دامنه منقضی شده

دلایل خرید دامنه منقضی شده + مزایای این کار

فهرست مطالب

کاربران چگونه به وب سایت شما دست پیدا می‌کنند؟ واضح است با نام دامنه! منقضی شدن نام دامنه شما می‌تواند اثرات مخربی بر کسب و کار شما بگذارد و خیلی افراد نیز به دنبال ثبت این دست از دامنه‌ها هستند. به همین علت اگر به دنبال حفظ نام دامنه خود هستید بایستی در زمان مشخص آن را تمدید نمایید. برخی از این دامنه‌ها قیمت پایینی دارند و برخی دیگر بسیار ارزشمند هستند. به همین علت پیوسته افراد به دنبال این دست از دامنه‌های منقضی شده‌اند تا بتوانند آن‌ها را تهیه نمایند. در این محتوا قصد داریم به توضیح درباره دامنه منقضی شده بپردازیم و مزایا، معایب و کاربرد آن‌ها را برایتان توضیح دهیم. پس همراه ما باشید.

دامنه منقضی‌شده چیست؟

برای درک دامنه منقضی شده باید بندانید دامنه چیست. دامنه عبارت است از نام اینترنتی ای است که افراد به ‌وسیله آن به وب سایت و صفحه مدنظر خود دسترسی می‌یابند. دامنه منقضی شده همان دامنه‌ای است که اعتبار آن تمام شده است و صاحبانش آن را تمدید نکرده‌اند. پس از پایان سررسید دامنه‌ها معمولاً شرکت‌های ارائه دهنده با ارسال ایمیل و یا تماس و یا هرگونه راه ارتباطی که مشخص کرده‌اند کسب و کارها را از پیان سر رسید خود مطلع می‌سازند و آن‌ها نیز بنا بر صلاح دید خود یا دامنه خود را تمدید و یا آن را از دست می‌دهند.

بعد از این که یک دامنه نقضی شده وارد مرحله “منقضی” (Expired) در پروسه ثبت دامنه وارد می‌شود. در این مرحله این امکان برای صاحبان دامنه وجود دارد تا دوره‌ای به نام “دوره تسویه” یا “دوره گریس” داشته باشند. این دوره باعث می‌شود تا صاحبان مشاغل یک بازه زمانی ای برای تمدید مجدد دامنه خود پیدا کنند و آن را از دسترس و دید عموم افراد خارج نمایند. ولی اگر این کار انجام نشود دامنه در معرض دید افراد قرار می‌گیرد و آن‌ها می‌توانند این دامنه را خریداری نمایند.

چرخه حیات دامنه

تاریخ اعتبار دامنه‌ها می‌تواند با توجه به نوع دامنه متفاوت باشد. پس از پایان تاریخ اعتبار دامنه، دامنه شما وارد مرحله Grace period می‌شود. در این مرحله دامنه برای شما غیرفعال است؛ ولی شما همچنان می‌توانید آن را بدون هزینه اضافه تمدید نمایید. این بازه زمانی برای تمدید دامنه بدون هزینه اضافه میانگین 30 روز می باشد.

اگر تا پایان دوره مهلت شما هزینه تمدید را پرداخت نکنید دامنه شما وارد مرحله Redemption Period یا Restore می‌شود. اینجا اگر می‌خواهید دامنه خود را تمدید کنید علاوه بر هزینه تمدید بایستی مبلغی را به عنوان جریمه نیز پرداخت کنید. در نهایت اگر مالک پس از طی همه این دوره‌ها دامنه خود را تمدید نکند دامنه وارد مرحله Pending Delete می‌شود و در طی یک بازه زمانی 1 تا 5 روزه از تملک فرد خارج و دامنه آزاد می‌شود. در این مرحله افراد می‌توانند به ثبت دامنه اقدام نمایند.

اگر به دنبال یک ثبت دامنه ارزان و باکیفیت هستید پویان آی تی بهترین انتخاب برای شماست! پویان آی تی با ارائه خدمات جستجو، استعلام و ثبت دامنه با کمترین قیمت در ایران در کنار شماست و به شما اجازه می‌دهد تا بین بیش از 600 نوع پسوند دامنه، دامنه مورد نظر خود رانتخاب و ثبت نمایید.

مزایای خرید دامنه منقضی شده

خرید دامنه منقضی شده مزایایی دارد که افراد را به خرید آن ترغیب می‌سازد. در این جا به توضیح درباره مزایای خرید دامنه منقضی شده می‌پردازیم.

  • وجود بک لینک‌ها

اگر به دنبال بهبود رتبه وب سایت خود هستید بک لینک‌ها (که اگر از سایت‌های معتبر باشند ارزشمندترند) یکی از کمک‌های اصلی در این زمینه به حساب می‌آیند. اگر قصد خرید دامنه منقضی شده‌ای را دارید بررسی کنید که بک لینک‌های معتبری داشته باشند. این امر به شما کمک می‌کند تا بتوانید در رقابت با دیگر وب سایت‌ها جایگاه بالاتری را کسب نمایید. پس انتخاب دامنه منقضی شده با بک لینک‌هایی با کیفیت بالا به شما کمک می‌کند تا از سرعت بالاتری در مسیر پیشرفت و موفقیت برخوردار شوید.

  • داشتن ترافیک

همان‌طور که می‌دانید قرار گرفتن در رتبه‌های برتر می‌تواند منجر به افزایش ترافیک وب سایت شما شود که این امر تعداد بازدیدکنندگان را بیشتر کرده و آن‌ها را به مشتریانی برای شما تبدیل می‌کند.
در دامنه‌های منقضی شده‌ای که بک لینک‌های معتبری دارند این امر صدق می‌کند. این دست از دامنه‌ها از گذشته ترافیک‌هایی داشته‌اند که این به خریداران جدید منتقل می‌شود و می‌تواند میزان ترافیک وب سایت شما را به شکل چشمگیری افزایش دهد.

  • سئو

همان‌طور که می‌دانید رسیدن به جایگاه مناسب و رتبه‌های برتر نیازمند صبوری و مداومت در انجام کارها و وظایف به شکل درست است. وقتی شما یک دامنه قدیمی تهیه می‌کنید این بازه زمانی کوتاه‌تر می‌شود؛ چراکه گوگل به دامنه‌های قدیمی ارزش بیشتری می‌دهد و به تبع در بازه زمانی کوتاه‌تر به رتبه بهتری دست پیدا خواهید کرد.

معایب خرید دامنه منقضی شده

دامنه‌های منقضی شده در کنار مزایای خود معایبی نیز دارند. در این بخش به توضیح درباره معایب آن می‌پردازیم.

  • سابقه بد

ممکن است وب سایتی که قبلاً از این دامنه استفاده کرده است در اجرای قوانین تخلف کرده باشد. به تبع وقتی شما این دامنه را خریداری می‌کنید گوگل از سابقه آن آگاه است که این امر می‌تواند بر وب سایت شما اثرات نامطلوبی بگذارد.

  • هزینه‌های بالا

ممکن است دامنه‌ای که شما خریداری می‌کنید هزینه‌های پنهانی مثل تمدید ثبت دامنه، بهبود سئو و به‌روزرسانی امنیتی داشته باشد که میزان هزینه شمارا افزایش می‌دهد.

  • کیفیت پایین سایت

اگر این دامنه برای وب سایتی باشد که ارزشمند نبوده و محتواهای بی کیفیتی داشته باشد از نظر گوگل نیز بی ارزش است و شما برای کسب رتبه بالا دچار مشکل خواهید شد.

نکات مهمی که در خرید دامنه منقضی شده باید در نظر داشته باشید!

پیش از خرید یک دامنه منقضی شده بایستی نکات زیر را در نظر داشته باشید.

  1. پیش از خرید دامنه به دقت تحقیق و بررسی کنید تا دامنه‌ای مناسب از نظر سئو و امنیت گرفته تا موارد دیگر انتخاب کنید.
  2. تاریخچه دامنه را بررسی کتید و اگر دچار تخلف و مشکلی بود از خرید آن خودداری نمایید.
  3. کیفیت بک لینک‌های آن را چک کنید و ببینید با کار شما همسو هستند یا خیر.
  4. دامنه خود را از یک ثبت کنند معتبر تهیه نمایید.
  5. بررسی کنید که خرید این دامنه هزینه‌های اضافی به شما تحمیل نکند.

با رعایت این نکات، می‌توانید از فرصت‌هایی که دامنه‌های منقضی شده ارائه می‌دهند بهره‌مند شوید و خریدی موفق را انجام دهید.

در صورتی که به دنبال ثبت دامنه‌ای هستید که منقضی نشده است. نگران نباشید! پویان آی تی با ارائه امکان رزرو دامنه در کنار شماست. شما با استفاده از سرویس بک اوردر پویان آی تی قادر خواهید بود شانس خود برای دریافت دامنه، پس از انقضا و پیش از در دسترس قرار گرفتن به شکل عمومی، را افزایش دهید.

و در آخر

در این مقاله به توضیح درباره دامنه‌های منقضی شده پرداختیم و چرخه حیات دامنه‌ها را برایتان توضیح دادیم. همچنین مزایا معایب استفاده از این دامنه‌ها را نیز برای شما بیان کردیم. امیدواریم این مقاله در راستای آشنایی با دامنه‌های منقضی شده به شما کمک کرده باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ پویان آی تی مراجعه نمایید و نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول

  • آیا دامنه‌های منقضی شده ارزشمند هستند؟

بله بعضی از این دامنه‌ها از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند علی‌الخصوص اگر دارای بک لینک‌های قوی، ترافیک بالا و این دست از موارد باشند.

  • پیش از خرید دامنه منقضی شده چه چیزهایی را باید در نظر گرفت؟

پیش از خرید این نوع از دامنه‌ها بایستی به بررسی مواردی مثل تاریخچه دامنه، بررسی بک ‌لینک‌ها، بررسی وضعیت قانونی دامنه، و اطمینان از وجود هزینه‌های اضافی مانند هزینه تمدید ثبت دامنه و بهبود سئو و این دست از موارد بپردازید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

سئو دامنه ثبت دامنه بک اوردر