بهترین نرم افزار FTP

معرفی بهترین نرم افزار FTP برای اتصال به هاست

فهرست مطالب

داشتن ابزار و امکانات متعدد از جمله روش‌هایی است که به شما در مدیریت و طراحی سایت به‌صورت حرفه‌ای کمک می‌کند. این ابزار بایستی بتوانند در کوتاه‌ترین زمان بهترین کاربردها را داشته باشند. در این مقاله ما به معرفی بهترین نرم افزار FTP برای اتصال به هاست می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

FTP چیست؟

همان‌طور که در مقاله پروتکل FTP چیست؟ | پروتکل FTP و کاربردهای آن توضیح دادیم. FTP مخفف عبارت File Transfer Protocol، پروتکلی استاندارد است که برای انتقال فایل‌ها میان رایانه و سرور به وسیله‌ی اینترنت (یک شبکه رایانه‌ای) کاربرد دارد. این پروتکل بر اساس معماری کلاینت – سرور عمل می‌کند و از دستورات مختلف پشتیبانی و به مشتریان اجازه می‌دهد تا بتوانند کارهایی مانند آپلود (ارسال) فایل‌ها به سرور، دانلود (بازیابی) فایل‌ها از سرور، حذف فایل‌ها، تغییر نام فایل‌ها و پیمایش ساختارهای دایرکتوری روی سرور را انجام دهند.

برای شناختن بهترین نرم افزارهای FTP بایستی بدانیم هرکدام از آن‌ها چه کاری انجام می‌دهند. مهم‌ترین کاری که این قبیل از برنامه‌ها برای ما انجام می‌دهند برقراری ارتباطی امن با فایل منیجرهاست است؛ در غیر این صورت اطلاعات ما در اختیار افراد دیگر قرار خواهد گرفت که به‌تبع پیامد خوبی به همراه نخواهد داشت.

پس از مسئله‌ی امنیت سرعت و سهولت استفاده از این منابع برای ما مهم خواهد بود. چرا که برنامه‌ای بهترین نرم افزار FTP است که بتواند اتصال و ارسال را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد. انتقال جامع و کامل داده‌ها از دیگر موارد مهم در این زمینه به شمار می‌رود پس بایستی اطلاعات به‌صورت کامل منتقل و سپس از روی هاست پاک شود.

بهترین نرم افزار FTP

در بخش بالا ویژگی‌های کلیدی برای عملکرد مناسب FTP را بیان کردیم. در این جا به معرفی برخی از این برنامه‌ها می‌پردازیم که شما می‌توانید بسته به نوع نیاز خود از آن‌ها استفاده نمایید.

WinSCP

یک سرویس‌گیرنده منبع باز (SFTP، FTP و SCP) برای ویندوز به شمار می‌رود که به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند فایل‌ها را میان یک دستگاه یا سرورها انتقال دهند. WinSCP با ارائه‌ی یک رابط کاربرپسند از پروتکل‌های مختلف پشتیبانی و آن‌ها را به ابزاری ارزشمند برای مدیریت فایل‌های از راه دور تبدیل می‌کند.

  • ویژگی‌های WinSCP

  1. ارائه رابط گرافیکی ساده که به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌ها را Drag and Drop نمایند.
  2. WinSCP با استفاده از رمزگذاری‌های ایمن از انتقال فایل‌ها با حفظ امنیت میان سیستم‌ها اطمینان حاصل می‌کند.
  3. سرویس WinSCP با پشتیبانی از پروتکل‌های مختلف به کاربران کمک می‌کند تا در انتخاب پروتکل مدنظر خود آزادانه عمل نمایند.
  4. ارائه‌ی ویرایشگر فایل توسط WinSCP به کاربران اجازه می‌دهد تا فایل‌های راه دور را به‌صورت مستقیم ویرایش کنند.
  5. WinSCP با ترکیب با PuTTY می‌تواند تجربه‌ای یکپارچه برای دسترسی به سیستم‌های راه دور فراهم کند.
winscp

FileZilla

یک برنامه مشتری رایگان و متن باز FTP است که برای Windows، macOS و Linux در دسترس است. FileZilla به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از پروتکل‌های مختلف فایل‌ها را بین رایانه‌های محلی خود و سرورهای راه دور یا وب‌سایت‌ها منتقل کنند.

  • ویژگی‌های FileZilla

  1. پشتیبانی از طیف وسیعی از پروتکل‌ها که آن را برای انتقال امن و ناامن کارآمد ساخته است.
  2. دسترسی به سیستم عامل‌های مختلف 
  3. منبع باز است.
  4. جمع‌آوری گزارش فعالیت‌ها و خطاها که برای عیب‌یابی مناسب است.
filezilla

Cyberduck

این سرویس منبع باز برای سیستم عامل‌های ویندوز و macOS کاربرد دارد. هدف از طراحی Cyberduck ارائه رابط کاربری آسان برای انتقال فایل‌های از راه دور و ذخیره‌سازی کلود است.

  • ویژگی‌های Cyberduck

  1. پشتیبانی از طیف وسیعی از پروتکل‌ها که آن را برای انواع انتقال فایل مناسب می‌سازد.
  2. پشتیبانی از پروتکل‌های انتقال امن مانند SFTP 
  3. ادغام فضای ذخیره‌سازی ابری که به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌های ابری خود را در برنامه مدیریت کنند.
  4. منبع باز و در دسترس عموم بودن
Cyberduck

FireFTP

برنامه‌ای رایگان و منبع باز FTP می‌باشد. FireFTP به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند انتقالات FTP و SFTP را به‌صورت مستقیم از داخل مرورگر خود بدون نیاز به یک کلاینت مستقل FTP جداگانه انجام دهند.

  • ویژگی‌های FireFTP 

  1. ادغام FireFTP با فایرفاکس باعث می‌شود تا کاربران بتوانند آن را به‌عنوان یک افزونه نصب و به وسیله‌ی مرورگر خود به آن دسترسی یابند.
  2. از دو پروتکل FTP و SFTP پشتیبانی می‌کند و به‌وسیله‌ی آن کاربران می‌توانند داده‌ها را در محیطی امن منتقل نمایند.
  3. همگام سازی دایرکتوری‌ها میان سیستم و سرورهای از راه دور که به وسیله آن می‌توان از به‌روزماندن فایل‌ها مطمئن شد.
  4. نشانه‌گذاری و ذخیره سریع و از راه دور اتصالات موردعلاقه

CuteFTP 

این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند به‌راحتی فایل‌ها را منتقل کنند. CuteFTP با ارائه‌ی یک رابط کاربرپسند از انواع پروتکل‌های انتقال فایل پشتیبانی می‌کند که آن را به انتخابی مناسب برای کاربرانی که به مدیریت انتقال فایل نیاز دارند تبدیل می‌کند.

  • ویژگی‌های CuteFTP 

  1. پشتیبانی گسترده از پروتکل‌های مختلف به کاربران اجازه می‌دهد تا پروتکل‌های امن را برای نیازهای خود انتخاب کنند.
  2. ارائه رابط‌های گرافیکی که انجام کارها را آسان می‌سازد.
  3. انتقال فایل‌ها به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده در فاصله زمانی‌های تعیین شده.
  4. امکان نشانه‌گذاری اتصالات موردعلاقه برای دسترسی سریع به آن‌ها

Transmit

Transmit برنامه‌ای برای انتقال فایل به‌حساب می‌آید که به‌صورت خاص برای macOS کاربرد دارد. این برنامه به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای انواع پروتکل‌ها، انتقال فایل‌ها به سرورهای راه دور آسان باشد.

  • ویژگی‌های Transmit

  1. ارائه‌ی رابط کاربری بصری جذاب که به کاربران اجازه می‌دهد هر دو سیستم فایل محلی و راه دور را در کنار یکدیگر برای انتقال آسان فایل مشاهده کنند.
  2. ویرایش متن به کاربران اجازه می‌دهد تا فایل‌ها را روی سرور ویرایش نمایند بدون اینکه نیازی به دانلود داشته باشند.
  3. پشتیبانی از پروتکل‌های گسترده باعث می‌شود تا بتوانید از آن برای طیف وسیعی از کارها از آن استفاده کنید.
  4. پیش‌نمایش فایل‌های از راه دور بدون دانلود آن‌ها وجود دارد که برای بررسی سریع محتوای فایل‌ها قبل از دانلود یا ویرایش مفید است.

چند نکته مهم!

همان‌طور که گفتیم استفاده از بهترین نرم افزار FTP می‌تواند مدیریت و انتقال فایل‌ها را بهبود بخشد. در اینجا به توضیح چند نکته مهم در استفاده بهینه از FTP می‌پردازیم:

  1. نرم افزاری را انتخاب کنید که پاسخگوی نیازهای شما باشد و پروتکل‌های موردنیاز شما (و پروتکل‌های امن مانند SFTP یا FTPS) را پشتیبانی نماید.
  2. به‌روزرسانی مداوم نرم افزار باعث می‌شود تا بتوانید به بهترین شکل به امنیت، کارایی و ویژگی‌های جدید آن دسترسی یابید.
  3. آشنایی با قابلیت‌های گوناگون نرم‌افزارها به شما کمک می‌کند تا بتوانید استفاده‌ای بهینه از آن‌ها داشته باشید.
  4. استفاده از ابزاری همچون Site Manager برای ذخیره و مدیریت اتصال‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید اطلاعات اتصال را ذخیره کرده و به‌سرعت به سرورهای مختلف متصل شوید.
  5. و..

به‌طورکلی، برای استفاده بهتر از نرم افزار FTP، بایستی نرم افزاری مناسب با ویژگی‌های موردنیاز خود انتخاب، از امکانات امنیتی بهره‌برداری، اطلاعات اتصال‌ها را به‌دقت مدیریت و با ویژگی‌های پیشرفته نرم‌افزار آشنا شوید.

و در آخر

در این مقاله به بررسی بهترین نرم افزارهای FTP پرداختیم و توضیح دادیم این برنامه چه‌کارهایی انجام می‌دهد. فراموش نکنید که ما همه‌ی نرم افزارهای برتر را بررسی نکرده‌ایم و هنوز خیلی از برنامه‌ها وجود دارند که می‌توانند قابلیت‌های چشم نوازی برای شما داشته باشند.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

پروتکل WinSCP هاست FTP