دلایل انتخاب جاوا اسکریپت

دلایل انتخاب جاوا اسکریپت برای یادگیری

فهرست مطالب

همان‌طور که می‌دانید انتخاب یک زبان برنامه نویسی برای افرادی که تازه پا به این عرصه می‌گذارند امری مهم به حساب می‌آید. امروزه زبان‌های برنامه نویسی متعددی وجود دارد که هرکدام از آن‌ها مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند. زبان جاوا اسکریپت از جمله زبان‌هایی است که بالاترین تعداد طرفدارها را در جامعه کنونی دارد و به عنوان یکی از انتخاب‌های اصلی به حساب می‌آید. در این مقاله به توضیح درباره زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت و توضیح درباره ی دلایل انتخاب جاوا اسکریپت برای تازه کارها می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید

تاریخچه‌ای از جاوا اسکریپت

توسعه زبان جاوا اسکریپت که در ابتدا به عنوان “Mocha” و سپس به “LiveScript” شناخته می‌شد به اواخر سال 1980 برمی‌گردد که تیمی از مهندسان شرکت Netscape Communications Corporation آن را توسعه داده‌اند. در دسامبر سال 1995 نام آن به جاوا اسکریپت تغییر کرد و نخستین نسخه عمومی آن منتشر گشت. در خلال سال‌های 1996 تا 2006 مرورگرهای وب رقابت‌های فراوانی را در این زمینه با یکدیگر داشته‌اند و در تلاش بودند تا بتوانند ویژگی‌های مختلف جاوا اسکریپت را پیاده سازی نمایند.

بهبود استانداردهای جاوا اسکریپت در سال 2005 تا 2015 صورت گرفت و در این مسیر برنامه نویسی سمت سرور نیز به تدریج قدرتمند شد. پس از آن با ظهور محیط‌های اجرای جاوا اسکریپت مثل Node.js، مسیر برای توسعه برنامه‌های سمت وب نیز هموارتر گشت. این امر جاوا اسکریپت را به زبان برنامه نویسی تمام عیار مبدل ساخت به گونه‌ای که جامعه بسیار بزرگی از برنامه نویسان و توسعه دهندگان از آن استفاده می‌کنند.

دلایل انتخاب جاوا اسکریپت برای تازه کارها

در این بخش از مقاله ما به بررسی برخی از دلایل که جاوا اسکریپت را به انتخابی مناسب برای مبتدیان و تازه کارها تبدیل می‌کند می‌پردازیم.

ساختار ساده

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت بیشترین نزدیکی را به زبان انسان‌ها دارد و بر خلاف دیگر زبان‌های برنامه نویسی فرایند یادگیری و نوشتاری آسان‌تری دارد. همین امر این زبان را برای مبتدی‌ها آسان‌تر می‌سازد و آنها می‌توانند به جای درگیری با دستورات پیچیده بر روی مفاهیم اصلی متمرکز شوند و در کوتاه‌ترین زمان اپلیکیشن خود را ایجاد نمایند.

ساختار ساده و سهولت یادگیری از مهم‌ترین موارد در این زمینه به حساب می‌آید. پس در انتخاب زبان برنامه نویسی خود در ابتدا دقت نمایید؛ چراکه داشتن انتخاب نادرست می‌تواند شما را از برنامه نویسی متنفر سازد یا حتی شما را به یادگیری زبان‌های دیگر مشتاق‌تر سازد.

داشتن یک شغل مناسب

یادگیری جاوا اسکریپت و مهارت‌های مرتبط می‌تواند به شما در ورود به بازار کار توسعه وب و فناوری بهره‌مندی فراوانی بیاورد. شما با یادگیری جاوا اسکریپت می‌توانید فرصت‌های شغلی زیادی داشته باشید. از جمله کارهایی که شما با یادگیری این زبان برنامه نویسی می‌توانید انجام دهید می‌توان به توسعه وب سایت، برنامه‌های سمت وب، APIها و دیگر موارد اشاره کرد.

سهولت در راه اندازی

برای راه اندازی جاوا اسکریپت شما فقط به یک مرورگر ویرایشگر نیاز دارید. کد جاوا اسکریپت خود را با پسوند “.js” بنویسید و ذخیره کنید. بعد از آن از مرورگر خود برای بازکردن فایل جاوا اسکریپت استفاده نمایید و یا کد را به صفحه HTML خود اضافه کنید.

پیشرفت

یادگیری این زبان برنامه ‌نویسی به شما کمک می‌کند تا در زمینه‌های توسعه وب و برنامه نویسی پیشرفت نمایید. شما با استفاده از زبان جاوا اسکریپت می‌توانید وب سایت‌های پویا را ایجاد کنید و عملیات‌های متنوعی را انجام دهید. همچنین می‌توانید برنامه‌های وب را توسعه دهید و فرصت‌های کاری زیادی را برای خود ایجاد نمایید و حتی مهارت‌های خود را بهبود بخشید.

منابع آموزشی وسیع

جاوا اسکریپت دارای منابع آموزشی وسیعی می‌باشد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. مثلاً استفاده از کتاب‌های معتبری که شما می‌توانید آن‌ها را تهیه و به صورت کامل با جزئیات جاوا اسکریپت آشنا شوید. استفاده از منابع آنلاین و پلتفرم‌هایی که روند یادگیری جاوا اسکریپت را آسان می‌سازند و خیلی موارد دیگر مانند ویدئوها و دوره‌های آموزشی که در این مسیر همراه شما هستند. با استفاده از آن‌ها قادر خواهید بود تا به راحتی با جاوا اسکریپت آشنا شده و در حل مسائل و مشکلاتی که برایتان پیش می‌آید از آن‌ها استفاده نمایید.

و در آخر

بنابر دلایلی که برایتان عنوان کردیم جاوا اسکریپت از جمله بهترین زبان‌ها برای شروع یادگیری زبان‌های برنامه نویسی و یافتن یک شغل مناسب است. ما در این محتوا به توضیحی مختصر درباره ی دلایل انتخاب جاوا اسکریپت برای تازه‌کارها پرداختیم تا بتوانید با دید بازتری انتخاب نمایید. وبلاگ پویان آی تی منبع مناسبی برای بالاتر بردن دانش شما در زمینه‌های مختلف می‌باشد. علاوه بر آن شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید و در مسیر پیشرفت همراه ما باشید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

برنامه نویسی جاوا اسکریپت