PBN

لینک سازی شبکه ای چیست؟ + مزایا و معایب PBN

فهرست مطالب

بسیاری از افراد به دنبال یک راهکار ساده برای رسیدن به اهدافشان در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند. مثلاً در حیطه فناوری، وب سایت‌ها پیوسته در تلاش‌اند تا جایگاه خود در گوگل را ارتقا بخشند. یکی از این روش‌ها بهره گیری از شبکه‌های وبلاگ خصوصی یا PBN است. در این محتوا به توضیح درباره PBN می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

PBN چیست؟

حتماً تا الان درباره سئو کلاه سیاه شنیده‌اید. سئو کلاه سیاه عبارت است از مجموعه روش‌هایی است که با نقض دستورالعمل‌ها و چارچوب‌ها برای بهبود رتبه سایت انجام می‌شود. یکی از این روش‌ها  PBNاست. PBN مخفف عبارت Private Blog Network می‌باشد. در این روش چندین وب سایت ساخته می‌شود و از آن برای لینک سازی و دادن رتبه به وب سایت اصلی استفاده می‌شود. روش‌های کلاه سیاه کوتاه مدت‌اند و در یک بازه زمانی کوتاه می‌توانند رتبه شما در گوگل را تغییر دهند؛ ولی در آخر ضرر رسان هستند.

PBNها چگونه کار می کنند؟

همان‌طور که می‌دانید رسیدن به جایگاه بالا در گوگل نیازمند دستیابی به اعتباری بالا می‌باشد. در راستای دستیابی به این جایگاه بک لینک‌ها خیلی اثرگذار هستند. هرچه تعداد لینک‌هایی که به یک صفحه خاص اشاره می‌کنند بالاتر باشد و کیفیت خوبی داشته باشد به تبع آن صفحه جایگاه بهتری پیدا خواهد کرد.

در مسیر لینک دهی به صفحات، به دست آوردن آن لینک‌ها زمان بر و پر هزینه است. برای همین تعداد زیادی از سایت‌ها، وب سایت‌های خود را ساخته و به لینک دهی به خود از طریق دیگر سایت های ساخته شده می‌پردازند. این کار نمایی از PBN یا شبکه وبلاگ خصوصی است. ارزش این لینک‌ها برای سئو در حال حاضر به شدت کاهش یافته است و موتورهای جستجو مثل گوگل به طور فزاینده‌ای قادر به شناسایی و شناخت الگوهای مشکوک در ارتباطات لینک دهی شده‌اند.

مزایای استفاده از PBN

داشتن سئو مناسب و حساب شده در موفقیت وب سایت‌ها اثرگذار است. در راستای بهبود جایگاه وب سایت، کارهای زیادی را می‌توان انجام داد. یکی از این کارها بهره گیری از سئو کلاه سیاه است. بر طبق نظرات کارشناسان سئو، لینک‌هایی که از وب سایت‌ها باکیفیت و معتبر به شما داده می‌شود می‌تواند اثر قابل توجهی بر روی جایگاه وب سایت شما داشته باشد. به همین علت وب سایت‌ها به دنبال لینک‌ها هستند و در تلاش‌اند حتی با پرداخت پول، این لینک‌ها را به دست آورند.

لینک‌های PBN در اینجا آشکار می‌شوند. این لینک‌ها فروشی نبوده و برای وب سایت‌های خاصی استفاده می‌شوند. این مسئله می‌تواند خطر شناسایی توسط موتورهای جستجو را کم کند و به بهبود جایگاه وب سایت شما در گوگل کمک نماید.

استفاده از لینک سازی شبکه‌ای در برخی زمینه‌ها به شما کمک می‌کند که برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. بالابردن رتبه وب سایت شما در گوگل
  2. به دست آوردن ترافیک
  3. بالارفتن میزان درآمد و فروش شما
  4. و…

معایب استفاده از PBN

لینک سازی شبکه‌ای در کنار مزایایی که می‌تواند برای شما داشته باشد معایبی نیز دارد. در اینجا به توضیح درباره آن‌ها می‌پردازیم.

  1. هزینه بر بودن: ایجاد یک شبکه خصوصی در کنار زمان بر بودن آن نیازمند هزینه نیز می‌باشد. از تهیه دامنه‌های معتبر گرفته تا تولید محتوا و نگهداری آن. این پروسه ممکن است بازدهی مطلوب را نداشته باشد و ضرر رسان باشد.
  2. زمان‌بر بودن: ایجاد یک PBN مناسب نیازمند صرف زمان کافی و صبر است. شما بایستی بتوانید از مرحله دامنه‌ها و انتخاب آن‌ها گرفته تا ایجاد محتوا و برقراری لینک‌ها با دقت تمام عبور کنید. گذشتن از هر کدام از این مراحل بازه زمانی زیادی را می‌طلبد.
  3. کاهش میزان تمرکز شما بر وب سایت اصلی: ممکن است در مسیر ایجاد PBN از وب سایت اصلی خود غافل شوید. این امر می‌تواند منجر به کاهش کیفیت محتوا، تجربه کاربری و سایر عوامل مهم سئو شود.
  4. اعمال جریمه: در صورتی گوگل بنا بر هر دلیل متوجه شود که شما از PBN استفاده می‌کنید و چارچوب قوانین آن را رعایت نکرده‌اید ممکن است  نه تنها جایگاه شما در گوگل را کاهش دهد یا حذف کند؛ بلکه جریمه‌های سنگینی را برایتان در نظر بگیرد.

به عبارتی ساده پیشنهاد می‌دهیم به جای بهره گیری از استراتژی‌های خطرناک و ریسک پذیر وقت خود را بر روی روش‌های قانونی بگذارید تا جایگاه خود را در بلند مدت در گوگل بهبود بخشید.

اگر به دنبال دامنه‌هایی با کیفیت و قیمت مناسب هستید پویان آی تی بهترین انتخاب برای شماست. پویان آی تی ارائه دهنده ارزان‌ترین دامنه‎ها در سراسر کشور با پشتیبانی همه جانبه در مسیر ایجاد، رشد و  ارتقای کسب و کارتان همراه شما خواهد بود. برای ثبت دامنه خود کلیک کنید.

آیا می‌توان از PBN برای بهبود سئو سایت استفاده کرد؟

ببینید استفاده از لینک سازی شبکه‌ای امری ریسکی است. از یک طرف می‌تواند منجر به بهبود سئو سایت شما شود و از طرف دیگر قابلیت این را دارد که خسارت‌های زیادی را به بار بیاورد. اگر تصمیم به استفاده از این استراتژی گرفتید بسیار حساب شده و دقیق گام بردارید. فراموش نکنید که از این استراتژی نمی‌توانید در طولانی مدت استفاده کنید؛ چراکه اثرات معکوسی خواهد گذاشت. استراتژی‌های بلندمدت همان سئو کلاه سفید هستند که یک سری اصول و قوانین و چارچوب‌های خاص خود را دارند و محتاطانه و آهسته در جهت بهبود و پایداری رتبه گوگل تلاش می‌کنند.

گوگل چگونه PBN را شناسایی می‌کند؟

گوگل با داشتن الگوریتم‌های پیشرفته می‌تواند به آسانی PBNها را شناسایی نماید. برخی از این روش‌ها را برایتان توضیح می‌دهیم.

  1. ثبت دامنه: ازآنجا که برای ثبت دامنه نیاز به نام شخص حقیقی یا حقوقی است. گوگل می‌تواند این رابطه را تشخیص و لینک سازی شبکه‌ای را شناسایی نماید.
  2. آی پی‌های مشابه: در صورتی که سایت‌های مختلف با IPهای مشابهی هاست شوند، می‌تواند نشانه‌ای برای وجود یک شبکه خصوصی باشد که گوگل ممکن است آن را شناسایی کند.
  3. تشابه در اطلاعات تماس: اگر محتوا، تصاویر و برندینگ سایت‌های مختلف به طور مشابه باشند. این امر نشانه‌ای بر وجود یک PBN است.
  4. و…

گوگل با بهره گیری از ابزار و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای که دارد می‌تواند PBNها را شناسایی کند.

و در آخر

در این محتوا به توضیح درباره لینک سازی شبکه‌ای پرداختیم و گفتیم این روش یکی از استراتژی‌های سئو کلاه سیاه به حساب می‌آید. در کل در راستای در امان ماندن از جریمه‌ها و خطرانی مثل کاهش رتبه در گوگل و یا حذف صفحه، تا حد امکان از این روش‌ها استفاده نکنید و سعی کنید استراتژی‌های طولانی مدت، امن و مطمئن را جایگزین راهکارهای غیر ایمن و ریسک پذیر نمایید.

سؤالات متداول

  • PBN چیست؟

به مجموعه‌ای از وب سایت‌ها که در راستای افزایش رتبه و بهبود ترافیک سایت اصلی استفاده می‌شود گفته می‌شود.

  • به چه دلیل از PBN استفاده می‌کنیم؟

PBN در راستای بهبود سئو سایت و جایگاه شما در موتورهای جستجو استفاده می‌شود. این روش در مدت زمان کوتاهی نتیجه بخش خواهد بود.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

سئو گوگل