نکات لازم برای خرید سرور مجازی

نکات مهم در خرید سرور مجازی

فهرست مطالب

برای اینکه بدانید سرور مجازی در چه موقعیت جغرافیایی برای شما مناسب‌تر است بایستی این امر را از زوایای مختلف بررسی کنید. اینکه سرور مجازی شما و مرکز داده‌ای که اطلاعات در آن ذخیره می‌شود کجاست تأثیر زیادی بر عملکرد، کیفیت و سرعت کارایی سرور شما دارد. در این مقاله به توضیح درباره اینکه چه نکاتی را برای خرید سرور مجازی در نظر بگیریم می‌پردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

نیازهای خود را بشناسید.

شما بایستی نیازهای خود را پیش از خرید سرور مجازی در نظر بگیرید تا بتوانید انتخابی درست داشته باشید و سرویسی را انتخاب کنید که برای کسب و کار شما مناسب است. تعیین مواردی مثل پردازنده، رم، فضای ذخیره سازی، پهنای باند، امنیت، بودجه و خیلی از موارد دیگر نقش مهمی در انتخاب شما خواهند داشت. پیمودن این مراحل به شما کمک می‌کند تا بتوانید سرور مجازی مطابق با نیازهای خود را انتخاب نمایید.

یک سرویس دهنده مناسب را انتخاب کنید.

انتخاب یک سرویس دهنده معتبر مسئله‌ای مهم به حساب می‌آید چرا که اثر به سزایی بر روی امنیت و عملکرد وب سایت شما دارد. برای داشتن یک انتخاب درست بایستی به نکاتی توجه فرمایید که به شرح زیر است.

  1. بازخوردها تجربیات مشتریان را بررسی کنید. این کار تصویری دقیق از کیفیت خدمات در اختیار شما قرار می‌دهند.
  2. مقایسه چند سرویس دهنده از نظر قیمت، قابلیت‌ها و خیلی موارد دیگر
  3. موقعیت مکانی که اثر بسیار زیادی بر روی عملکرد و سرعت سرور شما دارد.
  4. داشتن پشتیبانی قوی در صورت وقوع مشکلات
  5. بررسی کنید که سرویس دهنده‌ها هرکدام برای حفاظت از داده‌ها و سرور چه کارهایی را انجام می‌دهند.
  6. و…

این موارد و خیلی چیزهای دیگر در انتخاب یک سرویس دهنده مناسب بسیار مهم هستند که بر عملکرد و امنیت کسب و کار شما اثرگذارند. پس این موارد را در داشتن یک انتخاب مناسب در نظر داشته باشید.

پینگ

یکی از اصطلاحات مهم در شبکه‌ها به حساب می‌آید و عبارت است از مدت زمانی که یک بسته داده برای رفتن از دستگاهی به دستگاه دیگر و دریافت پاسخ طی می‌کند که با واحد میلی ثانیه اندازه گیری می‌شود. زمان پینگ معیاری برای ارتباط شبکه بوده و به شما کمک می‌کند تا بتوانید کیفیت ارتباط شبکه خود را اندازه گیری نمایید. هر چه این زمان کوتاه‌تر باشد تأخیر کمتر و ارتباطات آسان‌تر است. پس در انتخاب یک سرور مجازی پینگ مناسب را در نظر بگیرید.

قیمت مناسب

بررسی رنج قیمت‌های متفاوت در سرور مجازی‌ها مسئله‌ای مهم می‌باشد که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید سرویسی مناسب را انتخاب نمایید. وجود برخی از این اختلاف قیمت‌ها دلایل خاص خود را دارد. مثلاً سرورهای مجازی ممکن است از نظر منابع سخت افزاری مثل پردازنده، حافظه، فضای دیسک و پهنای باند متفاوت باشند. این مسئله می‌تواند منجر به تفاوت قیمت شود.

موارد دیگر مثل موقعیت جغرافیایی تفاوت سطوح امنیت، پشتیبانی و خیلی موارد دیگر بر قیمت سرور مجازی‌ها اثرگذار است و می‌تواند باعث تفاوت میان آن‌ها شود.

خدمات پس ازفروش

ارائه پشتیبانی و خدمات پس از فروش در انتخاب سرور مجازی مسئله‌ای مهم به حساب می‌آید؛ چراکه به شما کمک می‌کند در صورت بروز هرگونه اتفاق بتوانید آن را حل کرده و با آرامش از خدمات سرور مجازی استفاده نمایید. بررسی اینکه سرویس دهنده در چه روزها و ساعت‌هایی در هفته به ارائه پشتیبانی می‌پردازد. راهکارهای ارتباطی مثل تماس، ایمیل، تیکت‌ها. تخصص داشتن پشتیبان‌های فنی تا بتوانند به سؤالات شما پاسخ دهند.

پشتیبانی از سیستم عامل‌ها و خیلی موارد دیگر از خدمات پس از فروش ارائه دهندگان سرور مجازی به شمار می‌روند.

امنیت

داشتن امنیت در انتخاب سرور مجازی مسئله‌ای مهم به حساب می‌آید. سرویس دهنده شما بایستی دارای ابزار امنیتی به روزی باشد که تضمین می‌کند داده‌ها و برنامه‌های شما در امنیت هستند. رعایت امنیت در سرورهای مجازی مسئله‌ای مهم است و شما بایستی سرور را به دقت مدیریت کنید و وضعیت را به صورت پیوسته نظارت نمایید تا بتوانید از خطرات امنیتی جلوگیری نمایید.

امنیت

 سرور مجازی کدام کشور مناسب من است؟

ممکن است برایتان پیش‌آمده باشد که سرورتان با قطعی‌های زیاد و کاهش سرعت برخورد کرده باشد. در صورت وقوع این رخداد برای رسیدن به کیفیت بالا و سرعت مناسب زمان استفاده از سرور مجازی بایستی بدانید که فاصله اندک میان شما و کشوری که سرور در آن است خیلی مهم می‌باشد؛ چراکه هرچه این فاصله کمتر باشد سرویس‌ها با سرعت بالاتری منتقل می‌شوند. در انتخاب مکان سرور این نکته را در نظر داشته باشید که کاربران هدف شما برای چه کشوری هستند. اگر به دنبال ایجاد یک سرور محلی هستید که در یک کشور کار کند بهتر است سرور را از همان کشور تهیه نمایید. ولی اگر وب سایت شما در سطح جهانی است سروری را انتخاب کنید که بهترین سخت افزار با کمترین خرابی را دارد.

سرور مجازی لهستان، انتخابی مناسب

سرور مجازی لهستان با داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب به شما اجازه می‌دهد تا به بازارهای اروپایی دسترسی یابید. داشتن پهنای باند بالا سرعت دسترسی به وب سایت‌ها را برای شما بهبود می‌بخشد. علاوه بر آن قیمت مناسب، امنیت بالا در حفاظت از داده‌های شما و پشتیبانی از زبان‌های گوناگون به کاربران در کشورهای مختلف دسترسی مناسبی را اعطا می‌کند. در صورتی که به دنبال تهیه این سرور مجازی هستید پویان آی تی در خدمت شماست.

سرور مجازی لهستان پویان آی تی از پایتخت کشور لهستان است که نهادهای مهم و اصلی کشور در آن شهر قرار دارد. این سرور از دیتاسنتر ovh و با استفاده از نسل جدید هاردهای پرسرعت NVMe ارائه می‌گردد. شما می‌توانید سرور مجازی لهستان را با پایین‌ترین قیمت و بهترین سخت افزارها از وب سایت پویان آی تی تهیه نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رأی ها : 1

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

سرور VPS