خطای 404

خطای 404 چیست و دقیقا به چه معناست؟

فهرست مطالب

وب سایت‌ها جنبه‌های مهمی از کسب وکارها به حساب می‌آیند و باعث می‌شوند تا مشتریان شما را پیدا کرده و با شما در ارتباط باشند. پس در صورتی که به شیوه مطلوب عمل کنند می‌توانند باعث افزایش ترافیک شما شود. ولی گاهی اوقات ممکن است وب سایت شما با مشکلاتی رو به رو شود که یکی از آن‌ها خطای 404 است. صفحه خطای 404 می‌تواند به شما کمک کند که مشکلات را شناسایی و حل کنید. همچنین می‌تواند باعث شود که افراد از شما دور شوند. در این محتوا به توضیح درباره این خطا می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

صفحه خطای 404 چیست؟

این صفحه پیامی است که نشان می‌دهد صفحه وب سایت شما بارگیری نمی‌شود. این خطا مربوط به مسائل DNS می‌باشد که نشان می‌دهد رایانه شما نمی‌تواند وب سایت موردنظر را با آن آدرسی که داده شده تطبیق دهد. آن اتفاق ممکن است بنا بر دو دلیل پیش بیاید.

  1. ممکن است وب سایت مدنظر شما دیگر با آن آدرس در دسترس نباشد. وب سایت شما به صفحه دیگری منتقل شده باشد، حذف شده.
  2. کاربر به اشتباه آن آدرس را وارد کرده باشد.

چرا 404 صفحه برای یک وب سایت مهم است؟

در صورتی که وب سایت شما برای کاربران بارگذاری نشود می‌تواند مشکلاتی را برای مشاغل شما ایجاد کنند پس درک نحوه استفاده نحوه استفاده از این ابزار شناسایی و حل مشکلات مهم است. قبل از پرداختن به این نکات فنی، باید بدانید که چرا همه اینها اهمیت دارند. جدای از این وب سایت شما یک جنبه مهم از کار شما محسوب می‌شوند و وقتی که کاربر بنا بر هر دلیلی نتواند وب سایت شما را بارگذاری کند کار شما دار مشکلاتی خواهد شد. پس بایستی نحوه استفاده از صفحات 404 را برای به حداقل رساندن مشکلات خود و ایجاد ارتباط با مشتریان در صورت وقوع این رخداد بدانید.

چرا باید کدهای وضعیت را بشناسیم؟

کدهای وضعیت HTTP اصطلاحاتی هستند که برنامه نویسان و افرادی که در این حیطه کار می‌کنند با آن آشنایی دارند که می‌تواند به شما در یافتن مشکلات مرورگر کمک کند. مثلاً در خطای 404 سرور قادر به پیدا کردن صفحه شما نخواهد بود. حال این رخداد ممکن است بنا بر دلایل مختلفی رخ دهد مثل حذف شدن صفحه، درست وارد نکردن URL و این دست از رخدادها.

انواع کدهای HTTP

کدهای HTTP به چهار دسته تقسیم می‌شوند. 200، 300، 400 و 500 که هر کدام از آن‌ها معنای خاص خود را دارند. در اینجا به توضیح درباره این کدها می‌پردازیم.

  1. کدهای 200 :به معنای موفقیت سرور شما در درخواست شما می‌باشد.
  2. کدهای 300: یعنی درخواست شما به مکان دیگری منتقل شده است.
  3. کدها 400: ناتوانی سرور در پیدا کردن منبع درخواستی شما است.
  4. کدهای 500: خطای سرور در صورت وقوع تغییراتی غیر منتظره است.

خانواده 400

error

مسلماً برای شما پیش آمده است که زمانی که می‌خواهید وارد یک وب سایت شوید پیام خط دریافت نمایید. یکی از پیام که از کدهای خانواده 400 می‌باشد که در اینجا به توضیح آن‌ها می‌پردازیم. کدهای 400 نشان می‌دهد مشتری در درخواست خود دچار مشکلاتی شده است و نمی‌تواند در خواست‌های افراد را به درستی پاسخ دهد. از جمله دلایل وقوع این اتفاق می‌تواند موارد زیر باشد.

  1. URL نامعتبر به این معنی که ممکن است شما آدرس خود را اشتباه تایپ نمایید و سرور نتواند به پاسخ مدنظر شما برسد.
  2. صفحه شما حذف شده باشد.
  3. شرایطی که سرور نتواند درخواست شما را به درستی پردازش نماید.
  4. زمانی که شما تمامی اطلاعاتی که لازم است را ارائه نکنید.
  5. استفاده از روش نامناسب برای درخواست صفحه وب.
  6. نداشتن اعتبارنامه و مجوزهای مناسب
  7. وجود لینک های شکسته در وب سایت

نکاتی برای رفع خطاهای 404

در صورتی که شما با این خطا مواجه شدید بایستی یک سری کارها انجام دهید.

  1. بررسی آدرس اینترنتی از نظر درست نویسی
  2. پاک کردن کش مرورگرتان
  3. تماس با تیم پشتیبانی
  4. و…

چرا باید صفحه خطای 404 خود را شخصی سازی کنید؟

داشتن این صفحه بهتر از نبود آن است و افراد متوجه رویداد پیش آمده خواهند شد. در کنار آن شما با داشتن یک صفحه 404 خلاقانه قادر خواهید بود تا افراد را متوجه رویداد پیش آمده نمایید و از خروج سریع آن‌ها از وب سایت خود خودداری نمایید.

پویان آی تی ارائه دهنده انواع خدمات میزبانی وب از کشورهای مختلف در کنار شماست تا بتوانید از یک میزبانی قدرتمند، پایدار و مطمئن برخوردار باشید.

و در آخر

خطای 404 از جمله خطاهای HTTP به حساب می‌آید که معمولاً در صورتی که دامنه به یک آدرس DNS نادرست اشاره می‌کند پیش می‌آید. در راستای وقوع این رخداد راهکارهای زیادی وجود دارند که درباره آن‌ها توضیح دادیم. امیدواریم این مقاله به شما در رفع خطای 404 not found کمک کرده باشد. اگر سؤال یا پیشنهادی دارید، در قسمت نظرات در زیر با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول

  • چگونه می توانم از پیام های خطای 404 جلوگیری کنم؟

اطمینان حاصل کنید که تمام پیوندهای داخلی در وب سایت شما به درستی کار می کنند و همه پیوندهای خارجی به روز هستند تا از پیام های خطای 404 جلوگیری شود. همچنین می توانید برای صفحاتی که جابه جا شده یا حذف شده اند، تغییر مسیرها را تنظیم کنید.

  • چرا خطای 404 متداول است؟

این خطا زمانی رخ می‌دهد که کاربر در تلاش است تا به صفحه‌ای دسترسی یابد که در دسترس نیست و کاربران به آن دسترسی یابند.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

کد وضعیت