لندینگ پیج چیست

مهم ترین نکات بهینه سازی لندینگ پیج

فهرست مطالب

لندینگ پیج صفحه‌ای است که در تلاش است به تحریک و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری و کاربر بپردازد. داشتن یک لندینگ پیج جذاب می‌تواند این نرخ تبدیلات را بهبود ببخشد و نتایج خوبی را به ارمغان بیاورد.

انواع لندینگ پیچ

لندینگ پیج‌ها انواع مختلفی دارند که هرکدام از آن‌ها بر اساس اهداف خود، کارهای متفاوتی را انجام خواهند داد. در این بخش به معرفی برخی از متداول‌ترین لندینگ پیج‌ها می‌پردازیم:

  • Lead Generation Landing Pages (صفحات فرود نسل اصلی): این صفحات در راستای جمع آوری اطلاعات بازدیدکنندگان کاربرد دارند و به صورت فرمی هستند که بازدیدکنندگان به ازای دریافت و دسترسی به چیزی ارزشمند آن را پر می‌کنند.
  • Click-Through Landing Pages (صفحات فرود کلیکی): هدف این صفحه پیش فروش محصول یا خدمات قبل از انتقال افراد به صفحه ی پرداخت و یا صفحه ی فروش است. این لندینگ پیج مزایا و ویژگی‌ها و دیگر موارد محصول را بیان می‌کند و در تلاش است تا علاقه و میزان اعتماد بازدیدکنندگان را افزایش دهد.
  • Contest or Giveaway Pages (صفحات مسابقه یا هدیه): لندینگ پیج‌های مسابقه و هدیه برای جذب بازدیدکنندگان از طریق ارائه جوایز یا محتوای انحصاری در ازای مشارکت طراحی شده‌اند. آن‌ها به افزایش تعامل برند و جذب مشتریان بالقوه کمک می‌کنند.
  • App Download Pages (صفحات دانلود برنامه): برای تشویق کاربران به نصب و دانلود برنامه‌ها استفاده می‌شود و ویژگی‌ها، مزایا و نظرات کاربران را برای افزایش نصب برنامه برجسته می‌کنند.
  • Sales Pages (صفحات فروش): که به آن صفحه ی محصولات نیز می‌گویند. لندینگ پیج‌هایی اختصاصی هستند که برای نمایش و تبلیغ یک محصول و خدمتی خاص طراحی شده‌اند. آن‌ها اطلاعات مد نظر را برای تشویق بازدیدکننده به خرید ارائه می‌دهند.
  • و..

هر کدام از این لندینگ پیج‌ها هدف خاص خود را دارند. پس بازاریاب موفق آن کسی است که بتواند لندینگ پیج درست را انتخاب نماید که با اهداف کمپین و مخاطبین هدف آن همسو باشد و کارایی و اثر بخشی را به بالاترین حد خود برساند.

عناصر کلیدی لندینگ پیج

هر لندینگ پیچ چندین عناصر کلیدی را در بر خواهد گرفت تا بتواند بازدیدکنندگان را به انجام اقدامات مدنظر خود ترغیب نماید. در اینجا به توضیح برخی از این عناصر کلیدی می‌پردازیم:

عناصر کلیدی توضیحات
طراحی زیبا داشتن زیبایی ظاهری در لندینگ پیج شما اثرگذاری مثبتی دارد. به همین علت تلاش کنید تا از طراحی‌های زیبا و هماهنگ با برند خود استفاده نمایید. بهره وری مناسب از فضا و استفاده ار رنگ‌های جذاب می‌تواند به جلب توجه لندینگ پیج شما کمک نماید.
عنوان و سرفصل‌ها از مهم ترین عناصر لندینگ پیج به حساب می‌آید. شما بایستی از عنوانی استفاده کنید که توجه افراد را به خود جلب و مزیت اصلی پیشنهاد شما را بیان می‌کند. علاوه بر آن استفاده از عنوان‌های فرعی اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطبین قرار می‌دهد و بازدیدکنندگان را مجبور می‌کنند به خواندن ادامه دهند.
فرم کاربر پسند در صورتی که لندینگ پیج شما دارای فرم است آن را تا حد امکان ساده نگهدارید و تنها اطلاعات ضروری را بخواهید. توجه کنید که هر چه این فرم کوتاه تر باشد احتمال پر شدن آن توسط بازدیدکنندگان بیشتر می‌شود.
اعتماد با بهره وری از مواردی همچون توصیفات مشتری، بررسی‌ها، مطالعات موردی و نشان‌های اعتماد، اعتماد بازدیدکنندگان را به خود جلب کنید. این امر به مشتریان اطمینان می‌دهد که دیگران تجربیات مثبتی از پیشنهاد شما داشته‌اند.
بیان متقاعد کننده از بیانی مناسب استفاده کنید. مسائل و مشکلات مخاطبین را بیان و به آن‌ها این حس که راه حل‌های شما پاسخگوی مشکلات آنهاست را القا نمایید.

شما با استفاده از عناصر کلیدی می‌توانید تجربه ی کاربری خوبی را برای کاربران ایجاد نمایید. فراموش نکنید که در راستای بهبود عملکرد و رسیدن به اهداف خود بایستی لندینگ پیج خود را بر اساس رفتار کاربر و بینش داده‌ها نظارت و بهینه نمایید.

راهنمای ایجاد لندینگ پیج به صورت گام به گام

ایجاد یک لندینگ پیج مؤثر به برنامه ریزی درست و توجه به جزئیات نیاز دارد. در این جا به توضیح گام به گام ایجاد یک لندینگ پیج مناسب می‌پردازیم:

  • مشخص کردن هدف و مخاطبین

هدف خود از ایجاد لندینگ پیج را مشخص نمایید. این کار به شما در طراحی، نوشتن محتوا و فراخوان‌ها کمک می‌کند. علاوه بر آن با مشخص کردن مخاطبین هدف خود می‌توانید محتوا را بر اساس نیاز آن‌ها ایجاد کنید.

  • پیشنهاد ارزشمند

پیشنهادی ارائه کنید که مزایای منحصر به فرد شما را بیان کند. به وضوح بیان کنید که خدمات یا محصولات شما چگونه می‌توانند نیاز مخاطبین را رفع کنند.

  • طراحی لندینگ پیج

طرحی را انتخاب کنید که با اهداف شما در یک جهت باشد. استفاده از رنگ‌ها و فونت‌های مناسب که می‌تواند افراد را به لندینگ پیج شما جذب کنند را فراموش نکنید.

  • متن مناسب

از متن و محتوایی استفاده کنید که بتواند ارزش پیشنهاد شما را بیان و بازدیدکنندگان را به خرید آن تشویق نماید. بر مزایای پیشنهاد خود تاکید و به اعتراضات و نگرانی‌ها پاسخ دهید. 

  • ایجاد فراخوان قوی

استفاده از بیان قوی و قانع کننده که بازدیدکنندگان را در انجام کارهایشان به صورت مرحله به مرحله یاری دهد. دکمه CTA را از نظر بصری متمایز کنید و برای دسترسی آسان آن را بالا قرار دهید.

راهنمای-ایجاد-لندینگ-پیج-به-صورت-گام-به-گام
  • فرم‌ها و جمع آوری اطلاعات

در صورتی که لندینگ پیج شما دارای فرم است آن را ساده نگه‌دارید و تنها اطلاعات ضروری را درخواست کنید.

  • اعتماد و اثبات

با استفاده از عناصری مانند توصیفات مشتری، بررسی‌ها، مطالعات و غیره، برای مخاطبان خود اعتماد ایجاد کنید. این به مشتریان اطمینان می‌دهد که دیگران تجربیات مثبتی از پیشنهاد شما داشته‌اند.

  • پاسخگویی

مطمئن شوید لندینگ پیج شما پاسخگوی تلفن همراه است تا تجربه یکپارچه را در دستگاه‌های مختلف ارائه دهد.

  • تست و بهینه سازی لندینگ پیج

تست A/B عناصر مختلف لندینگ پیج شما را آزمایش می‌کند تا مشخص کند کدام نسخه‌ها عملکرد بهتری دارند. در نهایت کمک می‌کند تا تصمیماتی مناسب برای بهینه سازی بگیرید.

  • تجزیه و تحلیل نتایج

با کمک ابزار مختلف بر عملکرد لندینگ پیج خود نظارت کنید و از معیارهای مختلف برای بهبود و به حداکثر رساندن تبدیل‌ها استفاده نمایید.

  • صفحه ی تشکر

در نهایت بعد از انجام اقدامات مدنظر توسط بازدیدکنندگان آن‌ها را به صفحه ی تشکر هدایت و اقدامات آن‌ها را تأیید کنید. همچنین دستورالعمل‌ها برای پیگیری را بیان کنید. این صفحه همچنین می‌تواند فرصت‌های بیشتری برای تعامل یا تبدیل ارائه دهد.

مهم‌ترین نکات بهینه سازی لندینگ پیج

بهینه سازی لندینگ پیج در راستای بالا رفتن تبدیل‌ها و رسیدن به اهداف امری مهم می‌باشد. در اینجا به توضیح برخی از مهم‌ترین نکات در این باره می‌پردازیم:

  • استفاده از عنوان واضح

عنوانی را انتخاب کنید که ارزش پیشنهادی شما را بیان و توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب نماید. 

  • CAT 

بر روی یک CAT تمرکز کنید که برجسته باشد و بازدیدکنندگان را به سمت اقدام مورد نظر راهنمایی کند.

  • بهینه سازی در بالای صفحه

از مشاهده شدن مواردی همچون عنوان، CTA و تصاویر کلیدی، بدون نیاز به پیمایش اطمینان حاصل نمایید. این امر برای جلب توجه بازدیدکنندگان و تشویق آن‌ها به تعامل بیشتر ضروری است.

  • تست A/B

از این تست برای مقایسه نسخه‌های مختلف لندینگ پیج و تعیین اینکه کدام عناصر عملکرد بهتری دارند، استفاده می‌شود.

مهم ترین نکات بهینه سازی لندینگ پیج
  • تمرکز بر مزایا

بر مزایا و نتایجی که بازدیدکنندگان از پیشنهاد شما دریافت خواهند کرد تأکید کنید. بیان کنید که محصولات یا خدمات شما چگونه مشکلات آن‌ها را حل یا نیازهای آن‌ها را برآورده می‌سازد.

  • سرعت بالا

داشتن سرعت بالا برای تجربه کاربری امری مهم می‌باشد. با استفاده از حافظه پنهان مرورگر و به حداقل رساندن اسکریپت‌های غیر ضروری، سرعت بارگذاری لندینگ پیج خود را بهینه کنید.

  • استفاده از تصاویر مناسب

از تصاویر، ویدیوها یا اینفوگرافیک‌های با کیفیت بالا استفاده کنید که از ارزش پیشنهادی شما پشتیبانی و بازدیدکنندگان را جذب می‌کنند.

  • طراحی ساده و کاربرپسند

طراحی لندینگ پیج خود را تمیز نگه‌دارید و به راحتی قابل پیمایش باشید. از تصاویر و فضای سفید به صورت استراتژیک برای جلب توجه به عناصر مهم استفاده کنید.

  • و…

با اجرای این نکات بهینه سازی و آزمایش و اصلاح رویکرد خود به طور مداوم، می‌توانید لندینگ پیج‌هایی با تبدیل بالا ایجاد کنید که نتایج معنی داری را برای کمپین‌های بازاریابی شما ایجاد کنند.

و در آخر

لندینگ پیج‌ها ابزاری ارزشمند برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری هستند. شما با بهره وری از نکات عنوان شده در این مقاله قادر خواهید بود که لندینگ پیج‌هایی با تبدیل بالا ایجاد نمایید. این امر منجر به ایجاد نتایج و کمک به موفقیت کمپین‌های بازاریابی دیجیتال شما می‌شود. به طور منظم لندینگ پیج‌های خود را بر اساس رفتار و داده‌های کاربر نظارت و بهینه سازی کنید تا در طول زمان به نتایج بهتری دست یابید. به یاد داشته باشید که ایجاد این صفحه یک فرآیند مداوم است که نیاز به آزمایش و انطباق برای برآوردن نیازهای در حال رشد مخاطبان هدف شما دارد.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

وب سایت سئو تجارت الکترونیک بهینه سازی