نمایندگی هاست چیست

نمایندگی هاست چیست + نکات مهم در خرید نمایندگی هاست

فهرست مطالب

اگر در حوزه هاستینگ و خدمات میزبانی فعالیت داشته باشید، اسم نمایندگی هاست و ریسلری ممکن است برای شما نیز آشنا باشد. در این مطلب از وبلاگ پویان آی تی قصد داریم تا به سوال نمایندگی هاست چیست و نمایندگی هاست برای چه کسانی مناسب است، پاسخ دهیم. علاوه بر آن  با بیان مواردی نظیر تفاوت هاست و نمایندگی هاست، نکات مهم در خرید نمایندگی هاست و ویژگی‌های آن سعی داریم تا اطلاعات کاملی در این حوزه ارائه دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

نمایندگی هاست چیست؟

نمایندگی هاست یا ریسلر (Reseller) شیوه‌ای از ارائه خدمات میزبانی وب است که برای کاربرانی که قصد ارائه خدمات میزبانی وب دارند ارائه می‌شوند. با استفاده از سرویس نمایندگی هاست یا ریسلری هاست کاربران می‌توانند به صورت حرفه‌ای خدمات میزبانی وب ارائه دهند. در واقع نمایندگی هاست روشی برای کسب درآمد با استفاده از منابع شرکت ارائه دهنده و بدون نیاز به سرمایه اولیه و تخصص حرفه‌ای است. به زبان ساده شما به عنوان مشتری سرویسی را دریافت کرده و آن سرویس را در قالب ارائه دهنده و با برند اختصاصی خود به مشتریانتان عرضه می‌کنید.

نمایندگی هاست مناسب چه کسانی است؟

سرویس نمایندگی هاست یا همان ریسلری برای افرادی که قصد ارائه خدمات میزبانی وب بدون نیاز به منابع  کامل سرور را دارند، بهترین گزینه محسوب می‌شود. سرویس نمایندگی هاست برای افرادی نظیر شرکت‌های میزبانی نوپا، آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ و طراحان وب مناسب است. علاوه بر آن این سرویس برای آن دسته از کسانی که شخصا تعداد زیادی وب سایت را راه‌اندازی کرده‌اند نیز مناسب است؛ چرا که به جای خرید هاست برای هر یک از وب سایت‌ها می‌توانند از سرویس نمایندگی هاست برای میزبانی تمامی وب سایت‌ها استفاده کنند.

تفاوت هاست و نمایندگی هاست

هاست و نمایندگی هاست دو شیوه متفاوت در میزبانی وب سایت‌ها و برنامه‌های تحت وب هستند. در ادامه به بیان تفاوت‌های اصلی سرویس‌های هاست و نمایندگی هاست می‌پردازیم:

  • هاست

در انواع سرویس‌های هاست‌، یک سرور توسط مجازی ساز برای استفاده چند کاربر تقسیم بندی می‌شود. هر کاربر از منابع مشخصی از سرور شامل هارد، رم، پهنای باند و … استفاده می‌کند. سرویس‌های هاست‌ برای سایت‌ها، برنامه‌های کوچک با ترافیک نسبتاً پایین مناسب هستند.

    • مزایا هاست:

      • نسبت به سرویس نمایندگی هاست اقتصادی تر است.
      • مدیریت و نگهداری سرور توسط ارائه دهنده سرویس هاست انجام می‌شود.
      • استفاده از آن نیاز به دانش فنی تخصصی و عمیق ندارد.
    • معایب هاست:

      • محدودیت در منابع مشترک و امکانات.
      • امکان کندی در عملکرد در صورت افزایش ترافیک یا استفاده از منابع زیاد.
  • نمایندگی هاست

سرویس نمایندگی هاست نوعی همکاری در فروش خدمات میزبانی وب به شمار می‌رود. در این سرویس شما مطابق با بودجه خود یک پلان از هاستینگ مد نظر خود خریداری کرده و و به شکل مستقیم تحت برند و قیمت گذاری خودتان، آن را به مشتریان ارائه می‌دهید.

    • مزایا نمایندگی هاست:

      • استفاده از منابع به شکل اختصاصی.
      • امکان کسب درآمد بدون نیاز به تخصص یا سرمایه‌ ویژه‌.
    • معایب نمایندگی هاست:

      • نیاز به دانش فنی برای مدیریت سرور و پشتیبانی مشتریان.

از این رو اگر قصد کسب درآمد از خدمات میزبانی وب را دارید، و یا شخصا تعدادی وب سایت را مدیریت می‌کنید بهتر است سرویس نمایندگی هاست را خریداری کنید. در غیر این صورت اگر دانش فنی تخصصی نداشته و نیاز به فضای میزبانی کوچک دارید خرید سرویس هاست را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

نکات مهم در خرید نمایندگی هاست

پیش از خرید هر نوع محصول و یا سرویس لازم است در رابطه با نحوه ارائه، کیفیت و قیمت آن تحقیق کنید تا بتوانید خدمات مورد نیاز خود را به بهترین نحو انتخاب کنید. در خرید سرویس نمایندگی هاست نیز، پیش از خرید لازم است به یک سری نکات دقت کنید تا بتوانید سرویسی را انتخاب کنید که به بهترین نحو پاسخگوی نیازهای شما باشد. چند مورد از نکات مهم در خرید نمایندگی هاست عبارتند از:

  • پشتیبانی ارائه دهنده

مهم ترین نکته که در خرید نمایندگی هاست باید به آن توجه کنید کیفیت پشتیبانی ارائه دهنده سرویس است. وجود پشتیبانی همه روزه و از روش‌‌های مختلف نظیر ارسال تیکت، تلفن، تلگرام و … بسیار موثر است.

  • ارتقا پذیری در هر زمان

قابلیت ارتقا پذیری سرویس نمایندگی هاست یکی از اصلی ترین نکات در خرید این سرویس می‌باشد. رشد تجارت و توسعه کسب و کار شما در آینده و نیاز به ارتقا به پلان‌های بالاتر نیازمند این ویژگی است.

  • نوع کنترل پنل

در خرید سرویس نمایندگی هاست شما باید اطمینان حاصل کنید که کنترل پنل مورد استفاده در این سرویس دارای رابط کاربری آسان بوده و در عین حال کاربر پسند و قدرتمند باشد.

  • کانفیگ سرور

از دیگر نکات مهم در خرید نمایندگی هاست بررسی سخت افزار سرویس است. سخت افزار به روز سرور، سرعت شبکه خوب، وجود هارد NVMe و رم DDR5 از ملاک‌های مهم سخت افزار یک نمایندگی هاست خوب به شمار می‌رود.

 

ویژگی‌های نمایندگی هاست پویان آی تی 

  • ارائه سرویس به صورت White Label

سرویس نمایندگی هاست پویان آی تی به صورت White Label ارائه می‌شود. در واقع با خرید سرویس نمایندگی هاست پویان آی تی شما می‌توانید به شکل مستقیم و بدون هیچ گونه نام از مجموعه پویان آی تی، با برند خودتان خدمات میزبانی وب ارائه دهید.

  • نسل چهارم هارد NVMe 

وجود سخت افزار به روز و پر قدرت و استفاده از نسل چهارم هارد NVMe در سرویس‌های نمایندگی هاست، سرعت بارگذاری، سرعت انتقال داده‌ها و عملکرد این سرویس را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. 

  • رم DDR5

سرویس نمایندگی هاست پویان آی تی با استفاده از رم DDR5 ارائه می‌شود. رم DDR5 در مقایسه با رم DDR4 از سرعت انتقال داده و عملکرد بهتری در دسترسی به داده‌ها برخوردار است.  پهنای باند بیشتر این رم به انتقال داده‌ها در سرعت بالا کمک می‌کند و در سرعت دسترسی به داده‌ها و پردازش‌های سریع اثر گذار است. رم DDR5 با استفاده از ولتاژ کمتر و تکنولوژی‌های بهره‌برداری بهتر از انرژی و کاهش مصرف انرژی، در حفظ عمر باتری‌ها نیز موثر است. 

  • پشتیبانی

تمامی سرویس‌های ارائه شده پویان آی تی از پشتیبانی همه روزه (حتی در روزهای تعطیل) برخوردارند. شما می‌توانید از طریق ارسال تیکت، چت آنلاین، تماس تلفنی با پشتیبانی در ارتباط باشید.

  • قیمت مناسب و اقتصادی

زیرساخت‌های تمامی سرویس‌های نمایندگی هاست پویان آی تی، بدون هیچ گونه واسطه و توسط خود مجموعه پویان آی تی تهیه می‌شوند. همین موضوع باعث شده تا قیمت سرویس نمایندگی هاست پویان آی تی نسبت به سایر ارائه دهندگان بسیار کمتر باشد. با خرید این سرویس با کمترین قیمت می‌توانید بالاترین کیفیت را دریافت کنید.

 

جمع بندی

در این مقاله از وبلاگ پویان آی تی به معرفی سرویس نمایندگی هاست و اینکه برای چه کسانی مناسب است، تفاوت هاست و نمایندگی هاست، نکات مهم در خرید سرویس نمایندگی هاست و ویژگی‌های سرویس نمایندگی هاست پویان آی تی پرداختیم. امیدواریم این مقاله به سوالات شما در این زمینه پاسخ لازم را داده باشد. در صورت وجود هرگونه ابهام و یا سوال می‌توانید آن را در بخش نظرات مطرح کنید. تیم پویان آی تی در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهد بود.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

نمایندگی هاست میزبانی وب هاست