نکات مهم در انتخاب نام دامنه

انتخاب نام دامنه | 7 مورد از نکات مهم

فهرست مطالب

یکی از مهم‌ترین مراحل در راه اندازی یک کسب و کار انتخاب نام دامنه است. نام دامنه بخشی از برند شما محسوب می‌شود و اولین چیزی است که نظر مخاطب را جلب می‌کند. به همین دلیل انتخاب نام دامنه مناسب در پیشرفت کسب و کار شما بسیار موثر است. در این مقاله قصد داریم تا به بیان نکات مهم در انتخاب دامنه و معرفی چند ابزار پیشنهادی برای پیدا کردن نام دامنه بپردازیم. با ما همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب نام دامنه برای وب سایت

نام دامنه وب سایت بخشی از هویت کسب و کار شما است که انتخاب نادرست آن ممکن است به کسب و کار شما ضربه بزند. از این رو لازم است برای انتخاب نام دامنه عجولانه تصمیم نگرفته و در فرایند انتخاب نام دامنه به چند نکته مهم دقت کنید تا از لحاظ برندینگ و ئو نسبت به رقبای خود پیشی بگیرید. نکات مهم انتخاب نام دامنه برای وب سایت عبارتند از:

تایپ آسان نام دامنه:

انتخاب نام دامنه مناسبی که تایپ آن آسان و ساده باشد و کاربر بتواند آن را به راحتی تایپ و جست و جو کند بسیار مهم است. این نکته اغلب توسط مدیران وب سایت‌ها جدی گرفته نشده و لطمه بزرگی به کسب و کارها وارد می‌کند. انتخاب نام دامنه با تایپ آسان باعث می‌شود آدرس دامنه به راحتی در ذهن مخاطب شما بگنجد.

منطقه جغرافیایی:

اگر کسب و کار و یا تجارت شما مربوط به ناحیه و یا یک کشور است برای برند سازی و محبوبیت بیشتر، بهتر است پسوند دامنه را مطابق با منطقه جغرافیایی خود انتخاب کنید. این موضوع می‌تواند بر سئوی وب سایت شما تاثیر گذار باشد.

استفاده از اعداد و کاراکتر در نام دامنه:

به مدیران وب سایت و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی توصیه می‌شود از اعداد، نقطه و خط تیره در انتخاب نام دامنه خود استفاده نکنند. زیرا استفاده از آن‌ها در انتخاب نام دامنه ممکن است علاوه بر اینکه برای کاربران ابهام ایجاد کرده و مشکل ساز شود به سئو وب سایت شما نیز آسیب برساند.

استفاده از پسوند مناسب در انتخاب نام دامنه:

روز به روز بر تعداد پسوندهای دامنه اضافه شده و پسوندهای بیشتری برای ثبت دامنه ارائه می‌شود. انتخاب پسوند دامنه مناسب می‌تواند عاملی موثر بر زمینه فعالیت وب سایت شما باشد. به همین دلیل لازم است در انتخاب پسوند دامنه دقت کافی را داشته و احساسی تصمیم نگیرید. اغلب پیشنهاد می‌شود از پسوندهای محبوب ویا از پسوندهای مرتبط با حوزه کسب و کار و یا منطقه جغرافیایی کسب و کار خود استفاده کنید.

کوتاه بودن نام دامنه:

از دیگر نکات مهم در انتخاب نام دامنه، کوتاه بودن نام دامنه می‌باشد. هر چقدر نام دامنه شما کوتاه تر باشد راحت تر در ذهن مخاطب مانده و احتمال غلط املایی در تایپ آن نیز بسیار کمتر است. انتخاب درست تعداد حروف به کار گیری شده در نام دامنه می‌تواند در رشد کسب و کار اینترنتی و یا حتی برندینگ شما تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

انتخاب نام دامنه مرتبط:

در انتخاب نام دامنه حتما به این این نکته دقت کنید که نام دامنه با کسب و کار اینترنتی شما مرتبط باشد. اگر نام دامنه با حوزه کاری و نام برند شما مرتبط نباشد می‎‌تواند در برند سازی شما مشکل ایجاد کند. البته بسیاری از کسب و کارها از نام‌هایی استفاده می‌کنند که هیچ شباهتی به کارشان ندارد ولی معمولا پیشنهاد می‌شود نام دامنه را مرتبط با کسب و کارتان انتخاب کنید.

استفاده از کلمه کلیدی در نام دامنه:

یکی از فاکتورهای مهم در سئو وب سایت استفاده از کلمه کلیدی در نام دامنه وب سایت می‌‌باشد. در واقع با استفاده از کلمه کلیدی اصلی در نام دامنه گوگل راحت تر می‌تواند حوزه کاری شما را تشخیص دهد. رعایت این نکته نیز همانند مورد قبل ضروری نیست اما استفاده از آن می‌‌تواند در پیشی گرفتن از رقبایتان موثر باشد.

معرفی ابزار پیشنهادی برای پیدا کردن نام دامنه

وب سایت‌های زیر به شما کمک می‌کنند تا نام دامنه خود را به راحتی انتخاب کنید. ایده‌های این وب سایت برای انتخاب نام دامنه کمک بسیاری به شما می‌کنند. سایت names4brands.com یک از وب سایت‌های مناسب برای پیشنهاد نام دامنه است. هنگامی که وارد این وب سایت شوید، پیشنهادهای بسیاری برای ثبت دامنه را مشاهده می‌کنید. معمولا تعداد بسیاری از این نام‌های دامنه آزاد بوده و شما می‌توانید از این لیست نام‌های منحصر به فردی را برای نام دامنه وب سایت خود انتخاب کنید. سایت leandomainsearch.com نیز یکی دیگر از وب سایت‌های پیشنهاد نام دامنه می‌باشد. اما تفاوت این سایت با وب سایت قبلی این است که باید کلمه پیشنهادی خود را به این سایت بدهید تا نام‌های ترکیبی و مکمل با این کلمه را به شما پیشنهاد دهد. اکثر نام‌های پیشنهادی این وب سایت هنوز به ثبت نرسیده و به راحتی می‌توانید از آن‌ها برای نام دامنه وب سایت خود استفاده کنید. علاوه بر آن اگر کمی خلاقیت داشته باشید می‌توانید از همین نام‌ها با کمی تغییر و یا ترکیب با نام مد نظر خود نام دامنه وب سایت خود را انتخاب کنید.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی دو وب سایت پیشنهادی برای پیدا کردن نام دامنه و بررسی نکات مهم در انتخاب نام دامنه پرداختیم. نکات عنوان شده در این مقاله مهم بوده و رعایت آن‌ها در برندینگ، سئو و پیشرفت کسب و کار شما بسیار اثر گذار است. پس از انتخاب نام دامنه باید دامنه خود را در یکی از وب سایت‌های ثبت کننده دامنه، ثبت کنید. پویان آی تی یکی از ارائه کنندگان خدمات دامنه در ایران می‌باشد که شما می‌توانید دامنه مد نظر خود را با ارزان‌ترین قیمت در این وب سایت ثبت کنید. برای ثبت دامنه ارزان کلیک کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

نام دامنه دامنه