شرکت های تولیدکننده سرور

شرکت های تولیدکننده سرور

اگر علاقمند به حوزه ی وب و خدمات آن باشید ، حتما می‌دانید سرور چیست ، آیا معروفت ترین شرکت های تولیدکننده سرور را می‌شناسید؟ همانطور که می‌دانید سرور ها، کامپیوتری همیشه روشن و قدرتمند است که کاربران در هر زمانی می‌توانند از آن استفاده کنند و این کامپیوترها هیچ وقت نباید قطع یا خاموش شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا با قدرتمندترین و پرفروش ترین شرکت های تولیدکننده سرور آشنا شوید.

بهترین شرکت های ارائه دهنده سرور

1. HP Virtual  Server Environment (HP VSE)

HP VSE یک محصول مجازی سازی سرور است که توسط شرکت HP توسعه یافته است. ProLiant نام تجاری کامپیوترهای سرور است که در ابتدا توسط Compaq توسعه و به بازار عرضه شد. بعد از ادغام Compaq با (HP) Hewlett-Packar. سرورهای ProLiant به چهار خط تولید اصلی ML، DL، BL و SL تبدیل شدند. خط ProLiant ML شامل سرورهای ایستاده (Tower) ، خط DL شامل سرورهای رک مونت Rack-mount ، خط BL شامل سرورهای Blade است که در سیستم HP Blade قرار می‌گیرند و در آخر خط SL برای استفاده از رک های متراکم در محیط هی Scale out است. سرورهای HP به شما کمک می‌کنند تا با سرعت خوبی را ارائه می‌کنند.

2. Dell PowerEdge (Dell) Server

Dell PowerEdge یک خط تولید سرور از شرکت Dell است ، Power Vault برای ذخیره سازی داده ها و Power Connect برای انتقال داده و سوئیچ ها است. این شرکت دارای مدل های مختلفی شامل ایستاده ، تیغه ای و رک است. هرکدام از این مدل ها نام خاص خود را دارند به عنوان مثال مدل تیغه ای با M، مدل ایستاده با T و مدل قفسه ای با R مشخص می‌شوند. همچنین سرورهای رک 19 اینچی دارای ارتفاع فیزیکی متفاوتی هستند که به آن Rack Unit یا U گویند. در گذشته سرورهای 4U رایج تر بود اما امروزه سرورهای 1U یا 2U جدیدتر هستند.

3. IBM Servers

IBM یک شرکت فناوری جهانی است که سخت‌افزار، نرم‌افزار، خدمات مبتنی بر ابر و رایانش شناختی را ارائه می‌دهد، IBM eServer خانواده‌ای از سرورهای رایانه‌ای از شرکت IBM بود.در سال 2005 یک نام تجاری جدید به نام IBM System برای تمام مارک های سرور و ذخیره سازی IBM اعلام کرد. در سال 2006 نام IBM xSeries به IBM System x و سپس Lenovo System x تبدیل شد. سرورهای تجاری IBM طوری مهندسی شده اند که حجم کاری زیاد را از بین ببرند. همچنین IBM طیف کاملی از معماری‌های سرور، گزینه‌های پیکربندی، سیستم‌عامل‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی را برای رفع هر نیازی ارائه می‌کند. سرورهای IBM دارای عملکرد فوق العاده هستند و دسترس پذیری بالایی دارند، همچنین می توانند در محیط های ابری خصوصی یا ترکیبی مستقر شوند و دارای امنیت بالایی هستند.

4. Cisco Server

سیستم محاسباتی یکپارچه سیسکو UCS یک خط تولید سرور دیتاسنتر است که از رایانش سخت افزاری، پشتیبانی مجازی سازی، سوئیچینگ فابریک (switching fabric) و نرم افزار مدیریتی تشکیل شده. این خط تولید در سال 2009 شروع به کار کرد. UCS دارای دو مدل است :

1. سری B ، برای سرور های تیغه ای است.

2. سری C ، که برای سرورهای مخصوص رک 19 اینچی است.

5. Supermicro Server

شرکت SuperMicro از برترین تولید کنندگان سرور در جهان می باشد که با استفاده از فناوری ‌های بروز جهانی دارای عملکردی بهینه و همچنین کارایی بسیار بالا است. این شرکت با تکنولوژی و نوآوری‌ توانسته جایگاه مناسبی را در زمینه فروش سرور کسب کند.

Supermicro در ذخیره سازی سرورها، تیغه ها، رک ها، دستگاه های شبکه، نرم افزار مدیریت سرور و ایستگاه های کاری پیشرفته برای دیتاسنتر، رایانش ابری، فناوری اطلاعات سازمانی، دیتا های بزرگ و محاسبات با کارایی بالا (HPC) تخصص دارد.

سرورهی تیغه ای
سرورهای تیغه ای یا Blade Server

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

HP Dell سرور