه توسط Bartosz Podlewski طراحی و برای جلوگیری از کامنت‌های اسپم در وردپرس کاربرد دارد. Antispam Bee با استفاده از الگوریتم‌هایی به تشخیص کامنت‌های اسپم کمک می‌کند و در تلاش است تا کامنت‌های نامناسب را شناسایی و آن‌ها را از کامنت‌های حقیقی جدا سازد. در کنار آن ارائه تنظیمات امنیتی، ارائه یک لیست سیاه که باعث می‌شود تا کامنت‌هایی که حاوی کلماتی هستند که در این لیست قرار گرفته به عنوان اسپم شناخته شوند. سازگاری با افزونه‌های دیگر نیز از دیگر ویژگی‌های این افزونه می‌باشد که به وب سایت‌ها در در امان ماندن از این کامنت‌ها کمک می‌کند. این افزونه رایگان است و شما می‌توانید به راحتی آن را نصب و پیکربندی نمایید.

افزونه‌ای محبوب برای سایت‌های وردپرسی به حساب می‌آید که ویژگی‌هایی زیادی دارد. مثلاً داشتن تأییدهای دو مرحله‌ای برای نظرات، تشخیص و محافظت در برابر ربات‌ها، محدودیت در ارسال فایل توسط کاربران، سازگاری با دیگر افزونه‌ها و موارد دیگر. WP-SpamShield به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد و کاربران می‌توانند آن را به راحتی نصب و پیکربندی نمایند. این افزونه به وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا از کامنت‌های اسپم و حملات امنیتی در امان باشند و تجربه کاربری را بهبود بخشند.

این افزونه توسط شرکت Automattic ایجاد شد که پکیجی جامع از ابزارهای مختلف را دارد و به وب سایت‌ها کمک می‌کند تا عملکرد، امنیت، تجربه کاربری و توسعه وب‌سایت خود را بهبود بخشند. مواردی چون قابلیت مدیریت کامنت‌ها و فیلترسازی آن‌ها، مانیتورینگ وب سایت و تجزیه و تحلیل آن، ارائه ابزار امنیتی، مدیریت منابع و خیلی موارد دیگر از ویژگی‌های Jetpack به حساب می‌آید.

این افزونه به شما کمک می‌کند تا بتوانید در زمینه امنیت، ارتقا عملکرد و موارد دیگر رشد کنید. Jetpack به صورت رایگان در دسترس عموم است؛ ولی نسخه‌های ویژه آن در اختیار افرادی است که به ویژگی‌های خاصی نیاز داشته باشند.

این افزونه توسط Thomas Gutzmann طراحی شده و در راستای جلوگیری از کامنت‌های اسپم مورد استفاده قرار می‌گیرد. افزونه Spam Destroyer به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می‌گیرد و افراد می‌توانند آن را نصب نمایند. این کار به وب سایت‌ها کمک می‌کند تا از کامنت‌های اسپم و ناراحت کننده در امان بوده و تجربه کاربری را بهبود بخشند.

بررسی و مدیریت کامنت های اسپم در وردپرس

ابزارهای زیادی برای بررسی کامنت های اسپم در وردپرس وجود دارد. در اینجا به توضیح درباره نحوه بررسی و مدیریت کامنت‌ها می‌پردازیم.

  1. وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و وردپرس را انتخاب نمایید.
  2. بخش کامنت‌ها را از منو پیدا کرده و روی آن کلیک کنید و وارد صفحه مدیریت کامنت‌ها شوید.
  3. در بخش کامنت‌ها اگر کامنت اسپمی وجود داشته باشد به صورت خودکار در بخش کامنت‌های اسپم قرار می‌گیرد.
  4. در بخش کامنت‌های اسپم شما می‌توانید به بررسی آن‌ها بپردازید و تصمیم بگیرید آیا این کامنت اسپم هست یا خیر.

نکاتی برای جلوگیری از حملات کامنت‌های اسپم

برای جلوگیری از این کامنت‌ها و افزایش امنیت وب سایتتان به نکات زیر توجه نمایید.

  • استفاده از افزونه‌های تشخیص و مدیریت کامنت‌های اسپم
  • بررسی تنظیمات کامنت‌ها در وردپرس و اعمال تغییرات
  • استفاده از تست‌های CAPTCHA
  • آموزش به کاربران و نویسندگان در جهت شناسایی کامنت‌های اسپم و عدم تأیید آن‌ها
  • استفاده از آخرین نسخه‌های وردپرس
  • بهره‌وری از فایروال‌ها برای محافظت از وب سایتتان
  • و…

با انجام این موارد شما می‌توانید از حملات کامنت‌های اسپم در امان باشید و امنیت وب سایت خود را حفظ نمایید.

و در آخر

در این مقاله به توضیح درباره کامنت اسپم پرداختیم و توضیح دادیم کامنت اسپم به مجموعه نظرات ناراحت کننده‌ای گفته می‌شود که در وبلاگ یا وب سایت شما منتشر می‌شوند. این دست کامنت‌ها دارای محتوای تبلیغاتی یا محتوای بی‌ارتباط با موضوع مقاله یا صفحه وب‌سایت هستند. کامنت‌های اسپم می‌توانند تجربه کاربری را خراب کرده و کاربران را از وب سایت شما دور سازند.

در راستای مقابله با کامنت های اسپم در وردپرس و وب‌سایت‌های دیگر راهکارهای زیادی وجود دارد که در این مقاله به توضیح آن‌ها پرداختیم. امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

وردپرس افزونه