Google Trends چیست؟

Google Trends چیست؟

فهرست مطالب

Google Trends به عنوان یک ویژگی مناسب در جست و جو می‌باشد که تعداد دفعات یک عبارت جست و جو در Google را مشخص می‌کند؛ به عبارتی Google Trends نسبت تعداد جست و جو ها برای یک عبارت وارد شده را به نسبت کل جست و جو های صورت گرفته در Google بیان می‌کند. اطلاعات ارائه شده توسط Google trends روزانه به روزرسانی می‌شود. پس از Google Trends می‌توان در راستای تحقیقات مقایسه ای و کشف جهش های ناشی از رویداد در حجم جست و جو کلمات کلیدی استفاده کرد. با کمک این نرم افزار شما می‌توانید ببینید کلمات کلیدی، عبارات و موضوعات چندبار در یک بازه ی زمانی سرچ شده اند.

تاریخچه

گوگل سرویس رایگان Insights for Search را در سال 2008 ایجاد نمود.Insights for Search از افزونه های Google Trends به حساب می‌آید. این ابزار در ابتدا برای بازاریان ایجاد شد ولی همه ی کاربران در حال حاضر می‌توانند از آن استفاده نمایند. با کمک این ابزار می‌توان به ردیابی کلمات مختلف و سرچ شده در گوگل پرداخت و تجزیه و تحلیل عمیقی از آن را ارائه نمود؛ همچنین در کنار آن می‌توان به دسته بندی و سازماندهی دیتاها با توجه به تفکیک اطلاعات بر اساس مناطق جغرافیایی پرداخت.

از Google Trends می‌توان برای پیش‌بینی شاخص‌های اقتصادی و بازارهای مالی و تجزیه و تحلیل داده‌های Google Trends استفاده نمود.

برای مثال، از دیگر موارد مورد استفاده Google Trends در محیط زیست می‌توان به

  1. استفاده در مطالعات زیست محیطی و حفاظت از آن
  2. بررسی گرایش ها در منافع عمومی
  3. آگاهی ها در مورد تنوع زیستی و حفاظت و همچنین جهت گیری ها در این باره
  4. ردیابی بیماری ها
  5. و….

اشاره نمود.

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که از Google Trends می‌توان برای پیش‌بینی بازده سهام و نوسانات در یک افق کوتاه استفاده کرد؛ به عبارتی، Google Trends قدرت پیش‌بینی قوی برای سری‌های اقتصاد کلان دارد. 

در نهایت در سال 2020، مشخص شد که داده‌های Google Trends می‌توانند تغییرپذیری بالایی را در زمان‌های مختلف پرس‌وجو از خود نشان دهند، که نشان می‌دهد ممکن است به جز عبارات جستجوی بسیار مکرر به دلیل نمونه‌گیری، قابل اعتماد نباشد و برای پیش‌بینی بر این داده‌ها تکیه شود. مخاطره آمیز باشد.

نحوه استفاده از Google Trends

شما می‌توانید با مراجعه به ابزار و بررسی جست و جو هایی که رو به افزایش هستند Google Trend را بررسی نمایید و در انتها موضوعات مد نظر خود را جست و جو نمایید. علاوه بر آن شما می‌توانید عبارت مدنظر خود را در کادر جست و جوی خود وارد و در کنار آن میزان جست و جو برای آن عبارت را در طی زمان های مختلف بررسی نمایید.

داده های روند جستجوی گوگل می‌تواند برای بازاریابان بسیار مفید باشد. این داده ها می‌توانند تعداد جست و جو های صورت گرفته را افزایش دهند. به دنبال این افزایش حجم در جست و جو، هزینه ها در راستای تبلیغات گوگل افزایش می یابد. بنابراین شما مطمئن می‌شوید با افزایش پیشرفت بودجه ی بیشتری را به کارهای خود اختصاص دهید.

شما می‌توانید از دیتاهایی که در Google Trends وجود دارد برای اهداف مختلفی استفاده نمایید:

  1. شما می‌توانید از این دیتاها در راستای اطلاع رسانی به کمپین ها و همچنین برنامه ریزی و ذخیره ی هزینه ها استفاده نمایید.
  2. با کمک Google Trends شما می‌توانید عبارات پرطرفدار نامربوط را شناساییی و تنظیم نمایید.
  3. در راستا سئو و بازاریابی، شما می‌توانید از Google Trends استفاده نمایید تا بتوانید جست و جو های صورت گرفته توسط افراد را بررسی کنید. توجه کنید که نوشتن درباره ی موضوعات پرطرفدار در افزایش ترافیک سایت موثر است.
  4. با بررسی Google Trends می‌توانید تبلیغات مناسب را ایجاد و تعاملات خود را بهبود بخشید.

داده های Google Trends چیست؟

حجم بالای این داده ها به مردم کمک می‌کند تا بتوانند رویدادهای مهم را کشف نمایند و  Google Trends را به یکی از بزرگترین مجموعه داده های جهان تبدیل می‌کند. بررسی آنچه مردم به جست و جوی آن می‌پردازند؛ می‌تواند دیدگاهی خاص درباره ی علاقه مندی های افراد ارائه دهد.

داده های Trends چیست؟

این داده ها به عنوان نمونه ای بی طرف از داده های جست و جوی Google به حساب می‌آیند، این داده ها شناسایی نشده، طبقه بندی شده و جمع آوری شده اند. و این امکان را برای افراد فراهم می‌کنند تا میزان علاقه مندی به موضوع مدنظر را در سراسر جهان اندازه گیری نمایند. شما نیز می‌توانید با کمک این ابزار میزان علاقه مندی به جست و جو های متفاوت را مشاهده کنید.

در حال حاضر دو راه برای فیلتر کردن این داده ها در دسترس است که شامل موارد زیر است:

  1. زمان واقعی: به عنوان نمونه ای تصادفی از جست و جو های هفته ی گذشته به حساب می‌آید.
  2. زمان غیر واقعی: نمونه ای تصادفی از تمامی داده های Google می‌باشد.

با کمک نمودارها شما می‌توانید این دو نمونه را به صورت جداگانه مشاهده نمایید. با نمونه برداری از دیتاها ما می‌توانیم به مشاهده و بررسی یک نماینده از تمامی جست و جو های گوگل بپردازیم و اطلاعات بینشی مناسبی را کسب نماییم.

این اعداد به چه معنا هستند؟

Google Trends به عنوان ابزاری قدرتمند در داستان سرایی به حساب می‌آید. چراکه می‌تواند نحوه ی واکنش مردم را نسبت به لحظات مختلف شناسایی نماید. داده های عادی Trends اثری مطلوب در راستای داستان سرایی دارند به عبارتی توجه به این میزان علاقه مندی ها می‌تواند میزان توجه به آن موضوع را در منطقه ای خاص به عنوان نسبتی از تمام جستجوهای مربوط به همه موضوعات در Google در همان مکان و زمان نشان دهد. 

و در آخر

Google Trends یک ویژگی مفید در روندهای جستجو است که نشان می‌دهد تعداد دفعات یک عبارت جستجوی معین در موتور جستجوی Google نسبت به حجم کل جستجوی سایت در یک دوره زمانی معین چقدر وارد می‌شود. از Google Trends می‌توان برای تحقیقات مقایسه ای کلمات کلیدی و کشف جهش های ناشی از رویداد در حجم جستجوی کلمات کلیدی استفاده کرد. این ابزار داده های مرتبط با کلمه کلیدی از جمله فهرست حجم جستجو و اطلاعات جغرافیایی در مورد کاربران موتورهای جستجو را ارائه می‌دهد.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خواندن مقالات مرتبط به ویلاگ پویان آی تی مراجعه نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

Google Trends گوگل