Adobe XD

Adobe XD چیست؟ + ویژگی و کاربرد

فهرست مطالب

Adobe XD عبارت است از مجموعه ابزاری که از آن برای ایجاد نمونه‌هایی از طرح‌های وب استفاده می‌شود. این نرم افزار به وسیله Adobe Creative Cloud در دسترس افراد قرار می‌گیرد و چیزی حدود 9.99 دلار در ماه هزینه دارد. ازآنجا که امروزه نیاز به وجود یک صفحه مناسب و قوی در راستای بهبود تجربه کاربری بسیار مهم است استفاده از  Adobe XDمتداول‌تر می‌گردد.

در این محتوا قصد داریم به توضیح درباره ادوبی XD بپردازیم. پس همراه ما باشید.

تاریچه Adobe XD

انتشار این برنامه به چیزی حدود 8 سال پیش برمی‌گردد. در سال 2016 ابزاری اختصاصی برای طراحی تجربه کاربری با نام Adobe XD انتشار یافت. در گذشته دیگر ابزار مثل Illustrator یا Photoshop ویژگی‌های زیادی نداشتند. پس طراحی Adobe XD به عنوان ابزاری که می‌توان از آن در طراحی رابط‌های وب و طرح بندی استفاده شود کاربرد داشت.

با گذشت زمان به روزرسانی‌های زیادی برای Adobe XD شکل گرفت تا بتواند خود را با رقیبان خود در یک سطح قرار داده و حتی پیشرفت نماید. درحال حاضر این برنامه با داشتن ویژگی‌های زیاد به XD کمک می کند تا یک ابزار طراحی تجربه کاربری کامل شود. این برنامه دارای قابلیت ادغام است و به کاربران اجازه می‌دهد تا به استفاده از Illustrator و Photoshop در راستای رسیدن به اهدافشان بپردازند و طراحی‌های بهتری را داشته باشند.

Adobe XD چه کاربردهایی دارد؟

همان‌طور که می‌دانید ادوبی XD ابزاری است که از آن در راستای توسعه رابط و تجربه کاربری استفاده می‌شود. این نرم‌افزار امکانات و قابلیت‌های زیادی دارد که به وسیله آن می‌توان پروژه‌ها را بهبود بخشید و هماهنگی لازم را میان همکاران و مشتریان ایجاد نمود. شما می‌توانید از ادوبی XD در طراحی رابط کاربری، ایجاد پروتوتایپ‌ها، ایجاد ویژگی‌های تعاملی و این دست از موارد استفاده کرد.

با این وجود ادوبی XD یکی از ابزارهای محبوب برای طراحان UI/UX در صنعت تکنولوژی و طراحی وب و اپلیکیشن‌های موبایل محسوب می‌شود.

نحوه دانلود Adobe XD

در صورتی که می‌خواهید به دانلود Adobe XD بپردازید شما می‌توانید وارد وب سایت Adobe شده و از طریق دوره آزمایشی رایگانی که در اختیار شما قرار می‌گیرد به برنامه دسترسی یافته و کار با ابزار طراحی تجربه کاربری آغاز نمایید. پس از پایان این دوره شما بایستی برای استفاده از این برنامه اشتراک تهیه نمایید.

برای تهیه اشتراک شما باید وارد وب سایت Adobe XD شوید و در بخش محصولات “XD” یا “Adobe XD”را انتخاب کنید. پس از آن طرح مد نظر خود را انتخاب و پس از ایجاد و ورود به حساب کاربری خود پرداخت را انجام و Adobe XD را دانلود و نصب کنید.

برای یادگیری Adobe XD چه کارهایی باید انجام داد؟

در راستای یادگیری ادوبی XD شما می‌توانید از آموزش‌های رایگان و یا نسخه‌های پولی ای که وجود دارد استفاده کنید. بهره گیری از مستنداتی که در سایت رسمی Adobe وجود دارند. استفاده از پروژه‌های عملی، گروه‌های متعددی که در آن‌ها می‌توان به تبادل تجربه پرداخت و به سؤالات افراد پاسخ داد و خیلی از این موارد.

با استفاده از این مجموعه منابع شما قادر خواهید بود تا Adobe XD را یاد گرفته و مهارت‌های خود را بهبود ببخشید.

استفاده از Adobe XD چه مزایایی دارد؟

بهره گیری از ادوبی XD امکانات و مزایای زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد. برای مثال:

  1. ازآنجا که Adobe XD بسیار ساده و در دسترس است همهٔ افراد حتی آن‌هایی که با ابزار طراحی آشنایی چنانی ندارند نیز می‌توانند از آن استفاده کرده و در طراحی UI/UX قدم بگذارند.
  2. انعطاف پذیری بالای آن که نقطه قوتی برای طراحان است تا بتوانند پروژه‌های جدیدی را ایجاد کنند.
  3. به اشتراک گذاری با اعضای تیم و مشتریان که امکان تعامل و همکاری را فراهم می‌آورد.
  4. ارائه به‌روزرسانی‌ها به صورت مداوم که باعث می‌شود تا شما از جدیدترین ویژگی‌ها و امکانات بهره‌مند شوید.
  5. ادغام با برنامه‌هایی مثل Photoshop و Illustrator در راستای استفاده از ابزارهای مختلف برای ایجاد طراحی‌های پیچیده و خلاقانه.
  6. و…

مقایسه Adobe XD با Figma و Sketch

اینکه از میان Adobe XD ،Figma و Sketch کدامیک برای شما مناسب‌تر است مسئله‌ای است که بسته به نوع نیازهایتان متغیر است. در اینجا به صورت خلاصه به توضیح درباره آن‌ها می‌پردازیم.

  • Adobe XD: این برنامه به علت واسط کاربری ساده‌ای که دارد کاربران می‌توانید از آن به آسانی استفاده کنید. همچنین این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید به ادغام آن با سایر برنامه‌های Adobe مانند Photoshop و Illustrator بپردازید.
  • Sketch: به علت کارایی و سرعت بالایی که دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از پلاگین‌های زیادی برای افزایش قابلیت‌ها پشتیبانی می‌کند.
  • Figma: با استفاده از آن می‌توانید به صورت هم‌زمان به همکاری بپردازید و در تعداد بالا روی پروژه کار کنید. این برنامه مبتنی بر مرورگر بوده و شما را از نصب بی نیاز می‌سازد. شما می‌توانید این برنامه را در هر دستگاهی با مرورگر داشته باشید.

پویان آی تی با ارائه نمایندگی هاست ایران در کنار شماست و خدمات حرفه‌ای در زمینه میزبانی وب را در اختیار شما قرار می‌دهد. این سرویس منابعی اختصاصی را در اختیار شما قرار داده و با پشتیبانی همه جانبه رضایت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

و در آخر

در این محتوا به توضیح درباره ادوبی XD پرداختیم و گفتیم این ابزار در راستای طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری مورداستفاده قرار می‌گیرد. این نرم افزار در توسعه و طراحی وب سایت‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل و دیگر محصولات دیجیتال مورداستفاده قرار می‌گیرد. این نرم افزار دارای ابزارهای متنوعی برای طراحی و اشتراک‌گذاری پروژه‌های طراحی است و به طراحان کمک می‌کند تا به سرعت و با دقت بالا، تجربه کاربری بهتری را برای محصولات خود ایجاد کنند.

سؤالات متداول

  • Adobe XD  جه محدودیت‌هایی دارد؟

نسخه رایگان آن خیلی از قابلیت‌ها را در اختیار شما قرار نمی‌دهد. همچنین شما تنها می‌توانید یک پیوند را به صورت رایگان به اشتراک بگذارید. از دیگر محدودیت‌های نسخه رایگان آن می‌توان به فضای محدود کلود و داشتن تنها یک ویرایشگر اضافی و سند مشترک اشاره کرد.

  • Adobe XD  در چه مواردی کاربرد دارد؟

شما  می‌توانید از این برنامه در ایجاد نمونه‌های اولیه و طرح‌های صفحه نمایش برای محصولات دیجیتالی مانند وب‌سایت‌ها و برنامه‌های موبایل استفاده کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

UI UX Figma وب سایت