سرور مجازی با تحویل آنی

سرور مجازی با تحویل آنی + راهنمای خرید

فهرست مطالب

مسلماً تا به امروز بارها با عنوان هایی مثل سرور مجازی با تحویل آنی و این دست از موارد برخورد کرده اید. آیا این جملات واقعی هستند یا صرفاً برای جذب مخاطب مورد استفاده قرار می‌گیرند؟ در این محتوا به توضیح این موارد می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

مجازی سازی چیست؟

مجازی سازی از جمله تکنولوژی‌هایی است که این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید یک یا چند منبع فیزیکی مثل سرورها، شبکه‌ها یا منابع محاسباتی دیگر از یک مجازی ساز کنترل کنید. از جمله مجازی سازهایی که در محیط‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. مجازی سازی سرور: در این حالت یک سرور فیزیکی به سیستم عامل‌های مختلفی تبدیل می‌گردد که این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید منابع سخت افزاری را به صورت بهینه‌تری مدیریت کنید.
  2. مجازی سازی شبکه: این امکان را برای مدیران فراهم می‌آورد تا بتوانند تجهیزات شبکه را مجازی سازی نمایند. این امر باعث می‌شود تا شبکه‌ها به صورت مستقل را هم درون شبکه فیزیکی کار کنند.
  3. مجازی سازی ذخیره سازی: این کار این امکان را برای مدیران فراهم می‌آورد تا بتوانند منابع ذخیره سازی فیزیکی را به نحوی مجازی کنند که انگار یک سیستم ذخیره‌سازی واحد و متحد است.
  4. مجازی‌سازی سطح کاربر: به کاربران این اجازه می‌دهد تا به یک محیط کاربری مجازی دسترسی پیدا کنند که روی یک سرور مرکزی اجرا می‌شود. این امر امکان مدیریت مرکزی و بهبود امنیت و کنترل را برای مدیران فراهم می‌آورد.

به زبانی ساده استفاده از مجازی سازی به شما در بهینه سازی مصرف منابع، افزایش انعطاف پذیری و بهره وری و همین‌طور کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.

مجازی سازی چگونه انجام می‌شود؟

مجازی سازی با استفاده از نرم افزار‌های مجازی سازی انجام می‌شود که به این نرم افزار‌ها هیپرووایزر یا مدیر ماشین مجازی می‌گویند. هدف استفاده از این نرم افزار‌ها اختصاص دادن منابع فیزیکی به ماشین مجازی و اجرای سیستم عامل‌های مجازی روی آن است.

در مرحله نخست بایستی نرم افزار مجازی سازی را انتخاب کنید و پس از آن، آن را روی سرور فیزیکی خود نصب نمایید. این کار می‌تواند به صورت مستقیم بر روی سخت افزار یا درون سیستم عامل شما انجام شود. پس از نصب شما باید تنظیمات مجازی‌سازی را انجام دهید. این کار شامل تعیین منابع میزان پردازنده، حافظه رم، فضای ذخیره‌سازی و دیگر منابع سخت‌افزاری مرتبط با هر ماشین مجازی است. بعد از انجام مراحل فوق مدیران می‌توانند ماشین‌های مجازی را ایجاد و سیستم عامل مد نظر را بر روی آن نصب نمایند. در زمان اجرای ماشین مجازی هایپروایزر‌ها قادرند منابع را به بهترین شکل تخصیص دهند. به این معنا که ماشین‌های مجازی می‌توانند روی یک سرور فیزیکی اجرا شوند ولی هرکدام به منابع خاصی دسترسی یابند.

استفاده از نرم افزار‌های مجازی سازی این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید ماشین‌های مجازی را مدیریت کرده و آن‌ها را پیکربندی نمایید.

راه اندازی مجازی Virtualization

Virtualization ابزاری است که این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید سیستم عامل‌های مجزا را به صورت همزمان روی یک سرور اجرا نمایید. در راستای راه‌اندازی یک محیط مجازی‌سازی بایستی مراحل زیر را طی نمایید.

در نحستین مرحله مجازی ساز مد نظر خود را انتخاب نمایید و آن را دانلود و نصب کنید. پس از آن یک ماشین مجازی جدید ایجاد نمایید و به تعیین مقادیر مربوط به منابع سخت‌افزاری را برای ماشین مجازی بپردازید. سیستم عامل مهمان خود را روی ماشین مجازی نصب کنید و به پیکربندی شبکه خود بپردازید تا بتوانید به شبکه دسترسی یابید.

پس از آن از طریق واسط گرافیکی به مدیریت ماشین مجازی خود بپردازید. با انجام این مراحل شما قادرخواهید بود تا یک محیط مجازی‌سازی راه‌اندازی کنید و به اجرای چندین سیستم عامل روی یک دستگاه یا سرور بپردازید.

راه‌اندازی مجازی‌ساز VMware

از جمله معروف‌ترین مجازی ساز‌ها می‌باشد که راه‌اندازی ان مراحل خاص خود را دارد که در اینجا به توضیح آن‌ها می‌پردازیم. در محله نخست باید وارد وب سایت VMware شوید و نرم‌افزار VMware Workstation را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب، به اجرای VMware Workstation بپردازید. در راستای ایجاد یک ماشین مجازی جدید روی گزینه \”Create a New Virtual Machine\” یا \”New Virtual Machine\” کلیک کنید.

پس از آن شما قادر خواهید بود تا ماشین مجازی مد نظر خود را انتخاب نمایید و منابع سخت افزاری را بر اساس نوع نیاز خود انتخاب نمایید. شما با طی کردن موارد دیگری مثل تنظیمات شبکه و نصب سیستم عامل مهمان می‌توانید نصب ماشین مجازی خود را به پایان برسانید. استفاده از این ماشین مجازی این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید یک یا چند سیستم عامل را به صورت مجزا بر روی یک دستگاه فیزیکی اجرا کنید.

چگونگی ایجاد سرور مجازی با تحویل آنی و خودکار

در پویان آی تی شما می‌توانید به راه‌اندازی سرور مجازی خود به صورت خودکار بپردازید و به تبع در کوتاه‌ترین زمان ممکن سفارش خود را در اختیار داشته باشید. این کار باعث می‌شود تا مشتریان از شما رضایت داشته باشند. البته در این راستا فراموش نکنید که مجازی ساز خود رابه درستی نصب و کانفیگ کنید و همین‌طور منابع خود را پیوسته چک نمایید. زمانی که یک مشتری درخواست خود را در وب سایت ثبت می‌کند در مرحله اول یک آی پی به آن داده می‌شود و پس از آن منابع بسته به نوع انتخاب ان‌ها انتخاب و روی سیستم عامل نصب می‌گردد. در راستای نصب سرور مجازی به شکل خودکار بایستی این مراحل را طی نمایید.

در ابتدا بایستی وارد وب سایت پویان آی تی شوید. پس از آن وارد بخش سرور مجازی شوید. در صفحه سرور مجازی انتخاب‌های گسترده‌ای برای شما وجود دارد که بنا بر نظر خود می‌توانید کشور مد نظر خود را انتخاب نمایید. از میان پلان‌های موجود و آن‌هایی که هچنان ظرفیت دارند می‌توانید گزینه دلخواه خود را انتخاب نمایید. پس از آن وارد حساب کاربری خود شوید و با چک کردن آن اقدام به اتصال به سرور از طریق اطلاعات داده شده نمایید.

چرا سرور مجازی پویان آی تی؟

به عنوان یکی از ارائه‌دهندگان محبوب سرور مجازی مفتخریم که در کنار شما باشیم. با ارائه سرور مجازی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و ارائه سرور‌هایی با کیفیت ممتاز و همچنین پاسخگویی به سؤالات و مشکلات شما اسرع وقت شما را در اولویت قرار داده و در حل مسائل و مشکلات شما کوشا هستیم تا بتوانیم تجربه یک خرید لذت بخش را برای شما به ارمغان بیاوریم.

سؤالات متداول

  • سرور مجازی چه مزایایی دارد؟

استفاده از سرور مجازی مزایای زیادی را برای شما به همراه دارد که برای مثال می‌توان به مقرون به صرفه بودن، انعطاف پذیری بالا و دسترسی کامل به محیط سیستم عامل اشاره کرد.

  • آیا منابع سرور مجازی قابلیت تغییر دارند؟

بله. شما با انتخاب سرور مجازی می‌توانید منابع خود را مثل RAM، پردازنده، و فضای دیسک را کم و یا زیاد کرده و تغییرات مدنظر خود را اعمال نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

مجازی سازی سرور مجازی