هوش مصنوعی برای بهبود بازاریابی

استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود بازاریابی

فهرست مطالب

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه بعضی از برنامه‌ها و وب سایت‌ها دقیقا آنچه شما نیاز دارید و می‌خواهید را حدس می‌زنند؟ خوب در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که این جادو به لطف الگوریتم‌هایی اتفاق می‌افتد. این امر همواره نحوه رفتار کاربران را هنگام حرکت در این فضاها ارزیابی می‌کنند. همچنین آن‌ها می‌توانند از داده‌های ورودی کاربر، مانند نظرسنجی‌ها و محتوای تعاملی، برای بهینه‌سازی بیشتر برای فرآیند‌ها استفاده کنند. در ادامه همراه ما باشید تا توضیحات گسترده‌تری در رابطه با هوش مصنوعی و بهبود بازاریابی، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی به فرایند شبیه سازی هوش انسانی توسط ماشین‌ها به ویژه سیستم‌های کامپیوتری گفته می‌شود. کاربردهای خاص و منحصر به فرد هوش مصنوعی شامل سیستم‌های خبری، سیستم‌های پردازش زبان طبیعی، سیستم‌های تشخیص گفتار و بینایی و غیره می‌باشد. از آن جایی که هیاهو و تقلای انسان‌ها در مورد هوش مصنوعی و نیز سرعت آن صورت گرفته است، فروشندگانی در تلاش هستند که برای تبلیغ نحوه استفاده محصولات و نیز خدمات خود از هوش مصنوعی و بهبود عملکرد آن در بازاریابی استفاده کنند.

اما آنچه آن‌ها به عنوان AI از آن به یاد می‌برند، به سادگی جزئی از فناوری است. برای  مثال می‌توان به یادگیری ماشین اشاره کرد. هوش مصنوعی به پایه‌ای از سخت افزار و نیز نرم افزار تخصصی برای نوشتن و آموزش الگوریتم‌های یادگیری ماشینی نیاز دارد. هیچ گونه زبان برنامه نویسی به تنهایی مترادف با هوش مصنوعی نیست. امروزه استفاده بسیاری از هوش مصنوعی در سراسر جهان می‌شود. این فرایند تبدیل، افراد و علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کرده است.

کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی

به طور کلی سیستم‌های هوش مصنوعی با دریافت مقادیر بسیار زیادی از داده‌های آموزشی برچسب گذاری شده‌، تجزیه و تحلیل داده‌ها برای همبستگی‌ها و نیز الگوها و استفاده مناسب از این الگوها برای پیش بینی وضعیت‌های آینده کار، به صورت حرفه‌ای کاربرد دارد. بنابراین، یک ربات چت که با نمونه‌هایی از متن تغذیه می‌شود و می‌تواند یاد بگیرد که تبادلات واقعی را با افراد مختلف ایجاد کند و یا یک ابزار تشخص تصویر می‌تواند با مرور میلیون‌ها تکنیک، چهره را تشخص دهد. برای مثال شناسایی و توصیف اشیا در تصاویر را به طور کامل بیاموزد. تکنیک‌های جدید هوش مصنوعی و بهبود بازاریابی که به سرعت در حال بهبود و بهتر شدن هستند می‌توانند تصاویر، متن، موسیقی و سایر رسانه‌های واقعی و مناسب را خلق کنند.

تاریخچه هوش مصنوعی در بازاریابی

تاریخچه هوش مصنوعی AI در دوران باستان و قدیم، با افسانه‌ها، داستان‌ها و شایعات موجودات مصنوعی که توسط استادانی دارای هوش یا آگاهی شروع شد. بذر هوش مصنوعی مدرن و امروزی توسط فیلسوفانی کاشته شد که تلاش کردند فرآیند تفکر انسان را به عنوان دست کاری مکانیکی نمادها و نیز تصاویر و صداها و… توصیف کنند. این کار با اختراع رایانه یا کامپيوتر دیجیتال قابل برنامه ریزی در دهه 1940 میلادی به اوج خود رسید. ماشینی که بر اساس جوهر انتزاعی استدلالی ریاضی است. این دستگاه و ایده‌های پشت آن الهام بهش تعداد انگشت شماری از دانشمندان و فیلسوفان شد تا اینکه به طور جدی درباره امکان ساخت مغز الکترونیکی بحث کنند.

الگوریتم‌های هوش مصنوعی در بازاریابی

بهبود بازاریابی و هوش مصنوعی از فناوری‌های هوش مصنوعی برای تصمیم‌گیری خودکار بر اساس جمع‌آوری داده‌ها، تجزیه و تحلیل داده‌ها و نیز مشاهدات اضافی از مخاطبان و یا روند‌های اقتصادی استفاده می‌کند که ممکن است بر تلاش‌های بازاریابی تاثیر مثبتی بگذارد. هوش مصنوعی معمولاً در تلاش‌‌های بازاریابی دیجیتالی  که سرعت فوق العاده ضروری را دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هوش مصنوعی و افزایش تعامل با کاربران

یکی از ویژگی‌هایی که مشاغل موفق شدند در این قرن به دست بیاورند، هوش مصنوعی و بهبود بازاریابی است. با توجه به حجم گسترده‌ای از تعامل انسان و هوش مصنوعی، بسیاری معتقدند که کلان داده، زمانی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، می‌تواند به بهترین راه حل و بینشی هیجان انگیز و مناسب برای کسب و کارهای امروزی منجر شود. اما زمانی که از هوش مصنوعی حرف زده می‌شود، این اصطلاح طیف بسیار عظیمی از فناوری‌های در حال ظهور و یا نو ظهور را در برمی‌گیرد.

چالش‌های پیشرو در استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود بازاریابی

امروز چالش‌های پیشرویی در رابطه با استفاده از هوش مصنوعی و بهبود بازاریابی به وجود آمده است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. این چالش‌ها عبارتند از:

  1. داده‌های ناکافی و یا بی کیفیتی سیستم‌های هوش مصنوعی و بهبود بازاریابی با آموزش روی مجموعه‌ای از داده‌های مرتبط با موضوعی که به آن برخورد می‌کنند، کار می‌کنند.
  2. زیر ساخت‌های قدیمی و کهنه
  3. ادغام در سیستم‌های موجود
  4. فقدان و کم بودن استعداد هوش مصنوعی و بهبود بازاریابی آن
  5. بیش از حد برآورد کردن سیستم‌های هوش مصنوعی
  6. الزامات هزینه‌های مربوطه

نکات مهم در استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود بازاریابی

هوش مصنوعی و بهبود بازاریابی می‌تواند با انجام تحلیل‌های پیش بینی کننده روی داده‌های مشتری، تجزیه و تحلیل مقادیر بسیار زیادی در چند ثانیه با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی سریع و بسیار کارآمد Machine Learning کمک می‌کند. از داده‌ها برای ایجاد بینشی مناسب در مورد رفتار مشتری در آینده استفاده می‌کند و الگوریتم‌هایی را در مجموعه داده‌های بزرگ و گسترده برای بازاریابان به صورت حرفه‌ای به کار می‌گیرد تا بر اساس آن عمل کند.

استفاده از بعضی هوش مصنوعی‌ها مثل Chat GPT محدودیت‌هایی در کشور ما دارد. شما با استفاده از سرور مجازی پویان آی تی (خارج کشور) قادر خواهید بود تا این محدودیت‌ها را بر طرف کرده و از آن‌ها استفاده نمایید.

و در آخر

هر آنچه که لازم بود در مطالب فوق درباره هوش مصنوعی و بهبود بازاریابی برای شما عزیزان بیان نمودیم. هوش مصنوعی امروزه علاقه‌مندان بسیاری را در سراسر دنیا به خود جذب کرده است. این جادوی بشیریت در تمامی کارها از حمله تغییر تصاویر، تغییر چهره، تغییر صدا، کسب و کار و… مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد. امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما عزیزان کاربردی و مفید بوده باشد و از مطالعه‌ی مطالب لذت کافی برده باشید.

سوالات متداول

  • چگونه هوش مصنوعی می‌تواند در بهبود تجربه مشتریان نقش داشته باشد؟

شما با تحزیه و تحلیل داده‌های مشتریان به وسیله هوش مصنوعی می‌توانید پیشنهادات و خدمات مخصوص تجربه کاربری بهتری را ارائه دهند.

  • چگونه می‌توان هوش مصنوعی را در بهبود استراتژی محتوا استفاده کرد؟

هوش مصنوعی با تحلیل محتواهای مختلف، الگوها و سلایق مختلف مخاطبان را درک کرده و به ساخت محتوای مخصوص و جذاب کمک کند.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

مارکتینگ هوش مصنوعی تجارت الکترونیک