چه زمانی باید از هاست اشتراکی به سرور مجازی ارتقا دهیم

ارتقا سایت از هاست اشتراکی به سرور مجازی

فهرست مطالب

در شروع هر کسب و کار به دلیل آینده نامشخص و احتمال عدم موفقیت ابتدا لازم است تا با کم‌ترین هزینه، ایده خود را پیاده سازی کنید. یکی از مهم‌ترین امکانات و پیش نیازهای هر کسب و کار آنلاین که بر بستر اینترنت گسترش می‌یابد، تهیه فضای میزبانی است. اغلب کسب و کارهای اینترنتی برای شروع، از هاست‌های اشتراکی به عنوان فضای میزبانی استفاده می‌کنند. زیرا نسبت به سایر روش‌های میزبانی از هزینه کمتری برخوردار است. اما با گسترش و توسعه کسب و کار، هاست اشتراکی برای میزبانی وب گزینه مناسبی نمی‌باشد. در این مطلب قصد داریم تا با انواع روش‌های میزبانی وب‌سایت آشنا شده و پاسخ سؤال اغلب کاربران که چه زمانی باید از هاست اشتراکی به سرور مجازی ارتقا دهیم را بیان کنیم. در ادامه با ما همراه باشید. 

انواع روش‌های میزبانی وب‌سایت

میزبانی وب‌سایت‌ها انواع مختلفی دارد. در اینجا به معرفی این روش‌ها می‌پردازیم:

  •  میزبانی بر روی سرور اختصاصی

در روش میزبانی بر روی سرور اختصاصی، همه منابع سرور به صورت کامل در اختیار یک وب‌سایت قرار گرفته و منابع بین وب‌سایت‌های مختلف به اشتراک گذاشته نمی‌شود. این روش از میزبانی وب بسیار پر سرعت‌تر و در عین حال پر هزینه‌تر از سایر روش‌های میزبانی وب‌سایت است. استفاده از سرور اختصاصی برای میزبانی وب، برای وب‌سایت‌های حساس که نیاز به امنیت بالا دارند و یا ترافیک سنگین دارند انتخاب مناسبی به شمار می‌رود.

  • هاست اشتراکی برای میزبانی

یکی از پر استفاده‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های میزبانی وب، استفاده از هاست اشتراکی است. استفاده از هاست اشتراکی برای میزبانی وب روشی مقرون به صرفه و اقتصادی است، زیرا هزینه سرور بین تعداد زیادی کاربر تقسیم می‌شود. به زبان ساده هاست اشتراکی فضایی از یک سرور است که تعدادی وب‌سایت از آن فضا و منابع ارائه شده بر روی آن استفاده می‌کنند. هر وب‌سایت سهم مشخص و محدودی از منابع سرور از جمله هارد، CPU و پهنای باند را در اختیار دارد. این روش برای وب سایت‌هایی با ترافیک پایین که حساسیت امنیتی نداشته و نیاز به روشی اقتصادی دارند، مناسب است.

  •  میزبانی بر روی سرور مجازی

در روش میزبانی بر روی سرور مجازی، سرور به وسیله ماشین‌های مجازی، تقسیم بندی شده و هر یک از فضاهای ایجاد شده به یک وب‌سایت اختصاص داده می‌شود. در واقع روش میزبانی بر روی سرور مجازی ترکیبی از دو روش میزبانی بر روی سرور اختصاصی و هاست اشتراکی است. استفاده از سرور مجازی برای میزبانی وب به کسانی که به دسترسی بیش‌تری نیاز داشته و محدودیت هزینه دارند، توصیه می‌شود.

چه زمانی وب سایت خود را به سرور مجازی انتقال دهید؟

کنار گذاشتن هاست اشتراکی و جایگزین کردن سرور مجازی به جای هاست اشتراکی برای میزبانی وب، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین موقعیت‌هایی که باید میزبانی خود را از هاست اشتراکی به سرور مجازی ارتقا دهید اشاره می‌کنیم:

  • کمبود منابع

یکی از موقعیت‌هایی که باید میزبانی خود را از هاست اشتراکی به سرور مجازی ارتقا دهید، زمانی است که فضای هاست اشتراکی از نظر منابع جوابگو نبوده و از ارائه دهنده سرویس میزبانی درخواست منابع بیش‌تر دارید، اما نمی‌تواند منابع را افزایش دهد.

  • کندی سرویس

اگر سرویس میزبانی شما گاهی اوقات کند و گاهی اوقات به شکل عادی عمل می‌کند به این دلیل است که سایر مشتریانی روی همان سرویس میزبانی می‌شوند، گاهی اوقات مصرف بالا دارند و یا تحت اتک قرار می‌گیرند. در چنین مواردی شما باید سرویس میزبانی خود را از هاست اشتراکی به سرور مجازی تغییر دهید.

  • اطلاعات حساس

زمانی که امنیت وب‌سایت شما مهم و اطلاعات شما از حساسیت بالایی برخوردار باشد هاست اشتراکی ممکن است نا امن بوده و استفاده از آن منجر به منتشر شدن اطلاعات شما شود. از این رو به صاحبان وب‌سایت‌هایی که از نظر امنیتی حساس هستند استفاده از هاست اشتراکی برای میزبانی توصیه نمی‌شود.

  • امکانات خاص

ممکن است برای میزبانی وب‌سایت در قسمت بک اند به زبان‌های برنامه نویسی نیاز داشته باشید که هاست اشتراکی نتواند آن زبان‌ها را پشتیبانی کند نظیر پایتون، js و … . در این موارد نیز پیشنهاد می‌شود به جای استفاده از هاست اشتراکی از سرور مجازی برای میزبانی وب سایت استفاده کنید.

  • محدودیت سرویس

یکی دیگر از مواردی که باید هاست اشتراکی خود را به سرور مجازی ارتقا دهید زمانی است که با توجه به مورد مصرف به پورت‌های خاصی احتیاج دارید که بر روی هاست اشتراکی باز نیستند.

جمع بندی

انتخاب فضای میزبانی مناسب وب‌سایت در پیشرفت و ترقی هر کسب و کار بسیار مؤثر است. هاست اشتراکی برای وب‌سایت‌های نوپا و بازدید کننده کم که حساسیت امنیتی ندارند مناسب است. در صورتی که وب‌سایت شما دارای اطلاعات حساس بوده، از ترافیک ورودی بالایی برخوردار است و یا نیاز به دسترسی بیش‌تر و نصب نرم افزارهای خاص دارید، باید وب‌سایت خود را بر روی سرور مجازی میزبانی کنید.

پویان آی تی یکی از ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب، سرور مجازی و سرور اختصاصی با قیمت ارزان است. قیمت مناسب و ارزان و در عین حال کیفیت مثال زدنی از مهم‌‌ترین ویژگی‌های سرویس‌ها و خدمات مجموعه پویان آی تی است. در صورت تمایل به خرید فضای میزبانی، سرور مجازی و یا سایر خدمات می‌توانید از طریق تماس و یا ارسال تیکت با پشتیبانی در ارتباط باشید. کارشناسان ما به بهترین نحو شما را راهنمایی خواهند کرد.

همچنین در صورت وجود هرگونه سوال و یا ابهام در این مطلب آن را در بخش نظرات مطرح کنید. مجموعه پویان آی تی در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهد بود. علاوه بر آن می‌توانید برای خواندن مطالب مرتبط به وبلاگ پویان آی تی سر بزنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

سرور مجازی سرور اختصاصی وب سایت VPS سرور میزبانی وب هاست