تحلیل سئو وب سایت رقبا

روش های تجزیه و تحلیل سئو وب سایت رقبا

یکی از کارهای پراهمیتی که بسیاری از مشاغل اینترنتی موفق انجام می‌دهند تجزیه و تحلیل سئو وب سایت رقبا می‌باشد. آنها همواره به دنبال این هستند که بدانند که رقبایشان برای افزایش ترافیک سایت خود از چه استراتژی‌های استفاده می‌کنند.
می‌توان گفت تحلیل سئو وب سایت رقبا می‌تواند اطلاعات بسیار مفیدی را از سایت‌های رقبا نمایان سازد.

بنابراین به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت این سایت‌ها را پیدا کنید و بدین ترتیب برنامه سئو سایت خود را خیلی بهتر از رقبای خود تنظیم نمایید تا نتایج بهتری بدست آورید.

چرا تجزیه و تحلیل سئو وب سایت رقبا مهم است؟

اگر به تجزیه و تحلیل سئو وب سایت رقبای خود بپردازید، این موضوع به شما کمک می‌کند تا بدانید در مقایسه با آنها در چه رتبه‌ی قرار گرفته‌اید.

همچنین این تجزیه و تحلیل موجب می‌شود تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری نیز بدست آورید.
جذب ترافیک ارگانیک بیشتر، کاهش هزینه‌ها جهت خرید ترافیک پولی، افزایش نرخ سایتتان و… از دیگر مزیت‌های آنالیز وب سایت رقبا از نظر سئو محسوب می‌شود.

تحلیل سئو وب سایت رقبا

 

آشنایی با مراحل تجزیه و تحلیل سئو وب سایت رقبا

برای آن که بتوانید عملیات تجزیه و تحلیل رقبایتان را در سئو انجام دهید، ابتدا باید به یافتن رقیب‌های خود بپردازید. بعد از یافتن رقبایتان، باید ابزارهای را به کار ببرید که به شما کمک می‌کند تا اطلاعات سئو آنها را بدست آورید.
در نتیجه می‌توانید از این اطلاعات جهت بهبود رتبه سایت خود استفاده کنید، بنابراین توجه به نکات زیر ضروری است:

· شناسایی رقبای سئو

احتمالا شما افراد و شرکت‌های رقیب در حوزه فعالیت خود را می‌شناسید اما خبر دارید رقبای اصلی شما چه کسانی هستند!؟ در بسیاری از مواقع رقبای متنوعی خواهید داشت که هیچ شباهتی به شما ندارند، بنابراین نیاز است برای آن که در صفحه اول گوگل قرار بگیرد و به رقابت با آنها بپردازید آنها را شکست دهید.
در واقع اصلی‌ترین رقبای شما آنهایی هستند که با جستجوی کلمه هدف و مورد نظر شما در صفحه اول گوگل قرار می‌گیرند، به طوری که حتی ممکن است کسب و کار آنها متفاوت از شما باشد.
بنابراین با بررسی کلمه کلیدی مدنظر خود در موتورهای جستجو به راحتی به یادداشت دامنه وب سایت‌های صفحه اول بپردازید تا رقبای اصلی خود را پیدا کنید.

· سنجش سختی عبارات کلیدی

بهتر است قبل از هر چیزی به کسب اطلاعات مفیدی از قدرت سئو رقبایتان بپردازید. بنابراین به شما توصیه می‌گردد برای این کار از ابزارهای تحلیل رقبا استفاده کنید.
می‌توان گفت با انتخاب این ابزارها اطلاعات مناسبی در مورد اعتبار و عمر دامنه سایت رقبا، نحوه اندیکس شدن در موتورهای جستجو، لیست دسته‌بندی‌های آنها، رتبه الکسا، سیگنال‌های اجتماعی‌اشان و… را بدست می‌آورید.
بنابراین با بدست آوردن این اطلاعات می‌توانید در مواردی که رقبا در آنها ضعیف هستند، از این ضعف‌ها بهترین استفاده را برای وب سایت خود کنید و به حذف رقیبانتان بپردازید.

· استفاده از عبارات کلیدی جدید

بکارگیری عبارات کلیدی که رقبا از آنها استفاده نکرده‌اند، می‌تواند تاثیر زیادی در تحلیل رقبا در سئو داشته باشد.
بدین ترتیب اگر رقبای شما بعدها از عبارت کلیدی شما استفاده کنند، شما از رتبه و جایگاه بالاتری نسبت به آنها برخوردار می‌شوید. لازم به ذکر است که این عبارات کلیدی جدید باید متناسب با موضوع مورد نظر رقبایتان در آینده انتخاب شوند.

· تحلیل محتوا سئو داخلی سایت

می‌توان گفت بسیاری از ابزارهای که جهت تجزیه و تحلیل وب سایت‌ها به کار می‌روند، اطلاعات فراوانی از سئو داخلی سایت هدف به شما نشان می‌دهند.
بنابراین وظیفه شما آن است که به ساختار تولید محتوا سایت رقیب توجه کنید و حتی زمان انتشار محتواهای سایت هدف را نیز مورد بررسی قرار دهید.
همچنین با کمک یک ابزار کارآمد می‌توانید لیستی تهیه کنید که از مهمترین عبارات کلیدی تشکیل شده باشد که این سایت‌ها به کار برده‌اند.

تحلیل سئو وب سایت رقبا

بهترین روش های تجزیه و تحلیل سئو وب سایت رقبا

امروزه روش‌های مختلفی جهت تجزیه و تحلیل سئو وب سایت رقبا به کار گرفته می‌شود، مثلا یکی از بهترین ابزارها و افزونه های سئو وردپرس که باید استفاده کرد، افزونه AIOSEO یا All in One SEO است و برای آن که بهترین تجزیه و تحلیل سئو رقبا در وردپرس را داشته باشد، می‌توانید از آن استفاده کنید.
همچنین ابزار سئوی  Semrush هم یکی دیگر از روش‌های رایج جهت تحلیل سایت رقبا است. بنابراین در ادامه به بررسی هر کدام از این روش‌ها و معرفی راه‌های دیگر جهت تحلیل سئو وب سایت رقبا می‌پردازیم.

1. بکارگیری افزونه AIOSEO جهت تحلیل سئو وب سایت رقبا

امروزه استفاده از افزونه AIOSEO در سایت‌های وردپرسی بسیار بالا است، معمولا این افزونه دارای امکاناتی می‌باشد تا به بررسی وضعیت سئو سایت‌های رقیب بپردازید.
یعنی بتوانید علت افزایش ترافیک سایت‌های آنها و بالا رفتن رتبه‌شان در نتایج گوگل را بفهمید. بنابراین با دانستن این موضوع می‌توانید در وب سایت خود شیوه آنها را به کار ببرید و بدین ترتیب کمبودهای سایت خود را برطرف سازید.
افزونه  AIOSEO دو نسخه پولی و رایگان دارد که نسخه پولی از امکانات متنوع‌تری برخوردار است.
برای استفاده از این افزونه ابتدا باید به نصب آن پرداخت و به افزونه اجازه دسترسی جهت بررسی و تحلیل سئو وب سایت رقیب را داد.

2. بکارگیری Semrush جهت تحلیل سئو وب سایت رقبا

یکی دیگر از ابزارهای کارآمد جهت تحلیل وب سایت رقبا از نظر سئو ابزار Semrush است، با توجه به تحریم‌ها علیه ایران جهت دسترسی به این ابزار باید از فیلترشکن استفاده کرد.

لازم به ذکر است برای استفاده از این ابزار باید به قسمت Domain Overview در آن بروید و آدرس سایت رقیب را وارد کنید، با زدن گزینه سرچ می‌بینید که اطلاعات زیادی در مورد سئو سایت رقیب در اختیارتان قرار می‌گیرد.

3. استفاده از ابزار Ahref و آنالیز کامل سئو وب سایت رقیب

یکی از ابزارهای کارآمد و غیر رایگان جهت آنالیز کلی سئو وب سایت رقیب ابزار ahref است. این ابزار سایت رقیب را از نظر بک لینک و سئو بررسی خواهد کرد و ابزار پرقدرتی جهت تحلیل کلمات کلیدی سایت رقیب به شمار می‌آید.

برای استفاده از این ابزار کافیست در تب site explorer  آدرس وب سایت رقیب را وارد کنید. سپس در قسمت  organic keyword از کامل‌ترین کلمات کلیدی به کار برده شده توسط سایت رقیب با خبر گردید. همچنین از قسمت backlink نیز می‌توان تمامی بک لینک‌های این سایت را بدست آورید.

نتیجه گیری

برای آن که بتوانید جایگاه سایت خود را در نتایج گوگل بالا ببرید، باید به بهبود سئو سایت خود بپردازید. معمولا برای این کار باید عوامل و فاکتورهای مختلفی مورد بررسی قرار گیرد.
می‌توان گفت بررسی وضعیت سئو سایت‌های رقیب یکی از روش‌های ارزشمندی است که می‌تواند به شما در این زمینه کمک فراوانی نماید.
از آنجایی که شناسایی استراتژی‌های آنها می‌تواند به شما کمک کند تا از نقاط ضعف و مثبت‌شان در سایت خود استفاده لازم را ببرید. به همین دلیل در این مقاله بهترین روش‌های تجزیه و تحلیل سئو وب سایت رقبا را مورد بررسی قرار دادیم تا اطلاعات جامعی در این زمینه در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

سرچ کنسول سئو