Any Desk یا Team Viewer کدام بهتر است؟

امروزه محبوبیت و استفاده از ابزار های کنترل از راه دور با سرعت زیادی در حال افزایش است. کنترل سایر سیستم ها از راه دور و دسترسی به رابط گرافیکی دستگاه های دیگر یکی از مهم ترین نیاز های سازمان های ارائه دهنده خدمات برای رفع مشکلات می باشد. Team Viewer و Any Desk دو مورد از مشهور ترین  و بهترین نرم افزار ها در این حوزه می باشند.در بازار نرم افزار های کنترل از راه دور همواره جایگزین هایی با ویژگی های جدید و متفاوت در حال ارائه شدن هستند.

اما بهترین نرم افزار کنترل از راه دور برای شما نرم افزاری است که بهترین عملکرد در رفع نیاز های شما را داشته باشد. در جهت تصمیم گیری بهتر شما به معرفی نرم افزار های Team Viewer و Any Desk، بیان مزایا و محدودیت های این دو نرم افزار و مقایسه Team Viewer و Any Desk می پردازیم.

در ادامه با ما همراه باشید.

 

نرم افزار Team Viewer

Team Viewer

Team Viewer یکی از معروف ترین و پر کاربرد ترین نرم افزار های دسترسی از راه دور است. این نرم افزار برای کنترل از راه دور رایانه سایر افراد و همچنین تبادل اطلاعات بین موبایل و رایانه استفاده می شود.

فرایند به کارگیری و اجرای نرم افزار Team Viewer بسیار آسان بوده و امکان استفاده از آن برای تمامی کسب و کار ها وجود دارد. علاوه بر آن رابط کاربری این نرم افزار بسیار ساده بوده و دسترسی به عملکرد های مختلف آن به سادگی امکان پذیر است. 

امروزه بیش از 200 میلیون کاربر با استفاده از نرم افزار Team Viewer متصل اند و به وسیله آن روزانه هزاران نفر مشکلات خود را به وسیله این نرم افزار رفع می کنند.

نرم افزار Team Viewer ویژگی های بسیاری دارد. از جمله مزایا و ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرم افزار Team Viewer امکان پرینت از راه دور را برای کاربران ایجاد کرد.
  • این نرم افزار قابلیت اجرا بر روی تمامی سیستم عامل های ویندوز، مک، لینوکس، پلتفرم های موبایل مثل اندروید و ios را دارد. 
  • با استفاده از Team Viewer می توان شرایط شروع میتینگ ها و جلسات را به سادگی فراهم کرد.
  • نرم افزار Team Viewer رابط کاربری خلاقانه ای داشته و قابلیت مستند سازی در آن به راحتی وجود دارد.
  • از دیگر مزایای نرم افزار Team Viewer می توان به پشتیبانی کردن این نرم افزار از انتقال فایل را نیز نام برد. 
  • پشتیبانی کارآمد و سریع Team Viewer یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این نرم افزار می باشد. 

نرم افزار Any Desk

Any Desk

 یکی دیگر از نرم افزار های اتصال دسکتاپ از راه دور، نرم افزار Any Desk است. این نرم افزار همانند یک پل اتصال برای بررسی و اتصال دو سیستم به کار می رود. Any Desk نرم افزاری بسیار مفید بوده و امروزه کاربرد گسترده ای دارد. Any Desk علاوه بر موارد خانگی در تعداد بسیاری از سازمان ها، دفاتر و محیط های حرفه ای استفاده می شود.

نرم افزار Any Desk برای استفاده شخصی تمامی افراد رایگان است و این نکته یکی از مهم ترین ویژگی ها و مزایای Any Desk به شمار می رود. اما این نرم افزار برای دسترسی به دستگاه های نامحدود و قابلیت های بیشتر مثل کتابچه آدرس و سفارشی سازی نصب نیازمند پرداخت هزینه است.

در ادامه به چند مورد از دیگر ویژگی ها و مزایای Any Desk اشاره می کنیم:

  • استفاده از نرم افزار Any Desk و فرایند نصب آن بسیار راحت است.
  • این نرم افزار رمزنگاری شده و از امنیت بالایی برخوردار می باشد.
  • نرم افزار Any Desk حجم کمی داشته و فضای چندانی مصرف نمی کند.
  • Any Desk از تمامی سیستم عامل ها پشتیبانی می کند. Any Desk روی سیستم ها و دستگاه های مجهز به سیستم عامل های ویندوز، مک، لینوکس (اوبونتو)، فری‌بی‌اس‌دی و کروم‌او‌اس و به علاوه گوشی‌های اندروید و رزبری پای و مینی پی‌سی قابلیت اجرا دارد. این نرم افزار روی گوشی های ایفون تنها می تواند برای کنترل سایر دستگاه ها استفاده شود و شرایط قبول اتصال را ندارد.
  • با کمک نرم افزار Any Desk امکان اشتراک تمام صفحه نمایش وجود دارد. 
  • علاوه بر موارد گفته شده می توان به قابلیت ضبط ویدئو از صفحه نمایش و سرعت بالای Any Desk نیز اشاره کرد.

مقایسه Team Viewer و Any Desk

مقایسه Team Viewer و Any Desk

در قسمت های قبل به معرفی، بیان ویژگی ها و مزایای دو نرم افزار Team Viewer و Any Desk پرداختیم. حال عملکرد این دو نرم افزار را از جهات مختلفی از جمله قابلیت ها، کار تیمی، مدیریت، امنیت و… بررسی می کنیم.

هر دو نرم افزار Team Viewer و Any Desk از تمامی سیستم عامل های ویندوز، مک، لینوکس و یا پلتفرم‌ های موبایل مثل اندروید یا iOS پشتیبانی می کنند. اما نقطه تمایز نرم افزار Team Viewer نسبت به نرم افزار Any Desk این است که از سوی 127 سازنده سیستم عامل و دستگاه ها چه در فضای موبایل و چه اینترنت اشیا پشتیبانی می شود. به همین علت نرم افزار Team Viewer نسبت به سایر رقبای خود جلوتر بوده و این مسئله حتی از طرف بررسی‌های شرکت های مستقل و گزارش‌ها نیز تأیید می‌شود.

Team Viewer و Any Desk شرایط کار تیمی ریموت را روی اسناد و ارائه ها به شکل همزمان فراهم می‌ کند. اما Team Viewer نسبت به Any Desk قابلیت های بیشتری عرضه کرده و ویژگی هایی مثل گفتگوی متنی، صوتی و ویدئو کنفرانس پشتیبانی می کند. همچنین Team Viewer امکان ضبط نشست های ریموت را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد.

هر دو این نرم افزار ها دارای کنسول مدیریت تحت وب هستند و امکان مدیریت کاربران، مخاطبان و اتصال ها را به سادگی فراهم می کنند. علاوه بر آن ابزار های گزارش دهی برای پیگیری نشست ها و فعالیت ها را نیز ارائه می کنند. با وجود پشتیبانی نرم افزار Any Desk در حوزه توزیع گسترده، خودکار و برندسازی سفارشی اما نرم افزار Team Viewer بهتر عمل کرده و سیستم ردگیری و یکپارچه سازی خاص خود را برای پلتفرم‌ ها ارائه می دهد.

هر دو نرم افزار Team Viewer و Any Desk از سطوح امنیتی بالایی  به وسیله رمز گذاری و تایید هویت اتصال‌ برخوردارند. با این وجود نرم افزار Team Viewer قابلیت های بیشتری از جمله حفاظت در برابر بدافزارها، پشتیبان گیری از داده‌های ریموت و مانیتورینگ دستگاه ریموت، سرورها و شبکه‌ها ارائه می کند.

 

 Team Viewer یا Any Desk

جمع بندی

در این مقاله به معرفی و بررسی دو نرم افزار Team Viewer و Any Desk و مقایسه آن ها پرداختیم. هر دو این نرم افزار ها از بهترین نرم افزار های موجود برای کنترل از راه دور سیستم ها، پشتیبانی، رفع مشکلات و ارائه خدمات، دورکاری و دسترسی به اسناد می باشند.

همان طور که گفتیم نرم افزار Team Viewer نسبت به نرم افزار Any Desk قابلیت های بیشتری را ارائه می دهد. اما باید به این نکته نیز توجه کنیم که کاربران ایرانی و در واقع کشور ایران در لیست تحریم های شرکت Team Viewer قرار دارند. با این وجود استفاده از نرم افزار Team Viewer در کشور ایران مستلزم به داشتن سایر نرم افزار ها از جمله VPN ها می باشد.

به همین علت استفاده از نرم افزار Any Desk بسیار آسان تر بوده و به عنوان نرم افزار جایگزین پیشنهاد می شود.

امید است این مقاله به سوالات شما در مورد دو نرم افزار Team Viewer و Any Desk  پاسخ داده و به انتخاب مناسب ترین نرم افزار برای رفع نیاز شما کمک کند.

برای خواندن مقالات بیشتر و مرتبط می توانید به وبلاگ پویان آی تی مراجعه کنید.

 

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

Remote access Team Viewer Any Desk