گارانتی بازگشت وجه

ضمانت بازگشت وجه چیست؟

فهرست مطالب

یکی از مواردی که ممکن است ابهامات و دودلی‌هایی را برای افراد در خرید و تهیه محصولات و خدمات ایجاد کند این است که بنا بر هر دلیلی از آن محصول و خدمت رضایت نداشته و کیفیت گفته شده را نداشته باشد. در گذشته این مورد خیلی به چشم می‌خورد. بدین صورت که فرد از خدمات و محصولات راضی نبوده و ارائه دهنده نیز تعهد کافی نسبت به موازین و سخنان گفته شده خود ندارد و به تبع از مرجوع نمودن آن محصول خودداری کرده و وجه دریافتی را به مشتریان باز نمی‌گرداند.

در حال حاضر بسیاری از ارائه دهندگان به ارائه ضمانت بازگشت وجه می‌پردازند. ولی این گارانتی چیست؟ در این محتوا قصد داریم به توضیح درباره گارانتی ضمانت وجه بپردازیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

انواع گارانتی‌های بازگشت وجه

این گارانتی می‌تواند به شکل‌های مختلفی ارائه شود. در این بخش به توضیح درباره برخی از انواع ضمانت بازگشت وجه می‌پردازیم.

  • ضمانت نامه بانکی

شما با بهره گیری از این ضمانت نامه‌ها که توسط بانک‌ها و یا دیگر مؤسسات مالی ارائه می‌شود می‌توانید در صورتی که فرد تعهدات خود را به انجام نرساند با بهره گیری از این گارانتی مبلغ معینی را دریافت نمایید.

  • ارائه وثیقه

این وثیقه‌ها که توسط شرکت‌ها و یا افراد ارائه می‌شود به طرف مقابل معامله این اطمینان خاطر را می‌دهد که در صورتی که تعهدات گفته شده عملی نشود طرف مقابل مجبور به پرداخت هزینه است.

خیلی موارد دیگر مثل وجه نقدی، وثیقه‌ها و خیلی چیزهای دیگر از دیگر موارد در انواع گارانتی‌های بازگشت وجه هستند که می‌توان از آن‌ها بسته به نوع معامله و شرایط مختلف آن استفاده کرد.

اهمیت گارانتی بازگشت وجه

شرکت‌ها با ارائه این گارانتی می‌توانند اعتماد طرفین را جلب و در صورت بروز هرگونه مشکل و یا عدم انجام تعهدات می‌توانند وجه خود را دریافت کنند. این کار باعث می‌شود تا میزان تعاملات و روابط تجاری افزایش یابد. این امر در کنار افزایش امنیت می‌تواند میزان ریسک‌های مرتبط با تجارت را تا حد زیادی کم کند. در کنار آن افزایش میزان سرمایه گذاری، بهبود و ارتقای روابط تجاری و خیلی از این موارد از دیگر دلایل نشان دهنده امنیت گارانتی بازگشت وجه محسوب می‌شوند.

چرا ضمانت بازگشت وجه داریم؟

گارانتی بازگشت وجه مزایا و معایب خاص خود را دارد. برخی از این مزایا به شرح زیر هستند.

  • افزایش اعتماد

با ارائه گارنتی بازگشت وجه شما می‌توانید اعتماد کاربران و افراد را جلب کنید تا بتوانند گام‌های محکم‌تری را بردارند.

  • کاهش ریسک

همواره ریسک اینکه این محصول آیا همان‌طور که عنوان شده قابلیت‌های خاصی دارد؟ اینکه می‌توان با خیالی راحت از آن استفاده کرد؟ پشتیبانان آن در صورت بروز مشکل قادر به حل آن هستند یا نه و  خیلی چیزهای دیگر ذهن مخاطب را درگیر می‌کند. با ارائه این گارانتی این ریسک‌ها کم می‌شود.

  • بهبود تعاملات مالی

ارائه این گارانتی به گونه‌ای می‌تواند تضمینی بر آسودگی خیال افراد باشد تا بتوانند با خیالی آسوده به انجام پرداختی‌ها بپردازند.

در چه  شرایطی بازگشت وجه انجام می‌شود؟

ازآنجا که برخی افراد ممکن است از این گارانتی‌ها سوء استفاده کرده و بنا بر هر دلیل درخواست بازگشت وجه کنند. مسلماً پویان آی تی نیز مثل دیگر ارائه دهندگان خدمات و محصولات تدابیری را در این حیطه اندیشیده است. وجه تنها در صورتی به حساب کاربران باز خواهد گشت که مشکل از طرف سرویس بوده و پشتیبانی نیز قادر به برطرف‌کردن آن نباشد.

پس پیش از تهیه سرویس پیشنهاد می‌دهیم تا با دقت به نکات گفته شده توجه کنید و با کمک پشتیبانان فنی بسته به نوع نیاز خود انتخابی درست داشته باشید.

درخواست بازگشت وجه چگونه انجام می‌شود؟

در صورتی که شما واجد شرایط برای بازگشت وجه هستید مسیر زیر را طی کنید تا هزینه به حساب شما بازگردد.

  1. در نخستین مرحله تیکت ارسال نمایید.
  2. بعد از آن عکس واریزی انجام شده و یا شماره پیگیری آن را ارسال کنید.
  3. نام سرویس خریداری شده را ذکر کنید.
  4. ارائه دلیل استفاده از گارانتی بازگشت وجه و فاکتور ارسال شده برایتان و درنهایت ارسال شماره کارت جهت عودت وجه.

و در آخر

در این محتوا به توضیح درباره گارانتی بازگشت پرداختیم و گفتیم در راستای جلب اعتماد مشتریان و افزایش آن‌ها بهره گیری از سیاست‌های گوناگون کاری بسیار مهم است. یکی از این سیاست‌های رفتاری ارائه گارانتی ضمانت وجه است. پویان آی تی نیز با ارائه گارانتی بازگشت وجه بر طبق شرایط عنوان شده در کنار شماست تا بتوانید با خیالی راحت به خریداری سرویس‌های مدنظر خود بپردازید. در این مسیر شما می‌توانید از پشتیبانان فنی نیز کمک بگیرید تا بتوانید انتخابی درست داشته باشید.

سؤالات متداول

  • در چه صورتی در پویان آی تی می‌توان از گارانتی بازگشت وجه استفاده کرد؟

شما می‌توانید در صورتی که سرویس ارائه شده دچار مشکلاتی باشد و تیم پشتیبانی قادر به حل نمودن آن باشند درخواست بازگشت وجه نمایید.

  • بازگشت وجه چگونه انجام می‌شود؟

شما با ارسال تیکت به واحد پشتیبانی و ارائه مواردی مثل فیش واریزی، اعلام نوع سرویس خریداری شده، ارائه فیش داده شده توسط شرکت و بیان مشکل، با ارسال شماره کارت درخواست بازگشت وجه کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

تجارت الکترونیک