افزایش امنیت شبکه

راهکارهایی برای افزایش امنیت شبکه

فهرست مطالب

حفظ و افزایش امنیت شبکه مسئله‌ای مهم به حساب می‌آید. چراکه باعث می‌شود تا داده‌های شما ایمنی بالایی داشته باشند. در اینجا به توضیح درباره راهکارهایی برای حفاظت از داده‌ها و شبکه شما می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

  • کارمندان خود را آموزش دهید.

داشتن پرسنل و کارمندانی که با مقوله امنیت داده‌های شما آشنا باشند امری مهم به حساب می‌آید. تمامی کارکنان شما بایستی با مسئولیت خود و همین‌طور نقش و مسئولیت خود در این راستا آشنا باشند. پس آموزش کارکنان خود، خواه آن‌ها قدیمی باشند خواه نیروهای جدید مسئله‌ای مهم محسوب می‌شود.

  • مراقب آسیب پذیری های نرم افزار باشید.

از جمله کارهایی که می‌توانید از آن‌ها برای بهبود وضعیت امنیت شبکه خود استفاده نمایید به‌روزرسانی نرم افزارها است. این کار عامل اضافه شدن اصلاحات امنیتی در برابر تهدیدات به حساب می‌آید. پس شما در این مسیر بایستی مراقب همه به‌روزرسانی‌های نرم افزارها باشید تا بتوانید آسیب‌پذیری‌های هر نرم افزار را شناسایی نمایید.

  • در پاسخ دادن به ایمیل‌ها مراقب باشید.

از جمله روش‌های رایج برای حملات است که هکرها از آن برای منابع داخلی و شبکه‌ها استفاده می‌کنند این کار معمولاً از طریق دریافت ارسال ایمیل‌های تقلبی و همچنین صفحات وب متقلب صورت می‌گیرد. در راستای متوقف کردن این رخداد شما راهکارهای زیادی دارید که می‌توان به آموزش دادن به کاربران، استفاده از فیلترهای امنیتی، آپدیت کردن نرم افزارها، استفاده از گواهی SSL و این دست از موارد اشاره کرد. حملات فیشینگ به ارسال ایمیل کلاهبرداری از طرف بانک‌ها و مؤسسات معروف می‌پردازد که افراد روی آن کلیک می‌کنند و به پاسخ دادن به سؤالات آن می‌پردازند. در راستای شناسایی تلاش ای فیشینگ راهکارهایی وجود دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر می‌باشد.

  1. نشان دادن نمونه‌هایی از فیشینگ
  2. یادآوری بررسی ایمیل فرستنده و خودداری از باز کردن ایمیل افراد ناشناس
  3. دادن آموزش‌های جامع
  4. و…
  • محافظت از سخت افزارها

حفاظت از سخت افزار رایانه خود در راستای جلوگیری از نفوذ افراد غیر مجاز به آن امری مهم تلقی می‌شود ممنوع کردن دسترسی فیزیکی به تجهیزات شبکه، ممکن است مؤثرترین امنیت شبکه را ایجاد کنید. از قفل‌های پورت اصلی گرفته تا سیستم‌های نظارت از راه دور پیچیده، راه‌های مختلفی برای محافظت از امنیت فیزیکی شبکه شما وجود دارد.

همان‌طور که گفتیم استفاده از گواهی SSL حملات فیشینگ و خطر از دست دادن داده‌ها را برای کاربران به حداقل می‌رساند. پویان آی تی با ارائه انواع گواهینامه SSL در کنار برقراری یک ارتباط ایمن، احتمال حملات را به کمترین میزان خود می‌رساند. با تهیه گواهینامه SSL پویان آی تی شما با پرداخت کمترین هزینه می‌توانید در کنار حفظ امنیت رتبه خود را در گوگل بهبود بخشید.

  • استفاده از VLAN

LAN عبارت است از مجموعه‌ای از کامپیوترها که در یک منطقه به یک دیگر وصل هستند. VLAN یک شبکه کوچک و مجزا در LAN است که از آن برای کارهای تجاری استفاده می‌شود و بخش‌های بزرگ را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کند. این تقسیم بندی باعث می‌شود تا امنیت و کارایی شبکه شما بهبود یابد.

  • رمز عبور خود را بهبود بخشید.

هرچه رمز عبورهای شما سخت‌تر و خلاقانه‌تر باشد امکان دسترسی به این اطلاعات کاهش می‌یابد. ترکیب حروف کوچک و بزرگ در رمز عبور خود، عدم استفاده از شماره تلفن، کد ملی و خیلی از این موارد در رمز عبور خود، عدم اجازه به مرورگر برای به خاطر سپردن اطلاعات شما و این دست از موارد در این مسیر برای شما مناسب می‌باشد.

  • از اطلاعات کاربر خود در فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه کنید.

تهیه نسخه پشتیبان از داده‌ها مسئله‌ای مهم می‌باشد. چراکه شما با انجام این کار قادر خواهید بود داده‌های خود را حفظ کنید و در صورت بروز هرگونه رخداد مثل سرقت و این دست از موارد آن‌ها را داشته باشید. استفاده از سرویس‌های ابری برای ذخیره سازی پشتیبان اطلاعات شما به عنوان یک لایه اضافی از از دست رفتن اطلاعات جلوگیری می‌کند. شما با انتخاب یک سرویس ابری معتبر، رمزنگاری، پشتیبان گیری، تأیید دو مرحله‌ای و این دست از موارد قادر خواهید بود تا از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

  • فیشینگ را متوقف کنید.

از جمله روش‌های رایج برای حملات است که هکرها از آن برای منابع داخلی و شبکه‌ها استفاده می‌کنند این کار معمولاً از طریق دریافت ارسال ایمیل‌های تقلبی و همچنین صفحات وب متقلب صورت می‌گیرد. در راستای متوقف کردن این رخداد شما راهکارهای زیادی دارید که می‌توان به آموزش دادن به کاربران، استفاده از فیلترهای امنیتی، آپدیت کردن نرم افزارها، استفاده از گواهی SSL و این دست از موارد اشاره کرد.

  • مدیریت امنیت یکپارچه را پیاده سازی کنید.

خطر از دست دادن داده‌ها در هر بازه زمانی ای وجود دارد پس انجام یک سری استراتژی‌های امنیتی می‌تواند وقوع این رخدادها را کاهش دهد امری عادی محسوب می‌شود. البته خالی از لطف نیست که شما بدانید برخی از این رخدادها به علت نداشتن یک زیرساخت قوی صورت می‌گیرد پس برطرف‌کردن این نواقص در زیرساخت‌ها امری مهم می‌باشد.

  • محیط و شبکه داخلی خود را ارتقا دهید.

شما با ارتقا محیط و شبکه قادر خواهید بود تا امنیت شبکه خود را افزایش دهید. در این راستا راهکارهای زیادی وجود دارد که می‌توان به تحلیل ریسک‌ها و طراحی استراتژی امنیت، احراز هویت، فایروال‌ها و مدیریت ترافیک اشاره کرد. شما با انجام این دست از اقدامات قادر خواهید بود تا امنیت شبکه خود را در محیط بهبود بخشید و از داده‌های خود در برابر خطرات گوناگون محافظت نمایید.

  • Single Sign-On

یک سیستم احراز هویت می‌باشد که در آن کاربر وارد سیستم شده و به صورت مستقیم می‌تواند به ابزار و دیگر برنامه‌ها دسترسی یابد. در راستای حفاظت از شبکه خود در استفاده از این سیستم از رمز عبورهای قوی استفاده نمایید.

و در آخر

در راستای افزایش امنیت شبکه داشتن راهکارهایی اساسی مسئله‌ای مهم می‌باشد. شما با تقویت رمز عبورهای انتخابی، به روز رسانی نرم افزارها و سیستم عامل‌ها،رمزگذاری داده‌ها، مانیتورینگ و خیلی از این موارد قادر خواهید بود تا فعالیت‌های شبکه را شناسایی نمایید و تهدیدات را با سرعت بالا شناسایی کنید تا بتوانید به صورت یکپارچه سطح امنیت شبکه خود را بهبود بخشید.

پویان آی تی با ارائه سرور مجازی از کشورهای مختلف با قدرت و سخت افزار بالایی که دارد امنیت بالایی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

سؤالات متداول

چگونه فایروال امنیت شبکه را بهبود می بخشد؟

فایروال عبارت است از سخت افزار یا نرم افزاری که داده‌هایی را که می‌توانند عبور کنند را غربال می‌کند. نصب فایروال ما را ر برابر خطرات گوناگون ایمن می‌سازد و ارتباطاتی که برای شما ضرر دارند را مسدود می‌کنند.

چگونه در برابر حملات نفوذ مقاوم باشیم؟

در راستای افزایش مقاومت در برابر نفوذ راهکارهای زیادی وجود دارد که برای مثال می‌توان به استفاده از سیستم‌های تشخیص نفوذ (IDS) و تشخیص تهدیدها (IPS) و مانیتورینگ شبکه اشاره کرد.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

امنیت شبکه