DuckDuckGo

موتور جستجو DuckDuckGo

فهرست مطالب

در عصر حاضر موتورهای جستجوی زیادی وجود دارند که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید به پاسخ سؤالات خود دست یابید. یکی از این موتورهای جستجو DuckDuckGo است. در این محتوا قصد داریم به معرفی این موتور جستجو بپردازیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

DuckDuckGo چیست؟

یکی از انواع موتورهای جستجو به حساب می‌آید که توسط Gabriel Weinberg در سال 2008 ایجاد و به حفظ حریم خصوصی کاربران پرداخت. این موتور جستجو ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیادی دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند.

  1. محبوبیت بالای آن در موتورهای جستجو موبایل در ایالات متحده.
  2. در اختیار داشتن سهم بالای بازار موتورهای جستجو.
  3. ارزان‌تر بودن تبلیغات در DuckDuckGo نسبت به گوگل.
  4. حفاظت از آی پی آدرس شما و مخفی کردن آن هنگام استفاده از موتورهای جستجو.
  5. هیچ سابقه جستجوی ذخیره شده‌ای در آن وجود ندارد.

حباب فیلتر چیست؟

حباب فیلتر عبارت است از آن دسته از اطلاعاتی که در اختیار افراد قرار گرفته و باورهای آن‌ها را تقویت می‌سازد. مثلاً وقتی شما از گوگل، بینگ و یا یاهو برای دستیابی به اطلاعات استفاده کنید ممکن است به  مرور زمان آن دسته از اطلاعاتی که شما راغب به دست یابی به آن‌ها هستید را به نمایش می‌گذارد. این رخداد می‌تواند شما را از اطلاعات واقعی دور سازد و بخشی از موارد را فیلتر کند.

اما این رویداد در داک داک گوگل رخ نخواهد داد. داک داک گو معتقد است که اطلاعات بایستی به شکل بی‌طرفانه‌ای باشند. پس بدون در نظر گرفتن ترجیحات سیاسی، تعصبات فرهنگی یا سایر جمعیت‌شناختی، نتایج یکسانی را به همه می‌دهد.

مزایا و معایب DuckDuckGo

این موتور جستجو دارای مزایا و معایبی است که می‌تواند افراد را به استفاده از آن ترغیب و یا حتی افراد را از آن دور سازد. در اینجا به توضیح این مزایا و معایب می‌پردازیم.

مزایا

  1. حفظ حریم خصوصی کاربران.
  2. ارائه میانبرهایی برای رساندن شما به وب سایت مدنظرتان.
  3. رابط کاربری مناسب.
  4. واقعیت گرا بودن.
  5. و…

معایب

  1. نداشتن امتیازات موتورهای جستجو به اندازه گوگل، یاهو یا بینگ.
  2. نتایج جستجو محدودیت.
  3. بدون محافظت در برابر بد افزار یا ویروس.
  4. و…

تفاوت DuckDuckGo و گوگل

در این بخش به توضیح درباره برخی از تفاوت‌های میان موتورهای جستجو DuckDuckGo و گوگل می‌پردازیم.

  • نتایج بی‌طرفانه را خارج از حباب فیلتر دریافت کنید.

ارائه نتایج بی‌طرفانه و بر اساس واقعیت یکی از ویژگی‌های DuckDuckGo است. این موتور جستجو بدون توجه به علایق شخصی و جهت گیری‌های شما و همچنین فیلتر نکردن یک سری سایت‌ها اطلاعات درست را در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • تبلیغات حداقلی در داک داک گو

بر خلاف گوگل به تبلیغات زیادی دارد در DuckDuckGo میزان این تبلیغات به حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و بسته به کلمات کلیدی شما و سابقه جستجو تبلیغات به شما ارائه می‌گردد.

  • بدون نگرانی جستجو کنید.

اینکه شما بتوانید بدون نگرانی و ترس اینکه تحت نظر باشید به جستجو بپردازید مسئله‌ای مهم محسوب می‌شود. این رخداد متأسفانه در گول نیز پیش می‌آید. به این صورت که در گوگل ازآنجا که احساس امنیت در سرچ‌هایتان به آن صورت نیست می‌تواند منجر به ایجاد یک گارد در سرچ‌ها شود.

این رخداد در DuckDuckGo وجود ندارد. شما می‌توانید به راحتی و به صورت ناشناس سرچ‌های خود را انجام دهید و از امنیت آن‌ها مطمئن باشید.

  • گوگل موتور جستجویی قدرتمند

گوگل با داشتن ارزش بازاری بسیار بالا، تسلط بر جستجو، مرور، تبلیغات آنلاین، و موارد دیگر، با شاخک‌هایی در هر فناوری، آنلاین و آفلاین و این دست از موارد در مقایسه با DuckDuckGo قدرت بالاتری دارد.

آیا DuckDuckGo امن است؟

اینکه موتور جستجو امن باشد از اهمیت زیادی برخوردار است. در این بخش به توضیح درباره امنیت آن می‌پردازیم.

  • به اشتراک نگذاشتن سابقه مرور

داک داک گو ضمانت می‌کند که اطلاعات شما در فضایی امن و خصوصی باقی بماند و به دست ارائه دهندگان محتوای آنلاین نخواهد افتاد. هیچ وب سایتی نمی‌دانند که شما علاقه‌مند به موضوع خاصی هستید. هنگامی که DuckDuckGo محتوای درخواستی شما را دریافت کرد، آن را با استفاده از یک اتصال رمزگذاری شده سرتاسر تحویل می‌دهد.

  • حفظ اطلاعات

هر زمان که از DuckDuckGo بازدید می‌کنید، دستگاه شما به طور خودکار اطلاعات مربوط به خود را ارسال می‌کند تا یک اتصال روان را تسهیل کند. این اطلاعات معمولاً شامل آدرس IP، نوع مرورگر و زبان شما و گاهی اوقات اندازه صفحه نمایش، این اطلاعات فقط به طور موقت در دسترس قرار می‌گیرد تا تأیید کند که یک ربات نیستید.

  • محدود سازی حفاظت و استفاده از داده‌ها

محدودسازی استفاده از داده‌های شخصی را که به پلتفرم ارائه می‌دهید و آن‌ها را فقط تا زمانی که برای اجرای یک ویژگی خاص یا انجام درخواست شما ضروری است، حفظ می‌کند. در صورتی که نیازی به آن‌ها نباشد حذف می‌شود. علاوه بر این، DuckDuckGo نمی‌تواند تاریخچه جستجو یا مرور شما را پس از درخواست‌های شخص ثالث ارائه دهد زیرا موتور جستجو به سادگی آن‌ها را ثبت نمی‌کند.

و در آخر

DuckDuckGo از جمله موتورهای جستجو به حساب می‌آید که در بستری امن می‌توانید به انجام درخواست‌های خود بپردازید. طرف‌داران حریم خصوصی داک داک گو را یکی از امن‌ترین موتورهای جستجو می‌دانند. از سوی دیگر، اخبار نگران کننده در مورد بی توجهی آشکار گوگل به حریم خصوصی همیشه منتشر می‌شود. این ممکن است کافی باشد تا شما را وادار کند به افراد زیادی در تغییر به DuckDuckGo بپیوندید.

سؤالات متداول

  • تفاوت DuckDuckGo با دیگر موتورهای جستجو چیست؟

این موتور جستجو سعی می‌کند تا حریم خصوصی کاربران و اطلاعات آن‌ها را ذخیره نکند و در ارائه پاسخ‌ها و تبلیغات بی‌طرفانه عمل کند.

  • آیا DuckDuckGo رایگان است؟

بله این موتور جستجو به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا بتوانند از آن در راستای پاسخ‌دهی به نیازهایشان استفاده نمایند.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

گوگل اینترنت